![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3961 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3962 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bevooroordeeld. Ongenuanceerd. Suggestief. Subjectief. Beledigend. Proficiat, zo ken ik jullie weer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3963 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit komt uit de "Chomsky"-thread, maar is daar helemaal off-topic.
Ik zal er hier op reageren. Citaat:
Vlucht 11: 2 personen gebeld, elk met een Airfone. Vlucht 175: 4 personen gebeld, elk met een Airfone. Vlucht 77: 2 personen gebeld, elk met een Airfone. Vlucht 93: 12 personen gebeld, 10 met een Airfone, 2 met een GSM. Dat maakt dus 18 met een Airfone en 2 met een GSM. Zelfs als men het geval van Barbara Olson als twijfelachtig beschouwt (wat ik niet doe) blijft het 17 met een Airfone en 3 met een GSM. Dit is wat personen betreft. Kijkt men naar gesprekken dan is het overwicht van Airfones nog sterker. Hier een gedetailleerde lijst van deze gesprekken. Mijn bewering "De meeste gesprekken werden via Airfones gevoerd." klopt dus helemaal, zelfs meer dan ik zelf dacht.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 27 december 2007 om 11:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3964 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
11: akkoord 175: Peter Henson-> Cell phone 77:Renee May-> Cell phone Barbara Olson-> Cell phone 93:Mark Bingham-> Cell phone & 2 + Airphone Sandy Bradshaw-> Cell phone Marion Britton-> Cell phone Thomas Burnett-> Cell phone Edward Felt-> Cell phone & 2 & 3 Jeremy Glick-> Cell phone + Airphone Ceecee Lyles-> Cell phone Honor Elizabeth Wainio-> Cell phone + Airphone |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3965 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het spijt me zeer, eti1777, maar als je met zo'n zever afkomt moet je echt niet bleiten dat we nadien wijzen op de gebrekkige methodologie van de believers.
Dit is gewoon pathetisch. Je had de bronnen die ik gisteren en vandaag heb gegeven gewoon moeten lezen. Dat doe je niet, en je herhaalt gewoon de weerlegde zever. Bon, ik ga er eentje uitpikken, de eerste, Peter Hanson. Jouw bron om er een gesprek met GSM van te maken is een artikel van 11/9/2001 waarin oa staat: Citaat:
Hoe wist men op 11/9/2001 waarmee Hanson gebeld heeft? Was dat de prioriteit van zijn vader, om precies uit te maken of zijn net vermoorde zoon met een GSM of met Airfone belde? Of is het de "minister" die dat bepaalde? Hoe weten we dat Hanson in feite met een Airfone belde? Het staat in mijn bron: Citaat:
![]() Jouw bronnen zijn krantenartikels waar ze het hebben over "Cell-phones", maar uit niets blijkt dat dat door de journalist effectief onderzocht werd. Het hoefde ook niet. Geen normale mens die zich aan deze vraag interesseert. Alléén believers denken dat de ze hier een "smoking gun" hebben. Uit de onderzoeken in de maanden n�* de aanslagen is (terloops) gebleken dat het merendeel van de gesprekken met Airfones gevoerd werden. Zo eenvoudig is het. Ik kan de gesprekken één voor één aflopen. Ik zal het niet doen. Geïnteresseerde lezers kunnen het zelf wel, en controleren dat ik niets verzin. Voor believers maakt het toch niets uit. Jullie geloven een artikel blindelings als het jullie uitkomt, en roepen vervalsing als het jullie niet uitkomt. Dat een onderzoek soms initiële (ongefundeerde) veronderstellingen weerlegt begrijpen jullie ook niet. EDIT: Op 911myth staat een goed voorbeeld dat aantoont dat de pers niet echt een onderscheid maakte tussen "cellphone" en airfone. In de "Post Gazette" stond het volgend grafiek: ![]() Zie punt 12: "Todd Beamer's cell phone call is transferred to Verizon operator Lisa Jefferson". Hier kan men het verhaal van Lisa Jefferson lezen. Beamer belde met een Airfone, en de "Post Gazette" verwijst in dezelfde zin naar cell phone enerzijds en naar Verizon operator (Airfone) anderzijds. Duidelijk, dacht ik.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 27 december 2007 om 14:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3966 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() *geeuw*
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3967 |
Burgemeester
|
![]() Bedankt voor de info, Firestone. Het telefoonthema had ik nooit verder onderzocht.
Een argument minder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3968 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() We zijn er bijna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3969 |
Burgemeester
|
![]() Maar uiteindelijk maakt het niet uit hoeveel argumenten een bepaald kamp heeft.
In realiteit is ofwel -een deel- van de VS-regering medeplichtig - ofwel niet schuldig (los van schuldig verzuim). Noch het ene, noch het andere kan bewezen worden. Jouw standpunt is evenzeer een kwestie van "geloof" als dat van de "believers". Maar het is natuurlijk wel belangrijk te argumenteren op basis van controleerbare feiten. En in dat opzicht zijn bepaalde van jouw bijdragen belangrijk om een beter zicht te krijgen op wat zich werkelijk heeft afgespeeld. Maar, wat als nu op een bepaald moment sleutelfiguren met verifiëerbare getuigenissen zouden afkomen die impliceren dat er toch sprake was van medeplichtigheid, Firestone? Zouden bepaalde gebeurtenissen dan toch niet in een ander daglicht komen te staan? (De instortingen, bv.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3970 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb de laatste jaren een aantal van de boeken die de inside-job theorie bepleiten gelezen. Los van de stelling zelf bleek geen van de boeken het resultaat van echt onderzoek. Steeds ging het om het citeren van krantenknipsels en meningen, uiteraard heel selectief. Om van regelrechte leugens maar te zwijgen. Ik heb dat al een aantal keren waardeloze brol genoemd. Dat klinkt misschien niet respectvol, maar (om een voorbeeld te geven) van een prof als Griffin verwacht ik nu eenmaal echt onderzoek, en niet het doorzichtig citeren van wat hem goed uitkomt. Waarom trekt geen van de "onderzoekers" die in de inside-job theorie geloven eens echt op onderzoek? Bijvoorbeeld om met de "levende kapers" te praten? Om het functioneren van NORAD echt te begrijpen? In Jemen, Soedan, Somalië, Saudi-Arabië, Pakistan, ... met mensen uit de Islamitische beweging te praten? Ik heb ooit eens aan DR Griffin gevraagd waarom geen van deze "onderzoekers" de levende kapers ging opzoeken. Zijn antwoord? "Geen budget". ![]() Kevin Barrett is eerder dit jaar overigens wel naar Marokko getrokken om één van de "levende kapers" te ontmoeten. Uiteraard zonder resultaat. Ik heb een tijdje geleden gewezen op het boek "The Looming Tower". Je moet dat echt lezen. Je moet ook zien wat voor onderzoek er achter het boek steekt. Jaren aan onderzoek, tientallen reizen, honderde interviews. Citaat:
Nu, en nu ga ik gewoon mijn mening geven. Om de redenen die Chomsky aanbrengt geloof ik inderdaad niet in de "indianenverhalen" rond 9/11. Er zaten geen explosieven in de WTC, vlucht 77 is wel degelijk in het Pentagon ingeslagen, vlucht 93 is wel degelijk in Shanksville neergestort, er zaten wel degelijk 19 kapers van Al Qaeda in de 4 vliegtuigen, er was geen NORAD-standdown, de video's van Bin Laden zijn niet fake, enz ... De bewijzen voor deze feiten zijn veelvuldig, de tegenbewijzen weerstaan de analyse niet. (Over vlucht 93 kan je eventueel nog beweren dat het neergeschoten werd. Er zijn daar geen bewijzen voor, de brokstukken wijzen niet op het neerschieten, maar kom, dit is volgens mij nog �* la limite mogelijk.) Waar je wel over kan discussiëren is over de aanlop tot de aanslagen. Konden ze vermeden worden? Als je "The Looming Tower" moet geloven is het antwoord hierop "Ja, indien ...". Deze "indien" slaat dan bijvoorbeeld op de "muur" tussen CIA, FBI en NSA, die er voor zorgde dat de informatie niet gedeeld werd. Hij slaat op de soms tegenstrijdige strategieën van FBI en CIA. Hij slaat op op de eigenzinnigheid van de NSA. Hij slaat ook op de beperkingen die aan de FBI werden opgelegd. Voorbeeld: indien de FBI van Minnesota de toelating had gekregen de PC van Moussawi te bekijken, dan hadden ze misschien het groter complot kunnen ontwaren. Men kan natuurlijk beweren dat "ze" opzettelijk de FBI kortwiekten om de aanslagen mogelijk te maken. Wat mij in deze argumentatie stoort (los van het ontbreken van bewijzen) is dat ze meestal komt van mensen die de individuële rechten zogezegd hoog in het vaandel dragen. Het is dan hypocriet om het verdacht te vinden dat de FBI niet zomaar alles mocht ondernemen. Nu (met de Patriot Act) zal de FBI ongetwijfeld wel zo'n PC kunnen bekijken. Vraag is of we dat positief vinden of niet.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 28 december 2007 om 10:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3971 |
Banneling
|
![]() *knip*
Geen persoonlijke aanvallen aub. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3972 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() We zijn er.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3973 |
Banneling
|
![]() Tiens, blijkbaar heeft Firestone een gevoelige snaar geraakt bij Pindar.
![]() Zeer respectvol drukt hij zich nochtans niet uit, hetgeen raar is aangezien hij het toch is die constant 'respect' vraagt voor zijn posts (die doorgaans een niveau halen waar zelfs een mentaal andersvalide zich zou voor schamen). Hypocriet dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3974 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Waarom laat je Firestone het kaarsje niet zelf aansteken Parcifal?
In your heart you know we're right. And in your guts, you know they're nuts. Laatst gewijzigd door Ramón Gitannes : 29 december 2007 om 05:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3975 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Waarom laat je Firestone het kaarsje niet zelf aansteken Parcifal?
In your heart you know we're right. And in your guts, you know they're nuts. dubbel, maar dat is nodig. Happy Newyear! Nu de post van Pindar verdwenen is kunnen we weer helemaal opnieuw beginnen. Ik zeg dat 9/11 een inside job was! Wat denken jullie? Laatst gewijzigd door Ramón Gitannes : 29 december 2007 om 05:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3976 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
staat het vol met de handtekening van de illuminati! Moet je wel de illuminati symbolen kennen(vrijmetselaarij) Een vrouw in loose change said it all: "Als je dekt dat dit geen inside job is, ben je een idioot" well, I agree ![]() Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3977 | |
Banneling
|
![]() '+
Citaat:
klopt helemaal! en het feit dat jij het een 'gevoelige snaar' noemt betekekent dat je mij herhaalt! en dat betekent..... ![]() Er zijn hier 2 mensen waar ik geen enkel respect meer voor heb en dat zijn F & P Zij hanteren oneerlijke discussiemethoden en veel persoonlijke aanvallen Doen anderen dat, dan zie je wat er gebeurt! Zielig en zielig Meer wil ik er niet over kwijt. Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 29 december 2007 om 12:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3978 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Ramón Gitannes : 29 december 2007 om 14:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3979 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken zo iemand,die vermoedt wel een en ander maar wil het niet weten, omdat het te eng is , en dat dient tuurlijk gerespecteerd te worden. Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 29 december 2007 om 16:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3980 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Enfin, terug aan de orde van de dag. 9/11 was een inside job. Citaat:
Waar rook is is Michael Chertoff. |
||
![]() |