Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2011, 13:15   #3881
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dan bent u niet akkoord met Mohammed en alsdusdanig geen moslim gezien u bewust en opzettelijk zondigt tegen de eerste pijler van de islam.

U weet, of u zou tenminste moeten weten, dat de profeet katholieken ziet als 'mensen van het boek'. Deze 'dhimmi's' moeten wel beseffen dat ze tweederangs burgers zijn en als ze zich onafhankelijk willen opstellen moeten ze terug op hun ondergeschikte plaats gezet worden, goedschiks of desnoods kwaadschiks. Aldus de wil van Mohammed.

Paulus.
Wat voor een prietpraat is da toch. Je verdraagt gewoon niet dat we het niet eens zijn met jullie geloofsleer. En wat jullie kerkvader leert is al eeuwenlang hetzelfde : zwijg, luister en ik weet het beter, en dat zie je in uw manier van 'discussieren'. Je kunt een meningsverschil niet verdragen en valt me persoonlijk aan. Als katholiek zou je wel stilletjes moeten zijn wat betreft pedofilie. En zeker ivm discriminatie van andersdenkenden in de geschiedenis. Wat een hypocrisie.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 13:17   #3882
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hangt er van af hoe het geïnterpreteerd wordt.

Hoe interpreteer jij dan "dood de afvalligen"? Ik denk niet dat hier bedoeld wordt: aai ze even over hun bolletje. Maar het zou me niks verbazen als jij dat erin zou zien.

Citaat:
Het gaat niet alleen om hun beweringen, ook om hun doen en laten.
Als men een ideologie volgt die criminele daden voorschrijft, en je volgt die niet, dan ben je gewoon geen volgeling van die ideologie. Heeft niks met interpretatie te maken.

Citaat:
p.s. Jij hebt niet goed begrepen wat "taqiyya" is.
wat versta jij dan onder "taqiyya"? waarschijnlijk weer één van je persoonlijke duimzuigerij, maar kom.

Citaat:
Je moet bewijzen dat iedere moslim dit op dezelfde manier interpreteert.
Nogmaals: één van de peilers van islam is dat de koran zeer duidelijk is en helemaal niet hoeft "geinterpreteerd" te worden. Natuurlijk kan jij je eigen religie ook gaan uitbouwen met je eigen geinterpreteerde versie van de islam, maar noem het dan gewoon de artisjam.... of zoiets.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 13:26   #3883
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Wat voor een prietpraat is da toch. Je verdraagt gewoon niet dat we het niet eens zijn met jullie geloofsleer. En wat jullie kerkvader leert is al eeuwenlang hetzelfde : zwijg, luister en ik weet het beter, en dat zie je in uw manier van 'discussieren'. Je kunt een meningsverschil niet verdragen en valt me persoonlijk aan. Als katholiek zou je wel stilletjes moeten zijn wat betreft pedofilie. En zeker ivm discriminatie van andersdenkenden in de geschiedenis. Wat een hypocrisie.
Wat voor een prietpraat is me dat ? Ik dacht niet dat de profeet van het christendom slavernij militair geweld discriminatie genocide en pedofilie goedkeurde, dit in tegenstelling tot een 'profeet' mohammed die er zich aan bezondigde. Dan nog een moslim die anderen van discriminatie zit te beschuldigen. Van hypocrisie gesproken.
Oud 31 oktober 2011, 13:43   #3884
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Neen.
de soenna en de Koran volgen is de plicht van elke moslim. Dus in dat opzicht is moslimfundamentalisme letterlijk (en niet zoals de negatieve connotatie weergeeft; islam is fundamenteel fout) een streefdoel voor de meeste praktiserende gelovigen.
Het is volgens mij niet toevallig dat deze term bestaat, en dus ook niet toevallig dat de dommere mensen die frats geloven en nog liever sterven dan een echte biografie van de profeet saw te lezen zoals die van al mubarakpuri maar enkel de orientalisten islambashers rommel lezen. Die islambashers en orientalisten kunnen zich noodzakelijkerwijze niet wetenschappelijk verantwoorden want de enige bron zijn de grote werken van islamitische historici.
Zoals paulus zegt; ik weet het beter dat de moslims het altijd beter weten.
Oud 31 oktober 2011, 13:46   #3885
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Neen je moet bewijzen dat "de" manier problematisch is om van een probleem te kunnen spreken. Neem mij maar als proefkonijn ik ben een moslimfundamentalist.
Oud 31 oktober 2011, 13:56   #3886
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Ik begrijp nog steeds niet waarom de geytenwollensokkies wèl een probleem hebben met mensen die de islam volgens de FUNDAMENTEN (de grondbeginselen) volgen, maar dan tegelijk wèl een suikerversie light willen ophemelen die amper iets met islam te maken heeft.

Maar dan verguizen ze weer wèl de mensen die zich verdiepen in die grondbeginselen en de gevolgen daarvan, want dié gaan ze dan als "islamofoben" betitelen.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 31 oktober 2011 om 13:57.
Oud 31 oktober 2011, 14:32   #3887
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
wat versta jij dan onder "taqiyya"?
taqiyya :
Vrome veinzing:de regel dat Moslims mogen doen alsof ze ongelovig zijn, als eerlijk uit komen voor hun geloof zou betekenen dat ze hun leven niet meer zeker zouden zijn.
http://www.encyclo.nl/begrip/Taqiyya

Citaat:
waarschijnlijk weer één van je persoonlijke duimzuigerij, maar kom.
Je hoeft je discussie"technieken" niet te projecteren op anderen.

Citaat:
Nogmaals: één van de peilers van islam is dat de koran zeer duidelijk is en helemaal niet hoeft "geinterpreteerd" te worden.
Er zijn dan ook veel verschillende letterlijke interpretaties.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 15:04   #3888
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hangt er van af hoe het geïnterpreteerd wordt.
Dat is een loze bewering. Ik vraag je nu voor de zesde keer al naar een bron die jouw bewering dat de discriminatie van anders- of niet gelovigen op zo'n manier zou kunnen geïnterpreteerd worden dat er van deze discriminatie niets meer overeind blijft.

Je geeft ze me niet en we weten beiden waarom.

Citaat:
Neen, want dit is ook niet mijn bewering. Mijn bewering is dat zij conform de leer van Mohammed anders- en niet gelovigen discrimineren. Jij zegt dat dit afhangt van de interpretatie,...

... wel goed,... maak je bewering hard, zoals ik mijn bewering hard heb gemaakt.

Kwestie van uit het welles-nietes niveau uit te stijgen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 15:20   #3889
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is een loze bewering. Ik vraag je nu voor de zesde keer al naar een bron die jouw bewering dat de discriminatie van anders- of niet gelovigen op zo'n manier zou kunnen geïnterpreteerd worden dat er van deze discriminatie niets meer overeind blijft.

Je geeft ze me niet en we weten beiden waarom.
Omdat ik kennissen, vrienden, collega's die moslim zijn niet in een bron kan plaatsen.

Citaat:
Neen, want dit is ook niet mijn bewering. Mijn bewering is dat zij conform de leer van Mohammed anders- en niet gelovigen discrimineren. Jij zegt dat dit afhangt van de interpretatie,...

... wel goed,... maak je bewering hard, zoals ik mijn bewering hard heb gemaakt.

Kwestie van uit het welles-nietes niveau uit te stijgen.

Paulus.
Je hebt zelf toegegeven dat er meerdere stromingen en meerdere interpretaties zijn.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 16:01   #3890
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ik kennissen, vrienden, collega's die moslim zijn niet in een bron kan plaatsen.
Daarom is het een loze bewering hé Artisjok?! Wat zou jij er van vinden als ik mijn bewering zou staven met: "Van horen zeggen"?

U kunt toch aan al die kennissen van jou eens rustig vragen hoe zij hun moslim zijn, rijmen met het negeren van de leer van Mohammed, met wikipedia als bron? Normaal gesproken zullen zij het zeer aangenaam vinden u dat te uitgebreid en gefundeerd te kunnen uitleggen.

Vindt u het redelijk als u daarvoor de tijd kreeg tot 1 december? U heeft het over kennissen, vrienden en collega's, dat zijn dus minstens zes mensen waar u het kan aan vragen op die tijd.

Citaat:
Je hebt zelf toegegeven dat er meerdere stromingen en meerdere interpretaties zijn.
Ik zal nog maar eens woordelijk herhalen wat ik gezegd heb. Want zoals u het zegt, is het net alsof ik zou toegegeven hebben dat niet alle moslims discrimineren. Ik gebruik hiervoor kopie/paste en plaats de link er bij, naar waar ik wat precies heb gezegd.
Natuurlijk zijn er verschillende stromingen binnen de islam. Niemand die beweert van niet. Maar over een aantal zaken zijn ze het eens in alle stromingen. Ondermeer dat Allah de enige God is en Mohammed zijn profeet.

Aangaande de discriminatie zijn er ook verschillende gedachten binnen de islam. De ene stroming discrimineert strenger dan de andere. Maar allemaal discrimineren ze. Allemaal. En dat naar het woord van Mohammed de profeet van Allah.

U mag beweren van niet, maar dan graag op een gefundeerde wijze met bron + link.
Bron: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=3864

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 31 oktober 2011 om 16:13.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 16:37   #3891
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
en d�*t zijn dan de hooggeleerde personen die u gaan vertellen wat islam inhoudt? Zo'n beetje zoals de paus gaat vertellen wat katholicisme inhoudt?
Oud 31 oktober 2011, 16:39   #3892
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en d�*t zijn dan de hooggeleerde personen die u gaan vertellen wat islam inhoudt? Zo'n beetje zoals de paus gaat vertellen wat katholicisme inhoudt?
Paus Cynara Cardunculus I ?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 16:50   #3893
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt er genoeg die de islam wensen mooi te praten. Die trachten recht te praten wat overduidelijk krom geschreven staat. Ook westerse islamapologeten doen daaraan mee.
http://www.exmoslim.org/vrouw%20linda%20bogaert.html
Oud 31 oktober 2011, 19:06   #3894
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zwak.

Als jij het zo goed weet dat ik fout zit, waarin zit ik dan fout en waarom?
Heb ik al gezegd.
Als ge beweert: "alle X zijn zus of zo" en ik weet van 1 X die niet zus of zo is, dan weet ik dat ge op z'n minst overdrijft.

Als alle X'en die ik ken niet zus of zo zijn, dan weet ik dat ge liegt.

En andere mensen die de moeite doen om met moslims te praten weten dat ge liegt.

Ja, natuurlijk zijn er moslim fundamentalisten, net zoals er in alle religies en andere strekkingen fundi's zijn.

Maar niet iedereen is een fundamentalist, in geen enkele strekking.
Oud 31 oktober 2011, 19:07   #3895
Alboreto

Standaard

Citaat:
Ge begint over iets anders.
Niet echt.
Ge schrijft een eigenschap toe aan 1 religie, terwijl het een eigenschap is van alle religies, inclusief de uwe.
Oud 31 oktober 2011, 19:08   #3896
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U kunt wel eens de koran lezen, dat zou anderen veel werk gesparen, daar staat namelijk in dat je niet moslims niet als vriend mag nemen, en contact moet mijden, je moet onder moslims blijven want anders kun je verleid worden de islam te verlaten.
In de bijbel staat dat ge niet moogt liegen.
Dus geen enkele christen liegt?
Oud 31 oktober 2011, 19:09   #3897
Alboreto

Standaard

Citaat:
Toch wel. En dat weet je best.

Wat Mohammed zegt is zeer duidelijk. De termen "dhimmi's" en "harbi's" uit zijn leer, spreken boekdelen.

En zoals je weet, kan een moslim niet de leer van Mohammed verwerpen en toch moslim blijven.
Net zoals een christen de bijbel niet kan verwerpen zonder christen te blijven.
Maar toch zie ik meer en meer christenen die een betekenis geven aan de bijbel die een meer hedendaagse klank geeft aan het verhaal.
Alles wordt minder dwingend, alles wordt vrijer.

Citaat:
Bovendien is het een moslim toegestaan om te liegen om een conflict op te lossen of te voorkomen. Dat heet "taqiyya".
Tot dat besef komt elk kind voor zijn 6e leerjaar.
Heeft niets met de Islam.

Citaat:
Uw bron is dus allerminst betrouwbaar.
Als ik moet kiezen tussen uw betrouwbaarheid en die van mijn vrienden, dan vrees ik dat ge aan het kortste eind trekt, Paulus.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 31 oktober 2011 om 19:11.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 19:13   #3898
Alboreto

Standaard

Citaat:

Hoe interpreteer jij dan "dood de afvalligen"? Ik denk niet dat hier bedoeld wordt: aai ze even over hun bolletje. Maar het zou me niks verbazen als jij dat erin zou zien.
Staat trouwens ook in 'Christelijke' teksten.
Oud 31 oktober 2011, 19:15   #3899
Alboreto

Standaard

Nu, racisme in de Islam is mss wel een interessant onderwerp, maar hier gaat het over racisme op politics.be

Gezien Paulus iets heeft tegen off-topic gaan, kan hij hier misschien het goede voorbeeld geven...
Oud 31 oktober 2011, 19:18   #3900
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Nu, racisme in de Islam is mss wel een interessant onderwerp, maar hier gaat het over racisme op politics.be

Gezien Paulus iets heeft tegen off-topic gaan, kan hij hier misschien het goede voorbeeld geven...
racisme is harram.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be