Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 september 2006, 18:46   #21
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

N-Va is welkom om debatten in de toekomst te voeren, wij staan open voor elke andere mening.

Wat Benno Barnard betreft: lees er de lezersbrieven nog maar eens op na (en die kwamen niet van B Plus).
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 18:47   #22
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Laat het nu net even andersom zijn... Maar ja, dat zal jij hier natuurlijk niet toegeven he!

De lezersbrieven destijds in de Standaard zeiden daarover genoeg.
2 lezers tegen 5... kom nu hé, ik heb zelfs al reacties gezien als 'Wat moet een Nederlander zich moeien met België?!'
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 18:51   #23
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
2 lezers tegen 5... kom nu hé, ik heb zelfs al reacties gezien als 'Wat moet een Nederlander zich moeien met België?!'
Dat laatste denk ik soms ook (en terecht, uiteindelijk). Anderzijds was het best een leuke discussie tussen Dewever en Barnard. Voor herhaling vatbaar.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 18:52   #24
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
N-Va is welkom om debatten in de toekomst te voeren, wij staan open voor elke andere mening.

Wat Benno Barnard betreft: lees er de lezersbrieven nog maar eens op na (en die kwamen niet van B Plus).
Nee, van Bruno Yammine, Cédric Vloemans, een zekere Geelhand de Merxem (of zoiets) en zelfs één keer Ruben Cottenjé
Dat zijn namen die ik door dit forum niet zo snel vergeet hoor
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 19:09   #25
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

het debat weigeren maar wel aan lijstverbidning doen met BUB en een B-plusser als lijsttrekker in antwerpen lijkt me wat hypocriet niet...

B-plus is veel gevaarlijker dan BUB. Maar als ze politieke debatten willen voeren waarom sluiten ze zich dan niet aan bij BUB. Dan zien we meteen wat ze electoraal voorstellen; Met open vizier.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 23:03   #26
vulpes
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juni 2006
Berichten: 1.268
Standaard

zeg Ifalco - zonder zeveren - kan je het nergens 'laten vallen' dat VB kan meedoen aan dat debat? Geef toe... dat valt toch niet te versmaden? zeker nu N-VA niet mee lijkt te willen doen.. derhalve sowieso geen onderlinge concurrentie... B-Plus vs FDW.. ga ervoor!
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 00:19   #27
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
het debat weigeren maar wel aan lijstverbidning doen met BUB en een B-plusser als lijsttrekker in antwerpen lijkt me wat hypocriet niet....
Was ook mijn eerste gedacht.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 07:53   #28
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
B-plus is veel gevaarlijker dan BUB. Maar als ze politieke debatten willen voeren waarom sluiten ze zich dan niet aan bij BUB. Dan zien we meteen wat ze electoraal voorstellen; Met open vizier.
B Plus en BUB hebben een verschillende visie over de staatsvorm van België. Ik zie dus niet in waarom we ons moeten aansluiten bij de BUB.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 07:57   #29
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Lodi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2006
Locatie: Geraardsbergen
Berichten: 848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
In dat geval kom ik langs! Anders wil ik ook wel.. lijkt mij wel interessant, maar 'k heb al genoeg te doen, eerlijk gezegd.. een verplaatsing middenin de week naar - waar gaat het eigenlijk plaatsvinden? - is niet iets wat ik makkelijk in mijn agenda gepropt krijg, maar voor een debat met FDW en B-Plus wil ik wel een extra 'efforke' doen..

allez... in ieder geval.. ifalco e.a. zullen opzet zijn met de uitnodiging.
Idd. Wij worden eens niet geweerd.
__________________
Marie-Rose Morel: "Ja maar uw partij zegt dit."
Wouter Van Bellingen: "Mijn partij zegt zoveel!"
Lodi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 08:25   #30
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Reeds voor een tweede maal weigert N-Va om deel te nemen aan een debat, georganiseerd door B Plus. Echter, laat deze weigering nu ontzettend hypocriet, lachwekkend en contradictorisch zijn.

Geniet u even mee:

Op de vraag tot deelname aan ons debat op 4 oktober, kreeg ik van de woordvoerder van Bart Dewever te horen dat men niet wenst deel te nemen om volgende reden:

Nu, N-Va vergeet hierbij wel even dat men na de bewuste klacht meerdere malen heeft deelgenomen aan debatten met B Plus.

B Plus heeft een hele tijd geleden (8 november 2002) inderdaad klacht neergelegd bij het toenmalige Centrum Leman. Deze klacht werd neergelegd als reactie op één specifieke actie, namelijk de uitdeling van speelgoedauto's als symbool voor de bedragen die per gezin jaarlijks van Vlaanderen naar Wallonië vloeien. Het is dus deze ene actie die geviseerd werd in de betrokken klacht, waarmee B Plus dus geenszins heeft willen zeggen dat zij N-VA op zich een racistische vereniging vindt, zoals u in uw antwoord nochtans stelt. Bovendien heeft N-VA na deze klacht nog herhaaldelijk deelgenomen aan debatten met B Plus. Ik verwijs hierbij o.m. naar het debat dat heeft plaatsgevonden op 2 december 2003, waar N-VA vertegenwoordigd werd door Bart De Wever zelf ( http://www.bplus.be/nl/acties/bplus_...tatiedebat.htm). In het daaropvolgende weekend nam dhr. De Wever deel aan een radiodebat in Antwerpen tegen Tony Van de Calseyde en Dave Sinardet. In 2005 nam dhr. De Wever voorts nog deel aan een debat met Ludo Dierickx, bestuurslid van B Plus, in "Nachtwacht" op Canvas.

Dit is allesbehalve een volwassen manier van politiek voeren. Het zal me worst wezen dat N-Va niet wil deelnemen, maar dat ze dan toch ietwat creatiever worden in hun reden tot weigering. Zeggen dat je niet wenst deel te nemen omwille van een klacht van ondertussen vier jaar geleden, is gewoon lachwekkend. Vooral omdat men na de bewust klacht nog heeft deelgenomen aan debatten met B Plus in 2003, 2004 en 2005.
Liefste Kim,

ge weet, politiek zijn wij geen goeie vrienden ... k wil je dit wel kwijt : sinds Heylen de lijst trekt in Antwerpen is B-plus weldegelijk een gevaar voro de N-VA, immers BdW kan zich niet permitteren door de hypocriete mand te vallen als jij zijn communautaire standpunten uitspeelt tegen die van zijn lijsttrekker Heylen en (nog steeds?) B-plusser ... jij zou immers op je eentje het kartel CD&VA durven uiteenspelen (of althans de totale hypocrisie ervan blootleggen) ...

groet,
Anna
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 10:56   #31
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
het debat weigeren maar wel aan lijstverbidning doen met BUB en een B-plusser als lijsttrekker in antwerpen lijkt me wat hypocriet niet...
Kun je even vermelden waar de N-VA aan lijstverbinding doet met de BUB? Betreffende het fameuze lidmaatschap van P. Heylen bij B-Plus, welke aanwijzingen heb jij daarover? Ik heb telefonisch contact met zijn kabinet gehad, waar dit formeel als een kwakkel afgedaan wordt. Ofwel hebben ze me een leugen verteld, ofwel verspreidt jij leugenachtige informatie. Het is het een of het ander. Vroeger was de ledenlijst van B-Plus op hun website geplaatst, maar nu vind ik ze niet meer terug. Misschien kan Kim daar iets over zeggen, tenzij informatie hierover plotseling een goed bewaard geheim is. En op de vroegere ledenlijst was hij ook al niet vermeld.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 11:33   #32
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Kun je even vermelden waar de N-VA aan lijstverbinding doet met de BUB? Betreffende het fameuze lidmaatschap van P. Heylen bij B-Plus, welke aanwijzingen heb jij daarover? Ik heb telefonisch contact met zijn kabinet gehad, waar dit formeel als een kwakkel afgedaan wordt. Ofwel hebben ze me een leugen verteld, ofwel verspreidt jij leugenachtige informatie. Het is het een of het ander. Vroeger was de ledenlijst van B-Plus op hun website geplaatst, maar nu vind ik ze niet meer terug. Misschien kan Kim daar iets over zeggen, tenzij informatie hierover plotseling een goed bewaard geheim is. En op de vroegere ledenlijst was hij ook al niet vermeld.
http://www.bplus.be/nl/acties/bplus_...18_cultuur.htm
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 11:40   #33
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Bedankt voor je informatie. Dit debat vond plaats in 2004, het gaat hem in deze over de huidige situatie.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 11:43   #34
Piet Hein
Minister
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
Standaard

@ robert t bent u ooit onderwijzer geweest???
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 11:44   #35
Reinaert
Vreemdeling
 
Reinaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2005
Berichten: 31
Standaard

Misschien moeten onze vrienden van B-plus zich eens afvragen hoe het komt dat P. Heylen niet meer actief is binnen B-plus (toch niet officieel)?

Maar ik denk dat ze wel weten wie daar voor gezorgd heeft.
Reinaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 11:49   #36
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Groen! mag komen, en wij niet?

__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 11:52   #37
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Reeds voor een tweede maal weigert N-Va om deel te nemen aan een debat, georganiseerd door B Plus. Echter, laat deze weigering nu ontzettend hypocriet, lachwekkend en contradictorisch zijn.

Geniet u even mee:

Op de vraag tot deelname aan ons debat op 4 oktober, kreeg ik van de woordvoerder van Bart Dewever te horen dat men niet wenst deel te nemen om volgende reden:

Nu, N-Va vergeet hierbij wel even dat men na de bewuste klacht meerdere malen heeft deelgenomen aan debatten met B Plus.

B Plus heeft een hele tijd geleden (8 november 2002) inderdaad klacht neergelegd bij het toenmalige Centrum Leman. Deze klacht werd neergelegd als reactie op één specifieke actie, namelijk de uitdeling van speelgoedauto's als symbool voor de bedragen die per gezin jaarlijks van Vlaanderen naar Wallonië vloeien. Het is dus deze ene actie die geviseerd werd in de betrokken klacht, waarmee B Plus dus geenszins heeft willen zeggen dat zij N-VA op zich een racistische vereniging vindt, zoals u in uw antwoord nochtans stelt. Bovendien heeft N-VA na deze klacht nog herhaaldelijk deelgenomen aan debatten met B Plus. Ik verwijs hierbij o.m. naar het debat dat heeft plaatsgevonden op 2 december 2003, waar N-VA vertegenwoordigd werd door Bart De Wever zelf ( http://www.bplus.be/nl/acties/bplus_...tatiedebat.htm). In het daaropvolgende weekend nam dhr. De Wever deel aan een radiodebat in Antwerpen tegen Tony Van de Calseyde en Dave Sinardet. In 2005 nam dhr. De Wever voorts nog deel aan een debat met Ludo Dierickx, bestuurslid van B Plus, in "Nachtwacht" op Canvas.

Dit is allesbehalve een volwassen manier van politiek voeren. Het zal me worst wezen dat N-Va niet wil deelnemen, maar dat ze dan toch ietwat creatiever worden in hun reden tot weigering. Zeggen dat je niet wenst deel te nemen omwille van een klacht van ondertussen vier jaar geleden, is gewoon lachwekkend. Vooral omdat men na de bewust klacht nog heeft deelgenomen aan debatten met B Plus in 2003, 2004 en 2005.
Heeft BUB al klachten neergelegd tegen concurrentie.

Vanaf nu wordt BUB op mijn lijstje geschrapt van mogelijk te kiezen partijen. Democratische verkiezingen worden gewonnen via de stembus en niet via de rechtbank.

Dit zijn elementaire basisprincipes van de democratie. Anders belandt men in dictatoriale staatsstructuren.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 11:53   #38
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reinaert Bekijk bericht
Misschien moeten onze vrienden van B-plus zich eens afvragen hoe het komt dat P. Heylen niet meer actief is binnen B-plus (toch niet officieel)?

Maar ik denk dat ze wel weten wie daar voor gezorgd heeft.
Uiteraard weten we dat.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 11:56   #39
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Heeft BUB al klachten neergelegd tegen concurrentie.

Vanaf nu wordt BUB op mijn lijstje geschrapt van mogelijk te kiezen partijen. Democratische verkiezingen worden gewonnen via de stembus en niet via de rechtbank.

Dit zijn elementaire basisprincipes van de democratie. Anders belandt men in dictatoriale staatsstructuren.
Waar gaat het hier over BUB als ik vragen mag???
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 12:07   #40
vulpes
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juni 2006
Berichten: 1.268
Standaard

hoger werd er - dacht ik - ook verwezen naar de klacht van BUB..
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be