Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juli 2007, 10:04   #21
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Ja, en de multipele moordenaars moeten er ook véél langer inzitten, ipv na 14 jaar vrijkomen.
Zijn mensen dan in bezit van iets of iemand?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2007, 10:07   #22
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Zijn mensen dan in bezit van iets of iemand?
Hoezo? Vind je er drie 'in bezit nemen' niet genoeg voor een langduriger opsluiting?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2007, 10:17   #23
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Ach, als men eens terug de straffen zou uitvoeren zoals het hoor en de straften terug zware arbeid zou laten uitvoeren in dienst van de bevolking, wel dan moeten er geen gevangenissen bij gebouwd worden.
Maar nu lopen er zelfs meer gestraften vrij rond dan dat er opgesloten zitten, want men moet zijn straffen zelfs vaak niet uitzitten.

En men moet eens gaan stoppen met te zeveren over de mensenrechten als het over criminelen gaat. Deze hebben immers zelf gekozen om de mensenrechten opzij te zetten en het leven van andere te vernielen, zij hebben dus zelf alle menselijkheid tegenover hen verbeurd.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2007, 10:19   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Voor mij moeten er absoluut ook meer gevangenissen (of plaatsen in 't gevang) komen.
En in een woordje vooraf: twee of drie gevangenen in één kamertje met een kakpot achter een doek, dat is volgens Vlaamse normen niet meer wenselijk.

Elektronische enkelband: ok, maar enkel voor lichte misdadigers, en na het betalen van hun geldboete; of voor middelzware gevangenen, na braaf drie vierden van hun straf uitgezeten te hebben.

Er mogen van mij ook "light" gevangenissen komen, waar men vb. voor niet gevaarlijke dieven enkel 's nachts komt slapen, of enkel in het weekeind komt vertoeven. Daar moet daar maar een zeer minimum zijn aan bewaking. Zelfs eventueel enkel als bewaking de aanwezigheid bewaken met een enkelband. Geldig voor mannen (m/v natuurlijk) die nog maar hun eerste gps uit een auto gepikt hebben. Ook geldig als overstap tussen 't gewoon gevang en de gewone enkelband thuis.

Werkstraffen vragen veel te veel papperasserij en kontrol. Vervangen door geldboetes, desnoods in persentages van hetgeen je verdient.


Maar laat één ding duidelijk zijn: asociaal gedrag is onaanvaardbaar; als het parlement bovendien beslist heeft dat zeer asociaal gedrag aangepakt moet worden met gevangenisstraf, dan moet dat uitgevoerd worden. Of ze nu met 10.000 gevangenen zijn of met 20.000: autoruit inslagen om gps te pikken is niet tolerabel. Geweld gebruiken is niet tolerabel.

We zouden de diskussie trouwens anders kunnen voeren: welke kriminele feiten die nu met een gevangenisstraf toebedeeld worden, zouden jullie voortaan "met de mantel der liefde bedekken", zodat er geen gevangenissen bijgebouwd zouden moeten worden?

En nog iets: 't zijn natuurlijk twee kakkewieten van de Morgen-rioolgazet die dit schrijven.
Persoonlijk denk ik dat één van de redenen dat de sossen op hun kloten gehad hebben met de verkiezingen, te maken heeft met het lakse beleid inzake kriminaliteit.
Maar dat hebben ze waarschijnlijk zelf nog niet door. En mogelijks bij een volgende verkiezingsnederlaag nog steeds niet.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 20 juli 2007 om 10:21. Reden: m/v natuurlijk
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2007, 12:36   #25
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ach, als men eens terug de straffen zou uitvoeren zoals het hoor en de straften terug zware arbeid zou laten uitvoeren in dienst van de bevolking, wel dan moeten er geen gevangenissen bij gebouwd worden.
Maar nu lopen er zelfs meer gestraften vrij rond dan dat er opgesloten zitten, want men moet zijn straffen zelfs vaak niet uitzitten.

En men moet eens gaan stoppen met te zeveren over de mensenrechten als het over criminelen gaat. Deze hebben immers zelf gekozen om de mensenrechten opzij te zetten en het leven van andere te vernielen, zij hebben dus zelf alle menselijkheid tegenover hen verbeurd.
Hoe bedoeld u, de straffen uitvoeren zoals het moet? De straffen worden toch uitgevoerd zoals wettelijk bepaald?

Mensen hebben nu eenmaal rechten, zoals mensenrechten, en in belgische gevangenissen tellen die niet, wat u natuurlijk gelukkig maakt als ik u zo hoor.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2007, 13:33   #26
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Hoe bedoeld u, de straffen uitvoeren zoals het moet? De straffen worden toch uitgevoerd zoals wettelijk bepaald?

Mensen hebben nu eenmaal rechten, zoals mensenrechten, en in belgische gevangenissen tellen die niet, wat u natuurlijk gelukkig maakt als ik u zo hoor.
Straffen worden helemaal niet uitgevoerd zoals het hoor.
En het is niet omdat er een wet is gemaakt die bepaald dat de uitgesproken straffen niet moeten uitgevoerd worden zals de uitspraak dat het juist is.

En mensen die buiten de gevangenissen de mensenrechten tegenover andere niet respecteren, hebben hun rechten om hier nog aanspraak op te kunnen maken verbeurd.
Je heb namelijk niet het recht om te eisen dat men jou behoorlijk behandeld als je dit zelf niet doet met de mensen waarvan je dit eist tegenover jou.

Iemand die vindt dat hij mensen in een container mag laten leven, zonder ramen en zonder nog zonlicht te kunnen zien, moet ook niet verlangen dat hij/zij daarna nog recht heeft om de zon te mogen zien.

Iemand die mensen vinden dat ze andere als slaven mogen gebruiken, moeten niet klagen als ze zelf als slaaf moeten werken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2007, 14:28   #27
Jeronimo
Minister-President
 
Jeronimo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2007
Locatie: Brabant-Dietsland-Avondland
Berichten: 4.254
Standaard

Vreemdelingen zouden in hun eigen land hun straf moeten uitzitten. In bv. de gevangenis van Merksplas zitten meer dan 80% allochtonen. Van wat er nog overblijft is ook nog een deel "nieuwe Belg". Stel dat we hiervan nog maar een derde van kunnen terugsturen naar het eigen land, dan is het probleem van de overbevolking in de gevangenis van Merksplas al opgelost.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2007, 17:32   #28
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Straffen worden helemaal niet uitgevoerd zoals het hoor.
En het is niet omdat er een wet is gemaakt die bepaald dat de uitgesproken straffen niet moeten uitgevoerd worden zals de uitspraak dat het juist is.
U zou de wet Lejeune afschaffen? Hebt u al eens nagedacht over de eventuele gevolgen?

Citaat:
En mensen die buiten de gevangenissen de mensenrechten tegenover andere niet respecteren, hebben hun rechten om hier nog aanspraak op te kunnen maken verbeurd.
Zo werkt het nu eenmaal niet.



Citaat:
Je heb namelijk niet het recht om te eisen dat men jou behoorlijk behandeld als je dit zelf niet doet met de mensen waarvan je dit eist tegenover jou.
Dat is vreemd, want iemand wordt gestraft om zijn gedrag en vanaf dan mag de staat zich ongestraft misdragen terwijl de burger ervoor wordt gestraft.



Citaat:
Iemand die mensen vinden dat ze andere als slaven mogen gebruiken, moeten niet klagen als ze zelf als slaaf moeten werken.
Inderdaad, de ene slavenhouder mag het en de andere dus niet, die moet ervoor gestraft worden.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 00:18   #29
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
U zou de wet Lejeune afschaffen? Hebt u al eens nagedacht over de eventuele gevolgen?
Ja, en levenslang zou dan ook levenslang moeten zijn



Zo werkt het nu eenmaal niet.
Nee, zijn krijgen nu zelfs een betere behandeling dan de meeste van hun slachtoffer.
Zelfs als ze nadat ze zijn gestraft en bezig zijn hun straf uit te zitten andere mensen verwonden en invalide slagen, mogen zij zich nog beroepen op de mensenrechten en eisen dat ze als koningen worden behandeld.



Dat is vreemd, want iemand wordt gestraft om zijn gedrag en vanaf dan mag de staat zich ongestraft misdragen terwijl de burger ervoor wordt gestraft.
Het is niet de staat die iemand naar de gevangenis stuur, maar de burger.
En bepaalde personen kan je ook nog moeilijk mensen noemen, zij verdienen die naam niet meer.

Inderdaad, de ene slavenhouder mag het en de andere dus niet, die moet ervoor gestraft worden.
Iemand die andere mensen door criminele activiteiten andere schade berokken, moet maar werken om deze schade te vergoeden en tegelijk ook maar voor de kosten van zijn eigen onderhoud en bewakingkosten.
Ik ben zelf verscheiden malen in alle Belgische gevangenissen geweest en kan je verzekeren dat buiten het ruimte gebrek in sommige gevangenissen, zij het er beter hebben dan de meeste gewone werkende mensen.

En de wet Lejeune werkt niet.
Daar hebben we reeds voldoende bewijzen van gekregen.

Hier in het land is een plaatsgebrek voor de hier wonende bevolking en dit leid tot criminele problemen, wil je die problemen onder controle houden, dan moet je met harde heelmeesers werken, want zachte heelmeesters maken lelijke littekens en wonden.

De criminelen zijn nu helemaal niet bang opgepakt te worden.
Maar steek ze in gevangenissen zoals in Mexico of Marrokko en ze zullen wel braaf blijven, als je tenminste zorgd dat er ook een grote pakkans is.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 09:00   #30
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik ben zelf verscheiden malen in alle Belgische gevangenissen geweest en kan je verzekeren dat buiten het ruimte gebrek in sommige gevangenissen, zij het er beter hebben dan de meeste gewone werkende mensen.
Ja ok, hier kan ik niet tegen op. Uitgepraat.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 11:23   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik ben zelf verscheiden malen in alle Belgische gevangenissen geweest en kan je verzekeren dat buiten het ruimte gebrek in sommige gevangenissen, zij het er beter hebben dan de meeste gewone werkende mensen.

...
Maar steek ze in gevangenissen zoals in Mexico of Marrokko en ze zullen wel braaf blijven, als je tenminste zorgd dat er ook een grote pakkans is.
De meeste gewone werkende mensen. De meeste van die mensen dus.
Ik veronderstel dat je die kan tegenkomen in prutswinkels zoals den Aldi en de Lidl.
Jij die in alle gevangenissen van Vlaanderen geweest zijt, gij durft verklaren dat die meest van de gewone werkende mensen slechter af zijn dan de gevangenen ????

Ik ben niet in alle gevangenissen van Vlaanderen en Wallonië geweest, alleen maar in Merksplas, Oudenaarde, Gent, Charleroi (Jamijoel). Ik spreek tegen wat jij hier zit te lummelen.

Maar daar gaat het niet over.
Er moeten nog gevangenisplaatsen bijkomen, zoals ik in deze draad gezegd heb.
Als ge begint met het "laagste strafbare asociaal gedrag", vb. een parkeerovertreding, dan word je gegarandeerd aangepakt. Als je dan stijgt op de ladder van asociaal strafbaar gedrag, dan kom je zeer gauw en plots aan een gat, waar de dader niet meer aangepakt wordt. Pas heel wat later, schiet het gerecht terug in aktie, maar veel te slap.
Ook wat inventiviteit bij het straffen is erg nodig. Het gedoodverfde "taakstraffen of werkstraffen" is een doekje voor het bloeden: veel te ingewikkeld en veel te duur om fatsoenlijk te kunnen toegepast geraken. (wat gaat ge doen als begeleider, als hem daar staat te niksen of wat te lummelen bij het blaren vegen ...??? en ge kunt er als begeleider toch niet heel den dag bijstaan ... of als ie een uur te laat komt, gaat ge een prosedure voor de rechtbank opstarten om hem daar te laten liegen dat zijne wekker niet afging ..??)
Eigenlijk is de meest simpele alternatieve straf nog de geldboete.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 21 juli 2007 om 11:26.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 11:57   #32
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De meeste gewone werkende mensen. De meeste van die mensen dus.
Ik veronderstel dat je die kan tegenkomen in prutswinkels zoals den Aldi en de Lidl.
Jij die in alle gevangenissen van Vlaanderen geweest zijt, gij durft verklaren dat die meest van de gewone werkende mensen slechter af zijn dan de gevangenen ????

Ik ben niet in alle gevangenissen van Vlaanderen en Wallonië geweest, alleen maar in Merksplas, Oudenaarde, Gent, Charleroi (Jamijoel). Ik spreek tegen wat jij hier zit te lummelen.

Maar daar gaat het niet over.
Er moeten nog gevangenisplaatsen bijkomen, zoals ik in deze draad gezegd heb.
Als ge begint met het "laagste strafbare asociaal gedrag", vb. een parkeerovertreding, dan word je gegarandeerd aangepakt. Als je dan stijgt op de ladder van asociaal strafbaar gedrag, dan kom je zeer gauw en plots aan een gat, waar de dader niet meer aangepakt wordt. Pas heel wat later, schiet het gerecht terug in aktie, maar veel te slap.
Ook wat inventiviteit bij het straffen is erg nodig. Het gedoodverfde "taakstraffen of werkstraffen" is een doekje voor het bloeden: veel te ingewikkeld en veel te duur om fatsoenlijk te kunnen toegepast geraken. (wat gaat ge doen als begeleider, als hem daar staat te niksen of wat te lummelen bij het blaren vegen ...??? en ge kunt er als begeleider toch niet heel den dag bijstaan ... of als ie een uur te laat komt, gaat ge een prosedure voor de rechtbank opstarten om hem daar te laten liegen dat zijne wekker niet afging ..??)
Eigenlijk is de meest simpele alternatieve straf nog de geldboete.
Ik geef idd toe dat er ook mensen in de gevangenissen zitten die er niet thuis horen en die zelfs helemaal geen gevangenisstraf verdienen.
Maar dat zijn allemaal veroordeelden van de politierechters.

En wat de luxe in de gevangenissen aangaat. Jongen, de meeste mensen zijn zelfs dagelijk bezig met te overleven en uit te zoeken hoe ze hun rekeningen kunnen betalen. Het feit dat ze reeds 3 maaltijden per dag krijgen is al een luxe voor veel Belgen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 12:14   #33
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik geef idd toe dat er ook mensen in de gevangenissen zitten die er niet thuis horen en die zelfs helemaal geen gevangenisstraf verdienen.
Maar dat zijn allemaal veroordeelden van de politierechters.
Plus een paar duizend internee's die in de psychiatrie moeten zitten. Daar zijn mensen bij die al 15 jaar in de gevangenis zitten zonder ooit veroordeeld te zijn, zonder de behandeling te krijgen die ze nodig hebben.

Citaat:
Het feit dat ze reeds 3 maaltijden per dag krijgen is al een luxe voor veel Belgen.
3 maaltijden per dag is ook in de gevangenis een luxe. De gevangenis krijgt dit jaar eten voor het aantal gevangenen dat er vorig jaar zat. Dat betekend met een stijgende gevangenisbevolking dat er altijd eten te kort is.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 13:00   #34
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Plus een paar duizend internee's die in de psychiatrie moeten zitten. Daar zijn mensen bij die al 15 jaar in de gevangenis zitten zonder ooit veroordeeld te zijn, zonder de behandeling te krijgen die ze nodig hebben.

Idd, maar voor hen moet men dus geen gevangenissen bijbouwen, maar verzorgingsinstellingen.
Maar integenstelling tot wat de meeste denken zijn internee's wel veroordeeld hoor. Alleen zijn zij veroordeeld door de onderzoeksrechter tot verplichten verwijdering uit de samenleving en behandeling.
Zij hebben alleen geen strafrechtelijk proces gehad en horen dus idd niet thuis in de strafgevangenissen.
Het is ook de onderzoeksrechter die bepaald of iemand opgesloten blijft of geinterneerd word, of terug in vrijheid word gesteld vanaf de beschuldiging tot aan de veroordeling door een strafrechtbank.

3 maaltijden per dag is ook in de gevangenis een luxe. De gevangenis krijgt dit jaar eten voor het aantal gevangenen dat er vorig jaar zat. Dat betekend met een stijgende gevangenisbevolking dat er altijd eten te kort is.
Er worden zelfs varkens vetgemest met de etensresten die dagelijks in de vuilbakken belanden van de gevangenissen.
En niet een paar, maar hele stallen vol.
Ook bestaan hun middag en avond maaltijden uit 2 en 3 gangen, dit terwijl de meeste werkende mensen zich vaak zelfs geen soep of stuk fruit bij een maaltijd kunnen veroorloven.

In de periode dat ik bijna dagelijks in de gevangenissen kwam, ging ik zelf trouwens regelmatig daar eten met mijn gezin.
Wat ik dan moest betalen voor de maaltijden voor mijn volledige gezin was 40BFR( 1€) terwijl een brood bij de bakker 45Bfr koste. En dan had de gevangenis er nog winst op.


Kom mij dus niet wijs maken dat de gevangenen honger lijden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 13:26   #35
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er worden zelfs varkens vetgemest met de etensresten die dagelijks in de vuilbakken belanden van de gevangenissen.
En niet een paar, maar hele stallen vol.
Ook bestaan hun middag en avond maaltijden uit 2 en 3 gangen, dit terwijl de meeste werkende mensen zich vaak zelfs geen soep of stuk fruit bij een maaltijd kunnen veroorloven.

In de periode dat ik bijna dagelijks in de gevangenissen kwam, ging ik zelf trouwens regelmatig daar eten met mijn gezin.
Wat ik dan moest betalen voor de maaltijden voor mijn volledige gezin was 40BFR( 1€) terwijl een brood bij de bakker 45Bfr koste. En dan had de gevangenis er nog winst op.


Kom mij dus niet wijs maken dat de gevangenen honger lijden.
Gevangenissen maken wel degelijk (zwarte) winst, alleen worden daar de gevangenen niet beter van. Het is op de kap van de gevangenen dat er geld verdient word. Duizenden gevangenen gaan alle dagen werken voor 20 cent per uur in het zwart, misschien een paar cent min of meer naar gelang waar hij zit. De staat is een koppelbaas.

En inderdaad, ik zeg dat gevangenen soms honger lijden.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 13:40   #36
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Gevangenissen maken wel degelijk (zwarte) winst, alleen worden daar de gevangenen niet beter van. Het is op de kap van de gevangenen dat er geld verdient word. Duizenden gevangenen gaan alle dagen werken voor 20 cent per uur in het zwart, misschien een paar cent min of meer naar gelang waar hij zit. De staat is een koppelbaas.

En inderdaad, ik zeg dat gevangenen soms honger lijden.
Gevangenen kunnen niet in het zwart werken, want zij zijn belastingvrij.

En gevangenen werken aan 1,50€ per uur.

En de staat werkt idd als koppelbaas, daar heb je gelijk in. Maar vergeet niet dat wat een gevangene verdiend enkel dient om zijn luxe te betalen en dat er binnen de gevangenissen een zwarte markt heerst is niet de schuld van de staat, maar van de gevangenisdirecties.
En dat de staat wel opdraaid voor de kosten van het onderhoud en bewaking van de gevangenen.

En nee, jongen, onze gevangenen lijden helemaal geen honger, zij zijn zelfs overvoed.
Maar ja, de meeste westerlingen weten niet wat hongerlijden is.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 13:49   #37
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

En nee, jongen, onze gevangenen lijden helemaal geen honger, zij zijn zelfs overvoed.
Maar ja, de meeste westerlingen weten niet wat hongerlijden is.
Dat is vreemd want ik herinner me dagen in de gevangenis dat er gewoon geen eten was. Ik zat daar als gevangene, wat deed u daar?
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 15:30   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er worden zelfs varkens vetgemest met de etensresten die dagelijks in de vuilbakken belanden van de gevangenissen.
En niet een paar, maar hele stallen vol.
Ook bestaan hun middag en avond maaltijden uit 2 en 3 gangen, dit terwijl de meeste werkende mensen zich vaak zelfs geen soep of stuk fruit bij een maaltijd kunnen veroorloven.

In de periode dat ik bijna dagelijks in de gevangenissen kwam, ging ik zelf trouwens regelmatig daar eten met mijn gezin.
Wat ik dan moest betalen voor de maaltijden voor mijn volledige gezin was 40BFR( 1€) terwijl een brood bij de bakker 45Bfr koste. En dan had de gevangenis er nog winst op.


Kom mij dus niet wijs maken dat de gevangenen honger lijden.
En zijt gij zeker dat de hulpkoks-gevangenen niet in de soep spuwen, zelfs plassen en dergelijke smakelijkheden ... (('t schijnt dat ze dat meestal niet doen als ze weten dat het eten is voor de mede-gevangenen - behalve pedofielen -, maar wel degelijk voor bezoek als jij ...)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 22:05   #39
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En zijt gij zeker dat de hulpkoks-gevangenen niet in de soep spuwen, zelfs plassen en dergelijke smakelijkheden ... (('t schijnt dat ze dat meestal niet doen als ze weten dat het eten is voor de mede-gevangenen - behalve pedofielen -, maar wel degelijk voor bezoek als jij ...)
Ik ben idd zeker dat er niet geknoeid werd.
De gevangenis waar ik geen eten, werd het eten niet door gevangenen klaargemaakt voor de bezoekers, maar het waren de laatste landlopers.
Die zaten dus niet gevangen, maar uit vrije wil.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 22:12   #40
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat is vreemd want ik herinner me dagen in de gevangenis dat er gewoon geen eten was. Ik zat daar als gevangene, wat deed u daar?
Externe veiligheidstoezicht.
Ik mocht echter enkel verslagen over de brandbeveiliging maken, de beveiliging van de gevangenen, bewakers en ontsnappingsmogelijkheden moest ik uit mijn verslagen houden.
Die vielen niet onder verantwoordelijkheid van justitie zelf en niet van de dienst gebouwen.

Ik kan je echter wel verzekeren dat er wel voldoende eten aan de gevangenissen werd geleverd. Als gevangenen dus geen eten hebben komt dat niet door gebrek aan voedsel, maar door andere oorzaken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be