Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2023, 10:04   #3801
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Wat we hier met onze Belgische fiscus de laatste dagen opnieuw meemaken maakt toch duidelijk dat de opeenstapeling van stommiteiten
gedurende de laatste 12 jaar nog moeilijk kan verkocht worden als 'losstaande onschuldige fouten' van slecht opgeleide ambtenaren.

Wat is er als 'extra' weer bijgekomen?
Blijkbaar kiepert men bij vervanging van een ambtenaar al zijn dossiers zonder omkijken in een vuilbak.
Het resultaat is dat niemand weet met wat die man bezig was en dat ook niemand op de hoogte wordt gebracht van de vervanger en zijn contactgegevens.
Dit werd gisteren weer pijnlijk duidelijk. Onze laatste conclusies zijn ook in de vuilbak beland.
" naar de vorige verantwoordelijke, -nu niet meer in functie-, ambtenaar gestuurd !"

Oh, niet van de schuld van de fiscus, het is de schuld van de burger en zijn advocaat....

Is dit hele dossier een 'onschuldige' aaneenschakeling van stommiteiten of is het een opgezette werkwijze die wordt gevolgd?
De stilte langs de zijde van de gecontacteerde verantwoordelijke ministers laat ook vermoeden dat het over een door oversten
en overheid goedgekeurde werkwijze gaat. Ook het halfbakken verslag van intern toezicht wijst in die richting.

Nu heb ik nooit onder stoelen en banken gestoken dat ik na de burgerlijke procedure alles in het werk ga stellen om elke steen om te
draaien en ga uitzoeken hoe en wie deze rotzooi mogelijk heeft gemaakt. Dat kan een verklaring zijn dat de fiscus met alle middelen
de boel voor zich uit tracht te schuiven.
Oud 17 januari 2023, 23:58   #3802
Johan Daelemans

Standaard

Toch eens lezen? Hieronder een stuk uit de brief die Eric Raeven, de auteur van "De Belastingaanslag" vandaag naar de uitgeverij Lannoo heeft verzonden.

"Het boek heeft pers gehad, maar meestal werd het slechts terloops vermeld (Knack, Libelle, Dag Allemaal)
en in Het Laatste Nieuws (3/11/20) werd een goed artikel van Steven Swinnen ontmand door de FOD Financiën
in de laatste paragraaf:
«De zaak is door onze diensten gekend. Intern onderzoek wees uit dat er geen fouten werden gemaakt in dit
dossier. Er werden door betrokkene rechtszaken aangespannen die zowel in eerste aanleg als in beroep werden
afgewezen.»

Geen fouten, afgewezen? Waarom kregen Jo en Mona dan hun geld terug? In mei ’19 bereikte hen het vonnis in
hun voordeel, in augustus kregen ze hun geld terug. Ze wonnen op basis van procedurefouten, wat de fiscus
zes maanden lang het recht geeft om opnieuw te heffen. Dat deden ze, 6 dagen voor het verlopen van de termijn.
Dat wist u al, maar dit weet u waarschijnlijk nog niet: in februari ’21 zag de fiscus af van verweer en
bevestigde dat de aanslag van elf jaar eerder ongegrond was. Jo en Mona wonnen de strijd. Definitief en
onomkeerbaar. Maar Jo en Michel Maus begroeven de strijdbijl nog niet: ze eisen een schadevergoeding voor
tien verloren jaren, nog veel meer verloren dromen en een berg weggegooid geld. Dit was geen belastingaanslag,
het was fiscaal terrorisme. In België. Jawel, uw land en mijn land, onze overheid.

Wim Van den Eynde (journalist VRT) wilde er een Pano van maken maar ving bot bij zijn redactie. Zelfde verhaal
bij Telefacts van VTM. Samen met Michel Maus zochten we naar meer slachtoffers. Die vonden we. Maar ze zijn
bang, willen niet met hun gezicht op de tv. Volgens professor Maus is dit soort fiscaal wangedrag allerminst
zeldzaam. Een procedure winnen tegen de fiscus is dat helaas wel. Toch haalden hij en Jo de overwinning, dat
komt omdat bepaalde elementen in dit verhaal wel uniek zijn: Jo heeft een encyclopedische kennis van de zaak,
hij gaf nooit op, liet zich niet intimideren en het verscheen in boekvorm
(de professor noemt het boek een belangrijk onderdeel van het dossier)."

Pour nos amis wallons, traduit par Google translate

"Le livre a eu la presse, mais généralement il n'était mentionné qu'en passant (Knack, Libelle, Dag Allemaal)
et dans Het Laatste Nieuws (3/11/20) un bon article de Steven Swinnen a été émasculé par le SPF Finances
au dernier paragraphe :
« L'affaire est connue de nos services. Une enquête interne a montré qu'aucune erreur n'avait été commise dans ce
dossier. Des poursuites ont été intentées par l'intéressé, tant en première instance qu'en appel
refusé."

Aucune erreur, rejeté? Alors pourquoi Jo et Mona ont-ils récupéré leur argent ? En mai 1919, le verdict leur parvint
a leur avantage, en août, ils ont récupéré leur argent. Ils ont gagné sur la base d'erreurs de procédure, ce que le fisc
donne le droit de relancer pendant six mois. Ils l'ont fait, 6 jours avant la date limite.
Vous le saviez déja, mais vous ne le savez probablement pas encore : le 21 février, le fisc a renoncé a une défense et
a confirmé que l'attaque d'onze ans plus tôt était infondée. Jo et Mona ont gagné la bataille. Certainement et
irréversible. Mais Jo et Michel Maus n'ont pas encore enterré la hache de guerre : ils réclament une indemnisation
dix années perdues, beaucoup plus de rêves perdus et une montagne d'argent gaspillé. Ce n'était pas une facture d'impôt,
c'était du terrorisme fiscal. En Belgique. Oui, votre pays et mon pays, notre gouvernement.

Wim Van den Eynde (journaliste VRT) voulait en faire un Pano, mais ses éditeurs ont échoué. Même histoire
chez Telefacts de VTM. Avec Michel Maus, nous avons cherché d'autres victimes. Nous l'avons trouvé. Mais ils sont
peur, je ne veux pas faire face a la télé. Selon le professeur Maus, ce type d'inconduite fiscale est tout sauf
rare. Malheureusement, gagner un procès contre le fisc l'est. Pourtant, lui et Jo ont remporté la victoire, que
parce que certains éléments de cette histoire sont uniques : Jo a une connaissance encyclopédique du dossier,
il n'a jamais abandonné, n'a pas été intimidé et il est apparu sous forme de livre
(le professeur appelle le livre une partie importante du dossier)."

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 18 januari 2023 om 00:27.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2023, 09:53   #3803
Johan Daelemans

Standaard

Laatst gelezen:

"Particulieren kunnen via de Nationale Bank te weten komen wie er inzage op rekeningen
heeft gevraagd.
"

Ik heb ondertussen een mailtje naar de Nationale Bank gestuurd hoe ik
dat in de praktijk moet brengen.

Waarom is dat nodig?

Tijdens een vergadering had de ambtenaar dienst bezwaren een reeks informatiebronnen meegekregen
waar hij de bevestiging van ons verhaal (de realiteit dus) kon navragen. Nationale Bank,
eigen diensten binnen de fiscus, bankrekening (rekening courant zaakvoerder) Notarissen,
onze boekhouder ( Duchateau Hasselt). Tot onze grote verbazing werd ons bezwaar afgewezen.

Na nazicht van de conclusies rechtbank eerste aanleg konden we vaststellen dat er niks was terug
te vinden van enig contact tussen de dienst bezwaren en de doorgegeven informatiebronnen.

Het meest bezwarende element dat hier mogelijke (*)corruptie aantoont is de weigering van de
deinst bezwaren om inlichtingen aangaande de rekening courant zaakvoerder
(GOLDEN REKENING -68 / bvba APM&ed ) bij Argenta op te vragen.

(*) waarom 'mogelijk' ? Twee verklaringen:

Mogelijk heeft de dienst bezwaren niet de moeite gedaan om de voor hen toegankelijke informatie op te vragen.
Mogelijk waren de antwoorden niet bruikbaar om de rechtbank van onze schuld te overtuigen en zijn die weggemoffeld.

Intern toezicht heeft de handelingen van die ambtenaar onder de loep genomen en verklaard in hun
verslag: " de man treft geen schuld want het is voor de dienstdoende ambtenaar niet eenvoudig om de
gegevens van een rekening bij een bank op te vragen "

Even ter herinnering, de fiscus had ondertussen het gezin zonder financiële middelen op straat
gezet en een bezwaar afwijzen omdat de waarheid nagaan een beetje moeite kost? Mooi.

Nu zit er de mogelijkheid wel degelijk in dat de fiscus de bewegingen op de doorgegeven rekening
courant heeft nagegaan en bewust de verkregen info heeft achtergehouden.

Mijn vraag naar de Nationale bank heeft tot doel om te weten te komen of de dienst bezwaren Namen
al dan niet gegevens over die rekening heeft opgevraagd.
Niet bekwaam ... nalatig ... kwaadwillig... corrupt?
Als de Nationale Bank mijn rechten respecteert veronderstel ik het antwoord te vinden.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 19 januari 2023 om 09:54.
Oud 21 januari 2023, 00:03   #3804
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Mijn vraag naar de Nationale bank heeft tot doel om te weten te komen of de dienst bezwaren Namen
al dan niet gegevens over die rekening heeft opgevraagd.
Niet bekwaam ... nalatig ... kwaadwillig... corrupt?
Als de Nationale Bank mijn rechten respecteert veronderstel ik het antwoord te vinden.
Daar gaan we weer.

De fiscus moet binnen de 6 maand een beslissing nemen bij een ingediend bezwaar.
De dienst bezwaren heeft ons hun beslissing pas na bijna 7 maanden doorgestuurd.

De Nationale bank houdt de houdt de gegevens amper 6 maand bij.

Dus na ontvangst van de beslissing dienst bezwaren ben je al te laat om na te gaan of de ambtenaar de
rekeningen die je hebt doorgegeven heeft nagekeken.

Zeg nu niet dat dat weer toevallig is ...

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 21 januari 2023 om 00:22.
Oud 21 januari 2023, 12:25   #3805
Johan Daelemans

Standaard Meanwhile in France

Volgens mij kan elke lezer wel begrijpen dat woorden zoals Belgische fiscus en Belgische ambtenarij bij het hele gezin een vrij mottig
gevoel teweeg brengt.

De aanslepende discussie rond de schadevergoeding houdt ons nog met een half been in België maar van zodra die achter de rug
is kunnen we vol kijken naar de toekomst.
Aangezien ik er rotsvast in geloof dat wij niet de enigen zijn met zo'n mottig gevoel en ook anderen verkiezen het land te verlaten i.p.v. op een
protestpartij te stemmen kan onze ervaring anderen inspireren en een nuttige bron van informatie worden.

Bij koetjes en kalfjes of hier gewoon doorgaan?

De terugkerende tittel 'Meanwhile in France' kan het onderscheid aanduiden.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 21 januari 2023 om 12:27.
Oud 27 januari 2023, 18:35   #3806
Johan Daelemans

Standaard

Daar gaan we weer.

Bij de fiscus spelen ze onze laatste conclusies kwijt en wat is het resultaat?

Extra 16 maand vertraging - plus,- als toemaatje nog een heleboel kosten voor de burger. Opnieuw een resem conclusies - reeks nr 5.

Dit is het zoveelste cadeau dat ze bij de fiscus ontvangen voor knoeiwerk.
Even zoveel zijn het hun slachtoffers die de rekening betalen.

Oud 22 februari 2023, 10:20   #3807
Johan Daelemans

Standaard

Bijna een maand niks gepost en toch duizenden extra views.
Ik snap het niet goed.
Oud 24 februari 2023, 09:06   #3808
Johan Daelemans

Standaard

Gisteren , avondmaal.

"Papa, mama, ik heb mijn werkgever verwittigd dat ik einde augustus stop met mijn job. Het wordt
tijd dat ik keuzes maak waar ik volledig achter sta en verhuis voor het einde van het jaar reeds naar Frankrijk.
Mogelijk is Frankrijk een tussenstap maar België is in ieder geval geen optie meer. "

33 jaar is hij. Universitair diploma - spreekt accentloos Frans/Engels/Nederlands en kan zich in het Japans verstaanbaar maken.

Na zijn studies geen seconde werkloos geweest. België en klanten van Argenta zullen het zonder hem moeten doen.

Nu, de beslissing van hem om een punt achter België te zetten zat er al een tijdje aan te komen. Wanneer en naar waar in
de wereld was nog een open vraag - we weten het nu.

Hoe een gesprek alles wel erg concreet maakt.
Wij als ouders hebben hier nog enkele rekeningen te vereffenen.
Na enkele jaren "rondgewandeld" te hebben bij FOD-Financiën en zijn politiek verantwoordelijken hebben we mogen
ondervinden hoe het er aan toe gaat en dat is verre van fraai.

Nog werk aan de winkel.
Oud 25 februari 2023, 10:34   #3809
Johan Daelemans

Standaard

Op 27 januari een mail gestuurd naar het kabinet van minister Vincent Van Peteghem (CD&V). Hem op de hoogte
gebracht van de laatste fratsen (*) van FOD Financiën Namen. Tot op vandaag - ondanks een herinnering - nog geen
schriftelijk antwoord mogen ontvangen.

(*) https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=3786

Niettegenstaande er geen neergeschreven correspondentie is gevoerd (laat bewijzen na en dat is te vermijden als je
niet recht in je schoenen staat... ) zijn er opnieuw zaken gebeurd die aanvoelen als rake klappen in ons gezicht.

Ik kom daar later uitvoerig op terug.
Oud 26 februari 2023, 21:52   #3810
Johan Daelemans

Standaard

Mijn eerste bericht naar de top van FOD Financiën en naar de toen verantwoordelijke minister. Merk op van
welke partij, volgens mij speelt dat vandaag nog steeds een doorslaggevende rol.

Ja, de datum is correct, april 2013. De briefwisseling die volgt is belangrijk voor wat vandaag vanuit de administratie via via
naar ons wordt gemeld - dat is voor volgende dagen.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 26 februari 2023 om 21:53.
Oud 26 februari 2023, 22:04   #3811
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Alstublieft zeg!
Oud 27 februari 2023, 07:39   #3812
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Hoe komt het dat je in Frankrijk woont en rondrijdt met Nederlandse nummerplaten ?
Oud 27 februari 2023, 08:07   #3813
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Hoe komt het dat je in Frankrijk woont en rondrijdt met Nederlandse nummerplaten ?
Dat eerste is al lang en breed uitgelegd.
De verhuis naar Frankrijk was al in gang gezet voor "De Aanslag"

En dat ie met Nederlandse platen rondrijd... verwijst u naar de Carpass perikelen?
Oud 27 februari 2023, 09:02   #3814
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat eerste is al lang en breed uitgelegd.
De verhuis naar Frankrijk was al in gang gezet voor "De Aanslag"

En dat ie met Nederlandse platen rondrijd... verwijst u naar de Carpass perikelen?
Vlad doet een poging om en zweem van bedrog op te wekken.
Laat hem doen. Ik ben zo'n behandeling al gewoon.

Hier op politics valt het al bij al nogal mee. Enkele rare figuren en daar houdt het mee op.
Op het juridisch forum was het andere koek.
Een massa volk ging in de verdediging omdat ik moeilijke vragen begon te stellen.
Draden verdwenen en van zodra het voor die mensen echt moeilijk begon te worden kreeg ik geen toegang meer.

Toeval of niet .... het juridisch forum had toen een sterke link met minister Koen Geens. Misplaatste loyaliteit? Uw mening is evenveel waard dan mijn mening.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 27 februari 2023 om 09:16.
Oud 27 februari 2023, 09:30   #3815
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlad doet een poging om en zweem van bedrog op te wekken.
Laat hem doen. Ik ben zo'n behandeling al gewoon.

Hier op politics valt het al bij al nogal mee. Enkele rare figuren en daar houdt het mee op.
Op het juridisch forum was het andere koek.
Een massa volk ging in de verdediging omdat ik moeilijke vragen begon te stellen.
Draden verdwenen en van zodra het voor die mensen echt moeilijk begon te worden kreeg ik geen toegang meer.

Toeval of niet .... het juridisch forum had toen een sterke link met minister Koen Geens. Misplaatste loyaliteit? Uw mening is evenveel waard dan mijn mening.

Ik heb je nooit beschuldigd van bedrog zoals enkelingen hier wel deden maar ik vind jouw zaak een zeer slechte zaak om wantoestanden bij financiën aan te klagen. Ik vind dat zo goed als alle schuld namelijk bij jezelf ligt. Wie verkoopt er nu in hemelsnaam een lege vennootschap ? Én laat het adres dan nog jaren gebruikt worden door de koper. Én ontvangt de belastingcontrole op de koper dan nog op dat adres ?

Niemand werkt honderd percent volgens de regeltjes noch bij de overheid, noch in de privé, want dan loopt alles vast, we vertrouwen allemaal op het gezond verstand van de ander. En dat is wat er in jouw zaak is misgegaan. Hoe jij hebt gehandeld is gewoon te gek voor woorden. Dat houdt niemand voor mogelijk maar je bent er toch in geslaagd van drie keer dat te doen wat iemand met gezond verstand nooit zou doen. Waarna je versteld stond dat het fout liep en de mensen die hun paraplu opentrokken alles in de schoenen wenst te schuiven.

En dan post je hier dat je in Frankrijk woont en met een Nederlandse nummerplaat rondrijdt. Ik mag hopen dat het de auto is van je Nederlandse werkgever of zoiets want als het weer zo iets is voor gemakkelijkheid of snel gewin kan je in Frankrijk evengoed per ongeluk in de miserie geraken.
Oud 27 februari 2023, 10:10   #3816
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Ik heb je nooit beschuldigd van bedrog zoals enkelingen hier wel deden maar ik vind
jouw zaak een zeer slechte zaak om wantoestanden bij financiën aan te klagen. Ik vind dat zo goed als alle schuld
namelijk bij jezelf ligt.
Voor de overname gewoon de raad opgevolgd van Geert Duchateau, onze boekhouder.
Tijdens mijn studies nooit boekhouding gezien. Ik voelde me dus niet geroepen om zijn oordeel naast me neer te leggen.

Citaat:
Wie verkoopt er nu in hemelsnaam een lege vennootschap ?
Zelfde antwoord. Op aanraden van Geert Duchateau. Tot op heden heb ik ook nog geen enkele info ontvangen dat
dat verboden is. Het zal ook de eerste en laatste keer niet zijn dat een vennootschap zonder activa van eigenaar veranderd.

Citaat:
Én laat het adres dan nog jaren gebruikt worden door de koper. Én ontvangt de
belastingcontrole op de koper dan nog op dat adres ?
Het 'adres' is een eigendom die in loten was opgedeeld en deze zijn apart verkocht.
Het was dus wachten op het moment dat één lot via een officiële verkoop naar de vennootschap kon verkocht worden.
Zie jij nog ergens een onlogische redenering?
Verwachtte je een verhuis van de maatschappelijke zetel om deze later terug te plaatsen?

Citaat:
Niemand werkt honderd percent volgens de regeltjes noch bij de overheid ....
Honderd percent niet maar ook geen nul percent.
Valsheid in geschrifte … opstellen van een vals PV … manipulatie van een dossier na datum …
absoluut negeren van beschikbare informatie … en we kunnen nog uren doorgaan.

Citaat:
Hoe jij hebt gehandeld is gewoon te gek voor woorden. Dat houdt niemand voor
mogelijk maar je bent er toch in geslaagd van drie keer dat te doen wat iemand met gezond verstand nooit zou doen.
Verdedig die stelling nog eens van zodra je bovenstaande informatie enkele keren hebt nagelezen.

Citaat:
Waarna je versteld stond dat het fout liep en de mensen die hun paraplu opentrokken alles in de schoenen
wenst te schuiven.
En er zijn paraplu's opengetrokken op zowat alle niveaus.
Paraplu's opentrekken is hetzelfde als corruptie bekennen.

Citaat:
En dan post je hier dat je in Frankrijk woont en met een Nederlandse nummerplaat rondrijdt. Ik mag hopen dat
het de auto is van je Nederlandse werkgever of zoiets want als het weer zo iets is voor gemakkelijkheid of snel gewin
kan je in Frankrijk evengoed per ongeluk in de miserie geraken.
Daar ga de dezelfde weg op als onze ambtenarij.
Moest je nu ambtenaar zijn en uw mening in een PV gieten dan zou uw foute redenering bijzondere bewijskracht krijgen.
Een rechter in eerste aanleg gaat je gelijk geven...
Waar zit je fout? Post eens eerst de info van waaruit jij je mening destilleert en dan wijs ik je op je fouten.
Oud 27 februari 2023, 10:27   #3817
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ik heb je nooit beschuldigd van bedrog zoals enkelingen hier wel deden maar ik vind jouw zaak een zeer slechte zaak om wantoestanden bij financiën aan te klagen.
Dus, omdat iemand leert van een vergissing mag ie die niet meer rechtzetten?
Citaat:
Ik vind dat zo goed als alle schuld namelijk bij jezelf ligt.
U mag dat vinden

Citaat:
Wie verkoopt er nu in hemelsnaam een lege vennootschap ?
Ik wil ze de kost niet geven. Genoeg 6 maandenwondertjes die op die manier blijven doorgaan.
Citaat:
Én laat het adres dan nog jaren gebruikt worden door de koper.
Als dat onderdeel is van de verkoop, lijkt me dat zelfs normaal.
Citaat:
Én ontvangt de belastingcontrole op de koper dan nog op dat adres ?
Gaat u een belastingscontroleur de deur wijzen?

Citaat:
Niemand werkt honderd percent volgens de regeltjes noch bij de overheid, noch in de privé, want dan loopt alles vast, we vertrouwen allemaal op het gezond verstand van de ander.
Ambtenaren en gezond verstand?
Citaat:
En dat is wat er in jouw zaak is misgegaan. Hoe jij hebt gehandeld is gewoon te gek voor woorden. Dat houdt niemand voor mogelijk maar je bent er toch in geslaagd van drie keer dat te doen wat iemand met gezond verstand nooit zou doen.
U vind dat Johan fouten heeft gemaakt.
Als ik het verhaal volg, dan zie ik gewoon iemand die ter goeder trouw een weg is ingeslagen waar zowel criminelen alswel ambtenaren als struikrovers zaten te wachten om hem te pluimen.
Citaat:
Waarna je versteld stond dat het fout liep en de mensen die hun paraplu opentrokken alles in de schoenen wenst te schuiven.
U stelt voor dat het gewoon aanvaarden en slikken moet zijn.... Zelf al is het duidelijk dat er anderen de groffe fouten gemaakt hebben.
Citaat:
En dan post je hier dat je in Frankrijk woont en met een Nederlandse nummerplaat rondrijdt. Ik mag hopen dat het de auto is van je Nederlandse werkgever of zoiets want als het weer zo iets is voor gemakkelijkheid of snel gewin kan je in Frankrijk evengoed per ongeluk in de miserie geraken.
Nederlandse taksen op wagens zijn pittiger dan Franse...
Oud 27 februari 2023, 10:40   #3818
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
... want als het weer zo iets is voor gemakkelijkheid of snel gewin kan je in Frankrijk evengoed per ongeluk in de miserie geraken.
Ik had hier weer overgekeken.
Uw openingszin ... ik beschuldig jou van niks ...
en dan zie ik bovenstaande.

Waar haalt u het recht om zulke zaken neer te schrijven?
Opdracht van uw werkgever? Overheidspropaganda?

Vladke toch ...

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 27 februari 2023 om 11:04.
Oud 27 februari 2023, 11:21   #3819
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had hier weer overgekeken.
Uw openingszin ... ik beschuldig jou van niks ...
en dan zie ik bovenstaande.

Waar haalt u het recht om zulke zaken neer te schrijven?
Opdracht van uw werkgever? Overheidspropaganda?

Vladke toch ...
Hier nog eens gepasseerd na lange tijd, en ‘t is blijkbaar nog steeds hetzelfde calimero-gedoe van weleer: «?*Ik wist dat niet, want ik heb niet gestudeerd?*», «?*Mijn boekhouder raadde mij dat zo aan, dus ik volgde hem klakkeloos?*», enz…

En als dan eens iemand wat tegenwind geeft, is het direct van «?*Waar haalt u het recht??*» en «?*Vladke toch?*»… Maar vooral niet ingaan op de kern van de repliek!

Daelemanske toch…
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2023, 11:34   #3820
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Hier nog eens gepasseerd na lange tijd ....
Dat geloofd niemand.
Je zit hier na elke post uw nagels op te vreten.
Hoeveel van die meer dan een half miljoen views zijn van jou?

Alles goed verder? Iets zinnigs te vertellen?

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 27 februari 2023 om 11:39.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be