Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2011, 17:30   #3821
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Omdat de sfeer hier zo goed is?
ah! toch iemand die dat vindt!
Oud 29 januari 2011, 17:49   #3822
Arouet
Burgemeester

Standaard

Heb je "De begraaplaats van Praag" van Umberto Eco al gelezen?
Indien ja:
-Vind je het een goed boek?
-Denk je dat de antisemitische manier van denken bij het hoofdpersonage die Eco aan de kaak stelt tegenwoordig nog veel voorkomt in West-Europa?
Dan bedoel ik niet bij mensen die iets tegen Israël's politiek hebben inzake het Israëlisch-Palestijns conflict maar echt mensen die nog altijd overtuigd zijn van een of ander mondiaal complot van "de Joden". Ik besef dat het vaak moeilijk is om uit te maken of iemand tegen Israël's politiek is omwille van antisemitische dan wel van humanitaire redenen en daarom beperk ik mijn vraag tot de meest extreme personen van wie we zeker zijn dat de antisemitische motieven veruit het belangrijkste zijn.

Indien nee, ben je van plan om het boek te lezen?
Arouet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2011, 01:13   #3823
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
hebben ze op Sint Anneke dan goeie mosselen??
lang geleden, voor dat het Scheld zo vuil was...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2011, 09:42   #3824
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arouet Bekijk bericht
Heb je "De begraaplaats van Praag" van Umberto Eco al gelezen?
Indien ja:
-Vind je het een goed boek?
-Denk je dat de antisemitische manier van denken bij het hoofdpersonage die Eco aan de kaak stelt tegenwoordig nog veel voorkomt in West-Europa?
Dan bedoel ik niet bij mensen die iets tegen Israël's politiek hebben inzake het Israëlisch-Palestijns conflict maar echt mensen die nog altijd overtuigd zijn van een of ander mondiaal complot van "de Joden". Ik besef dat het vaak moeilijk is om uit te maken of iemand tegen Israël's politiek is omwille van antisemitische dan wel van humanitaire redenen en daarom beperk ik mijn vraag tot de meest extreme personen van wie we zeker zijn dat de antisemitische motieven veruit het belangrijkste zijn.

Indien nee, ben je van plan om het boek te lezen?
Het boek heb ik nog niet gelezen, maar het staat wel op mijn "te lezen" lijst.

Of er vandaag in West-Europa veel extreme antisemieten voorkomen weet ik niet.
Er zijn er wel, natuurlijk, sommigen actief op ons aller forum (ondanks het gebleit dat antisemitisme hier verboden zou zijn, maar soit).
Ook van op het JREF-forum ken ik enkele van die extreme exemplaren.
Ik heb echter uit mijn 9/11 inside-job avonturen geleerd dat Internet aanwezigheid weinig vertelt over de relevantie van een fenomeen in de echte wereld. Een invloedrijke factor lijkt me dat extreem antisemitisme in West-Europa op dit ogenblik niet, maar ik weet ook dat niet iedereen het me me eens is in deze ietwat optimistische inschatting.
Oud 30 januari 2011, 10:18   #3825
Arouet
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Het boek heb ik nog niet gelezen, maar het staat wel op mijn "te lezen" lijst.

Of er vandaag in West-Europa veel extreme antisemieten voorkomen weet ik niet.
Er zijn er wel, natuurlijk, sommigen actief op ons aller forum (ondanks het gebleit dat antisemitisme hier verboden zou zijn, maar soit).
Ook van op het JREF-forum ken ik enkele van die extreme exemplaren.
Ik heb echter uit mijn 9/11 inside-job avonturen geleerd dat Internet aanwezigheid weinig vertelt over de relevantie van een fenomeen in de echte wereld. Een invloedrijke factor lijkt me dat extreem antisemitisme in West-Europa op dit ogenblik niet, maar ik weet ook dat niet iedereen het me me eens is in deze ietwat optimistische inschatting.
Bedankt voor het antwoord.
Arouet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2011, 17:41   #3826
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben daar niet blij mee.
Kom je dan niet meefeesten in de mooiste Vlaamse stad op 17 februari?
Citaat:
Het zijn niet de abstracte entiteiten "België", "Vlaanderen", "Wallonië", "Brussel", ... die de prijs betalen, maar wij, de inwoners van dit land, ongeacht of we ons "Belg", "Vlaming", "Waal", "Brusselaar" voelen of noemen.

Het zou gemakkelijk zijn de schuld voor de huidige crisis bij de N-VA te leggen. Deels is dat natuurlijk ook het geval. Haar axioma is dat België niet meer kan functioneren, door een degelijk akkoord te sluiten zouden ze hun eigen axioma ontkrachten.
Maar de andere partijen gaan evenmin vrijuit (eufemisme). Ze hebben sinds 2007 als idioten gehandeld, en daar betalen wij (de inwoners van dit land) nu de prijs voor.

Het ontbreekt onze politici aan moed en creativiteit om hun eigen taboes te doorbreken en degelijke akkoorden te sluiten. Dat is spijtig (nog een eufemisme).
inderdaad... ik ga er ook geen woorden meer aan vuil maken. Beschamend...
Citaat:
Vlaamse
Actrice
Nand Buyl
Schipper naast Mathilde
De Kreuners

(Als ik het mij goed herinner hoorden de vier eerste bij de vijf trefwoorden. Het vijfde was Kortrijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen.)
http://www.deredactie.be/permalink/1.930675
-20 -20 -20 Bart Peeters heeft nog 4 seconden en kan nog geven KVS -20 bij U waardoor je rond de 50 eindigt en hij waarschijnlijk op één. Vlaamse was geen trefwoord en "de kreuners" was deel van de vraag...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2011, 18:07   #3827
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Kom je dan niet meefeesten in de mooiste Vlaamse stad op 17 februari?
Welk feest is er in Antwerpen op die dag?

Citaat:
http://www.deredactie.be/permalink/1.930675
-20 -20 -20 Bart Peeters heeft nog 4 seconden en kan nog geven KVS -20 bij U waardoor je rond de 50 eindigt en hij waarschijnlijk op één. Vlaamse was geen trefwoord en "de kreuners" was deel van de vraag...
Ja, hier is het gemakkelijk "allerslimste mens ter wereld te worden".
Oud 30 januari 2011, 18:17   #3828
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk feest is er in Antwerpen op die dag?
In Antwerpen is dan niks te doen je zal hier boven wel iets verkeerd gelezen hebben ...
Citaat:
Ja, hier is het gemakkelijk "allerslimste mens ter wereld te worden".
True al gok ik dat jij wel wat weet over zo Bv's en co; niet?
Ik wist daar dus helemaal niks van... ook die vragen die altijd in dezelfde richting () gingen stoorden me wel... maar het is en blijft een toffe kwis. Wat denk jij? Heb je gekeken naar de finale? Zo ja; wie was je favoriet? Lag het aan mij of was Guy Mortier wat minder grappig op het einde? Welk jury-duo was voor jou het grappigst?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2011, 18:58   #3829
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
True al gok ik dat jij wel wat weet over zo Bv's en co; niet?
Ik wist daar dus helemaal niks van... ook die vragen die altijd in dezelfde richting () gingen stoorden me wel... maar het is en blijft een toffe kwis. Wat denk jij? Heb je gekeken naar de finale? Zo ja; wie was je favoriet? Lag het aan mij of was Guy Mortier wat minder grappig op het einde? Welk jury-duo was voor jou het grappigst?
Het is een leuke kwis om naar te kijken, al slaat de formule natuurlijk nergens op.
Ik heb naar de finale gekeken, en hoopte dat Bert Kruismans zou winnen.
Guy Mortier zei meestal weinig, hij reageerde vooral op de "grapjes" over zijn leeftijd. Na de tiende keer of zo werd het een beetje vermoeiend.
Geubels+Meskens waren soms grappig, al was het ook hier na een tijdje voorspelbaar.
Niet dat ik dat beter zou kunnen.
Oud 30 januari 2011, 19:44   #3830
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ongehoord misschien, maar zeker ongelezen.
...
mijn excuses

(ik pak daar nu pillekes voor )
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 18:47   #3831
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het werd uiteindelijk meer dan twee weken FvdW-vakantie, en inderdaad heel genietbaar.

De uitspraken van Bolkestein, daar heb ik een dubbel gevoel bij.

Enerzijds klopt de kritiek op die uitspraken wel. Om één voorbeeld uit vele te nemen:

Die kritiek (hier van Job Cohen) is echter ook enigszins hypocriet, wat tot mijn "anderzijds" leidt.

Het antisemitisch discours komt vandaag vaak met ingebouwde "verdedigingen", genre "tegen de Joden mag men niets zeggen" (de ironie hiervan valt de makers van antisemitische uitspraken vreemd genoeg nooit op). Ingaan op antisemitsche uitspraken of daden leidt vaak tot aanvallen, beschuldigingen allerhande, gebleit over lange tenen (ook hiervan merken ze de ironie vreemd genoeg niet op), ...
Dat is zo in de echte wereld, dat was ook mijn ervaring op dit forum.
Deze aanvallen of beschuldigingen komen soms ook van mensen die voor de rest bij elke opmerking over Moslims Heilig Verontwaardigd over het boze Racisme meteen de Grote Woorden naar boven halen.

Job Cohen heeft gelijk dat men van "problemen niet wegloopt, maar ze oplost", alléén zien we daar in de praktijk spijtig genoeg voorlopig weinig van.

Ik heb dus begrip voor de uitspraken van Bolkestein, maar een oplossing bieden ze niet. Het is nu aan zijn critici om aan te tonen dat ze werkelijk de moed hebben ook deze problemen aan te pakken. Ik ben benieuwd ...
Dank voor je antwoord. Ik heb zelf de idee dat Bolkestein die uitspraken alleen maar deed om de alarmbel te luiden en dat hij weldegelijk oplossingen wil. Zeker als ik dit afzet tegen wat hij eerder hierover heeft gezegd.

In jouw 'anderzijds' (door mij vet aangegeven) kan ik me helemaal vinden.

Overigens ben ik blij dat je weer terug bent. (En meng je verdorie eens wat meer in de andere draden, je 'stem van de rede' wordt behoorlijk gemist...)
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 20:55   #3832
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dank voor je antwoord. Ik heb zelf de idee dat Bolkestein die uitspraken alleen maar deed om de alarmbel te luiden en dat hij weldegelijk oplossingen wil. Zeker als ik dit afzet tegen wat hij eerder hierover heeft gezegd.
Dat lijkt me inderdaad heel aannemelijk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Overigens ben ik blij dat je weer terug bent. (En meng je verdorie eens wat meer in de andere draden, je 'stem van de rede' wordt behoorlijk gemist...)
Het is heel vriendelijk dat je zoiets schrijft.
Als ik dat hier echter zo een beetje overloop vergaat de zin me in de meerdere beerputten te werpen volledig.

Geen idee of het nu erger is dan vroeger, of dat ik er minder tolerant voor ben geworden, maar de haat, de hypocrisie en de "clanoorlogen" tussen bendes onnozelaars die ik hier lees werken niet echt aantrekkelijk.
Oud 31 januari 2011, 20:57   #3833
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me inderdaad heel aannemelijk.
Het is heel vriendelijk dat je zoiets schrijft.
Als ik dat hier echter zo een beetje overloop vergaat de zin me in de meerdere beerputten te werpen volledig.

Geen idee of het nu erger is dan vroeger, of dat ik er minder tolerant voor ben geworden, maar de haat, de hypocrisie en de "clanoorlogen" tussen bendes onnozelaars die ik hier lees werken niet echt aantrekkelijk.
komkom, zo erg als het in Mise au point was dit weekend, is het hier nooit hoor.....

heb jij je ooit zo kwaad gemaakt dat je "per vergissing" je middelvinger toonde aan iemand?
Oud 31 januari 2011, 21:00   #3834
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
komkom, zo erg als het in Mise au point was dit weekend, is het hier nooit hoor.....
Dan heb ik blijkbaar iets gemist.

Citaat:
heb jij je ooit zo kwaad gemaakt dat je "per vergissing" je middelvinger toonde aan iemand?
Neen, als ik al de middelvinger toonde was het niet per vergissing.
Oud 1 februari 2011, 16:40   #3835
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Nog 102 000 posts en we hebben de Dlemlddoptvi. Oavgdebznadtb.-draad ingehaald

Met uwe wiskundige rekenknobbel: hoeveel dagen gaat dat nog duren voor het zover is?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 21:56   #3836
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Nog 102 000 posts en we hebben de Dlemlddoptvi. Oavgdebznadtb.-draad ingehaald

Met uwe wiskundige rekenknobbel: hoeveel dagen gaat dat nog duren voor het zover is?
Als de huidige tendensen zich voortzetten, nooit.

Sinds het begin van deze thread werden er in Dlemlddoptvi. Oavgdezbnadtb. zo'n 39910 posts gepleegd, dat is zowat tien keer meer dan hier.

Dlemlddoptvi. Oavgdezbnadtb. heeft overigens de Forumquiz nog altijd niet ingehaald.
Oud 2 februari 2011, 12:18   #3837
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Sinds het begin van deze thread werden er in Dlemlddoptvi. Oavgdezbnadtb. zo'n 39910 posts gepleegd, dat is zowat tien keer meer dan hier.

Dlemlddoptvi. Oavgdezbnadtb. heeft overigens de Forumquiz nog altijd niet ingehaald.
Klopt, maar dat is maar een kwestie van tijd eh

Gaat het vanavond/vannacht regenen in jullie buurt?
Oud 2 februari 2011, 12:20   #3838
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Klopt, maar dat is maar een kwestie van tijd eh

Gaat het vanavond/vannacht regenen in jullie buurt?
Vrees van wel.
Oud 2 februari 2011, 13:28   #3839
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vrees van wel.
Oud 2 februari 2011, 13:30   #3840
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

blablabla ...uw knobbelen enzo ...

en hoelang gaat dat duren ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be