Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 april 2006, 16:22   #21
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Waar in de eerste plaats over gewaakt moet worden is dat het (ongeboren) kind geen slachtoffer mag worden van het gedrag van haar moeder. Hoe dat juist concreet het best gebeurt, hangt af van geval tot geval. Ik denk niet dat er voor dergelijke gevallen een standaardoplossing bestaat.
Het eerste ongewenste kind (4 maanden) werd nu reeds bij pleegouders geplaatst. Het tweede is op komst en zal dus ook bij pleegouders worden geplaatst.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 16:25   #22
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Ik vind dat als die man mee verantwoordelijk is voor dat "ongelukje", hij daar dan ook de verantwoordelijkheid mee van moet dragen.
Met dat verschil dan dat de moeder kan kiezen voor abortus en hij niet?

De moeder heeft dus een keuze, de vader niet?
Indien de moeder bewust vertelt dat ze anti-conceptie neemt en het niet doet, is dan de vader van het "ongelukje" verplicht om mee die verantwoordelijkheid te dragen indien de moeder bovendien weigert een abortus uit te laten voeren?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 16:55   #23
Den Bal
Gouverneur
 
Den Bal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2004
Berichten: 1.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik ben steeds een voorstander geweest van het baas in eigen buik principe: dus voorstander van de mogelijkheid tot abortus (uiteraard volgens de wettelijke bepalingen).

Ik ben tevens overtuigd dat het mede aan de vader is om in het onderhoud van zijn kinderen te zorgen.

Maar nu stelt zich wel een dilemma: wat indien de vader een abortus wenst en de moeder wenst geen abortus: kan men vader dan verplichten om evenzeer voor zijn ongewenst kind in te staan?

Een moeder die niet bereid is of de mogelijkheden niet heeft (laten we hier nu dus geen discussiepunt van maken) heeft in elk geval de KEUZE: ofwel abortus, ofwel de verantwoordelijkheid dragen.
De vader heeft die keuzemogelijkheid blijkbaar niet.

Wat men zestienjarigen die bewust zwanger worden, weigeren om abortus te plegen, maar wel anderen (inclusief de ongewilde vader) willen laten opdraaien voor de opvoeding van hun (door de vader ongewenst) kind?
Je kan het dillema omdraaien. Wat als de moeder abortus wenst maar de vader niet? Moet hij zich zomaar neerleggen bij de beslissing van de vrouw?

Uw dillema: Samen plezier, samen opdraaien voor de gevolgen. Als de man niet wenst het gevaar te lopen om mee te moeten opdraaien moet hij maar een jasje dragen of andere voorzieningen nemen.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 17:55   #24
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
Je kan het dillema omdraaien. Wat als de moeder abortus wenst maar de vader niet? Moet hij zich zomaar neerleggen bij de beslissing van de vrouw?.
Ik denk dat dit niet helemaal hetzelfde is. Het is uiteindelijk de vrouw die negen maanden zwanger zal zijn én de bevalling moeten doormaken. Maar men zou eventueel kunnen afspreken dat indien de moeder die zwangerschap wil volbrengen, het in voorkomend geval gewoon enkel de vader is die de zorg voor zijn gewenst kind opneemt.


Citaat:
Uw dillema: Samen plezier, samen opdraaien voor de gevolgen. Als de man niet wenst het gevaar te lopen om mee te moeten opdraaien moet hij maar een jasje dragen of andere voorzieningen nemen.
Natuurlijk ben ik in eerste instantie voorstander van een gedegen anti-conceptie. Maar ook met een regenjasje aan kan het blijkbaar mislopen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 18:58   #25
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter
 
Dave Brocatus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 2.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Met dat verschil dan dat de moeder kan kiezen voor abortus en hij niet?

De moeder heeft dus een keuze, de vader niet?
Indien de moeder bewust vertelt dat ze anti-conceptie neemt en het niet doet, is dan de vader van het "ongelukje" verplicht om mee die verantwoordelijkheid te dragen indien de moeder bovendien weigert een abortus uit te laten voeren?
Ik vind persoonlijk dat dat de moeder die keuze (wel og geen abortus) ook niet mag hebben.
Wat die specifieke situatie betreft die u aanhaalt, vind ik het moeilijk om daar zo meteen een antwoord op te geven.
__________________
Spiritus vivificat
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 21:02   #26
Den Bal
Gouverneur
 
Den Bal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2004
Berichten: 1.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Natuurlijk ben ik in eerste instantie voorstander van een gedegen anti-conceptie. Maar ook met een regenjasje aan kan het blijkbaar mislopen.
Voor alle duidelijkheid ik ben tegen abortus als anti-conceptie. Er zijn andere methoden genoeg.

Als je met de auto rijdt kan je ook een ongeval hebben. Je neemt hoe dan ook een risico. Je kan de kans tot een minimum beperken maar niet helemaal uitschakelen. Enige beste manier is zoals ze bij ons zeggen "Ne knoop derin leggen".

Laatst gewijzigd door Den Bal : 10 april 2006 om 21:05.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be