Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 april 2007, 10:03   #21
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.666
Standaard

Ondertussen is de roemruchte Noordelijke Doorvaart,"boven Canada" meerdere maanden per jaar open. Vrachtschepen kunnen nu op de lange vaart tussen Oost-Azie en Europa maar liefst 7000 (ZEVENDUIZEND) kilometer besparen!!
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 19:46   #22
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
IK zit deze maand al 21 dagen van de 25 in de zon, en ik kan het enthousiasme voor de opwarming van de aarde dus goed appreciëren, als naturist en zonneklopper.

Dat doen ook de vijf leden van de VBOA, de vereniging ter bevordering van de opwarming van de aarde. Pas gesticht.
Door een vijftal Vlamingen waarvan ik niet weet hoe ik ze moet kwalificeren voor hun positieve houding tegenover de derde wereldoorlog tegen de planeet, omdat mij de woorden ontbreken, of ontschieten van de alteratie..

Ik zal ze hier af en toe wat morele steun geven en lof toezwaaien.

Morgen post ik een gedichtje dat een link legt naar de te verwachten paradijslijke toestanden die we hier zullen mogen beleven.

www.geocities.com/leve de opwarming
Die klimaatopwarmingshysterie is aan mij ook niet besteed.

Over de uitstoot van broeikasgassen moeten we echt niet pessimistisch zijn. Zonne-energie ontwikkelt zich razendsnel en is zeer milieuvriendelijk. Wie weet misschien levert zonne-energie over pakweg 10 of 20 jaar reeds het gros van alle nodige energie, en zal die hedendaagse opwarmingshype achteraf gezien slechts een voetnoot blijken te zijn in de geschiedenisboeken.

Maar zelfs indien die opwarming echt een feit zou zijn en indien de ijskappen sterk zouden afsmelten, hoeft dat op zich echter geen onoverkomelijk probleem te zijn.

Het grootste gedeelte van Vlaanderen bevindt zich in voldoende mate boven de zeespiegel. Men kan er op toezien dat nieuwe verkavelingen bij voorrang worden aangelegd op plaatsen die voldoende hoog zijn gelegen. Ook de dijken kunnen in Vlaanderen voldoende worden verstevigd.

Indien er werkelijk sprake zou zijn van een opwarming van de Aarde, dan zouden gebieden zoals Groenland, Spitsbergen, Alaska, het Noorden van Canada, Siberië, het Noorden van Scandinavië, en wie weet misschien zelfs Antarctica, kunnen uitgroeien tot gebieden waar het aangenaam wonen is. Misschien kunnen die gebieden dan uitgroeien tot overwegend blanke gebieden waar de blanken nog blank mogen zijn zonder complexen. Wie weet misschien kan het bergachtige Groenland wel uitgroeien tot een soort Zwitserland.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 22:01   #23
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Die klimaatopwarmingshysterie is aan mij ook niet besteed.

Over de uitstoot van broeikasgassen moeten we echt niet pessimistisch zijn. Zonne-energie ontwikkelt zich razendsnel en is zeer milieuvriendelijk. Wie weet misschien levert zonne-energie over pakweg 10 of 20 jaar reeds het gros van alle nodige energie, en zal die hedendaagse opwarmingshype achteraf gezien slechts een voetnoot blijken te zijn in de geschiedenisboeken.
Als de olielobby het gebruik ervan op grote schaal niet tegenhoud kan dat volgens mij wel.

Citaat:
Maar zelfs indien die opwarming echt een feit zou zijn en indien de ijskappen sterk zouden afsmelten, hoeft dat op zich echter geen onoverkomelijk probleem te zijn.

Het grootste gedeelte van Vlaanderen bevindt zich in voldoende mate boven de zeespiegel. Men kan er op toezien dat nieuwe verkavelingen bij voorrang worden aangelegd op plaatsen die voldoende hoog zijn gelegen. Ook de dijken kunnen in Vlaanderen voldoende worden verstevigd.
Maar er zijn rivieren die gaan uitdeinen, waarlangs mensen wonen. Vlaanderen mag misschien zelfs daardoor niet onderlopen, meer dan de helft van de wereldbevolking woont in lagergelegen gebieden. Al deze mensen gaan willen verhuizen. Veel ecologische vluchtelingen zullen het gevolg zijn.


Citaat:
Indien er werkelijk sprake zou zijn van een opwarming van de Aarde, dan zouden gebieden zoals Groenland, Spitsbergen, Alaska, het Noorden van Canada, Siberië, het Noorden van Scandinavië, en wie weet misschien zelfs Antarctica, kunnen uitgroeien tot gebieden waar het aangenaam wonen is. Misschien kunnen die gebieden dan uitgroeien tot overwegend blanke gebieden waar de blanken nog blank mogen zijn zonder complexen. Wie weet misschien kan het bergachtige Groenland wel uitgroeien tot een soort Zwitserland.
Ik zou al vertrekken nu de grond er nog voor een prikje te koop is.
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 28 april 2007 om 22:01.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2007, 07:39   #24
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

Maar er zijn rivieren die gaan uitdeinen, waarlangs mensen wonen. Vlaanderen mag misschien zelfs daardoor niet onderlopen, meer dan de helft van de wereldbevolking woont in lagergelegen gebieden. Al deze mensen gaan willen verhuizen. Veel ecologische vluchtelingen zullen het gevolg zijn.

Dan moet Vlaanderen maar een zeer streng vreemdelingenbeleid voeren, waarbij ecologische vluchtelingen hier niet worden binnengelaten. Vlaanderen is vol, en vol is vol.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2007, 22:29   #25
Lord Vader
Schepen
 
Lord Vader's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2007
Berichten: 480
Standaard

Het klimaat is een complex gegeven, en het is niet zeker wat er met dat klimaat gebeurt als de gemiddelde temperatuur stijgt. Ironisch genoeg kan de opwarming van de Aarde leiden tot een lagere temperatuur in West-Europa.

Door de opwarming van de aarde smelt ijs van de polen. Hierdoor komen grote hoeveelheden zoet water in de Atlantische Oceaan terecht. Zoet water is zwaarder dan zout water, waardoor dit zoete water de Golfstroom zou kunnen afremmen. De Golfstroom zorgt ervoor dat het in West-Europa warmer is dan op vergelijkbare breedtegraden in Noord-Amerika bijvoorbeeld. Uit een artikel in het tijdschrift Nature blijkt dat de Golfstroom in de afgelopen dertien jaar al met 30 procent is afgenomen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Golfstroom
Lord Vader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2007, 23:54   #26
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lord Vader Bekijk bericht
Het klimaat is een complex gegeven, en het is niet zeker wat er met dat klimaat gebeurt als de gemiddelde temperatuur stijgt. Ironisch genoeg kan de opwarming van de Aarde leiden tot een lagere temperatuur in West-Europa.

Door de opwarming van de aarde smelt ijs van de polen. Hierdoor komen grote hoeveelheden zoet water in de Atlantische Oceaan terecht. Zoet water is zwaarder dan zout water, waardoor dit zoete water de Golfstroom zou kunnen afremmen. De Golfstroom zorgt ervoor dat het in West-Europa warmer is dan op vergelijkbare breedtegraden in Noord-Amerika bijvoorbeeld. Uit een artikel in het tijdschrift Nature blijkt dat de Golfstroom in de afgelopen dertien jaar al met 30 procent is afgenomen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Golfstroom
Van dat rampenscenario zijn ze al afgestapt, blijkt dat die stromen niet gaan stoppen tenzij de aarde stopt met draaien, of het stopt met waaien.

Maar kom, er is zogezegd consensus. Ze weten alleen niet goed waarover er consensus is, dat veranderen ze zo om de paar maanden eens.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 10:59   #27
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Van dat rampenscenario zijn ze al afgestapt, blijkt dat die stromen niet gaan stoppen tenzij de aarde stopt met draaien, of het stopt met waaien.

Zo zwart-wit is het niet.

Ik ben nu terug aan mijn andere computer waar ik meer overzicht en informatie heb. Dit was het recent artikel waar ik over sprak en dat ik niet terugvond:
Moisture transport across Central America as a positive feedback on abrupt climatic changes, Leduc G., Vidal L., Tachikawa K., Rostek F., Sonzogni C., Beaufort L., Bard E., Nature, 22 February 2007.

Hieruit blijkt dat men sommige feedbackmechanismen heeft onderschat.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2007, 09:59   #28
PO
Schepen
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Berichten: 466
Standaard Opwarming van de aarde

Ik stel vast de het niveau van werdezijdse repliek, nog steeds een is van "ik weet het beter zonder enige kennis van zaken", en cafépraat nog altijd de boventoon voert.

De opwarming van de aarde "onze levende planeet" wordt mede 'n beetje geholpen door de inbreng van de mens. Daar is zowat iedereen het over eens.
Dat de mens dè veroorzaker is van de opwarming van onze aarde is klare nonsens, maar we doen goed ons best.
Ik zoverre ben ik dan ook tegen elke milieuvervuiling, en moeten wij daar tegen in gaan.
Ik stel dus voor dat elke economische bedrijvigheid stopt.
Het massatoerisme stopt.
Massaconsumptie stopt.
Militaire activiteiten stoppen.
Enz, enz, enz.
Hallo, hey, mag ik niet meer op vakantie? niet werken? Hoe moet ik dan rondkomen?
Juist ja, het milieu moet gered worden door de andere nietwaar?
Zo blijven wij dus aan het leuteren over zaken waar we zelf niets aan doen.
Gelukkig moet dat ook niet, want de aarde zal zich telkens opnieuw herstellen. Wat wij natuurrampen noemen, zijn gewone natuurlijk dingen, reacties van onze levende planeet.
Iedere levend wezen past zich aan, of sterft. Dat is puur natuur.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het zijn simpelen van geest die denken dat de opwarming positieve gevolgen heeft....

__________________
Vriendelijke groeten,
PO
PO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2007, 10:26   #29
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Die klimaatopwarmingshysterie is aan mij ook niet besteed.

Over de uitstoot van broeikasgassen moeten we echt niet pessimistisch zijn. Zonne-energie ontwikkelt zich razendsnel en is zeer milieuvriendelijk. Wie weet misschien levert zonne-energie over pakweg 10 of 20 jaar reeds het gros van alle nodige energie, en zal die hedendaagse opwarmingshype achteraf gezien slechts een voetnoot blijken te zijn in de geschiedenisboeken.

Maar zelfs indien die opwarming echt een feit zou zijn en indien de ijskappen sterk zouden afsmelten, hoeft dat op zich echter geen onoverkomelijk probleem te zijn.

Het grootste gedeelte van Vlaanderen bevindt zich in voldoende mate boven de zeespiegel. Men kan er op toezien dat nieuwe verkavelingen bij voorrang worden aangelegd op plaatsen die voldoende hoog zijn gelegen. Ook de dijken kunnen in Vlaanderen voldoende worden verstevigd.

Indien er werkelijk sprake zou zijn van een opwarming van de Aarde, dan zouden gebieden zoals Groenland, Spitsbergen, Alaska, het Noorden van Canada, Siberië, het Noorden van Scandinavië, en wie weet misschien zelfs Antarctica, kunnen uitgroeien tot gebieden waar het aangenaam wonen is. Misschien kunnen die gebieden dan uitgroeien tot overwegend blanke gebieden waar de blanken nog blank mogen zijn zonder complexen. Wie weet misschien kan het bergachtige Groenland wel uitgroeien tot een soort Zwitserland.

gewoon copy-paste of wa?!
Voltian is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 09:18   #30
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Nog even geduld.Bij de eerstvolgende regendag kom ik terug.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 09:45   #31
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

We gaan toch niet stilvallen zeker?
Ik kom terug bij de eerste regendag...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 10:08   #32
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Er zal een moment komen dat je global warming niet zo leuk meer vindt.
Er zullen altijd een paar geïnvetereerde idioten overblijven die er alleen voordelen in zien en nu beginnen die zich zelfs te verenigen!
Naast de te kleine patatten door watergebrek zijn er voor ons inderdaad geen directe kwalijke gevolgen.
Maar de bijen vallen al overstressed dood.
Het bijenkorf-collaps-syndroom slaat toe!
En wie gaat er nu de zaadbevruchting doen? Ik niet!!!!!!!!!!

Laatst gewijzigd door eno2 : 2 mei 2007 om 10:09.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 10:12   #33
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Als het nog meer opwarmt dan ga ik dat toch overwegen van een airco te plaatsen in huis, mijne elektricitiet komt van een kerncentrale en die produceren in feite geen CO2, goed hé.
En uw electricitiet, verbruikt die geen melk?
En melk, verbruikt die geen CO2?

Laatst gewijzigd door eno2 : 2 mei 2007 om 10:24.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 10:17   #34
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Dan moet Vlaanderen maar een zeer streng vreemdelingenbeleid voeren, waarbij ecologische vluchtelingen hier niet worden binnengelaten. Vlaanderen is vol, en vol is vol.
*Doet Grr omdat al die Hollanders niet op de Veluwe, in Nederlands Limburg en enkele lapjes zoals rond Eindhoven passen.*
Dit kaartje zal trouwens niet helemaal kloppen, de Utrechtse heuvelrug en het gooi zijn niet te zien. Wat er volgens Gore in Vlaanderen onderloopt weet ik niet...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  nederlandzeespiegelstijging.jpg‎
Bekeken: 79
Grootte:  181,2 KB
ID: 20099  

__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 2 mei 2007 om 10:23.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 10:26   #35
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
*Doet Grr omdat al die Hollanders niet op de Veluwe, in Nederlands Limburg en enkele lapjes zoals rond Eindhoven passen.*
Dit kaartje zal trouwens niet helemaal kloppen, de Utrechtse heuvelrug en het gooi zijn niet te zien. Wat er volgens Gore in Vlaanderen onderloopt weet ik niet...
Over vijftig jaar
zijn mijn patatjes gaar...

Dat de costa del beton onderloopt en haar KB (koninklijke baan) zal veel aan lelijks en lawaai van de kaart vegen dat we anders nooit of te nooit
zouden kunnen dumpen en dempen...

Laatst gewijzigd door eno2 : 2 mei 2007 om 10:27.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 10:27   #36
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.050
Standaard

Had hier iets gepost, maar klopt geen zak van...
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 2 mei 2007 om 10:39.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 10:48   #37
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Had hier iets gepost, maar klopt geen zak van...
Goed van weten...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 11:09   #38
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Goed van weten...
Ging vooral om een plaatje wat nogal slecht bij een artikel gezet was en stiekem toch geen zeespiegel aangaf...
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 11:59   #39
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
*Doet Grr omdat al die Hollanders niet op de Veluwe, in Nederlands Limburg en enkele lapjes zoals rond Eindhoven passen.*
Dit kaartje zal trouwens niet helemaal kloppen, de Utrechtse heuvelrug en het gooi zijn niet te zien. Wat er volgens Gore in Vlaanderen onderloopt weet ik niet...

En waar haal mr Gore alle ijs/sneeuw vandaan, om de zeespiegel met enkele meters te doen stijgen?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 12:02   #40
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
*Doet Grr omdat al die Hollanders niet op de Veluwe, in Nederlands Limburg en enkele lapjes zoals rond Eindhoven passen.*
Dit kaartje zal trouwens niet helemaal kloppen, de Utrechtse heuvelrug en het gooi zijn niet te zien. Wat er volgens Gore in Vlaanderen onderloopt weet ik niet...
Gore is hoe dan ook niet de aangewezen bron om zoiets te voorspellen
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be