Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juni 2015, 08:27   #3921
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Sommige zijn dat ja. Anderen zijn dan weer prachtig.Op papier.
Dat is toch wat Sen zegt, hij verwijst met z'n 'Rational Fool' naar de dwalende psyche die zich maar al te vaak verankert aan slechts één visie waardoor verstarring kan optreden. Anders gezegd, alle elementen of plannen zijn bruikbaar, door het gemis aan flexibiliteit en visie kunnen de meest absurde scheeftrekkingen zich voordoen. Maar dat heeft niets met de plannen op zich te maken, wel met de mens en het negeren van z'n ontwikkelingspotentieel. Het hedendaagse dogma is hier natuurlijk niet vreemd aan, daar heb je zelfs geen tekening voor nodig.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 08:49   #3922
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Peche, je moet echt eens afspreken met Jack, vooral om die leuke verhalen van jou eens te vertellen. Een Hindoe zal daar wellicht geen probleem mee hebben, misschien ervaart Jack dat wel als schokkend, je weet maar nooit. Je weet wel.
Ik neem mijn madam nog niet mee naar hem, laat staan dat ik mijn magische ervaringen met hem zou delen? ^^
Misschien moet ik hem eens als experiment gebruiken.
Kan ik zijn paradigma resetten met één enkele thee?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 08:55   #3923
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Dat is toch wat Sen zegt, hij verwijst met z'n 'Rational Fool' naar de dwalende psyche die zich maar al te vaak verankert aan slechts één visie waardoor verstarring kan optreden. Anders gezegd, alle elementen of plannen zijn bruikbaar, door het gemis aan flexibiliteit en visie kunnen de meest absurde scheeftrekkingen zich voordoen. Maar dat heeft niets met de plannen op zich te maken, wel met de mens en het negeren van z'n ontwikkelingspotentieel. Het hedendaagse dogma is hier natuurlijk niet vreemd aan, daar heb je zelfs geen tekening voor nodig.
Dat weten we, dankzij de gewaardeerde tussenkomst van Wapper in http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1890

Die ene grafiek maakt al jouw tekeningen perfect duidelijk.

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 09:06   #3924
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat weten we, dankzij de gewaardeerde tussenkomst van Wapper in
Die tekeningen zullen ons een zorg zijn, wat de lezer zich afvraagt is waarom je de geschiedenis wil verdraaien. Heb je daar persoonlijk een voordeel bij om je medemensen te misleiden?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 09:07   #3925
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik neem mijn madam nog niet mee naar hem, laat staan dat ik mijn magische ervaringen met hem zou delen? Misschien moet ik hem eens als experiment gebruiken. Kan ik zijn paradigma resetten met één enkele thee?
Try it out, je zal het wel snel doorhebben, jou kennende.

Laatst gewijzigd door tandem : 9 juni 2015 om 09:17.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 09:16   #3926
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ik denk niet dat hij daartoe open staat. Misschien dan toch maar mandvlechten op het Kempisch landschap met een colatje. Als een average Joe.
Kan ook smaken.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 09:18   #3927
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik denk niet dat hij daartoe open staat. Misschien dan toch maar mandvlechten op het Kempisch landschap met een colatje. Als een average Joe. Kan ook smaken.
Het zou misschien wat te snel gaan? We weten het natuurlijk niet, dat is aan Jack om daarvoor open te staan.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 09:28   #3928
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ook aan mij en ik zou dat niet schenken aan hem lol. T is daarna dan mijn verantwoordelijkheid en ik ga daar liever beperkt met om
Wie niets doet doet niets verkeerd. Ik zal wel een colake drinken een mandje is wel cool om aan de fiets te hangen. Bloemetjes langs de weg plukken...
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 09:36   #3929
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ook aan mij en ik zou dat niet schenken aan hem lol. T is daarna dan mijn verantwoordelijkheid en ik ga daar liever beperkt met om Wie niets doet doet niets verkeerd. Ik zal wel een colake drinken een mandje is wel cool om aan de fiets te hangen. Bloemetjes langs de weg plukken...
Alvast een gemiste kans voor Jack als het zover moest komen, maar ik begrijp je wel. Jack is nog volop aan het studeren over dat wat niet bestaat, laat ons dat respecteren.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 10:08   #3930
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Een gemiste kans voor de hele mensheid.
Deze uitverkorenen is enkel nog in vooruitgang voor zich zelf om de expansie ervan aan naasten uit te delen.
Schijt aan al wie wijst en mij regels oplegt. Dat ze eerst zelf het goede voorbeeld geven en het woord "consequent" eens opzoeken voor ze mij aanwijzen. En nog zal ik na al dat wijzen er als mijn pure zelf verschijnen. Ik heb niets te vrezen in dit leven. Ze behoren tot een rijk dat niet in mijn natuur aard.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 06:58   #3931
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Een gemiste kans voor de hele mensheid. Deze uitverkorenen is enkel nog in vooruitgang voor zich zelf om de expansie ervan aan naasten uit te delen. Schijt aan al wie wijst en mij regels oplegt. Dat ze eerst zelf het goede voorbeeld geven en het woord "consequent" eens opzoeken voor ze mij aanwijzen. En nog zal ik na al dat wijzen er als mijn pure zelf verschijnen. Ik heb niets te vrezen in dit leven. Ze behoren tot een rijk dat niet in mijn natuur aard.
Dit is waar Jack mee bezig is, het element van beperkte- of begrensde rationaliteit.
Citaat:
Een belangrijk artikel van Sen is Rational Fools, a critique of the behavioral foundations of economic theory. Hierin beschrijft hij een kritiek op de rationele keuzetheorie. Individuen handelen niet alleen op basis van rationele keuze, maar ook op basis van moraliteit. Zij dienen rekening te houden met de waarde die zij aan hun omgeving hechten. Daarnaast zegt Sen dat het onmogelijk is voor individuen om alle mogelijke keuzes af te wegen om zo hun beste optie te kiezen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Amartya_Sen

Laatst gewijzigd door tandem : 10 juni 2015 om 07:00.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 07:12   #3932
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Jack en Superstaaf moeten gewoon eens dringend van hun grond komen. Ge merkt dat toch gewoon zo dat die thuis enorm te kort komen? Ge merkt dat aan mij ook als ik mijn testosteron niet kwijt kan
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 07:45   #3933
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Jack en Superstaaf moeten gewoon eens dringend van hun grond komen. Ge merkt dat toch gewoon zo dat die thuis enorm te kort komen? Ge merkt dat aan mij ook als ik mijn testosteron niet kwijt kan
Jack is een hindoe zo we nu weten, weet echter niet of Superslaaf daar ook diepere kennis van heeft. De reacties laten vermoeden van niet, misschien dat men je raad wil opvolgen wat dat 'loskomen' (cfr van hun 'grond') betreft.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 07:50   #3934
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Een vraagt zich wel eens af waarin ze geaard zijn. Maar jack een hindoe?????
Neen dat denk ik niet.
Al zag ik mandvlechten ook niet in hem. Als het wel waar is...
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 08:04   #3935
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Een vraagt zich wel eens af waarin ze geaard zijn. Maar jack een hindoe????? Neen dat denk ik niet. Al zag ik mandvlechten ook niet in hem. Als het wel waar is...
Hij heeft het zelf gezegd, die openbaring verklaart veel natuurlijk. Ik dacht onmiddellijk aan een smartist, nog niet bevestigd door Jack weliswaar. Pro forma van waaruit verschillende reacties beter te kaderen zijn.
Citaat:
Het smartisme is een denominatie in het hindoeïsme die nauw samenhangt met de advaita-traditie. Het smartisme is een monistisch geloof. Smarta's (de volgelingen bij het smartisme) accepteren en vereren de voornaamste vormen van God zoals Ganesh, Shiva, Vishnoe, Surya en Skanda. Het smartisme is een weg van meditatie en filosofie en wordt over het algemeen beschouwd als liberaal en niet-sektarisch. Een smartist kan tot de vorm van God bidden waar hij/zij de voorkeur aan geeft (of zoals monisten het liever noemen, de Ishta Devata) en om Gods zegen vragen om Moksha te mogen bereiken en zo de cyclus van wedergeboorte te beëindigen. In het sanskriet betekent smartra, "iemand die zich herinnert, een leraar (etc.)" en smarta betekent "verband houdend met de herinnering of gebaseerd op de smriti, op de traditie, voorgeschreven of gesanctioneerd door de traditionele wetten of gebruiken (etc.)", van de stam smr = "herinneren".

http://nl.wikipedia.org/wiki/Smartisme
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 08:09   #3936
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Moeilijk daar een other jack in te herkennen.
Is alles wel ok met hem? Hoe voel jij je vandaag Jack? Welke emoties spelen bij je af als je wakker wordt?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 08:20   #3937
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Moeilijk daar een other jack in te herkennen. Is alles wel ok met hem? Hoe voel jij je vandaag Jack? Welke emoties spelen bij je af als je wakker wordt?
Jack zal het wel/niet beamen, hij leeft in een hogere dimensie en kijkt dan ook neer op ons, wij zijn de minderwaardigen en onderontwikkeld.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 08:58   #3938
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Jack zal het wel/niet beamen, hij leeft in een hogere dimensie en kijkt dan ook neer op ons, wij zijn de minderwaardigen en onderontwikkeld.
Ik zou eerder voor de woorden misleid en beperkt opteren.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 09:08   #3939
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik zou eerder voor de woorden misleid en beperkt opteren.
Dat van die beperking hebben we eerder al eens toegelicht maar dat kon je nog niet integreren, differentiatie kan altijd ontaarden in dissociatie waardoor opnieuw verstarring kan optreden. Hoeveel levels onderscheidt je zelf, er bestaan nogal wat verschillende versies om hetzelfde proces te beschrijven, ieder heeft zo z'n voorkeur natuurlijk. Kan je dat even delen opdat we het eens kunnen bekijken?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 15:47   #3940
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.250
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Die tekeningen zullen ons een zorg zijn, wat de lezer zich afvraagt is waarom je de geschiedenis wil verdraaien. Heb je daar persoonlijk een voordeel bij om je medemensen te misleiden?
ik krijg hier nochthans om de tien posts een van uw mysterieuze grafieken voorgeschoteld en die ene grafiek vind ik nu wel duidelijk.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be