![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3801 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gewoon zakelijk blijven, eerlijk en open. Geen sentimenten, de Engelsen hebben ook hun eigen agenda, dat zagen we ook in de zeeslagen en oorlogen op zee tussen Engeland en Nederland in het verleden. Zo aardig zij ze nu ook weer niet wanneer het om hun belangen gaat.
![]() |
![]() |
#3802 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Breek me de mond niet open.
![]() |
![]() |
#3803 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De "terroristen" van die tijd hadden met hulp van de Fransen gewonnen. Sindsdien is België een Franse vazalstaat, getuige de verfransing van Brussel. Geeft ook verder niet, is allemaal geschiedenis. Nu is Brussel Arabisch aan het worden, geef ook toe, Brussel is dynamisch van karakter. Dat is sinds jaar en dag een toevluchtsoord voor terroristen.
![]() |
![]() |
#3804 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast vergeet u gemeenschappelijke Brits/NL belangen zoals enkele concerns o.a. Royal Shell. Beide Marines etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3805 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Geen sentimenten dus en geen weggevertjes. Zoete broodjes, gebak of champagne is er pas na een eventueel akkoord. De Britten zijn trouwens net als ons, dus vergis je niet.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 8 juli 2016 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3806 | |
|
![]() Citaat:
In de plaats van de Britten zouden ze nu de EU proberen te naaien waar ze ook maar zouden kunnen Nederland is dan wel één van de grootste netto betalers, ze kregen het voor elkaar er eveneens een rebate, ook al is deze slechts vrij beperkt tov 66% van de Britten, er uit te slepen. Ze lieten de EU er feitelijk instinken. De EU was echter wel slim genoeg inmiddels geen percentage, maar een vast bedrag. Laatst gewijzigd door Adrian M : 8 juli 2016 om 11:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3807 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarom zou je lief moeten zijn?
![]() |
#3808 |
Minister-President
|
![]() Nee weet ik waarom ik blij ben wanneer er in mijn vakantiehotel niet te veel minder lieve Nederlanders rondlopen.
Waarmee ik niets maar dan ook niets over de vriendelijke en lieve mensen van daar wil gezegd hebben.
![]() |
#3809 | |
|
![]() Citaat:
Slecht voor onze eigen EU handel, hun defensie om op peil te kunnen houden, wat gevolgen heeft voor EU en Nato, plus een verarmde bevolking zorgt voor instabiliteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3810 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Van de Europese Unie moeten de Britten volgens onze premier echter geen toegevingen verwachten. ‘Er is nu een andere verstandhouding.’ Dat is principieel ook niet mogelijk om andere lidstaten niet op gelijkaardige ideeën te brengen. Alles zal puur volgens het wettelijk boekje gebeuren. En de opties zijn slecht, slechter of slechtst.
![]() |
![]() |
#3811 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of, hoe de geallieerden Duitsland behandelden na WO1, toch? Of toch niet? Naah!.. Nah?
![]() |
![]() |
#3812 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat had ik over het hoofd gezien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3813 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb een vage herinnering dat troepen van Hendrik de 8ste Oostende een tijd bezet hebben, maar ik vind er niet direct meer informatie over. Misschien verwar ik stad of monarch....
![]() |
![]() |
#3814 | |
|
![]() Citaat:
Als dit een doelstelling is houdt dit in essentie in de bankschroef aandraaien. Met als gevolg retour op het EU bord. Hypothetisch - de Britten moeten als gevolg daarvan flink bezuinigen op defensie. Gaat de Belgische premier dit compenseren door bijv. 25 extra gevechtsvliegtuigen aan te schaffen en Rutte bij ons 2 extra LCF fregatten en 2 extra duikboten? Plus een UK meer verarmd dan nodig zou zijn, met mogelijke instabiliteit |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3815 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal Laatst gewijzigd door koppijn : 8 juli 2016 om 13:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3816 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Adrian, 25 extra gevechtsvliegtuigen ??? Is dit een vorm van zachte spot ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3817 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen denk ik dat dan de Oostbloklanden dwars zullen gaan liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3818 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Cyprus, Estland, Hongarije, Letland, Litouwen, Polen, Slovenië, Slowakije, Tsjechië, Griekenland, Kroatië. Dat zijn zeker al landen die niet favorabel zullen zijn op een beperking van vrije verkeer van personen binnen de EU.
![]() |
![]() |
#3819 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vluchtelingen vangen we op, buren zouden we voor het hoofd stoten. Zou dom, dom, oerdom zijn. Ben trouwens nog helemaal niet zeker dat de Brexit vanuit UK kant hard zal gespeeld worden. Ben zelfs niet zeker of die 'helemaal' zal doorgaan.
![]() |
![]() |
#3820 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk is de heisa die de EU centrale planning en haar belangengroepen maken rond de uitslag van dit referendum best grappig. Keuze van de meeste mensen, maar de zelfverklaarde "democraten" voelen zich... gestoord.
![]()
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |