![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#38621 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze recente blogpost is ook bijzonder interessant, geeft aan hoe kierewiet die Prigozhyn is en hoe diep die zijn gevecht om de interne macht in rusland wel gaat.
En ondertussen draait de meat grinder door, en vernietigen ze 800 a 1.000 russen per dag terwijl die laatsten geen enkele strategische doorbraak weten te realiseren. https://www.youtube.com/watch?v=Z0OiLMR-M0U |
![]() |
![]() |
![]() |
#38622 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
zoals altijd heb jij een eigen aanpak qua bronvermelding ![]() ik hou het op fantasie en raaskallerij van jouw kant ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38623 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38624 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geruchten een paar weken geleden dat de oorlogshavik Johnson kandidaat was om de permanent geconstipeerde Noor en al even grote oorlogshavik Stoltenberg op te volgen. Nu weer geruchten dat de corrupte Von Der Lügen kandidaat is. Maar dan moet de geconstipeerde er nog een jaartje bijdoen want mevrouw zal haar postje aan de EU niet voortijdig willen verlaten.
Men is de wanhoop nabij.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 7 maart 2023 om 19:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38625 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Komt die 'vrees die onder veel Moldaviërs leeft over Rusland' (wat 'n kaduuk Nederlands, trouwens) uit de lucht vallen? ![]() Is Putin géén 'opportunistische en corrupte oligarch'? ![]() Hoe zit het met Moldavië in het jaar 2023? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38626 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit zijn volgens mij belangrijkste elementen die we beter niet over het hoofd zien. Overigens: een 'nieuwe volksopstand'? Waar en wanneer was de vorige? En vooral: waarom was die er? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 7 maart 2023 om 19:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38627 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar zijn potentaat Putin en z'n Patriarch het daar roerend mee eens. Misschien komt het dus toch nog goed daar in Oekraïne.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38628 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is dat Moldaviers daarna voor pro-Russen gestemd hebben, en daarna weer voor pro-westers (die echter enkel won dankzij de stemen van Moldaviers die in het Westen werken) en volgens alle opiniepeilingen zouden de pro-Russen nu weer winnen. Heel veel Moldaviers hebben ook een hekel aan NAVO en de VS, onder andere wegens hun steun aan louche personages zoals bovenstaande. In 2023 dreigt het gevaar dat Oekraine Moldova zal binnenvallen. De corruptie is net zo erg als toen, er zijn wekelijkse massale protesten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38629 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38630 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik lees vooral: Wit-Rusland is een vreedzaam land. In tegenstelling tot de Russische grensprovincies zijn de steden keurig en de datsja’s op het platteland kleurrijk en mooi onderhouden. Het land heeft een bekoorlijk samenspel van uitgestrekte velden, wouden, meren, gemoedelijke mensen en een verbluffend veelzijdige fauna. Overal op het platteland zijn er markten waar fruit, groenten en bloemen worden verkocht. In Minsk zitten de terrassen vol. Er wordt gedanst op een stevige westerse beat en gepicknickt aan het water. Opvallend veel jongeren behelpen zich prima in het Engels en zijn vooral erg openhartig. Een hipster trimt baarden, overal kun je bio eten en er is een centrum voor jonge IT-bedrijfjes. De politie is minder zichtbaar op straat dan in eender welke West-Europese stad. De avond voor mijn vertrek wandel ik naar ‘het eiland der tranen’, een van de vele gedenkplaatsen van de bloederige Tweede Wereldoorlog die Wit-Rusland een derde van zijn bevolking kostte. Net als elders in Wit-Rusland komen hier opvallend veel jonge mensen hun eer betuigen met knuffelberen en bloemen. Ik heb Wit-Rusland ervaren als een aangenaam land met fijne mensen, gecultiveerde mensen die trots zijn op hun cultuur en hun onafhankelijkheid. In het Bolshoiballettheater en de Filharmonie woonde ik voorstellingen bij van een ongekend hoog niveau voor een publiek dat ze intensief beleefde. In de restaurants experimenteerden chefs creatief met respect voor lokale tradities. De mensen waren ook minder gehaast en leken tijd te maken voor elkaar. De sterke leider lijkt het goed voor te hebben met zijn mensen. De bevolking is goed opgeleid. Er staat een nieuwe generatie ruimdenkende beleidsmakers en ondernemers klaar. De meeste jongeren wilden vooral dat hun land als volwaardig deel van Europa zou worden beschouwd. Toen ik na een Bolshoiballet door het park terugliep naar het hotel, bedacht ik me dat we in West-Europa misschien ook wat genuanceerder mogen zijn. Hier in Wit-Rusland is de politieke macht verpletterend, maar is de cultuur veel minder aangetast door de verpletterende monoculturen van de commerciële massamedia en massaconsumptie. Hij is opvallend positiever voor het regime in Wit-Rusland dan voor het regime in Oekraine, ondanks het feit dat die eerste onze "vijand" is en die laatste"onze vriend". Nu zou hij zulke dingen niet meer kunnen schrijven, overigens heeft De Standaard die reisverslagen van hun site gehaald. Waarom was die volksopstand er? Volksopstand is een eufemisme voor rellen en betogingen. Waarom waren die er in Washington? Door politieke krachten, en in het geval Belarus vooral buitenlandse machten, die het land willen destabiliseren. Opvallend dat de Westerse media de betogigen n in Moldova "Russische destabilisatie" noemt maar in Belarus een "volksopstand". Laatst gewijzigd door tomm : 7 maart 2023 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38631 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus zelfs al geef ik je de bron, in het Nederlands want heb al gemerkt dat andere talen boven je petje gaan, dan nog blijf je je leugens volhouden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38632 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat vooral belangrijk is dat deze elite zich ook volop in de neo-kolonien manifesteert, denk aan unilever rn allerlei andere westerse multinationals. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38633 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat vooral belangrijk is dat deze elite zich ook volop in de neo-kolonien manifesteert, denk aan unilever rn allerlei andere westerse multinationals. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38634 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat doet u overigens denken dat ik 'het hele verhaal' niet zou begrijpen? ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38635 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet u, er zijn zo van die momenten dat ik er compassie mee krijg. Zijn 'speciale militaire operatie' in Oekraïne doet me wel vaker denken aan de 'avonturen' van Mussolini's legermacht (nou ja) in Griekenland vanaf 28/10/1940. Spijtig genoeg voor Putin staat er geen Hitler klaar om voor hem de hete kastanjes uit het vuur te halen. Op momenten dat de compassie plaats maakt voor verachting - en ja, dat gebeurt af en toe - wens ik dat Putin een gelijkaardig einde kent als de 'Duce'. Alles welbeschouwd zou dat een passende 'bekroning' zijn voor z'n criminele carrière.
![]() |
![]() |
![]() |
#38636 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik pik er 1 zinnetje uit en die staat niet in je bron maar dit is natuurlijk, in het echt vd barbaarse russische oorlogsmisdaden, volstrekt irrelevant jij blijft massamoordenaar poetin verdedigen en dat zegt alles over jou als mens |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38637 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier wordt uitgelegd hoe de Oekraiense propagandamachine juist werkt.
https://www.quora.com/Just-out-today...et_type=answer |
![]() |
![]() |
![]() |
#38638 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat je vooraan stond toen God het IQ uitdeelde... |
|
![]() |
![]() |