Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2007, 16:17   #361
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Vandaag verklaart Di Rupo dat met de PS erbij alles veel vlotter zou gaan met die regeringsonderhandelingen.
Hoe vlot hij alles kan regelen werd ten overvloede aangetoond met de staat van zijn corrupte partij en zijn belabberd Wallonië
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 16:26   #362
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Walgonië...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 16:26   #363
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
.
Hij provoceert door (net als de vakbonden) elke verdere splitsing van Belgie nu niet in overweging te nemen. Dat is moedig maar in deze situatie allicht verstandig: men geeft geen cadeuas aan de bende van Leterme-Dewever-jean-marie-Somers-Lambert-Dewinter. Men doet dat ZEKER NU NIET!
allez: er gaat nu weer wat infantiele reacties komen. Hop met de geit
Maar beste ericf, 'ce n'est pas le moment' dat is sinds mensengeheugnis hèt argument dat de oude tante La Libre steeds bovenhaalde bij elke Vlaamse eis. Je bent dus in goed gezelschap!
Men mag natuurlijk geen cadeaus doen aan die verdachte bruine bende;
Maar wellicht wel tegemoet komen aan de unanieme wensen van het Vlaamse parlement. Zelfs als ce n'est pas le moment!
Oud 15 september 2007, 17:15   #364
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Een 'definitieve' staatsstruktuur bestaat niet in deze evoluerende wereld. Europa zal bv steeds meer bevoegdheden overnemen. Ook daar is er geen 'definitieve' vorm te voorzien of te bepalen.
Zolang de belgische struktuur de Vlaamse toekomst in het gedrang brengt zullen de Vlamingen meer bevoegdheden veroveren.
Leterme zei dat België voor Vlaanderen geen meerwaarde heeft. Waarom zouden wij er dan eraan vastgeketend moeten blijven?
Waarom zou men op een democratische manier niet mogen streven naar een ander beleid of een andere staatvorm? Waarom mag men niet streven naar unitarisme of separatisme of gelijk wat?

Waarom moet een 'progressief' iemand zo conservatief zijn?
U mag streven naar separatisme maar dan moet je je geen federalist noemen ten eerste, en ten tweede moet je dan weten wat de gevolgen zijn (Brussel kwijt, mogelijke economische gevolgen daarvan, etc.). Tot dusver is de meerderheid van de bevolking TEGEN separatisme en VOOR een federale staat, de CDen V heeft zich nooit uitgesproken voor separatisme (dan verliezen ze de helft van hun kiezers en een groot stuk van hun leden), als ze dat toch doen moeten ze daar open en eerlijk in zijn ('k weet wel da's veel gevraagd voor een kaloot). SPA, Groen en VLD zijn radicaal tegen separatisme, en zelfs Dedecker is voor "confederalisme" geen separatisme. Alleen de fascisten van het VB en de NVA zijn voor separatisme. Uit opiniepeilingen blijkt overigens dat een grote meerderheid der Vlamingen tegen separatisme is. Ik stel voor dat U als democraat (als U dat bent) daar uw conclusies aan verbindt.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 17:19   #365
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Beter bestuur in Wallonie?
Het zoveelste Marshallplan?

Laat me niet lachen.
Geboren verliezers met een grote mond.

Armzalig volk dat zichzelf totaal verziekt heeft.

Niet in staat om voor zichzelf te zorgen.
Alle cliché's, racistische vooroordelen en leugens nog eens op een rijtje, en dan zich beklagen dat de franstaligen zich "laatdunkend" uitlaten over de Vlamingen... dat is nu eens het Vlaams-nationalisme ten voeten uit.

Laatst gewijzigd door tomm : 15 september 2007 om 17:19.
Oud 15 september 2007, 17:30   #366
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

neen, dat is don quichote die een post geplaatst heeft rond wat hij denkt.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 17:52   #367
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
U mag streven naar separatisme maar dan moet je je geen federalist noemen ten eerste, en ten tweede moet je dan weten wat de gevolgen zijn (Brussel kwijt, mogelijke economische gevolgen daarvan, etc.). Tot dusver is de meerderheid van de bevolking TEGEN separatisme en VOOR een federale staat, de CDen V heeft zich nooit uitgesproken voor separatisme (dan verliezen ze de helft van hun kiezers en een groot stuk van hun leden), als ze dat toch doen moeten ze daar open en eerlijk in zijn ('k weet wel da's veel gevraagd voor een kaloot). SPA, Groen en VLD zijn radicaal tegen separatisme, en zelfs Dedecker is voor "confederalisme" geen separatisme. Alleen de fascisten van het VB en de NVA zijn voor separatisme. Uit opiniepeilingen blijkt overigens dat een grote meerderheid der Vlamingen tegen separatisme is. Ik stel voor dat U als democraat (als U dat bent) daar uw conclusies aan verbindt.
Ik noem mij helemaal geen federalist!
Als argumenten niet helpen dan maar een potje schelden. Met fascisme heb ik niets te zien. Wat heeft separatisme nu te zien met fascisme. ETA, IRA, SNP allemaal fascisten?
VLD en CD&V hebben zich uitgesproken voor confederalisme. Volgens de Frankofonen is d�*t nog erger dan separatisme!?
maw dus nòg erger dan fascisten!
Mogelijk zijn dat dus 'extreme fascisten'. Wie doet beter?

Verder, mag een democraat niet streven naar iets waar (voorlopig nog) geen meerderheid voor is?
En zou een meerderheid van de Vlamingen de transfers van 12 miljard euro goedkeuren?
Oud 15 september 2007, 18:01   #368
luc broes

Standaard

Citaat:
Alle cliché's, racistische vooroordelen en leugens nog eens op een rijtje, en dan zich beklagen dat de franstaligen zich "laatdunkend" uitlaten over de Vlamingen... dat is nu eens het Vlaams-nationalisme ten voeten uit.
Ja, die Vlaamsnationalisten beelden zich in dat de PS een corrupte partij is. Wat een 'racistisch' 'vooroordeel'!
Het volledig (PS) bestuur van Charleroi werd afgezet wegens corruptie en vervangen door zuiveren van de PS, nadien werden die ook in verdenking gesteld.
De (PS) president van wallonië werd afgezet wegens corruptie.
De belgische (PS) ambassadeur in Parijs (een topjob van de belgische diplomatie) werd afgezet wegens corruptie. Intussen weer aangesteld wegens procedurefout.
Stel je voor die duivelse vlaamsnationalisten hebben daar problemen mee.
Toch wel erg hé!
Oud 15 september 2007, 18:41   #369
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik noem mij helemaal geen federalist!
Als argumenten niet helpen dan maar een potje schelden. Met fascisme heb ik niets te zien. Wat heeft separatisme nu te zien met fascisme. ETA, IRA, SNP allemaal fascisten?
VLD en CD&V hebben zich uitgesproken voor confederalisme. Volgens de Frankofonen is d�*t nog erger dan separatisme!?
maw dus nòg erger dan fascisten!
Mogelijk zijn dat dus 'extreme fascisten'. Wie doet beter?

Verder, mag een democraat niet streven naar iets waar (voorlopig nog) geen meerderheid voor is?
En zou een meerderheid van de Vlamingen de transfers van 12 miljard euro goedkeuren?
Wat die transfer juist inhoudt is heel controversieel, en transfers gebeuren in alle landen, niet in het minst in Duitsland en Italië. VLD is niet voor confederalisme, ik heb nergens gelezen dat dat een officieel VLD-standpunt is. En U hebt het recht om separatist te zijn zonder voor fascist uitgescholden te worden, maar ik heb het recht om federalist te zijn zonder voor FDF'er uitgescholden te worden. De meeerderheid van de Vlamingen is voor federalisme en dat zijn heus niet allemaal FDF'ers. Ik zei enkel dat het VB fascisten zijn, en dat is de enige partij naast NVA die voor separatisme pleit. De CDenV doet dat niet.
Oud 15 september 2007, 18:50   #370
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, die Vlaamsnationalisten beelden zich in dat de PS een corrupte partij is. Wat een 'racistisch' 'vooroordeel'!
Het volledig (PS) bestuur van Charleroi werd afgezet wegens corruptie en vervangen door zuiveren van de PS, nadien werden die ook in verdenking gesteld.
De (PS) president van wallonië werd afgezet wegens corruptie.
De belgische (PS) ambassadeur in Parijs (een topjob van de belgische diplomatie) werd afgezet wegens corruptie. Intussen weer aangesteld wegens procedurefout.
Stel je voor die duivelse vlaamsnationalisten hebben daar problemen mee.
Toch wel erg hé!
Denk je nu werkelijk dat er in Vlaanderen geen corruptie is? Onder commerçanten in de streek van Leterme bvb.? Of in het Antwerpse politiekorps? En denk je nu werkelijk dat heel Wallonië net als Charleroi is?
J.C. Van Cauwenberghe werd trouwens nooit afgezet wegens corruptie en werd nooit in beschuldiging gesteld. Het hele Antwerpse stadsbestuur daarentegen wel.

Die ambassadeur heeft trouwens steun gekregen van alle Belgische bedrijfsleiders in Frankrijk, ook Vlaamse bedrijven, die in een brief aan buitenlandse zaken gewagen van een homofobe (en ook francofobe?) campagne tegen een uitstekende ambassadeur. Jullie Vlaams-nationalisten toen niet anders dan zich laatdunkend uitlaten over de franstaligen, maar oh wee als er zich franstaligen laatdunkend durven uitlaten over de Vlamingen, dan zijn het direct arrogante franstaligen... Vlamingen kunnen natuurlijk nooit arrogant zijn... Jullie hanteren duidelijk 2 maten en 2 gewichten. En dat allemaal maar met een doel: het separatisme promoten, daarvoor zijn alle middelen goed, om te beginnen met het favoriete middel van nationalisten: haatcampagnes tegen "de anderen"...
Oud 15 september 2007, 21:50   #371
luc broes

Standaard

Citaat:
Wat die transfer juist inhoudt is heel controversieel, en transfers gebeuren in alle landen, niet in het minst in Duitsland en Italië. VLD is niet voor confederalisme, ik heb nergens gelezen dat dat een officieel VLD-standpunt is. En U hebt het recht om separatist te zijn zonder voor fascist uitgescholden te worden, maar ik heb het recht om federalist te zijn zonder voor FDF'er uitgescholden te worden. De meerderheid van de Vlamingen is voor federalisme en dat zijn heus niet allemaal FDF'ers. Ik zei enkel dat het VB fascisten zijn, en dat is de enige partij naast NVA die voor separatisme pleit. De CDenV doet dat niet.
De VLD heeft in een congres confederalisme goegekeurd. Maar het is juist, nadien heeft De Croo gezegd dat het maar om te lachen was.
Voor zover ik weet scheldt jij ons uit voor fascist. Wat een onzin. 1 op 5 Vlamingen is 'fascist'!!?? Doe toch niet zo belachelijk.
Natuurlijk mag jij federalist zijn zonder voor FDF-er uitgescholden te worden, dat doe ik dan ook niet.
Ik was vroeger reeds federalist toen dat nog een 'doodzonde' was. Mogelijk waren wij toen om die reden ook 'fascisten. Tijden veranderen!

Wat de transfers betreft. Waarom hebben de Franstaligen zo een schrik om verantwoordelijk te zijn voor eigen bestuur?
Omdat ze die 'controversele' transfers niet willen kwijtspelen.
Of denk jij dat het om wille van de lieve glimlach is van Mathildeke en de mooie koningskindjes?
Oud 15 september 2007, 21:55   #372
luc broes

Standaard

Citaat:
Denk je nu werkelijk dat er in Vlaanderen geen corruptie is? Onder commerçanten in de streek van Leterme bvb.? Of in het Antwerpse politiekorps? En denk je nu werkelijk dat heel Wallonië net als Charleroi is? ...
Er is overal corruptie, ook in Vlaanderen. maar een minimum aan objectiviteit toont dat het met de PS de spuigaten uitloopt.

Je verdediging van de PS klinkt een beetje zoals Dutroux die zegt: en jullie doen nooit iets verkeerd zeker?
Oud 15 september 2007, 23:14   #373
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VLD heeft in een congres confederalisme goegekeurd. Maar het is juist, nadien heeft De Croo gezegd dat het maar om te lachen was.
Voor zover ik weet scheldt jij ons uit voor fascist. Wat een onzin. 1 op 5 Vlamingen is 'fascist'!!?? Doe toch niet zo belachelijk.
Natuurlijk mag jij federalist zijn zonder voor FDF-er uitgescholden te worden, dat doe ik dan ook niet.
Ik was vroeger reeds federalist toen dat nog een 'doodzonde' was. Mogelijk waren wij toen om die reden ook 'fascisten. Tijden veranderen!

Wat de transfers betreft. Waarom hebben de Franstaligen zo een schrik om verantwoordelijk te zijn voor eigen bestuur?
Omdat ze die 'controversele' transfers niet willen kwijtspelen.
Of denk jij dat het om wille van de lieve glimlach is van Mathildeke en de mooie koningskindjes?
Ik scheldt U niet uit voor fascist, tenzij U VB'er bent natuurlijk, want dat zijn gewoon fascisten. (soms wordt dat erg duidelijk, zoals toen ze voor amnestie pleitten voor collaborateurs tijdens WOII) Daarom ook dat alle andere partijen weigeren om met het VB te praten of te regeren. Ze zitten ook in dezelfde Europese fractie met andere fascistische partijen als FN ("Holocaust detail in de geschiedenis"), Bulgaarse neo-nazi's, etc.
Franstaligen willen verder met België omdat ze anders een kleiner land moeten vormen met Brussel en Wallonië, dat gaat ook, maar met Vlaanderen is beter. Natuurlijk als de Vlamingen echt weg willen kunnen ze dat (over de rand zal dan wel serieus gebakkeleid worden), maar franstaligen willen duidelijkheid, willen de Vlamingen door met België of niet? De grote meerderheid der Vlamingen wil dat wel, maar de eisen die sommige politici stellen lijken het tegendeel te bewijzen. Het gaat echter niet op te zeggen dat je federalist bent en terzelfdertijd het federale niveau volledig uit te kleden. Dat zijn achterbakse kalotestreken... ze moeten zeggen waar het op staat, zowel ten overstaan van hun kiezers als van de franstaligen!
Oud 15 september 2007, 23:17   #374
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is overal corruptie, ook in Vlaanderen. maar een minimum aan objectiviteit toont dat het met de PS de spuigaten uitloopt.

Je verdediging van de PS klinkt een beetje zoals Dutroux die zegt: en jullie doen nooit iets verkeerd zeker?
Dus de PS is Dutroux? Zo zie je maar hoever sommigen de diabolisering van de PS drijven...

Laatst gewijzigd door tomm : 15 september 2007 om 23:35.
Oud 15 september 2007, 23:20   #375
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik scheldt U niet uit voor fascist, tenzij U VB'er bent natuurlijk, want dat zijn gewoon fascisten. (soms wordt dat erg duidelijk, zoals toen ze voor amnestie pleitten voor collaborateurs tijdens WOII) Daarom ook dat alle andere partijen weigeren om met het VB te praten of te regeren. Ze zitten ook in dezelfde Europese fractie met andere fascistische partijen als FN ("Holocaust detail in de geschiedenis"), Bulgaarse neo-nazi's, etc.
Franstaligen willen verder met België omdat ze anders een kleiner land moeten vormen met Brussel en Wallonië, dat gaat ook, maar met Vlaanderen is beter. Natuurlijk als de Vlamingen echt weg willen kunnen ze dat (over de rand zal dan wel serieus gebakkeleid worden), maar franstaligen willen duidelijkheid, willen de Vlamingen door met België of niet? De grote meerderheid der Vlamingen wil dat wel, maar de eisen die sommige politici stellen lijken het tegendeel te bewijzen. Het gaat echter niet op te zeggen dat je federalist bent en terzelfdertijd het federale niveau volledig uit te kleden. Dat zijn achterbakse kalotestreken... ze moeten zeggen waar het op staat, zowel ten overstaan van hun kiezers als van de franstaligen!
Zorg eerst eens dat uw kameraden voor de Vlamingen respect krijgen...
Oud 15 september 2007, 23:34   #376
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Zorg eerst eens dat uw kameraden voor de Vlamingen respect krijgen...
Respect voor de Vlamingen zeker, maar geen respect voor flaminganten en fascisten!
Oud 15 september 2007, 23:39   #377
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Respect voor de Vlamingen zeker, maar geen respect voor flaminganten en fascisten!
En waarom zijn sommige Vlamingen flamingant geworden?

Laatst gewijzigd door Chipie : 15 september 2007 om 23:40.
Oud 16 september 2007, 00:53   #378
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onverdraagzaam.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 02:15   #379
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Alleen het vb en nv-a gedeeltelijk komen op voor de vlamingen en vlaanderen.
Ik zal nooit op een partij stemmen die niet voor vlaanderen en de vlamingen opkomen zoals het zou moeten zijn;dus nooit van z'n leven een linkse laat staan extreem linkse partij.

Vlaanderen en wallonie is een wereld van verschil,is al altijd zo geweest en word steeds erger en erger,de waalse arrogantie is onvoorstelbaar.
Ik denk dat vele walen ook dom worden gehouden doordat ze niet weten dat ze al heel z'n leven miljarden euro's/bfr voor niets krijgen van vlaanderen,ten onrechte.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 06:58   #380
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Alleen het vb en nv-a gedeeltelijk komen op voor de vlamingen en vlaanderen.
Ik zal nooit op een partij stemmen die niet voor vlaanderen en de vlamingen opkomen zoals het zou moeten zijn;dus nooit van z'n leven een linkse laat staan extreem linkse partij.

Vlaanderen en wallonie is een wereld van verschil,is al altijd zo geweest en word steeds erger en erger,de waalse arrogantie is onvoorstelbaar.
Ik denk dat vele walen ook dom worden gehouden doordat ze niet weten dat ze al heel z'n leven miljarden euro's/bfr voor niets krijgen van vlaanderen,ten onrechte.
Weer alle haatdragende cliché's en vooroordelen in een notedop, goed zo. En alleen de echte onverdraagzame nationalisten zijn echte Vlamingen, nog meer cliché's... (je weet wel, ECHTE Ariërs en zo, dat zeggen ze nog net niet, maar ze bedoelen het wel) Sommige mensen leren werkelijk niets van de geschiedenis.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be