Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juni 2003, 20:09   #21
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

én België...
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 20:11   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 175.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
én België...
Natuurlijk niet. Een van die meiden wint. België is nog steeds geen sportfiguur.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 20:26   #23
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
én België...
Natuurlijk niet. Een van die meiden wint. België is nog steeds geen sportfiguur.
Dus voor u zou het hetzelfste zijn moest een Amerikaanse of een Australische of een ... winnen?
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 20:27   #24
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

En trouwens België is idd geen sportfiguur, maar de sportfiguren zijn wel Belg!
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 20:28   #25
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Belgie zit hier voor niks tussen, vlaanderen wel, Clijsters zit in de Vlaamse Tennis Verening. (www.vtv.be).
Het bovenstaande niveau is de Vlaamse sportfederatie (http://www.vsf-sportlink.be/) maar nergens zie ik Belgie hoor 8)
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 20:40   #26
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Lachwekkend! De belgicisten, unitaristen tot in de kist, komen hier juichen om de successen van een Waalse tennisster en een Vlaamse als hét symbool van Belgische eenheid!

Ze vergeten (of weten gewoonweg niet) helaas dat een aanzienlijk deel van dat succes van deze tennisdames te danken is aan de vernieuwde dynamiek die de Vlaams/Waalse tenniswereldjes kregen door de SPLITSING van de Tennisbonden naar de Gewesten!
Fijn dat zij nu ook beseffen welk een nut al die vermadelijde federaliseringen hebben gehad waar ze steevast over kankeren!

Als symbool van unitaire Belgische sportbond geldt de Koninklijke (sic) Voetbalbond! Het vergelijken van de resultaten van de Rode Duivels op internationaal gebied met die van onze Vlaamse en Waalse tennissters, zegt genoeg over de voordelen van splitsen!
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 20:41   #27
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Belgie zit hier voor niks tussen, vlaanderen wel, Clijsters zit in de Vlaamse Tennis Verening. (www.vtv.be).
Het bovenstaande niveau is de Vlaamse sportfederatie (http://www.vsf-sportlink.be/) maar nergens zie ik Belgie hoor 8)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door www.kimclijsters.be
Zaterdag moet het genieten worden 05-06-2003

Parijs leek vandaag helemaal ingenomen door Belgen. Al van bij de eerste stap op het terrein barstte het los. En het bleef maar duren. Bij Justine net hetzelfde. Ik heb van haar wedstrijd maar een paar flardjes gezien helaas. Massage en veel interviews in de plaats. Maar ze stond heel sterk te tennissen. Ik vind het wel leuk dat ik tegen haar de finale speel.

Mijn eerste set tegen Petrova was niet denderend. Ze hield me met diepe ballen flink achter de lijn. Maar gaandeweg kreeg ik er voldoende vat op. Het vertrouwen was er ook en dat probeerde ik in de tweede set zoveel mogelijk te tonen, zodat ze het ook voelde. Tegen Justine zal ik me zo geen eerste set kunnen permitteren. Ik schreef het enkele weken geleden al: ze is momenteel op gravel echt wel de beste. Niet dat ik me gewonnen geef he! Ik denk dat we allebei -met recht- in onze kansen geloven.

Morgen ook nog halve finale dubbel. Dat zou natuurlijk al te mooi zijn als we ook daar de finale halen. Makkelijk wordt het wel niet, want Black-Likhovtseva is geen simpel koppel. Voor de rest wordt het rusten, voldoende slapen,... zodat ik zaterdag helemaal fris ben. Die finale, dat moet gewoon genieten worden! Dit is waarvoor je het allemaal doet!

Da-ag,
Kim
Da-ag

Yann

__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 20:44   #28
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Ach man, het merendeel van de Belgen zijn gewoon een stel individualisten wier enige "cultuur" bestaat uit hun goesting doen, brood en spelen. We leven nu eenmaal in een samenraapsel dat men België noemt en de massa denkt er niet over na, neemt het gewoon over en hecht er, zeer tot uw spijt, eigenlijk geen enkel fundamenteel belang aan.
En ik neem aan dat dit ook voor Vlaanderen (en Wallonië) op zich geldt?
Niets verkeerds mee hoor; altijd zo geweest, altijd zal het zo zijn!
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 20:45   #29
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
én België...
Natuurlijk niet. Een van die meiden wint. België is nog steeds geen sportfiguur.
Dus voor u zou het hetzelfste zijn moest een Amerikaanse of een Australische of een ... winnen?
Mij kan het allemaal niet schelen van welke nationaliteit iemand is die wint. Ofwel ben ik supporter van die persoon ofwel niet. Ik ben nogal een liefhebber van het krachtige tennis van Clijsters en de zusjes Williams maar niet van het technische tennis van Henin, dat heeft niets met nationaliteiten te maken maar met tennisvoorkeuren.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 20:57   #30
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Belgie zit hier voor niks tussen, vlaanderen wel, Clijsters zit in de Vlaamse Tennis Verening. (www.vtv.be).
Het bovenstaande niveau is de Vlaamse sportfederatie (http://www.vsf-sportlink.be/) maar nergens zie ik Belgie hoor 8)
Denk je dat dat de duizenden supporters iets kan schelen?

Justine én Kim, we zijn er voor jullie, wat die verzuurde landverraders ook zeggen
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 21:00   #31
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Idd! Het belangrijkste is dat een Belg wint. Waarom zouden we ons moeten verlagen tot dat Vlaanderen - Wallonië spelletje!
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 21:16   #32
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Misschien gaat niemand dit van mij verwachten, maar ik wil het even kwijt.
Wie in die finale zal winnen, zal zich uit de naad spelen dat het zweet in haar vore staat.
Gelooft ge echter dat gelijk wie van die twee trezekes dan één moment zal denken dat ze voor de meerdere eer en glorie van het land hun nikkel staan af te draaien?
Die spelen voor de persoonlijke glorie en de fikse tiet dollares die aan het einde van het tornooi wenkt.
Geld kent geen vaderland.
En pas op: ze verdienen het. Zonder hen kan de organisatie het ook schudden. Zij maken de show en mogen het leeuwedeel der inkomsten voor mijn part probleemloos meesnaaien. Hun carrière is verre van oneindig, ze moeten het nu waarmaken voor de ouderdom toeslaat.
Maar stop die belachelijke nationalistische Vlaamse of Belgische onzin, alwaar ze niet van pas komt.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 21:19   #33
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Gelooft ge echter dat gelijk wie van die twee trezekes dan één moment zal denken dat ze voor de meerdere eer en glorie van het land hun nikkel staan af te draaien?
Zegt iemand dat dan?
Ik had het meer over de supporters, die er zijn voor beide Belgische meisjes, en niet voor Vlaamse Kim of Justine Wallone

Niet over de raciale superioriteit van het Belgische ras, zo'n praat laat ik aan Blokkers over.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 21:35   #34
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Goed gesproken Superstaaf!!!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 21:36   #35
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.143
Standaard

Het is zeker een op en top Belgische situatie: Kim Clijsters spreekt vlot Nederlands, Engels EN Frans. Justine Henin daarentegen spreekt Frans en Engels, ze weigert echter halstarrig om ook maar één woord Nederlands te spreken. Zolang dat zo blijft weiger ik om voor haar te supporteren. Wat is immers het verschil tussen Henin en pakweg Mauresmo? In mijn ogen zijn dat twee francaises!
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 21:39   #36
Renaud
Provinciaal Gedeputeerde
 
Renaud's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2003
Berichten: 891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA
Het is zeker een op en top Belgische situatie: Kim Clijsters spreekt vlot Nederlands, Engels EN Frans. Justine Henin daarentegen spreekt Frans en Engels, ze weigert echter halstarrig om ook maar één woord Nederlands te spreken. Zolang dat zo blijft weiger ik om voor haar te supporteren. Wat is immers het verschil tussen Henin en pakweg Mauresmo? In mijn ogen zijn dat twee francaises!
Das niet waar! Laat het mij zo zeggen, het frans van kim is iets minder gebrekkig dan het nederlands van justine.
Renaud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 21:45   #37
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le p'tit Belge
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA
Het is zeker een op en top Belgische situatie: Kim Clijsters spreekt vlot Nederlands, Engels EN Frans. Justine Henin daarentegen spreekt Frans en Engels, ze weigert echter halstarrig om ook maar één woord Nederlands te spreken. Zolang dat zo blijft weiger ik om voor haar te supporteren. Wat is immers het verschil tussen Henin en pakweg Mauresmo? In mijn ogen zijn dat twee francaises!
Das niet waar! Laat het mij zo zeggen, het frans van kim is iets minder gebrekkig dan het nederlands van justine.
Geen idee. Ik heb Justine immers nog NOOIT Nederlands horen praten. Ik kan dus niet vergelijken! Wanneer heb jij Henin Nederlands horen praten dan? Bij ieder interview dat ze geeft aan de Vlaamse TV spreekt ze enkel Frans. Kim Clijsters daarentegen spreekt altijd Frans als ze de Waalse en/of Franse pers te woord staat. Dat Henin-tje daar maar eens een voorbeeld aan neemt
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 21:45   #38
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le p'tit Belge
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA
Het is zeker een op en top Belgische situatie: Kim Clijsters spreekt vlot Nederlands, Engels EN Frans. Justine Henin daarentegen spreekt Frans en Engels, ze weigert echter halstarrig om ook maar één woord Nederlands te spreken. Zolang dat zo blijft weiger ik om voor haar te supporteren. Wat is immers het verschil tussen Henin en pakweg Mauresmo? In mijn ogen zijn dat twee francaises!
Das niet waar! Laat het mij zo zeggen, het frans van kim is iets minder gebrekkig dan het nederlands van justine.
Ik heb Henin nog NOOIT Nederlands horen spreken en dat is eigenaardig want ik kijk meestal enkel naar de Vlaamse tv en luister ook meestal enkel naar de Vlaamse radio, Clijsters heb ik daarentegen al wel Frans horen spreken. Waarom kan je dat nu gewoon niet toegeven??
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 21:46   #39
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

N-VA, jouw post lijkt merkwaardig sterk op de mijne!!! 8)
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 21:48   #40
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
N-VA, jouw post lijkt merkwaardig sterk op de mijne!!! 8)
Dat wou ik net ook zeggen!
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be