![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen, toch niet.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mja , U had bij die quote mijn naam niet meegekopieerd ... dus daar zal de verwarring mss zitten ...Deze is van mij dus :
Citaat:
![]() Citaat:
Hij (en het personeel daar) hadden moeten zien dat er problemen waren en er voor te zorgen dat de problemen van HVT zouden verholpen zijn ... Nergens heb ik gezegd dat de direkteur hem gepest zou hebben , we weten dat dit door allochtonen gebeurde.
![]() |
![]() |
#363 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De term daarvoor ken je ook: discriminatie. Laatst gewijzigd door filosoof : 8 oktober 2007 om 22:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wij weten dat niet: HVT verklaarde dat. Laatst gewijzigd door filosoof : 8 oktober 2007 om 22:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Minister
|
![]() Citaat:
FDW is eigenlijk de De Gucht van VB, zij hebben beiden wel wat gemeen. Ze zeggen maar wat, denken alle wijsheid in pacht te hebben, én ze berokkenen hun partij schade. Zonder FDW zou er, volgens mij, geen cordon rond VB zijn. Zonder De Gucht zou ons land minder belachelijk zijn geweest in het buitenland, en zouden de onderhandelingen niet weer in het strop zitten. en ze ijveren ( De Gucht ijvert nt, mr zorgt er wel voor, dr de onderhandelingen te doen vastlopen ) dat ons landje ophoud te bestaan, FDW zegt dit openlijk, De Gucht zoekt ruzie waardoor de boel terug vastloopt en zo terug separatisten gevormd worden. De Gucht noemt VB'ers en hun kiezers mestkevers, mr De Gucht is er eigenlijk zelf ook eentje, als je ziet wat hij allemaal met hen gemeen heeft. Hij zit dus in een identiteitscrisis ![]()
![]() |
![]() |
#366 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Nochtans krijgen ze op de faculteit filosofie ook logica. Maar blijkbaar is dat niet aan jou besteed. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook de andere getuigen hebben dit al bevestigd ..
Zelfs zijn speelkameraadje zei dit al op het proces : Citaat:
Ik veronderstel dat een getuigenis van iemand die zelf allochtoon is , in deze zaak wel belangrijk is hé ...
![]() |
![]() |
#368 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eén ding verbaast mij in heel deze zaak: HVT werd gepest door allochtonen (zeer waarschijnlijk jongens) maar hij kiest weerloze vrouwen en een peuter als slachtoffer (de lafbek). En ik verwonder mij erover dat er in de media geen heisa wordt gemaakt over de mogelijke gevolgen van pesten, maar ja: racisme is vandaag de hype.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat we nog héél veel geluk hebben gehad dat het bij die drie slachtoffers is gebleven ... Wat de meesten schijnen te vergeten is dat het zelfs nog erger had kunnen zijn ... Heel deze zaak had kunnen aflopen als een nieuwe "Columbine" ... Citaat:
Zo zijn er nog genoeg slachtpartijen geweest , waar pesten de reden was van het doorflippen van de dader(s)... Hoog tijd dat men het eens langs die kant bekijkt , ipv. de noemer rascisme er zomaar op te plakken ...
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details. Laatst gewijzigd door manta : 9 oktober 2007 om 13:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik bedenk me zelf net dat hij zich ook had kunnen vergissen. Een Belg met zwart haar en een goed gebruinde huidskleur lijkt al snel op iemand van Noord-Afrikaanse afkomst bv. Zou hij dat onderscheid gemaakt hebben? ![]() Citaat:
Racistische moorden verkoopt beter zeker? Hij heeft er ook nooit een geheim van gemaakt heeft dat hij zijn slachtoffers enkel selecteerde op afkomst ...
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Partijlid
|
![]() De advokaat van Luna ouders heeft in zijn pleidooi Hans getypeerd als een massamoordenaar en hem vergelijkt met de daders van andere feiten van geweld, laatste jaren gebeurd, in de campussen van universiteit enen scholen, in de Verenigde Staten.
Dat heeft hij evenwel gedacht te kunnen afleiden uit bepaalde personnaliteitstrekken van Hans die per se niet crimineel noch psychopatische blijken: zijn verlegenheid, zijn moeilijkheden van omgaan, zijn narcisimus zelfs, en zijn voorliefde voor wapens, pasten perfect allemaal in het kader van een normaal personaliteit -t.t.z. niet pathologisch- op psychologische vlak, inderdaad. Dieper te gaan in de eigen personnaliteit van Hans, in plaats van vergelijkingen en extrapolaties overal in de wereld te gaan zoeken, was misschien moiezamer en ondankbaar, maar van een zo beroemde advokaat was zeker niets anders verwacht. Zijn aanhouding blijkt intussen in schril tegenstelling met die van zijn eigen verdedigde, Luna ouders, die zich tijdens de terechtzittings niet het minste woord, haat of wraakgevoelens uitende, hebben veroorlofd, integendeel. Alleen maar vergiffenis, aan hunt kant, en eeen klare wil, om een nieuwe leven aan te gaan, en een nieuwe hoop -met een nieuwe pas geboren kindje- in hun leven in te blazen. Dat blijkt inderdaad uit hun wens om de ouders van Hans te ontmoeten, en uit hun ontmoeting uiteindelijk met de moeder, die haar zoon bij haar depositie geenszins heeft veroordeeld (wel integendeel...) "Racistische massamoordenaar", dat is waarschijnlijk de instructie over deze zaak van kracht in het gerechtelijke Belgische milieu (aan beide kanten van de taalgrens trouwens), wat het scepticismus van velen -over die aantijgingen- maar kan doen versterken...Die van de auteur van die lijnen bvd...Ik was inderdaad advokaat geweest bij de Nederlandse balie van Brussel in 1992-1993 (En later afgeschrapt, in de loop van een erg gemediatiseerd politieke/proces....) Ik pleitte toen, een jaar lang, (zowel in het Frans als in het Nederlands) vooral in correctionnele zaken. Vroeger (in 1983) -zoals al hier gekend (en bekend)- was ik in Portugal voor een Assissen jury mezelf terechtgekomen. Ik kan dus eerlijk niet denken dat mijn mening hier maar als die van een "amateur" zou moeten worden gezien. Des te meer dat ik in mijn tegenslagen met de Belgische Justie altijd onschuldig pleitte.... Mijn scepticismus intussen over de Belgische justitie in criminele zaken, brengt vooral een naam tevoorschijn: die van Andras Pandy, afgeschilderd door de Belgische pers als de protoype van "serial killer (of massa moordenaar) vanaf het prille ontstaan van die zaak../.. Onlangs veroordeeld, inderdaad, in een gerechtelijke show en in een grandiose media apotheose, waar de onderzoeksrecter zich de ergstste vergelijkingen (met Landru, docteur Petiot e.z.w) tijdens de terechtzittings in veroorloofde... Wat van die Hongaarse pastoor (van ouds politieke vluchteling in België) de grootste massamoordenaar van al de Belgische (gerechetelijke) geschiedenis maakte ![]() In een proces -zijt dat worden herhaald- met de ergstge beschuldigingen (van de gruwelste daden), maar zonder lijken....(niks absoluut niks tot nu toe gevonden, zelf geen kleine beenjtje meer of minder aangegan door zuurstof of wat er ook...)...die -NOTA BENE- grondig vooronderzocht was door de Hongaarse politie van voor de val van de Muur...Alhoewel hij altijd (tot nog toe) ook onschuldig pleitte.... (Ik had in 2000 in de gevangenis van Vorst, nu en dan, bij de verplaatsignen, voor de deur van de opvoeders en assitenten, bij de ziekenzaal, de pastoor Pandy gekruisd. Ik kon niet toen geloven -ik kan dat altijd niet-, me voor de grooste massamoordenaar van alle tijden te bevinden....En zelfs als hij iets op de vlak van zeden -wat de pers altijd insinueerde- zou hebben moeten betaald, was hij dat al lang zeker kwijt...Alleen maar met zijn zo sober etensgewoonten. Hij, die maar appellen at, 't is waar...) Hans is onschuldig. T'is mijn overtuiging. T'is ook mijn gewetenverplicht, dat proclameren. Ik zie hem inderdaad maar als een slachtoffer van de problemen van de (huidige) Belgische maatschappij. Criminologie, terloops gezegd, is geen exacte wetenschap, zoals Wiskunde, zelfs niet zoals de Recht. Zij moet ,ten hoogste graad, rekening houden met de de concrete (en plaatselijke) omstadigheden die in een bepaalde dader samenkomen (zonder schuil gaan zoeken achter universele types van moordenaars of masamoordenaars) En in het geval van Hans Vanthemsche kan absoluut worden gehouden dat hij maar een (arme) slachtoffer is geweest van de ontzettende, erstigste (volwassenen) migrantenproblematiek, overal aan het branden in Westerse Europese landen, in België in het bijzonder, en nog meer in zijn grote steden zoals Antwerpen.... (Geen symbolische feit, de eerst akkoord van de oranje-blauw coalitie, die nu alleen, met de proces Vanthemsche volop aan de gang, over die uiterste gevoelige kwestie precies -migranten- en asile politiek- vaste vorm heeft kunnen aannemen?...) "L'immigration c'est un drame, et pour eux et pour nous", verklaarde eens en Italiaanse politicus van zogezegde "extreemse recths" om afstand te nemen van andere standdpunten over deze zaak (veel) mer ongenuanceerd.... En is die grote collectieve tragedie, die stille inval van stromen migranten of allochtonen (met een culturel botsing, van beschavingen, gepard gaande) wat een andere individuel tragedie, die van de jonge Hans -met alle zijn sterke symbolische krant, met al die geweldige aandacht van de media die zin procès zal hebben getrokken- utendeilijke, en heel onverwachte, aan de lichten zal hebben gebracht. En dat is volgens mij de grootste verdienste van de zaak Vanthemsche. Brussel, 9 oktober |
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waar hebben we dat nog gehoord? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat zegt natuurlijk heel veel over de Zwarte Brigade hier op politics.be. Die ONTKENT halstarrig het racistische motief terwijl de moordenaar zélf daar probleemloos voor uit komt!
Laatst gewijzigd door drosophila : 9 oktober 2007 om 20:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En toch koos hij er voor - naar eigen expliciet zeggen nota bene - om "zoveel mogelijk allochtonen dood te schieten". Hij koos Oulematou uit om één enkele reden: omdat ze zwart was. Niet omdat ze hem gepest had, of van school gesmeten had,... hij kende haar niet eens. Hij schoot op Songul om één enkele reden: omdat ze een hoofddoek droeg. En bovenal: hij geeft dat racistische motief grif toe! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Als iets klaar geworden is van al die dagen debatten, dat is zeker, de grote, de belangrijste ansteker van de daden van Hans, en dat is het ongetwijfeld de vrouwelijk (islamitische) sluier van de Turkse vrouw geweest. Iemand moest dat bont en klaar verklaren en ik zou me het zwijgen, vlak voor de uitspraak van dez proces, niet vergeven: de sluier is laat ons zeggen de mest zichtbare teken van die stilte inval (van allochtonen) die de Westerse europeaanse landen sinds decennia al ondergaan. Hoe zich verbazen dat vele mensen in al die landen ze als een (meer of minder veraftige) bedreiging bekijken en dat uitendelijk (zoals bij het verhaaltje van de naakte koning) iemand, een jonge tiener bovendien, dat an het licht, op zo'n tragische manier, zou gebracht hebben? Dat heeft m.i. te maken niet met (lichte) racismus, ten minste niet in eerste plaats, maar wel met een botsing van cuturen en beschavingen STOP MET AL DE AGIT PROP VAN AL DIE CENTRA VOOR REPRESSIE VAN DE VRIJHEID VAN MENINGSUITING!!! AAAN DE JURY: LAAT HANS OP VRIJE VOETEN!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij heeft die optie overgeslagen. Logika is niet progressief genoeg. Men zou wel eens tot gevolgtrekkingen kunnen komen die niet helemaal halal-politiek correct zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |