Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2011, 10:11   #3961
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ben jij bezig met identiteit? met de vraag "wie ben ik?"
Niet echt, neen.
Dat komt omdat mijn "roots" in een aantal landen en streken liggen, en daar een definitie van mezelf uit halen is zinloos.
Ik ben gewoon wie ik ben, met mijn opvoeding, ervaring, gezin, familie, vrienden, ...

Citaat:
zo ja, waar plaats jij je in de wereld?
Ik plaats me gewoon in Antwerpen.
Probleem met identiteit is dat het er niet enkel toe doet hoe ik mijn eigen identiteit zie.
Anderen zijn evengoed met mijn identiteit bezig.
Zo verneem ik geregeld op dit forum dat ik het land uit moet, geen Vlaming ben (laat staan een "goede Vlaming"), enz ...
Het komt van een relatief kleine bende heethoofden en extremisten, maar ze krijgen spijtig genoeg bitter weinig weerwerk.
In de tijd dat ik er nog heel af en toe op reageerde kreeg ik anders ineens wel boze reacties van een aantal hypocrieten.

Citaat:
Snap je de mensen die schrik hebben om hun identiteit te verliezen in de steeds meer globaliserende wereld?
Ik kan wel begrijpen dat mensen schrik hebben, maar deel die schrik niet.
De schrik voor de toekomst is al eeuwen gefundenes Fressen voor de reactionairen, en dat is nu niet anders.
Sommigen proberen het te verkopen met een pseudo-filosofisch sausje, maar veel meer dan het hunkeren naar een ingebeeld ideaal verleden is het volgens mij niet.

Citaat:
Hoe sta je tov taal? enkel middel om te communiceren of deel van iemands cultuur?
Staat dit ter discussie? Heb er nooit over nagedacht, maar taal lijkt me een deel van iemands cultuur.

Citaat:
Is het beter dat iedereen op termijn dezelfde taal spreekt? of mogen de kleinere talen behouden blijven?
Uiteraard mogen de kleinere talen behouden blijven.
Het zou wel handig zijn mocht iedereen dezelfde taal spreken (als tweede of derde taal), Esperanto bijvoorbeeld.

Laatst gewijzigd door Firestone : 21 februari 2011 om 10:35.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 11:31   #3962
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Voor Voltian...

wat is je Belbin teamrol?

http://thesi5.g-stav.nl/index.php?option=com_db8belbin
Oud 21 februari 2011, 11:50   #3963
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Voor Voltian...

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Clipboard01.jpg
Bekeken: 77
Grootte:  42,6 KB
ID: 78500

Een "Waarschuwer" of een "Bedrijfsman" (sic) blijkbaar.

Waarschuwer:
Citaat:
Hoge intelligentie, stabiel, introvert. Analyseert de problemen en houdt de ideeën kritische tegen het licht. Serieus, voorzichtig en immuun voor enthousiasme. Hij wantrouwt de euforie en zijn prestatiemotivatie is gering.

De Waarschuwer (Monitor) is de bedachtzame nadenker en doordenker, wiens bijdrage ligt in objectieve, weloverwogen analyses. De Waarschuwer wil weten waarom, wil onderzoeken en begrijpen. Hij ziet snel de zwakke plekken in een plan of argumentatie. De Waarschuwer zoekt naar inzicht en overzicht en houdt ervan om te beschouwen, te beschrijven en te verklaren.

Door zijn kritische zin lijkt de Waarschuwer koel en afstandelijk. Hij is verstandig en voorzichtig, laat zich graag alles uitleggen. En hij legt ook zelf graag alles uit, met als gevolg dat hij er lang over kan doen voor hij een beslissing neemt. Maar al kan hij soms nauwelijks ophouden met wegen en overwegen, zijn oordeel is zelden onjuist.

Te vermijden gedragingen:
Overkritisch zijn; nieuwe, nog rijpere ideeën bij voorbaat diskwalificeren
Wedijveren; in intelligent, maar in halsstarrig debat treden met andere monitoren en met planten
De besluitvorming deprimeren; steeds nieuw problemen aangeven en oplossingen veroordelen.

Rol
Als het aankomt op het analyseren van problemen en op het evalueren van ideeën en suggesties, is de Waarschuwer van grote waarde. Zijn kritische instellingen en doordachtzaamheid heeft menig team behoed voor het nemen van onjuiste en te vlotte beslissingen.
Goed in het aanduiden en afwegen van de voors en tegens van een voorstel, kan de Waarschuwer op belangrijke strategische posten belanden, vooral daar waar men zich voor de kleinste misstap moet behouden.
Bedrijfsman:
Citaat:
Stabiel en beheerst. Een praktische organisator, die beslissingen in concrete werkzaamheden omzet. Heeft een goed ontwikkeld zelfbeeld en beheerst zijn gevoelens. Noest en gedisciplineerd maar met flair in het organiseren, zeker onder druk of in verwarrende situaties.

De Bedrijfsman is de praktische figuur, de organisator, die ervoor zorgt dat besluiten worden omgezet in concrete werkzaamheden. Hij is nuchter en ordelijk, houdt van hard werken en pakt de zaken op een systematische manier en consciëntieuze manier aan. Niet praten, maar poetsen, tot het karwei is geklaard.

De Bedrijfsman is een efficiënte doener met een praktische geest en een vaste wil. Hij is loyaal, taai, saai en vasthoudend. Hij kan zich soms behoudend en weinig flexibel opstellen, als het praktisch nut van een nieuw plan niet meteen duidelijk is. Hij heeft behoefte aan ritme en regelmaat, aan vaste afspraken en stevige structuren en werkt daar ook voortdurend aan.

Te weinig flexibel zijn; met name te weinig openstaan voor plotselinge ideeën, kansen en wijzigingen in de plannen
Afbrekende kritiek uiten; prille ideeën en suggesties van anderen te snel als onpraktisch of onnut van de hand wijzen
Te snel aan de slag willen; beginnen met ordenen en regelen terwijl doelen en uitkomsten nog niet gepreciseerd zijn.

Rol
De Bedrijfsman is sterk in het ombouwen van plannen en strategieën tot concrete taken en bezigheden. Hij ziet wat haalbaar is en wat niet.

De Bedrijfsman kan organiseren en implementeren en zorgt ervoor dat de zaken voor elkaar komen, ook als het om vervelende taken gaat. Managementtaken waarin de nadruk ligt op verantwoordelijk en doelmatig beheer, zijn bij de Bedrijfsman in vertrouwde handen.
In beide staan punten die op mij van toepassing zijn, andere wat minder.
Al is hun score nagenoeg gelijk, herken ik me toch meer in "Waarschuwer" dan in "Bedrijfsman".
Oud 21 februari 2011, 19:10   #3964
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Zoonlief belooft een burgeroorlog, dat voorspelt inderdaad weinig goeds.
Zal deze man ter verantwoording gevraagd worden voor wat hij nu aan het doen is?
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110221_113
Citaat:
Legervliegtuigen schieten op betogers in Libië
Citaat:
Ik vrees dat met name het Iraanse regime niet spoedig zal vallen.
Of ze het echt geloven of niet weet ik niet, maar ze doen in elk geval alsof de opstanden in de Arabische landen Islamitisch geïnspireerd zijn.
Nu (in hun ogen) de kans bestaat dat er in één of meerdere Arabische landen Islamitische regimes ontstaan zullen ze er alles aan doen om in het zadel te blijven. In 2009 hebben ze na de verkiezingen al getoond dat ze er geen probleem mee hebben hun milities in te zetten.
In Iran loopt de oppositie wel al sinds vorig jaar op straat... ik vind het ook een raadsel hoe ze het daar volhouden. Nu de vraag die ik aan U stelde; voor mij is dit een regime dat MOET vallen. De democratie als wapen tegen fundamentalisme... wow. Wie weet misschien zal het ook bij de VS eindelijk opvallen dat niet een land binnenvallen het beste wapen is om democratie en moderatie te installeren...
Citaat:
Het Chinees regime heeft sinds de val Mao een sans-faute opgevoerd, en het land grondig hervormd. De Chinezen hebben uitzicht op steeds grotere welvaart, en ik denk dat het regime zich nog vele jaren zal kunnen standhouden, precies omdat het niet star is.
Een sans-faute is veel gezegd... en het probleem lijkt me dat zelf al komt 1% van de bevolking van dat land in opstand dan nog heb je 10 miljoen inwoners op straat. Vergeet niet dat ook China haar opstandige provincies heeft die deze opportuniteiten nog eens zouden durven grijpen. Enfin ik zie het minder "onmogelijk" in wat betreft China... al zie ik het niet even rap echt capituleren als in de Arabische wereld (en uiteindelijk hoeft het ook niet... niet alles is er slecht). Te veel mensen hebben er nu al te veel te verliezen...
Citaat:
Venezuela lijkt me een ander verhaal. Chavez is niet echt een dictator, meer een populist met autoritaire trekjes, en hij houdt zich ook (+/-) aan de grondwet, al probeerde hij ze wel naar zijn hand te zetten. Wellicht zal Chavez uiteindelijk door verkiezingen de baan moeten ruimen.
En dat zal hij dan zo maar doen, volgens U?
MACHT het is wat...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 19:11   #3965
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het komt van een relatief kleine bende heethoofden en extremisten, maar ze krijgen spijtig genoeg bitter weinig weerwerk.
Sjah...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2011, 09:43   #3966
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Zal deze man ter verantwoording gevraagd worden voor wat hij nu aan het doen is?
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110221_113
Misschien.
Het is voor hem alvast te hopen dat het voor een echte rechtbank gebeurt, en dat hij niet door een "revolutionaire rechtbank" gewoon wordt opgeknoopt of neergeknald.

Citaat:
In Iran loopt de oppositie wel al sinds vorig jaar op straat... ik vind het ook een raadsel hoe ze het daar volhouden. Nu de vraag die ik aan U stelde; voor mij is dit een regime dat MOET vallen. De democratie als wapen tegen fundamentalisme... wow. Wie weet misschien zal het ook bij de VS eindelijk opvallen dat niet een land binnenvallen het beste wapen is om democratie en moderatie te installeren...
Ze zullen dat in de VS inmiddels ook wel weten.
Het Iraans regime is taai en meedogenloos, maar zal ooit wel vallen. Vraag is wanneer, en hoeveel schade het intussen nog kan veroorzaken.

Citaat:
Een sans-faute is veel gezegd... en het probleem lijkt me dat zelf al komt 1% van de bevolking van dat land in opstand dan nog heb je 10 miljoen inwoners op straat. Vergeet niet dat ook China haar opstandige provincies heeft die deze opportuniteiten nog eens zouden durven grijpen. Enfin ik zie het minder "onmogelijk" in wat betreft China... al zie ik het niet even rap echt capituleren als in de Arabische wereld (en uiteindelijk hoeft het ook niet... niet alles is er slecht). Te veel mensen hebben er nu al te veel te verliezen...
Mijn "sans-faute" hield geen moreel waardeoordeel in. Maar een regime dat in 30 jaar van zuiver communisme naar een performante vorm van staatskapitalisme evolueert, en tussendoor een Tiananmen-debacle overleeft, dat is voor mij een regime met een uitgekiende strategie, een regime dat perfect weet wat kan en wat niet kan.
De sleutel is inderdaad jouw laatste zin: veel mensen zijn er op vooruitgegaan in China, wat bijvoorbeeld in Egypte niet het geval is.

Citaat:
En dat zal hij dan zo maar doen, volgens U?
MACHT het is wat...
Of hij dat zomaar zal doen weet ik niet, maar voorlopig probeert hij toch altijd +/- volgens de grondwet te handelen.
Ik zie hem niet meteen de luchtmacht tegen Caracas inzetten.

Maar macht is inderdaad wat, en hoe een autoritaire leider als Chavez uiteindelijk zal reageren mocht het mislopen weet ik natuurlijk niet.
Oud 22 februari 2011, 09:52   #3967
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Voel je je op en top vrouw, en/of vind je van jezelf dat je wel mannelijke trekjes ofkantjes hebt? Wat zeggen de mensen in uw omgeving?
Oud 22 februari 2011, 10:07   #3968
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor Voltian...

(

cool, 'k heb het ook eens gedaan: 27% onderzoeker & 21% plant; kan me in beide vinden maar vooral in onderzoeker; o.a. door

"
...
* Een te grote afleidbaarheid; het telkens opgaan in allerlei verleidelijke-interessante, maar voor het team irrelevante zaken
...
"

zoals bvb. een interessante online persoonlijkheidstest doen tijdens de werkuren (hihihi)

soit

)
Oud 22 februari 2011, 10:21   #3969
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Voel je je op en top vrouw, en/of vind je van jezelf dat je wel mannelijke trekjes ofkantjes hebt? Wat zeggen de mensen in uw omgeving?
Van mezelf vind ik niet dat ik mannelijke trekjes heb.
Omdat ik een typische mannelijke studierichting gekozen heb denken sommigen soms dat ik die wel heb.
Zo verscheen af en toe wel opperste verbazing op het gezicht van een jongen die me vroeg wat ik studeerde en dan Wiskunde als antwoord kreeg.

Laatst gewijzigd door Firestone : 22 februari 2011 om 10:26.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2011, 10:22   #3970
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
(

cool, 'k heb het ook eens gedaan: 27% onderzoeker & 21% plant; kan me in beide vinden maar vooral in onderzoeker; o.a. door

"
...
* Een te grote afleidbaarheid; het telkens opgaan in allerlei verleidelijke-interessante, maar voor het team irrelevante zaken
...
"

zoals bvb. een interessante online persoonlijkheidstest doen tijdens de werkuren
(hihihi)

soit

)

Daarom dus dat "Onderzoeker" bij mij redelijk laag uitkwam!
Oud 22 februari 2011, 10:43   #3971
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:

Daarom dus dat "Onderzoeker" bij mij redelijk laag uitkwam!
...waarmee de onderscheidende waarde van persoonlijkheidstesten onweerlegbaar aangetoond werd!
Oud 22 februari 2011, 10:57   #3972
Visjnu
Minister

Standaard

(

Citaat:
(
cool, 'k heb het ook eens gedaan: 27% onderzoeker & 21% plant; kan me in beide vinden
)
plant
Ik haal altijd rond de 70% plant, jammer dat Belbin dat zo'n rare naam moest geven.

Citaat:
zoals bvb. een interessante online persoonlijkheidstest doen tijdens de werkuren (hihihi)
INTJ?

)
Oud 22 februari 2011, 11:04   #3973
Voltian
Minister-President

Standaard

(

Citaat:
(

plant
Ik haal altijd rond de 70% plant, jammer dat Belbin dat zo'n rare naam moest geven.

INTJ?

)
Wel een leuke omschrijving, Plant. valt het mee Visjnu, Plant te zijn? Lijkt me wel interessant (witl ge misschien eens forummer van de week zijn zodat we de haakjes rond de berichten kunnen weglaten?)

(ik "ben" overigens ENFP, dacht ik)

)

()
Oud 22 februari 2011, 11:19   #3974
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... Visjnu ... (witl ge misschien eens forummer van de week zijn ...
²
Oud 22 februari 2011, 11:23   #3975
Anna List
Banneling

Standaard

heb je al eens iemand vermoord ?
en in gedachten ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2011, 11:32   #3976
Visjnu
Minister

Standaard

(

Citaat:
Wel een leuke omschrijving, Plant. valt het mee Visjnu, Plant te zijn? Lijkt me wel interessant
De positieve kant is dat het een kick geeft om "mooie oplossingen" te verzinnen en implementeren. De negatieve kant is de frustratie bij het communiceren van die ideeen en redeneringen. Het is moeilijk te bepalen of iemand echt mijn redenering begrijpt en interessant vind of gewoon maar fatisch zit te knikken.

Citaat:
(witl ge misschien eens forummer van de week zijn zodat we de haakjes rond de berichten kunnen weglaten?)
Krijg ik nog 1 weekje om mijn keuken en WC te schilderen?
Daarna komt er voor mij weer wat tijd vrij 's avonds. Op mijn werk kan ik namelijk niet echt garanderen dat ik er tijd aan kan besteden.

Citaat:
(ik "ben" overigens ENFP, dacht ik)
oh cheerleader

)
Oud 22 februari 2011, 11:36   #3977
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
heb je al eens iemand vermoord ?
Uiteraard, maar ...
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Heb je al eens een mens gedood?
Enkel in dienstverband, tijdens mijn stage op de NWO afdeling 'Opgeruimd staat netjes'.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en in gedachten ?
Het is al wel voorgekomen dat ik fantaseerde over de "verwijdering" van deze of gene ***knip*** uit mijn omgeving.

Met eentje is dat overigens onlangs gebeurd (niet door mijn toedoen, en is hij is nog altijd springlevend), en ik was daar eerlijk gezegd nogal blij mee.
Oud 22 februari 2011, 11:44   #3978
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
(

De positieve kant is dat het een kick geeft om "mooie oplossingen" te verzinnen en implementeren. De negatieve kant is de frustratie bij het communiceren van die ideeen en redeneringen. Het is moeilijk te bepalen of iemand echt mijn redenering begrijpt en interessant vind of gewoon maar fatisch zit te knikken.
Dat klinkt enigszins herkenbaar; ik heb de indruk dat ik steeds minder geduld heb in het uitleggen van ideeën...

Citaat:
Krijg ik nog 1 weekje om mijn keuken en WC te schilderen?
Daarna komt er voor mij weer wat tijd vrij 's avonds. Op mijn werk kan ik namelijk niet echt garanderen dat ik er tijd aan kan besteden.
awel 't is goed, blijkbaar is bgf234 deze week aan de beurt, dus dat komt goed uit.

Citaat:
oh cheerleader

)
net nog eens gecheckt voor de zekerheid; ENFP =

"They are interested in new ideas on principle, but ultimately discard most of them for one reason or another. " ==> oh ja
"pleasant, easygoing, and usually fun to work with" ==> Uiteraard!
"They also tend to be procrastinators, both about meeting hard deadlines and about performing any small, uninteresting tasks that they've been assigned." ==> you bet, zoals nu bvb.
"hate bureaucracy, both in principle and in practice; they will always make a point of launching one of their crusades against some aspect of it. "

Ik denk wel dat het ongeveer klopt.

En sorry Firestone dat we uw thread hier kapen maar...

"may need to feel they are the center of attention all the time, to reassure them that everyone thinks they're a wonderful and fascinating person. "

Ik kan er dus ook niet aan doen, ik ben ertoe gedetermineerd...

Laatst gewijzigd door Voltian : 22 februari 2011 om 11:46.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2011, 11:47   #3979
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En sorry Firestone dat we uw thread hier kapen maar...

"may need to feel they are the center of attention all the time, to reassure them that everyone thinks they're a wonderful and fascinating person. "

Ik kan er dus ook niet aan doen, ik ben ertoe gedetermineerd...
Oud 22 februari 2011, 11:48   #3980
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteraard, maar ...
Het is al wel voorgekomen dat ik fantaseerde over de "verwijdering" van deze of gene ***knip*** uit mijn omgeving.

Met eentje is dat overigens onlangs gebeurd (niet door mijn toedoen, en is hij is nog altijd springlevend), en ik was daar eerlijk gezegd nogal blij mee.
oesje, je bent terug vrijgezel !?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be