Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 mei 2005, 11:42   #21
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Een zoveelste voorbeeld van de ware krachten achter de multicul, de pro-immigratielobby, de one-world ideologie,... namelijk het kapitalisme dat loondrukkende goedkope werknemers nodig heeft die het kan uitbuiten. De linkerzijde moet zich dringend eens bezinnen over dat multicul-dogma ipv alles te willen verpakken in holle internationalistische retoriek die in feite het groot-kapitaal dient.
Inderdaad Guderian, deze keer een redelijke opmerking.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 11:45   #22
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Voor Moldavië zou het wellicht een goede zaak zijn dat er meer mensen in zo'n omstandigheden hier konden werken.
En voor ons ook, want onze huizen worden goedkoper.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 11:54   #23
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard geen ratten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Voor Moldavië zou het wellicht een goede zaak zijn dat er meer mensen in zo'n omstandigheden hier konden werken.
En voor ons ook, want onze huizen worden goedkoper.
Voor mij mag hier eender wie komen werken, maar wel enkel aan onze lonen.

Als de lonen hoog zijn en je bouwt je eigen huis dan doe je meer profijt
globaal zijn hoge lonen ook in het voordeel van het grootste aantal mensen en in een democratie staat dat voorop - in een totalitarisme zoals het kapitalisme staat het belang van een geestelijk gestoorde minderheid centraal natuurlijk.
Ook voor de moldaviers is het beter dat ze aan hetzelfde loon moeten werken
want zo kunnen ze meer welvaart naar moldavie brengen.

Kapitalisten zien niet liever natuurlijk dan dat ze arbeiders die een levensstandaard hebben die wij 200 jaar geleden hadden kunnen uitspelen om de syndicale verworvenheden te fnuiken.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 mei 2005 om 11:56.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 12:20   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
En ,dan moeten ze die arme uitgemolken bazen maar niet in verleiding brengen door "goedkope " arbeid aan te bieden.

Zo kunt ge het ook zien...


Maar ze mogen die klootzak uit opwijk voor mijn part al zijn bezittingen verbeurd verklaren en hem vervolgens wat ledematen uitvijzen....


Iemand zomaar voor dood achterlaten dat doede niet.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 12:23   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Neen.


Gebruik dan meteen de juiste terminologie.

't is geen moord ne, 't is eigenlijk nog veel erger...

Dat die gast hier in 't zwart komt werken, kijk hij weet dat dat risico's inhoud, maar dat die dan tegen de grond stuikt en ge hem vervolgens in een doodlopend straatjes uit de camionet zwiert, niet wetende of iemand hem gaat vinden of nie, ... sorry, dat ze da onozelaarke maar ies goe doen zweten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 12:28   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
= de taal van een echte werkslaaf. Ga maar braaf terug terug naar je baasje hoor. Straks gaat hij kijven omdat je hier op zijn kosten op politics inhoudsloos zit te memmen.

Wat maddox hier aanhaalt is nochtans voor een deel waar...

Bouwen is onbetaalbaar, geworden omwille van allerhande looneisen en sociale beschermingsmaatregelen...

En dat doet weer naar de goedkoopste manier grijpen en wat is de goedkoopste manier, dan, wel onderaanemers die het niet zo nauw nemen hé, ... foefelen, besparen op veiligheismaatregelen, interims die niet gewoon zijn op hoogtes te werken enz... enz...

En dan stuikt er eene van 't dak en dan is t paniek, ah ja ,met niks in orde, ... en dan de boetes die daarop volgen, dus opruimen maar hé...

Die moldavieër mag nog van geluk spreken dat ze hem nie in een fundering gekapt hebben.

Niet te min vind ik het heel erg dat zo'n laag bij de grondse smeerlappen bestaan en mogen ze dat stukadoorke voor zijn rest van zijn leven plat ruineren van mij, niet omdat hij een zwartwerker in dienst heeft gesteld want tot daar kan ik nog enig begrip opbrengen, maar wel omdat hij die mens gewoon heeft laten creperen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 12:33   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Voor mij mag hier eender wie komen werken, maar wel enkel aan onze lonen.

Als de lonen hoog zijn en je bouwt je eigen huis dan doe je meer profijt
globaal zijn hoge lonen ook in het voordeel van het grootste aantal mensen en in een democratie staat dat voorop - in een totalitarisme zoals het kapitalisme staat het belang van een geestelijk gestoorde minderheid centraal natuurlijk.
Ook voor de moldaviers is het beter dat ze aan hetzelfde loon moeten werken
want zo kunnen ze meer welvaart naar moldavie brengen.

Kapitalisten zien niet liever natuurlijk dan dat ze arbeiders die een levensstandaard hebben die wij 200 jaar geleden hadden kunnen uitspelen om de syndicale verworvenheden te fnuiken.
U hebt deels gelijk, maar het is vooral de loonskost die ons nekt, die moet naar beneden, en ook de belastingen op het loon, zodanig dat iemand die werkt een wezenlijk verschil creërt tussen degene die niet werkt.

Op die manier wordt men aangezet om te werken, en de belastingen die je hierdoor in eerste instantie verliest, win je terug door verhoogde consumptie en bijgevolg lagere werkeloosheid, en dus minder kosten voor de staat.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 12:44   #28
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
't is geen moord ne, 't is eigenlijk nog veel erger...

Dat die gast hier in 't zwart komt werken, kijk hij weet dat dat risico's inhoud, maar dat die dan tegen de grond stuikt en ge hem vervolgens in een doodlopend straatjes uit de camionet zwiert, niet wetende of iemand hem gaat vinden of nie, ... sorry, dat ze da onozelaarke maar ies goe doen zweten.
Absoluut! Hij mag wat mij betreft de zwaarste sanctie krijgen die er bestaat... voor schuldig verzuim.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 12:47   #29
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Als de bouwheer als eis zou stellen om alles in het wit te laten gebeuren, dan zou de aannemer zich niet laten verleiden tot dergelijke praktijken. Ten andere, dat loon is voor die Moldaviër blijkbaar wel hoog genoeg om dat werk hier te komen uitvoeren. Mijns inziens heeft Boer Bavo dan ook vet gelijk met zijn opmerking.

Ondergetekende is niet verantwoordelijk voor de naweeën van de cursus "Noord-Nederlands in drie lessen".
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 13:15   #30
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Als de bouwheer als eis zou stellen om alles in het wit te laten gebeuren, dan zou de aannemer zich niet laten verleiden tot dergelijke praktijken. Ten andere, dat loon is voor die Moldaviër blijkbaar wel hoog genoeg om dat werk hier te komen uitvoeren. Mijns inziens heeft Boer Bavo dan ook vet gelijk met zijn opmerking.

Ondergetekende is niet verantwoordelijk voor de naweeën van de cursus "Noord-Nederlands in drie lessen".
Het zal wel in het wit gebeuren, maar via onder en onderaannemers dan toch weer zwart geworden zijn!
Typisch bekend verhaaltje mij helaas al te bekend bij de concurrentie.
Beetje baas dumpt geen mensen, die nemen ook bij zwartwerk een minimum aan voorzorgen en bellen de mug op!
Idioot van een vent!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 13:15   #31
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Wat maddox hier aanhaalt is nochtans voor een deel waar...

Bouwen is onbetaalbaar, geworden omwille van allerhande looneisen en sociale beschermingsmaatregelen...

En dat doet weer naar de goedkoopste manier grijpen en wat is de goedkoopste manier, dan, wel onderaanemers die het niet zo nauw nemen hé, ... foefelen, besparen op veiligheismaatregelen, interims die niet gewoon zijn op hoogtes te werken enz... enz...

En dan stuikt er eene van 't dak en dan is t paniek, ah ja ,met niks in orde, ... en dan de boetes die daarop volgen, dus opruimen maar hé...

Die moldavieër mag nog van geluk spreken dat ze hem nie in een fundering gekapt hebben.

Niet te min vind ik het heel erg dat zo'n laag bij de grondse smeerlappen bestaan en mogen ze dat stukadoorke voor zijn rest van zijn leven plat ruineren van mij, niet omdat hij een zwartwerker in dienst heeft gesteld want tot daar kan ik nog enig begrip opbrengen, maar wel omdat hij die mens gewoon heeft laten creperen.
Ja ok mijn verontschuldigingen nog aan maddox. Allemaal bijverschijnselen van de ongenadige concurrentie in feite he. Het kapitalisme veroorzaakt een keten van ellende.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 13:17   #32
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Het kapitalisme veroorzaakt een keten van ellende.
Gelukkig is er nog het communisme waar iedereen gelukkig is.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 13:20   #33
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
U hebt deels gelijk, maar het is vooral de loonskost die ons nekt, die moet naar beneden, en ook de belastingen op het loon, zodanig dat iemand die werkt een wezenlijk verschil creërt tussen degene die niet werkt.

Op die manier wordt men aangezet om te werken, en de belastingen die je hierdoor in eerste instantie verliest, win je terug door verhoogde consumptie en bijgevolg lagere werkeloosheid, en dus minder kosten voor de staat.
ik val misschien in herhaling maar waarom toch altijd beginnen over lastenverlaging hier ? [size=1]( ik ben wel voorstander van het afbouwen van lasten op arbeid en vervangen door andere belastingen op kapitaal enzo) [/size]
Waarom niet lastenverhoging nastreven in de lage loonlanden ?
Subsidieren van hieruit van syndicaten in deze landen zou een goed wapen zijn in deze. Men kan ook import beperken vanuit landen die kinderarbeid ed toestaan. Natuurlijk heeft zulks op nationaal niveau weinig zin.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 13:21   #34
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Gelukkig is er nog het communisme waar iedereen gelukkig is.
alleens gehoord over grijs ?

niet iedereen denkt wit - zwart
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 13:24   #35
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
alleens gehoord over grijs ?

niet iedereen denkt wit - zwart
Jij moet spreken. Het kapitalisme lijkt voor jou wel een demon. Wie is er dan de wit-zwart-kijker.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 13:34   #36
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Jij moet spreken. Het kapitalisme lijkt voor jou wel een demon. Wie is er dan de wit-zwart-kijker.
elk totalitair systeem is mi een demon. ook het totalitair communisme. de beste manier om te voorkomen dat wit of zwart dominant en dus demon wordt is mengen.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 13:58   #37
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Als de bouwheer als eis zou stellen om alles in het wit te laten gebeuren, dan zou de aannemer zich niet laten verleiden tot dergelijke praktijken. Ten andere, dat loon is voor die Moldaviër blijkbaar wel hoog genoeg om dat werk hier te komen uitvoeren. Mijns inziens heeft Boer Bavo dan ook vet gelijk met zijn opmerking.

Ondergetekende is niet verantwoordelijk voor de naweeën van de cursus "Noord-Nederlands in drie lessen".

die bouwheer kan eisen wat hij wil, in de praktijk komt het hierop neer dat een aannemer hem een wit factuurke zal leveren maar ondertussen met subcontractors werkt die op hun beurt weer met subcontractors werken die met kopelbazen te doen hebben die 's morgens X zwarte arbeiders gaan ophalen die voor en in hun ogen vette pré het werk komen doen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 13:59   #38
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Ja ok mijn verontschuldigingen nog aan maddox. Allemaal bijverschijnselen van de ongenadige concurrentie in feite he. Het kapitalisme veroorzaakt een keten van ellende.
Dat heeft helaas niets met kapitalisme op zich te zien, doch met hebzucht, en dat mijn beste vriend bestaat zelf onder communisten en zelf onder mensen die niks hebben.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 14:02   #39
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
ik val misschien in herhaling maar waarom toch altijd beginnen over lastenverlaging hier ? [size=1]( ik ben wel voorstander van het afbouwen van lasten op arbeid en vervangen door andere belastingen op kapitaal enzo) [/size]
Waarom niet lastenverhoging nastreven in de lage loonlanden ?
Subsidieren van hieruit van syndicaten in deze landen zou een goed wapen zijn in deze. Men kan ook import beperken vanuit landen die kinderarbeid ed toestaan. Natuurlijk heeft zulks op nationaal niveau weinig zin.
Hoe wil jij lastenverhogen op mensen die nikske hebben, ...

Ik rijk u middelen aan om uw vierdewereldse problemen, op te lossen op een natuurlijke manier door de economie te laten boomen, en jij wil het dmv van plat communisme op plaatsen die er net van bevrijd zijn en waar duidelijk geworden is wat de resultaten geweest zijn opnieuw invoeren, ...

Nu
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2005, 14:07   #40
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
die bouwheer kan eisen wat hij wil, in de praktijk komt het hierop neer dat een aannemer hem een wit factuurke zal leveren maar ondertussen met subcontractors werkt die op hun beurt weer met subcontractors werken die met kopelbazen te doen hebben die 's morgens X zwarte arbeiders gaan ophalen die voor en in hun ogen vette pré het werk komen doen.
Ik ben daar alvast niet mee akkoord. Heb zelf deftig zitten bouwen, en je hebt als bouwheer heel wat macht in handen. Had ik het gevraagd aan de hoofdaannemer, dan zou die vast en zeker wat Polen vinden die voor een habbekrats heel de binnenmuren komen schilderen, en dat tegen recordtempo. Heb dat dus niet gedaan (heb het zelf geschilderd 8) ). Je kiest natuurlijk ook voor een groot deel de verschillende aannemers waar je mee wenst te werken. Zo vind ik het bvb. belangrijk dat je je altijd kunt verhalen op een aannemer wanneer het werk niet goed is gedaan; wanneer je weet dat die gasten met sub-subcontractors gaan afkomen, dan heb je het natuurlijk vlaggen.

Natuurlijk, bovenstaande is het geval van een particulier...
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be