![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#3961 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik geef grif toe dat ik niet sta te springen om zoals jij het zegt 'hard te werken' maar ik zou wel een inkomen uit arbeid willen, omdat dit mij uit de spiraal van armoede zou brengen en me meer vrijheid zou geven om te doen wat ik wil wanneer ik wil (zoals reizen bvb.) Kortom, meer autonomie In tegenstelling tot wat men mss. zou denken is het niet zo dat nu ik centjes van m'n zus heb, ik niet verder naar een job zoek. Ze zou me trouwens niet financieel steunen als ze mij als leeghanger zou beschouwen. Het is juist omdat ze in me gelooft dat ze me helpt. En ik vermeld er effe bij dat ik altijd bij de eersten van de klas was. Dat ik nu omwille van de crisis en mss. mijn niet zo super EQ bijna ten onder ga, ervaar ik als uiterst negatief, zij het niet bijzonder tragisch. Voorts wat ik uit jouw relaas opmaak is dat je een social climber bent, wel ik ben een social downer. En geloof me, de neerwaartse spiraal is harder en meedogenlozer dan de opwaartse. "Het kan enkel beter" zeg je, ik zeg "het kan bijna niet slechter" .. |
|
|
|
|
|
|
#3962 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je redenen voor langdurige werkloosheid kloppen, een aantal golden voor mij, maar je vergat er 1: professionele conflicten. Ik had er 1 die mij nog moeilijk aanwerfbaar maakte voor andere werkgevers (hoewel ik er nadien nog twee gehad heb, maar niet meer in op hetzelfde niveau..) |
|
|
|
|
|
|
#3963 |
|
Banneling
|
Niet echt arm zijn is... een huis bezitten en een leefloon krijgen
Commentaar: Jan Jambon heeft 100% gelijk dat je je huis moet verkopen als je een leefloon krijgt, ipv de Staat uit te melken voor steun... [Ik was blijkbaar effe verkeerd in mijn overtuiging dat huisbezitters niet zo makkelijk leefloon konden krijgen, dat is hierbij rechtgezet. Met dank aan Raf] |
|
|
|
|
|
#3964 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In elk geval is het wat ik bedoel.
|
|
|
|
|
#3965 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als je je huis verkoopt kan je een tijdje daarvan leven en huren, maar als het allemaal op is, val je toch weer ten laste van de maatschappij, ook voor het verschaffen van woonst. Misschien ligt de oplossing in een leefloon voor huisbezitters waar woonkost afgetrokken wordt?
|
|
|
|
|
#3966 |
|
Banneling
|
Desinvesteren moet iedereen doen die tijdelijk of permanent in financiële moeilijkheden zit. Nu, voor wat het leefloon betreft stellen ze een (vrij lage, meen ik mij te herinneren) limiet aan het bezit van liquide. Waarom dan niet een limiet aan onroerend goed ?
|
|
|
|
|
|
#3967 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3968 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Eigenlijk is het probleem simpel op te lossen.
Heel het stelsel moet gewoon afgeschaft worden, gedaan met uitkeringen, dop, leefloon en al die pamperij. Wie niet werkt, moet maar een goede ziel vinden die onderdak, eten en kleren verschaft (ouder, broer/zus, familie, vriend, vriendin...) Wie echt alleen staat in natura geven wat hij of zij ECHT nodig heeft: -Onderdak (in gevangenis, kazerneslaapzalen, tentenkampen, caravanparken,....) tenzij je een eigen huis hebt. -Eten en drinken in gigantische gaarkeukens bevoorraad door producten over datum die groot warenhuizen weggooien, of vrijwillige schenkingen van filantropen -Kleren van spullenhulp en teleshop.
|
|
|
|
#3969 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3970 | |
|
Banneling
|
Rutte in Nederland heeft in 2006 ook al eens voorgesteld de bijstand af te schaffen, maar die ging wel iedereen aan het werk zetten, aan 60 of 70% van het minimumloon. Je kan het niet te gek bedenken...
![]() Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3971 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Rutte schijnt dan wel te vergeten dat er jobs moeten zijn om ingevuld te worden.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
#3972 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Wat bedoel je hiermee?
|
|
|
#3973 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je eten niet eens van de grond mogen oprapen...
Vrachtwagen verliest lading tomaten op rijbaan http://www.nieuwsblad.be/article/det...40710_01173926 De politie van de zone Rupel vroeg via Twitter om de tomaten te laten liggen en ze niet mee te nemen. Citaat:
|
|
|
|
#3974 |
|
Banneling
|
Geen halal fret meer kunnen kopen in de Ramadan
|
|
|
|
|
|
#3975 |
|
Banneling
|
De tijd dat men met de hele familie, inclusief kinderen, moest gaan werken met als resultaat dat men net rond kwam. Ziekte, werkloosheid, betekende een grote ramp met absolute armoede als gevolg. De miserie was vooral zichtbaar in steden waar de industriele revolutie in volle gang was.
De invoering van de sociale zekerheid, werknemersrechten, betaalde vakantie, algemeen stemrecht, enz....hebben ons hier gelukkig van verlost. Als ik sommige patrons hoor spreken willen ze terug naar die tijd. De post waarop ik reageerde was een echo van dat verlangen. |
|
|
|
|
|
#3976 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Geld optrekken voor geen hol uit te richten, vind ik dan weer alles behalve grappig... Maar nog erger vind ik: geld moeten afgeven om de muil open te houden van luiaards die niet willen werken...
|
|
|
|
|
#3977 |
|
Banneling
|
Echt arm zijn is…je verder studerende kinderen niet kunnen logeren.
Commentaar. In de vijf jaar dat ik werkte als laagsteloonverdiener onder de armoedegrens kwam ik 8000bf per maand tekort, en dat terwijl mijn kinderen bij mij logeerden in de universiteitsstad waar ze studeerden, Gent. Na een jaar moest ik ze elders op kot sturen op kosten van mijn ex. Dat was dus niet als werkloze, maar als werkende arme. Pijnlijk. . |
|
|
|
|
|
#3978 |
|
Banneling
|
Gasten met zulke rare al op het eerste zicht onuitvoerbare ideeën in het hoofd als Rutte, vinden gehoor en mogen dus een land besturen. Go figure...Om de griezel te krijgen...als het niet was dat de onuitvoerbaarheid zelve de belemmering is.
|
|
|
|
|
|
#3979 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bij deze wil ik u toch bedanken voor uw vrijwillige bijdrage.
|
|
|
|
|
#3980 |
|
Banneling
|
|
|
|