Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 februari 2010, 20:49   #3781
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Hoeveel krijgt u betaald om dit soort dingen te verkondigen? Ligt er een titel klaar?
Wat ik daarvoor betaald krijg?
Hoeveel dopgeld trekt gij?
Doe dat x 4.
De titel hoeft niet.
Ik ben met geld al heel blij.



__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 20:52   #3782
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
ik vrees dat je er beetje naast zit.
Leg eens wat omstandiger uit?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 20:52   #3783
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wat ik daarvoor betaald krijg?
Hoeveel dopgeld trekt gij?
Doe dat x 4.
De titel hoeft niet.
Ik ben met geld al heel blij.



Nu hebt ge Ernest echt wel kleingekregen! Vooral die grote Belgische vlag op het einde moet hem knock-out geslagen hebben! Ooit aan gedacht om in de politiek te gaan?

Laatst gewijzigd door respublica : 15 februari 2010 om 20:52.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 20:59   #3784
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Nu hebt ge Ernest echt wel kleingekregen! Vooral die grote Belgische vlag op het einde moet hem knock-out geslagen hebben! Ooit aan gedacht om in de politiek te gaan?
Die one-linerpostertjes hoef ik niet klein te krijgen: ze maken zichzelf al klein genoeg.
Ga liever eens ernstig in op het topic, en stel u eens de serieuze vraag waarom België het zoveel langer volhoudt dan om het even welke Vlaamse pronostikeur het ooit voor mogelijk hield?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 15 februari 2010 om 20:59.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 21:01   #3785
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat is niet zo eigenaardig.
Het CS, hoe perfide ook, heeft zijn doel bereikt.
De VB-stemmers zijn het moe, en lieten zich verleiden door andere rechtse snipperpartijen.
De neergang van het VB in % zal dit effect nog versterken.
Het VB lijkt me al een tijdje verslagen, en op een lijk stampen is wat zinloos, nietwaar?

Nu nog even blijven aanleunen tegen hun afkooksels en Belgian victory is near.
N-Va zowel als LDD zijn als de dood om mee in het CS te raken, en daarvoor laten ze net dat enige na wat bedreigend voor Belgïe zou kunnen zijn. En dan nog... Zoals je ziet begint men desnoods met meerderheden van politieke families het land te regeren, en daar kan zelfs een VB-NVA-LDD-combo niet tegenop.
En wie zou volgens jouw kristallen bol ervoor zorgen dat N-VA en LDD ook in het beruchte "cordon sanitaire" belanden? De SPa soms? Of de VLD? Of de Groen!tjes? Ik heb zo de indruk dat ze sedert de verkiezingen van juni 2009 er hun bekomst van hebben. Trouwens, ik stel vast dat er van dat CS in de praktijk niet zo gek veel meer is overgebleven. Het VB wordt op de VRT steeds meer als een eerbare gesprekspartner geïnviteerd. Jouw euforie is zeker niet gerechtvaardigd.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 21:08   #3786
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Die one-linerpostertjes hoef ik niet klein te krijgen: ze maken zichzelf al klein genoeg.
Ga liever eens ernstig in op het topic, en stel u eens de serieuze vraag waarom België het zoveel langer volhoudt dan om het even welke Vlaamse pronostikeur het ooit voor mogelijk hield?
Omdat het merendeel van de Vlaamse elite altijd belang heeft gehad bij het bestaan van België? Omdat ook overbodige instituten zich altijd proberen te handhaven? Omdat de Vlamingen, deels door het katholicisme, nooit echt opkwamen voor taal en recht? et cetera

Althans niét omdat er een trots Belgisch volk bestaat dat zich niet kan inbeelden dat haar vaderland ooit zou verdwijnen.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 21:13   #3787
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Die one-linerpostertjes hoef ik niet klein te krijgen: ze maken zichzelf al klein genoeg.
Ga liever eens ernstig in op het topic, en stel u eens de serieuze vraag waarom België het zoveel langer volhoudt dan om het even welke Vlaamse pronostikeur het ooit voor mogelijk hield?
U eist te veel van hen. Ze zijn daartoe niet in staat. Telkens weer grijpen ze naar versleten clichés die hen aangedragen werden door hun benepen politiek milieu. Bovendien kennen ze hun geschiedenis niet. Dat kan ook niet anders gezien voorgaande.

Laatst gewijzigd door system : 15 februari 2010 om 21:13.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 21:14   #3788
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Leg eens wat omstandiger uit?
omdat het Vlaams nationalisme in zijn algemeen erop vooruit is gegaan.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 21:17   #3789
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
omdat het Vlaams nationalisme in zijn algemeen erop vooruit is gegaan.
Nu begrijp ik pas waarom er zoveel aanwezigen zijn op de IJzerbedevaart en op de IJzerwake.

Laatst gewijzigd door system : 15 februari 2010 om 21:18.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 22:56   #3790
T'serclaes
Parlementslid
 
T'serclaes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2009
Locatie: bruxelles
Berichten: 1.671
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Die one-linerpostertjes hoef ik niet klein te krijgen: ze maken zichzelf al klein genoeg.
Ga liever eens ernstig in op het topic, en stel u eens de serieuze vraag waarom België het zoveel langer volhoudt dan om het even welke Vlaamse pronostikeur het ooit voor mogelijk hield?
welkom terug Supe®Staaf !
T'serclaes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 23:06   #3791
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Omdat het merendeel van de Vlaamse elite altijd belang heeft gehad bij het bestaan van België? Omdat ook overbodige instituten zich altijd proberen te handhaven? Omdat de Vlamingen, deels door het katholicisme, nooit echt opkwamen voor taal en recht? et cetera

Althans niét omdat er een trots Belgisch volk bestaat dat zich niet kan inbeelden dat haar vaderland ooit zou verdwijnen.
Wel omdat Vlaanderen en zijn politici niet volwassen en staatsmanschaps genoeg zijn om de eigen staat en natie op te bouwen, want met handen voeten gebonden aan dezelfde ketens als waaraan de Belgische staat gebonden is. De reden waarom België het al zo lang volhoudt, is eenvoudig: iedereen (ik bedoel dus andere staten en allerhande internationale instellingen) werken liever met iets wat bestaat dan met iets wat niet bestaat en dus onzeker is. Omdat ze weten wat ze hebben aan wat bestaat en niet weten wat ze hebben aan wat niet bestaat.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 07:21   #3792
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wat ik daarvoor betaald krijg?
Hoeveel dopgeld trekt gij?
Doe dat x 4.
De titel hoeft niet.
Ik ben met geld al heel blij.
Ik ben overtuigd, waar kan ik het gat van de koning gaan likken?
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 09:51   #3793
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
omdat het Vlaams nationalisme in zijn algemeen erop vooruit is gegaan.
Jongen toch!
Ik toon hier al jaren aan dat het net omgekeerd is, mét bewijzen, mét links, mét artikels, mét cijfers...
Dat kan je toch zomaar niet wegvegen met een loze one-liner-ontkenning?

Of bedoel je misschien dat meer mensen pretenderen vlaamsnationalist te zijn?
Dat kan, maar net dat soort ontmasker ik hier genadeloos (Leterme-De Wever-Bourgeois...)
Die draaien u met vlaamse woorden in doeken, maar hun daden zijn Belgisch.
Dat verschil snapt ge toch, hoop ik?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 09:58   #3794
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En wie zou volgens jouw kristallen bol ervoor zorgen dat N-VA en LDD ook in het beruchte "cordon sanitaire" belanden? De SPa soms? Of de VLD? Of de Groen!tjes? Ik heb zo de indruk dat ze sedert de verkiezingen van juni 2009 er hun bekomst van hebben. Trouwens, ik stel vast dat er van dat CS in de praktijk niet zo gek veel meer is overgebleven. Het VB wordt op de VRT steeds meer als een eerbare gesprekspartner geïnviteerd. Jouw euforie is zeker niet gerechtvaardigd.
Beste,

Ik denk dat je een partijtje vergeet...
Net die lachende derde (CD&V) kan steeds het cordon handhaven, door samen te spannen met een van de partijen die je wel opnoemt. Zonodig laten ze een klein flamingantisch partijtje (N-Va) meeëten uit de ruif, ongeacht het feit dat hun programma een kopie van het VB is. Maar zodra daar iets van op tafel komt, mogen ze regering, meerderheid, kartel 'verlaten'.
Snap je 't plaatje?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 16 februari 2010 om 09:58.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 10:02   #3795
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U eist te veel van hen. Ze zijn daartoe niet in staat. Telkens weer grijpen ze naar versleten clichés die hen aangedragen werden door hun benepen politiek milieu. Bovendien kennen ze hun geschiedenis niet. Dat kan ook niet anders gezien voorgaande.
Ik vind dat het stilaan begint door te sijpelen.
Lees maar wat Txiki en respublica schrijven.
Ik denk dat ze het stilaan doorkrijgen hoe het werkt.
Het inzicht dat flamingantisme synoniem is van tegen de bierkaai vechten, komt vanzelf wel.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 10:04   #3796
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Ik ben overtuigd, waar kan ik het gat van de koning gaan likken?
Als je dat niet weet, dan ben je er niet kapabel voor.
Gewoon verder stempelgeld optrekken.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 10:25   #3797
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik vind dat het stilaan begint door te sijpelen.
Lees maar wat Txiki en respublica schrijven.
Ik denk dat ze het stilaan doorkrijgen hoe het werkt.
Het inzicht dat flamingantisme synoniem is van tegen de bierkaai vechten, komt vanzelf wel.
Zoals je oude vriendin Knuppel hier altijd schreef: 'als Vlaanderen onafhankelijk wordt, zal het niet dankzij, maar ondanks de Vlaams-nationalistische partijen zijn.'
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 11:09   #3798
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Beste,

Ik denk dat je een partijtje vergeet...
Net die lachende derde (CD&V) kan steeds het cordon handhaven, door samen te spannen met een van de partijen die je wel opnoemt. Zonodig laten ze een klein flamingantisch partijtje (N-Va) meeëten uit de ruif, ongeacht het feit dat hun programma een kopie van het VB is. Maar zodra daar iets van op tafel komt, mogen ze regering, meerderheid, kartel 'verlaten'.
Snap je 't plaatje?
Als ik jou was zou ik op de CD&V maar niet teveel rekenen. Er is weliswaar het nog steeds Belgicistisch geörienteerd ACW, maar het ACW is niet de CD&V, of dan toch niet helemaal. Zelfs binnen de ACW-politici groeit er een sterke Vlaamse reflex. En wat de N-Va betreft, dat mag dan volgens jou "een klein flamingantisch partijtje" zijn, maar uit de laatste verkiezingen is gebleken dat er een stevige groei in zit. En prognoses mogen dan wel slechts prognoses zijn, maar telkenmale komt N-Va eruit als een favoriet. Ten andere, tel N-Va, LDD, VB en de V-vleugel van CD&V bij elkaar en dan ziet het er voor het Belgicisme in Vlaanderen niet zo bijster goed uit. Bij VLD, SPa en Groen! zijn ze er allesbehalve gerust in.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 12:05   #3799
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Die draaien u met vlaamse woorden in doeken, maar hun daden zijn Belgisch.
Daar heb je volledig gelijk in.

De kiezer draaien ze inderdaad met Vlaamse woorden, want de kiezer is eigenlijk in toenemende mate Vlaamsgezind.

Eens de macht in zicht komt keren ze inderdaad hun kar en doen ze Belgische daden, want België is nu eenmaal een dictatuur waar je anders niet aan de bak komt.

Fijn dat je dat zelf in ziet, en dan ook nog eens toegeeft dat je eigenlijk een extreem rechtse cryptofascist bent, net als elke andere Belgicist.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 12:16   #3800
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als ik jou was zou ik op de CD&V maar niet teveel rekenen.
Ik had eerlijk gezegd wel wat schrik van de pre-electorale Leterme + CD&V, en nog meer toen hij geplebisciteerd werd met 800K voorkeurstemmen.
Maar hij heeft me achteraf allesbehalve teleurgesteld:
-zichzelf in 't zak laten zetten door Madame Non
-zijn kazak draaien (in ruil voor Wetstraat 16)
-flateren (met fortis)
-zich braaf aan de leiband van Jean Luc opnieuw in de 16 laten hijsen
-flaminganten nu op zijn beurt in de zak zetten (met zijn samenwerkingsfederalisme)


Citaat:
Er is weliswaar het nog steeds Belgicistisch geörienteerd ACW, maar het ACW is niet de CD&V, of dan toch niet helemaal. Zelfs binnen de ACW-politici groeit er een sterke Vlaamse reflex.
Post daar eens wat materiaal over: links naar artikeltjes, documenten, uitspraken van...


Citaat:
Ten andere, tel N-Va, LDD, VB en de V-vleugel van CD&V bij elkaar en dan ziet het er voor het Belgicisme in Vlaanderen niet zo bijster goed uit. Bij VLD, SPa en Groen! zijn ze er allesbehalve gerust in.
Maar jongen toch!
Ik toon net aan dat die samenwerking een illusie is:
De meeste N-Va'er gruwen van het VB
De Wever sabelde Dedecker (LDD) in de rug neer toen hij (onder N-VA paraplu dan nog!) wilde samenwerken.
VB slabakt
Uw 'Vlaamse vleugel van de CD&V' is onbewezen prietpraat

Maar goed, leef gerust verder met die illusie.
Ik heb die 30 jaar terug al bij het groot vuil geploft, en de goede kant gekozen. If you cannot beat them, join them.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be