![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3801 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij vindt dat ik hier nog teveel vriendjes heb!
![]() Punt 1 In het algemeen heb ik er een hekel aan dat politici in programma's als de Pappenheimers of de Slimste mens ter wereld verschijnen. Punt 2 Doodsbedreigingen zijn een zaak voor politie en gerecht. Ten gronde dan: Peumans is genadeloos door de mand gevallen. Het is al herhaaldelijk gezegd, de vraag was niet wat Peumans over de uitspraak denkt, maar van wie die uitspraak was. Peumans beweert dat hij het antwoord wist, wat mij aannemelijk lijkt. Als hij echt dacht dat het juiste antwoord ("de Joden") hem in de problemen zou brengen, dan had hij gewoon niet moeten afdrukken. Maat wat doet hij? Hij drukt af, geeft bewust een verkeerd antwoord ("de Turken"), en zegt over het juiste aantwoord "'Dat zou ik hier niet durven zeggen. De Joden zijn daar zeer gevoelig aan. Ik heb dat als voorzitter van het Parlement al ervaren." Nogal hypocriet natuurlijk. Ten eerste was zijn "ervaring met de zeer gevoelige Joden" niks anders dan gematigde reacties op zijn idiote uitspraken op 11 juli. Ten tweede, als hij zo bang is van Joodse reacties, dan kon hij zijn kommentaar achterwege laten. Wat hij gedaan heeft is afkomen met het vooroordeel over "zeer gevoelige Joden", wat bij een deel van zijn potentiële kiezers wel in de smaak zal vallen. Samengevat, het gedoe, daar is Peumans zelf voor verantwoordelijk. De stropopargumenten hier tonen aan dat niet enkel Joden "overgevoelig" kunnen zijn.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 6 december 2010 om 12:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3802 | |
Minister-President
|
![]() ![]() Sorry, ik wou u niet in problemen brengen. Citaat:
![]() |
![]() |
#3803 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 6 december 2010 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3804 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Genoten van je twee weken FvdW-vakantie?
Wat vind jij van de uitspraken van Bolkestein? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3805 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() je gaat ervan uit dat anti-semitisme een partij als nva meer zou kunnen opleveren dan het zou kosten ?!? werkelijk Firestone ! da's ongehoord van je ... da's toch gewoon grof beledigend naar (pakweg) 99 en komma % van de Vlamingen ?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3806 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het Boeckenbergpark is anders zalig om te sleeën ; Lilou mijn jongste kleinkind van chinese afkomst nu 2 jaar heeft deze week voor het eerst inhaar leven op een slee in de sneeuw gezeten !
![]() |
#3807 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nationalisme is een eufemisme voor racisme. In Europa is elke Nationalistische partij anti-semitisch (zelfs het VB dat momenteel Israël zowat opvrijt omdat er daar zeer fervente Nationalisten in de regering zitten, het is overigens de logica zelve : zowel het VB als de Zionisten zouden niet liever hebben dan dat alle Joden zouden emigreren naar Isräel)
![]() |
#3808 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dus ook de Schotse, Baskische en Catalaanse?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3809 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik wil deze fvdw niet verpesten. Maar het is duidelijk dat sommige nationalistische bewegingen een reaktie waren op "kolonialistische bezetting en uitbuiting" ; maar het is duidelijk dat het duitse nazi nationalisme bv; gaan verkopen als een reaktie tegen de kolonisatie en de bezetting van het duitse volk door de joden een pertinente leugen is. Indien ik me in Barcelona wil vestigen eis ik het recht op om dat te doen, zonder dat een Catalaans Nationalist me een strobreed in de weg kan komen leggen.
![]() |
![]() |
#3810 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3811 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() hoe blij ben jij met ons record? http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/po..._EnqueteKoppen
194 ![]() on a different level kan jij mij vijf trefwoorden geven die horen bij "Kris Lomme"? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#3812 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Of course, elementary...
![]() |
#3813 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook aan Firestone een gelukkig en voorspoedig 2011 toegewenst!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3814 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom is het zo lang geleden dat je hier iets gepost hebt?
![]() |
![]() |
![]() |
#3815 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begonnen op 7 juni 2009 zijn het 78 weken geworden tot het laatste antwoord van Firestone op 6 december 2010. Ik denk dat ze haar opdracht meer dan volbracht heeft, toch? Laatst gewijzigd door Antoon : 17 januari 2011 om 18:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3816 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De uitspraken van Bolkestein, daar heb ik een dubbel gevoel bij. Enerzijds klopt de kritiek op die uitspraken wel. Om één voorbeeld uit vele te nemen: Citaat:
Het antisemitisch discours komt vandaag vaak met ingebouwde "verdedigingen", genre "tegen de Joden mag men niets zeggen" (de ironie hiervan valt de makers van antisemitische uitspraken vreemd genoeg nooit op). Ingaan op antisemitsche uitspraken of daden leidt vaak tot aanvallen, beschuldigingen allerhande, gebleit over lange tenen (ook hiervan merken ze de ironie vreemd genoeg niet op), ... Dat is zo in de echte wereld, dat was ook mijn ervaring op dit forum. Deze aanvallen of beschuldigingen komen soms ook van mensen die voor de rest bij elke opmerking over Moslims Heilig Verontwaardigd over het boze Racisme meteen de Grote Woorden naar boven halen. Job Cohen heeft gelijk dat men van "problemen niet wegloopt, maar ze oplost", alléén zien we daar in de praktijk spijtig genoeg voorlopig weinig van. Ik heb dus begrip voor de uitspraken van Bolkestein, maar een oplossing bieden ze niet. Het is nu aan zijn critici om aan te tonen dat ze werkelijk de moed hebben ook deze problemen aan te pakken. Ik ben benieuwd ...
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 29 januari 2011 om 10:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3817 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nergens gesteld dat "anti-semitisme een partij als nva meer zou kunnen opleveren dan het zou kosten". Ik stelde dat wat hij zei "bij een deel van zijn potentiële kiezers wel in de smaak zal vallen". Het volstaat dit forum af te schuimen om dit vast te stellen. Hopelijk klopt jouw optimistische schatting dat de (niet door mij geuitte) uitspraak voor pakweg 99% van de Vlamingen grof beledigend is. In dat geval zouden ze zich echter door Peumans beledigd moeten voelen, die het nodig vond met zijn cliché over Joden een ander cliché over Vlamingen (of Vlaams Nationalisten) te staven.
![]() |
![]() |
#3818 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn niet de abstracte entiteiten "België", "Vlaanderen", "Wallonië", "Brussel", ... die de prijs betalen, maar wij, de inwoners van dit land, ongeacht of we ons "Belg", "Vlaming", "Waal", "Brusselaar" voelen of noemen. Het zou gemakkelijk zijn de schuld voor de huidige crisis bij de N-VA te leggen. Deels is dat natuurlijk ook het geval. Haar axioma is dat België niet meer kan functioneren, door een degelijk akkoord te sluiten zouden ze hun eigen axioma ontkrachten. Maar de andere partijen gaan evenmin vrijuit (eufemisme). Ze hebben sinds 2007 als idioten gehandeld, en daar betalen wij (de inwoners van dit land) nu de prijs voor. Het ontbreekt onze politici aan moed en creativiteit om hun eigen taboes te doorbreken en degelijke akkoorden te sluiten. Dat is spijtig (nog een eufemisme). Citaat:
Actrice Nand Buyl Schipper naast Mathilde De Kreuners (Als ik het mij goed herinner hoorden de vier eerste bij de vijf trefwoorden. Het vijfde was Kortrijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen.)
![]() |
![]() |
#3819 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ook voor jou natuurlijk hetzelde toegewenst.
![]() |
![]() |
#3820 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 29 januari 2011 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |