![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3901 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben geloof ik nog een grote uitzondering met een alcohol gel in mijn zak en auto. Wie dat gelooft zijn enkel de mensen die nooit buiten komen en nergens gaan. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juli 2020 om 13:17. |
|
|
|
|
|
|
#3902 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Er zijn momenteel gewoon geen grote gelegenheden voor verspreiding van het virus. Stop terug duizenden wildvreemden samen in hotels, zalen, bussen, vliegtuigen, treinen etc en dat zal wel terug sterk stijgen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
|
|
|
|
|
#3903 | ||
|
|
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Laatst gewijzigd door Amon_Re : 4 juli 2020 om 13:17. |
||
|
|
|
|
|
#3904 | |
|
|
Ge moet wat meer buiten komen en wat meer de mensen observeren.
|
|
|
|
|
|
|
#3905 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik schreef het net. Mensen die denken zoals jij zijn enkel mensen die nergens komen. Niks mis mee maar je verkondigt alleen theorie? In Praktijk houdt omzeggens niemand zich nog aan de regels of het moet zijn dat ze er echt toe verplicht worden.
|
|
|
|
|
|
#3906 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Men heeft daar de repetities voor koren en blaasorkesten vorige week al toegelaten, dus we zullen de komende week zien hoeveel besmettingen er bijkomen aangezien koren toch bij de super spread events horen. |
|
|
|
|
|
|
#3907 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of ben je al vergeten wat je schreef ? Over winkelstraten kan ik me niet uitspreken, daar kom ik niet mee in contact (niet omwille covid-19, maar omdat ik zulke drukte haat), dus ook geen idee hoe het verloopt in de grotere steden op dat gebied. Idem voor die bubbels, ik zie geen 10 verschillende personen per dag Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juli 2020 om 13:22. |
|
|
|
|
|
|
#3908 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Cruiseschepen zijn massaal groot en voorzien om 1 of meerdere weken enkele duizenden passagiers van eten, drinken en plezier te bezorgen. Dit is dus een vergelijking die technisch nergens op slaat. |
|
|
|
|
|
|
#3909 | ||
|
|
Citaat:
Er zijn momenteel geen gelegenheden voor het virus om massaal zich te verspreiden en daar waar die er wel zijn ziet men het effectief ook gebeuren, zie bv in Duitsland of Catalonië of het rampgebied dat men USA noemt.
|
||
|
|
|
|
|
#3910 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dit stond een maand geleden al in omzeggens alle kranten; Klanten worden laks met coronaregels, zeggen winkelmedewerkers Winkelpersoneel ziet steeds meer klanten die de coronaregels aan hun laars lappen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juli 2020 om 13:40. |
|
|
|
|
|
|
#3911 | ||
|
|
Citaat:
Het feit dat ik (buiten mijn werk) niet meer dan 10 personen per dag zie is ook niet zo heel erg abnormaal, dat is ongeveer de normale situatie voor veel mensen. Niet iedereen zit elke dag op café.
|
||
|
|
|
|
|
#3912 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Klanten worden laks met coronaregels, zeggen winkelmedewerkers Winkelpersoneel ziet steeds meer klanten die de coronaregels aan hun laars lappen. En betreffende uw contacten is 10 mensen die op hun beurt ook allemaal 10 of meer mensen zien niet echt hetzelfde als maar met 10 mensen in contact komen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juli 2020 om 13:44. |
|
|
|
|
|
|
#3913 | ||
|
|
Citaat:
/s Het virus verspreidt zich in de lucht en van mens tot mens, hoe meer mensen samenzitten en dezelfde lucht inademen hoe groter de kans dat men elkaar besmet. Wat is daar zo moeilijk aan te snappen? Geen massa evenementen == weinig potentieel voor verspreiding. In een supermarkt of winkel bv loop je als klant weinig risico. Het risico is wel groter voor de werknemers. Idem voor restaurants en bars trouwens (tenzij je leeft aan den toog). Het feit dat we vandaag minder gevallen hebben is omdat we dus niet met zijn allen in een kot gaan zitten en de besmettingen die we nog steeds zien zijn hoofdzakelijk de idioten die zich niet aan de maatregelen houden en de mensen die ermee moeten samenleven/werken.
|
||
|
|
|
|
|
#3914 | |||
|
|
Citaat:
hln 77% lijkt me een relatief grote meerderheid. Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#3915 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus ja ik vind dat moeilijk om te snappen Ik denk dat we nog geen 1% weten over dit virus en dat vele wetenschappers en beleidsmakers de wanhoop nabij zijn. |
|
|
|
|
|
|
#3916 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom 8 op de 10 mensen dat dan niet vrijwillig doen lijkt me meer dan een raadsel ? Dus die 77% zijn leugenaars en hypocrieten zoveel is zeker. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juli 2020 om 14:00. |
|
|
|
|
|
|
#3917 | |
|
|
Citaat:
Hij legde zelf een verband met de slachthuizen in Duitsland : lage temperatuur en ventilatie/airco.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 4 juli 2020 om 14:23. |
|
|
|
|
|
|
#3918 | |||
|
|
Citaat:
Enne, je moet maar eens naar de cijfers kijken van die landen. Die curve is alles behalve plat: https://coronavirus.jhu.edu/map.html Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#3919 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Volgens mij is die bevraging toch niet gewoon op de straat gebeurd ? |
|
|
|
|
|
|
#3920 | ||
|
|
Citaat:
Mondmaskers zijn trouwens een slechte barometer hiervoor, het is nu eenmaal niet omdat iemand geen mondmasker draagt dat hij bv geen afstand houdt of zijn handen niet wast. Ik droeg ook geen masker toen we full time aan telewerk deden. Nu draag ik het wel omdat ik terug vaker in Brussel zit. Zoals ik zei dus: Meer buitenkomen en meer mensen observeren.
|
||
|
|
|