Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juli 2021, 09:21   #21
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Je moet die vraag eens stellen aan mensen die het mee hebben gemaakt hoe het allemaal veranderde toen er in typische mannen beroepen vrouwen zijn bijgekomen. De beste collega's werden er niet zelden vijanden.

Ik denk dat van de eerste tot de laatste zal beamen dat de mentaliteit en de sfeer voor een groot deel naar de vaantjes was. Vrouwen zijn heel subtiel en kunnen twee stenen doen vechten.

En heb je een misverstand zie conflict met ze op de werkvloer dan komen de traditionele traantjes naar boven en hervallen ze in hun gekende slachtoffer rolletje. Je komt bij de leidinggevenden gegarandeerd als verliezer uit de bus

Trouwens ik denk dat echt toffe vrouwen want die bestaan ook liever samen werken met mannen dan met vrouwen.
? Wat ik heb opgemerkt ..

Als je vrouwen wil kalmeren worden ze alleen maar meer panisch en wild om zich heen schoppen.

Dan zeg je dat ze het zelf moeten oplossen hé. En dan reflecteren ze tot in het oneindige tot je zegt waar het op staat ....

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 4 juli 2021 om 09:21.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 09:29   #22
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Om daar ervaring mee te hebben, moet je zelf wel werken hee...
Ik heb gisteren nog met een vrouw gewerkt. Het duurde niet lang voor ik overprikkelde en fouten maakte. Het is haar schuld.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 09:46   #23
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.924
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik heb gisteren nog met een vrouw gewerkt. Het duurde niet lang voor ik overprikkelde en fouten maakte. Het is haar schuld.
Jij "prikkelt over" en maakt fouten, en legt vervolgens de schuld volledig bij haar.

Ja ja...
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 10:01   #24
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik heb gisteren nog met een vrouw gewerkt. Het duurde niet lang voor ik overprikkelde en fouten maakte. Het is haar schuld.
Is een bureau wel een omgeving voor jou?

Is buitenwerk wel een omgeving voor een dame?

Dat is hetzelfde met dat cliché van die auto. Maar dat is gewoon een overdekt ding; nog altijd binnen.

Blijf binnen dan hé. Als het ze niet aanstaat.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 10:04   #25
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.921
Standaard

Ga wat fietsen, dan weet je wat het is om een zwakke weggebruiker te zijn.

Ciao; Madame...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 10:29   #26
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Jij "prikkelt over" en maakt fouten, en legt vervolgens de schuld volledig bij haar.

Ja ja...
Altijd een ander
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 10:32   #27
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Is een bureau wel een omgeving voor jou?

Is buitenwerk wel een omgeving voor een dame?

Dat is hetzelfde met dat cliché van die auto. Maar dat is gewoon een overdekt ding; nog altijd binnen.

Blijf binnen dan hé. Als het ze niet aanstaat.
Maakt niet uit waar. Wanneer mensen ingewerkt zijn en in hun element, kan dat door afleiding van iets helemaal ontregeld geraken.
Of ge geeft duidelijke instructies, maar dan doen ze koppig hun eigen ding en kunt gij de shit oplossen. En dan zijn ze nog boos als ge durft reclameren.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 11:00   #28
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maakt niet uit waar. Wanneer mensen ingewerkt zijn en in hun element, kan dat door afleiding van iets helemaal ontregeld geraken.
Of ge geeft duidelijke instructies, maar dan doen ze koppig hun eigen ding en kunt gij de shit oplossen. En dan zijn ze nog boos als ge durft reclameren.
Hehe.

Moest dat van je hart?

Ik kan niet eindeloos blijven bemiddelen. Is iets tussen u en uw vriendin.

Neem wraak, wordt wat kwaad. Dan wat make-up seks. Je kent het eeuwenoude stramien.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 11:02   #29
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Je moet die vraag eens stellen aan mensen die het mee hebben gemaakt hoe het allemaal veranderde toen er in typische mannen beroepen vrouwen zijn bijgekomen. De beste collega's werden er niet zelden vijanden.
In een "gemengde" werkomgeving ontstaan er niet zelden relaties, duurzaam of niet. Jaloezie is een grote dooddoener.
Als het uitgeraakt en je bent genoodzaakt om elke dag op elkaars lip te kijken, ja dan is er al eens een probleem.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 11:08   #30
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Hehe.
Moest dat van je hart?
Ik kan niet eindeloos blijven bemiddelen. Is iets tussen u en uw vriendin.
Neem wraak, wordt wat kwaad. Dan wat make-up seks. Je kent het eeuwenoude stramien.
CUFI?
een religieuze zot die tegne werkende vrouwen is

gelukkig zijn er nog zekerheden in de wereld

Laatst gewijzigd door 1207 : 4 juli 2021 om 11:08.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 11:08   #31
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
In een "gemengde" werkomgeving ontstaan er niet zelden relaties, duurzaam of niet. Jaloezie is een grote dooddoener.
Als het uitgeraakt en je bent genoodzaakt om elke dag op elkaars lip te kijken, ja dan is er al eens een probleem.
Ja, dat kan je ook zeggen over woede-aanvallen. Dat er weer dingen kapot moeten. Dat is meestal ook niet nodig. Een bijl naar je TV gooien.

Jaloezie? Mja, als je wat in een strontemmer blijft roeren word je zelf stront hé.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 11:13   #32
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En heb je een misverstand zie conflict met ze op de werkvloer dan komen de traditionele traantjes naar boven en hervallen ze in hun gekende slachtoffer rolletje. Je komt bij de leidinggevenden gegarandeerd als verliezer uit de bus
Dan is dat een zwakke leidinggevende. Mijn ervaring is dat als je op de werkvloer een "pijnlijk delicaat" gesprek voert met een vrouw je er best een vrouwelijke getuige bijhaalt.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 4 juli 2021 om 11:14.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 11:15   #33
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ja, dat kan je ook zeggen over woede-aanvallen. Dat er weer dingen kapot moeten. Dat is meestal ook niet nodig. Een bijl naar je TV gooien.
Woedeaanvallen zijn van een andere orde.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 11:20   #34
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Trouwens ik denk dat echt toffe vrouwen want die bestaan ook liever samen werken met mannen dan met vrouwen.
Dat is een rare redenering. Als ik herformuleer dan lees ik dat "toffe" vrouwen liever met mannen zouden samenwerken.
Dat houdt geen steek hé. Impliciet stel je dat de vrouwen de oorzaak zouden zijn van problemen op de werkvloer.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 11:51   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Jij "prikkelt over" en maakt fouten, en legt vervolgens de schuld volledig bij haar.

Ja ja...
Ze had haar boerka niet aan, wat wil je
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 14:32   #36
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
De afgelopen 10 jaar heb ik met een dertigtal vrouwen samengewerkt in functie van mijn beroep. Met sommigen via de unief, maar met de meesten daarbuiten.

Met minstens 25 van de 30 vrouwen heb ik het vroeg of laat aan de stok gekregen. In mijn ogen zijn vrouwen verschrikkelijk achterbaks. Ze roddelen erop los, doen aan bazenpoeperij, ze manipuleren collega's om te krijgen wat ze willen. Ze liegen en bedriegen. Ze zetten collega's tegen mekaar op. Ik merk dat dit gedrag steeds optreedt bij vrouwen waarmee je samenwerkt en dus concurreert, en niet bij patiënten.

Ik heb er zodanig een hekel aan dat ik helemaal niet meer met vrouwen wil samenwerken. Helaas is dat iets dat ik niet mag zeggen als ik ergens ga werken.

Ik vind het zo vermoeiend. En veel vrouwelijke patiënten vertelden me dat dit ook hun ervaring is. Dat ze daarom veel liever met mannen samenwerken.

Maken jullie dit ook mee? En hoe gaan jullie ermee om?
Wie met 25 collega's een probleem heeft, moet zich dringend afvragen of hij zelf geen problemen veroorzaakt.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 14:52   #37
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
CUFI?
een religieuze zot die tegne werkende vrouwen is

gelukkig zijn er nog zekerheden in de wereld
Beter religieus zot met een vrouw aan de haard dan een vrouw die geen eens kinderen baart.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 14:55   #38
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Hehe.

Moest dat van je hart?

Ik kan niet eindeloos blijven bemiddelen. Is iets tussen u en uw vriendin.

Neem wraak, wordt wat kwaad. Dan wat make-up seks. Je kent het eeuwenoude stramien.
Alsof hier te bemiddelen valt? Zie, als een vrouw in de keuken bezig is; laat ze met rust en strooi geen kruiden tussendoor in haar potten. Juist? Ahja, de logica zelve.
Zo is dat ook andersom. Verleg niets! Moeit u met niets! Maar boven alles: verander niets zoals het gepland staat of uitgelegd is.

Een vrouw denkt beter niet na maar doet gewoon wat van haar gevraagd of verwacht wordt.

}-)
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 15:14   #39
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Alsof hier te bemiddelen valt? Zie, als een vrouw in de keuken bezig is; laat ze met rust en strooi geen kruiden tussendoor in haar potten. Juist? Ahja, de logica zelve.
Zo is dat ook andersom. Verleg niets! Moeit u met niets! Maar boven alles: verander niets zoals het gepland staat of uitgelegd is.

Een vrouw denkt beter niet na maar doet gewoon wat van haar gevraagd of verwacht wordt.

}-)
Dan is er toch geen "probleem"?

"Bigger fish to fry."

Maar ja, dat is het nu net juist. Er moet altijd een "probleem" zijn, omdat er anders niets te zeggen valt.

Je kent het terrein. Je gaat wat met je ogen zoeken. Je voelt je niet echt "thuis".

Een relatie; er is altijd iets missend.

Tenzij je zelf natuurlijk nooit thuis bent en zij wat gaat zoeken met haar ogen en ... dan moet dat echt weer precies afgedeeld worden en elke gram telt en ... dat moeten precies 50 stoten zijn en hij komt klaar. En zij moet er precies zo uitzien en...

Er is nooit rust.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 15:19   #40
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat is een rare redenering. Als ik herformuleer dan lees ik dat "toffe" vrouwen liever met mannen zouden samenwerken.
Dat houdt geen steek hé. Impliciet stel je dat de vrouwen de oorzaak zouden zijn van problemen op de werkvloer.
Kan allemaal zijn maar ik ben toch altijd op mijn hoede gebleven. Nooit niet meer aan verteld dan het puur noodzakelijke
En ik moet zeggen dat ik me dat nooit heb beklaagd. Anderen die dat niet deden zijn niet zelden serieus verschoten.

Er zijn mannen die ik niet vertrouw. Er zijn weinig vrouwen die ik wel vertrouw.

Ik blijf erbij vrouwen kunnen er in slagen om op een heel subtiele manier twee stenen aan het vechten te krijgen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juli 2021 om 15:24.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be