Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 maart 2023, 08:18   #39441
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik maak mij druk in de hypocrisie.
Dat is gewoon een manier van spreken in het westen, dat is niet gemeend he, en geen kat gelooft dat.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 08:20   #39442
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ge slaat een heleboel dingen door elkaar hier. Geval per geval nemen is beter om het verschil tussen een coup en een revolutie duidelijk te maken.
Het achterliggende principe bij U is gewoon:

als een regime met Amerikaanse sympathieen omver gegooid wordt is het een volkse revolutie, als een Amerikaans niet-sympathiserend regime omver gegooid wordt is het een coup.

En dat wordt doorgetrokken: als men met tanks ergens binnenvalt en de plek waar men binnenvalt is Amerikaans-gezind dan is het een bevrijding, als men dat doet bij een regime dat niet Amerikaans-gezind is, dan is het een schandalige invasie.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 maart 2023 om 08:21.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 08:22   #39443
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Het enige wat de russen doen is zeggen, wij luisteren niet meer naar het dictat, en dat maakt het westen bij velen plotsklaps heilig.
Het concept van niet naar ons dictaat te luisteren is onrustwekkend, en moet beteugeld worden, dat lijkt mij de vanzelfsprekendheid zelve. We gaan toch niet toelaten dat men zomaar agressies mag plegen die ons niet aanstaan, incluis tegen ons ?

Citaat:
We’re all war-criminals now.
Dat is een onnozel idee, niemand is een war criminal, tenzij hij verliest he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 08:35   #39444
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het concept van niet naar ons dictaat te luisteren is onrustwekkend, en moet beteugeld worden, dat lijkt mij de vanzelfsprekendheid zelve. We gaan toch niet toelaten dat men zomaar agressies mag plegen die ons niet aanstaan, incluis tegen ons ?



Dat is een onnozel idee, niemand is een war criminal, tenzij hij verliest he.
Of het onrustwekkend is dat de russen niet meer naar het diktat luisteren is naast de kwestie.
Ze luisteren niet meer. Punt.
Het was ontluisterend dat we ze niet meer hebben kunnen doen luisteren, want nu gaat dat voorbeeld breed gevolgd worden. Dat is al aan het gebeuren. De multi-polaire wereld is een FEIT.
Wie nu de beste "pool" is, om als mens die naar individuele vrijheid streeft, onder te leven, awel, tot voor 9/11 was dat inderdaad met véél voorsprong "het westen."
Ik ben niet meer zo zeker, of er zou hier een serieuze ommeslag moeten komen, wég van het micro-management dat we nu kennen.
En neen, het is niet omdat je wint, dat oorlogsmisdaden verdwijnen. Er wordt gewoon niet meer over gerapporteerd.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 09:25   #39445
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik maak mij druk in de hypocrisie. Het enige wat de russen doen is zeggen, wij luisteren niet meer naar het dictat, en dat maakt het westen bij velen plotsklaps heilig.
We’re all war-criminals now.
Die hypocresie is zelfbedrog. In vele gevallen gaat het erom morele superioriteit te pogen verdedigen door leugens of selectief feiten te presenteren. In andere gevallen is men slachtoffer van desinformatie en denkt men oprecht moreel superieur te zijn. Het is echter van belang een eerlijke analyse te kunnen maken. Het is dat wat een maatschappelij sterk maakt. Het gevolg van desinformatie blijft namelijk niet beperkt tot het gepeupel dat men wil manipuleren, maar dringt uiteindelijk door tot de politieke kaste met desastreuze beslissingen tot gevolg en verlies van interne sociale cohesie. De leugen keert zich uiteindelijk tegen jezelf.

De meeste van mijn posts hebben ook de bedoeling die uit desinformatie geboren hoogmoed te doorprikken. Daarom geef ik de info van de andere kant. Dat je dan tegen je wil, verlangen, gevoel en weten in in een bepaald 'kamp' geduwd wordt, dat van 'de vijand', toont hoe moeilijk het is hardnekkige misvattingen over morele superioriteit te doorbreken. Het wordt er dan ook ingelepeld van heel jongsafaan. Bekijk een gemiddelde Disney film en je ziet een verhaal van goeden tegen slechten. Dat binaire denken is hoe velen groot gebracht zijn en in oorlog valt men daarop nog meer terug. Het middenveld wordt uitgeschakeld. Terwijl het juist nodig is dat te beschermen, de nuance niet te verliezen, het begrip voor de ander, de kern van de zaak.

Laatst gewijzigd door Bach : 27 maart 2023 om 09:48.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 09:33   #39446
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het achterliggende principe bij U is gewoon:

als een regime met Amerikaanse sympathieen omver gegooid wordt is het een volkse revolutie, als een Amerikaans niet-sympathiserend regime omver gegooid wordt is het een coup.

En dat wordt doorgetrokken: als men met tanks ergens binnenvalt en de plek waar men binnenvalt is Amerikaans-gezind dan is het een bevrijding, als men dat doet bij een regime dat niet Amerikaans-gezind is, dan is het een schandalige invasie.
Ik denk te begrijpen waarom je die indruk zou krijgen, maar toch is het een verkeerde indruk.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 09:44   #39447
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik maak mij druk in de hypocrisie. Het enige wat de russen doen is zeggen, wij luisteren niet meer naar het dictat, en dat maakt het westen bij velen plotsklaps heilig.
We’re all war-criminals now.

Stel u even voor dat 'de' Oekraïners zeggen: "wij luisteren niet meer naar het dictat (uit het Kremlin)".

Wat zou er volgens u dan gebeuren?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 09:49   #39448
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ge slaat een heleboel dingen door elkaar hier. Geval per geval nemen is beter om het verschil tussen een coup en een revolutie duidelijk te maken.


Nu wordt het echt grappig!
Geen zaken door elkaar halen?
Herlees je soms je eigen schrijfsels?
Nu ja, het is voor het "goede" doel is blijkbaar alles gepermitteerd maar een tikkeltje consequentie zou daarbij toch kunnen helpen.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 09:51   #39449
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Stel u even voor dat 'de' Oekraïners zeggen: "wij luisteren niet meer naar het dictat (uit het Kremlin)".

Wat zou er volgens u dan gebeuren?

De vraag is op dit moment eerder wat er zou gebeuren als ze niet meer luisteren naar de angelsaxen en in zouden willen gaan op bijvoorbeeld het Chinese vredesplan.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 09:52   #39450
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht


Nu wordt het echt grappig!
Geen zaken door elkaar halen?
Herlees je soms je eigen schrijfsels?
Nu ja, het is voor het "goede" doel is blijkbaar alles gepermitteerd maar een tikkeltje consequentie zou daarbij toch kunnen helpen.
Ik probeer. En u?

Wat voor de ene een terrorist is is voor de ander een vrijheidsstrijder. Wat voor de ene een coup is is voor de andere een revolutie. Zijn er objectieve criteria. Er zit waarschijnlijk steeds een subjectief element in maar toch zijn er ook algemene lijnen te trekken. Welke zijn die dan? Van belang is ook eerst de geschiedenis correct weer te geven. Dat maakt vele zaken al een stuk duidelijker. Maar dat is ook een moeilijke oefening. Daar dient soms veel tijd over te gaan vooraleer het op een serene manier kan. Vandaar het belang van geschiedschrijving.

Laatst gewijzigd door Bach : 27 maart 2023 om 09:56.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 10:08   #39451
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De vraag is op dit moment eerder wat er zou gebeuren als ze niet meer luisteren naar de angelsaxen en in zouden willen gaan op bijvoorbeeld het Chinese vredesplan.
het chinese vredesplan is niet slecht, maar alleen al

puntje 1 heb je een dubbelzinnige interpretatie:
waar trek je de nieuwe grens of neem je de oude grens..., wat begrijp je daaronder...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 10:16   #39452
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Stel u even voor dat 'de' Oekraïners zeggen: "wij luisteren niet meer naar het dictat (uit het Kremlin)".

Wat zou er volgens u dan gebeuren?

De Oekraïners luisteren naar een ander dictat. Da's het hele punt.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 10:36   #39453
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
De Oekraïners luisteren naar een ander dictat. Da's het hele punt.
wel kijk in het westerse model mag je kiezen, net zoals jij mag kiezen om een bepaalde mening te hebben, mogen zij daar ookvoor kiezen
aangezien ze expliciet het geweldshuwelijk met RU afwijzen, kun je toch veronderstellen dat ze gaan voor het model van de vrije keuze

dus waar zit dat dictaat ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 10:40   #39454
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Die hypocresie is zelfbedrog. In vele gevallen gaat het erom morele superioriteit te pogen verdedigen door leugens of selectief feiten te presenteren. In andere gevallen is men slachtoffer van desinformatie en denkt men oprecht moreel superieur te zijn. Het is echter van belang een eerlijke analyse te kunnen maken. Het is dat wat een maatschappelij sterk maakt. Het gevolg van desinformatie blijft namelijk niet beperkt tot het gepeupel dat men wil manipuleren, maar dringt uiteindelijk door tot de politieke kaste met desastreuze beslissingen tot gevolg en verlies van interne sociale cohesie. De leugen keert zich uiteindelijk tegen jezelf.

De meeste van mijn posts hebben ook de bedoeling die uit desinformatie geboren hoogmoed te doorprikken. Daarom geef ik de info van de andere kant. Dat je dan tegen je wil, verlangen, gevoel en weten in in een bepaald 'kamp' geduwd wordt, dat van 'de vijand', toont hoe moeilijk het is hardnekkige misvattingen over morele superioriteit te doorbreken. Het wordt er dan ook ingelepeld van heel jongsafaan. Bekijk een gemiddelde Disney film en je ziet een verhaal van goeden tegen slechten. Dat binaire denken is hoe velen groot gebracht zijn en in oorlog valt men daarop nog meer terug. Het middenveld wordt uitgeschakeld. Terwijl het juist nodig is dat te beschermen, de nuance niet te verliezen, het begrip voor de ander, de kern van de zaak.
Men doet het graag uitschijnen dat de wereld ingewikkeld in mekaar zit. 5D-schaakspelen, enkel te begrijpen voor hyper-intelligente mensen. Niets voor het plebs en het gepeupel om over te praten of in te zitten.

Er zijn slechts weinigen die de mentaliteit van holbewoner overstegen zijn. Meer moet er niet achter gezocht worden.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 10:43   #39455
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wel kijk in het westerse model mag je kiezen, net zoals jij mag kiezen om een bepaalde mening te hebben, mogen zij daar ookvoor kiezen
aangezien ze expliciet het geweldshuwelijk met RU afwijzen, kun je toch veronderstellen dat ze gaan voor het model van de vrije keuze

dus waar zit dat dictaat ?
Neenee, in het westers model worden wij wijsgemaakt dat we mogen kiezen. En als we verkeerd kiezen, dan volgt er een kleurenrevolutie, regime-change en collatoral damage.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 10:52   #39456
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Neenee, in het westers model worden wij wijsgemaakt dat we mogen kiezen. En als we verkeerd kiezen, dan volgt er een kleurenrevolutie, regime-change en collatoral damage.
je gaat tocheen paar voorbeelden moeten geven van situaties in het westerse model waar er verkeerd gekozen is en dat er een kleurenrevolutie gebeurt ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 11:20   #39457
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De vraag is op dit moment eerder wat er zou gebeuren als ze niet meer luisteren naar de angelsaxen en in zouden willen gaan op bijvoorbeeld het Chinese vredesplan.
Rusland weigert het bepalende punt in dat plan : respect voor territoriale integriteit en nationale souvereiniteit.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 11:22   #39458
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
het chinese vredesplan is niet slecht, maar alleen al

puntje 1 heb je een dubbelzinnige interpretatie:
waar trek je de nieuwe grens of neem je de oude grens..., wat begrijp je daaronder...
Er IS helemaal geen nieuwe grens, dus dat probleem bestaat niet. De grenzen liggen vast sinds 1991.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 11:28   #39459
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.718
Standaard

https://www.hln.be/buitenland/spanni...-uit~a20c60e5/

Russische staatstelevisie. Boeiender dan de zevende dag.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 11:49   #39460
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Neenee, in het westers model worden wij wijsgemaakt dat we mogen kiezen. En als we verkeerd kiezen, dan volgt er een kleurenrevolutie, regime-change en collatoral damage.
En dan mogen we weer kiezen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be