Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 21 juli 2004, 19:44   #21
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Oorspronkelijk bericht door FMisplon
Euhm ja... wettelijk gezien zijn wij volledig in orde. Wij moeten alleen ingrijpen als topics oproepen tot discriminatie of geweld. Racisme an sich is niet strafbaar idd...


8) Het verkondigen, en verspreiden, van racistische praat, is wel strafbaar 8) En dit forum, is publiek.................Dus.......Juist 8)


8) Ik verwacht dus dat de mods, hun verantwoordelijkheid nemen, en "de wet" naleven 8)
Pietje is offline  
Oud 21 juli 2004, 19:45   #22
Gorefest
Minister
 
Gorefest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: % VLAANDEREN! %
Berichten: 3.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Omdat ik het principe huldig van Yves Desmet: "Als het Vlaams Blok doodzwijgen niet helpt en er op kappen ook niet, laat ons er dan liever op kappen".
Dit is geen aanzet tot haat?
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
Gorefest is offline  
Oud 21 juli 2004, 19:47   #23
Yossarian
Parlementslid
 
Yossarian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 1.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Oorspronkelijk bericht door FMisplon
Euhm ja... wettelijk gezien zijn wij volledig in orde. Wij moeten alleen ingrijpen als topics oproepen tot discriminatie of geweld. Racisme an sich is niet strafbaar idd...


8) Het verkondigen, en verspreiden, van racistische praat, is wel strafbaar 8) En dit forum, is publiek.................Dus.......Juist 8)


8) Ik verwacht dus dat de mods, hun verantwoordelijkheid nemen, en "de wet" naleven 8)
Volledig mee akkoord. Maar ik vrees dat "verantwoordelijkheid" niet in hun woordenboek staat. Ze deden nog niet eens de moeite om te reageren op mijn meldingen.
Yossarian is offline  
Oud 21 juli 2004, 19:48   #24
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Oorspronkelijk bericht door FMisplon
Euhm ja... wettelijk gezien zijn wij volledig in orde. Wij moeten alleen ingrijpen als topics oproepen tot discriminatie of geweld. Racisme an sich is niet strafbaar idd...


8) Het verkondigen, en verspreiden, van racistische praat, is wel strafbaar 8) En dit forum, is publiek.................Dus.......Juist 8)


8) Ik verwacht dus dat de mods, hun verantwoordelijkheid nemen, en "de wet" naleven 8)
Maak je geen illusies, volgens mij vind geen enkele moderator dat er van racsime sprake is. Dat vertelt mij meer over hun politieke overtuiging dan ze ons zelf kunnen, willen of durven vertellen. Volgens hen is er geen vuiltje aan de lucht.

Als Oeteke schrijft over een negerin minister en dat we naar een afrikaner gemeenschap evolueren, vinden ze dat een snedige intelligente opmerking. Read my lips!
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)

Laatst gewijzigd door thePiano : 21 juli 2004 om 19:49.
thePiano is offline  
Oud 21 juli 2004, 19:49   #25
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Wat me redelijk duidelijk lijkt, is dat mijn aangehaalde voorbeelden racistisch zijn en één geval wordt er duidelkijk aangezet tot haat en geweld.
(...) Vandaag komt het er op neer dat er in de wereld/op aarde nog slechts twee soorten mensen zijn:
1. moslims (en hun sympatisanten)
2. ongelovigen (en hun sympatisanten)
Ofwel behoor je tot de ene groep, ofwel behoor je tot de andere. Het wordt een strijd op leven en dood tussen die twee groepen. Kies zelf tot welke groep je wil behoren.
(...)


Dit is al onmogelijk racistisch.

Als men dan bij het Blok toch zo graag naar de Nazi's verwijst, wel de Nazi's hadden een 25 punten programma, lijkt heel simplistisch, kwamen aan de macht en het werden de gouden jaren dertig voor Duitsland. Ingewikkelde dikke programma's leiden niet zomaar tot goed bestuur. Iedereen weet waar Vlaanderen nood aan heeft, maar men blijft liever ingewikkelde ingrepen verzinnen i.p.v. eenvoudig en hard te doen wat moet gebeuren.

Dit is ook al onmogelijk racistisch.



(...) het is gewoon de realiteit, dat Marokkanen die appartementen huren, er gewoon 1 grote stal van maken.
Dat is nu spijtig genoeg hun manier van leven, en dat zit in hun bloed.
We gaan dat er nooit uitkrijgen op een normale manier. (...)


Zeer breed gezien is dit misschien racistisch. Maar u zal zelf ook wel aanvoelen dat dit gaan aanklagen mierenneukerij is. Deze hele thread is daarom ook best wel belachelijk, en ik denk dat de forummoderators in zichzelf wel aan't lachen zijn over wat voor belachelijkheden het hier gaat.

Binnenkort mag je zelfs niet eens meer die mop over die Belg, Nederlander en Marrokaan die een brug proberen over te steken niet meer vertellen.

Gelieve dus die vork uit je achterwerk te trekken, wil je?
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline  
Oud 21 juli 2004, 19:50   #26
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Maak je geen illusies, volgens mij vind geen enkele moderator dat er van racsime sprake is. Dat vertelt mij meer over hun politieke overtuiging dan ze ons zelf kunnen, willen of durven vertellen. Volgens hen is er geen vuiltje aan de lucht.

Als Oeteke schrijft over een negerin minister en dat we naar een afrikaner gemeenschap evolueren, vinden ze dat een snedige intelligente opmerking.
8) Als dat zo is , vegen de mods "de wet" dus aan hun laars 8)
Pietje is offline  
Oud 21 juli 2004, 19:51   #27
Jeroen
 
 
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 4.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Maak je geen illusies, volgens mij vind geen enkele moderator dat er van racsime sprake is. Dat vertelt mij meer over hun politieke overtuiging dan ze ons zelf kunnen, willen of durven vertellen. Volgens hen is er geen vuiltje aan de lucht.
En zeggen dat je geeneens mijn politiek kleur weet
Ik weet niet waarom jij ons steeds weer poogt in VB hoek te duwen.
Jeroen is offline  
Oud 21 juli 2004, 19:51   #28
Rock Against Communism
Gouverneur
 
Rock Against Communism's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Berichten: 1.337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Als Oeteke schrijft over een negerin minister en dat we naar een afrikaner gemeenschap evolueren, vinden ze dat een snedige intelligente opmerking. Read my lips!
wat, is dat ook al racistisch? ben jij eigenlijk zelf een neger of hoe zit dat? je bent écht vlug op je teen getrapt precies...
__________________
[size=4][/size]
Rock Against Communism is offline  
Oud 21 juli 2004, 19:53   #29
Jeroen
 
 
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 4.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Volledig mee akkoord. Maar ik vrees dat "verantwoordelijkheid" niet in hun woordenboek staat. Ze deden nog niet eens de moeite om te reageren op mijn meldingen.
Als wij op iedere melding moeten reageren zijn we wel even zoet.
Feedback geven daarop is gewoon te tijdsintensief, sorry.

Laatst gewijzigd door Jeroen : 21 juli 2004 om 19:53.
Jeroen is offline  
Oud 21 juli 2004, 19:54   #30
Gorefest
Minister
 
Gorefest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: % VLAANDEREN! %
Berichten: 3.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
En zeggen dat je geeneens mijn politiek kleur weet
Ik weet niet waarom jij ons steeds weer poogt in VB hoek te duwen.
Dit zijn gewoon weer voorbeelden van typische linkse indoctrinatie; denken dat ze zelf de wet zijn en commanderen hoe iemand anders moet denken
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
Gorefest is offline  
Oud 21 juli 2004, 19:56   #31
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
Als wij op iedere melding moeten reageren zijn we wel even zoet.
Feedback geven daarop is gewoon te tijdsintensief, sorry.
8) Wij verwachten wel, dat jullie de verspreiders van racistische en denigrerende postings op "hun nummer" zetten 8)
Pietje is offline  
Oud 21 juli 2004, 19:56   #32
Jeroen
 
 
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 4.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Als Oeteke schrijft over een negerin minister en dat we naar een afrikaner gemeenschap evolueren, vinden ze dat een snedige intelligente opmerking. Read my lips!
Ik vind het vooral sterk dat jij onze mening kunt lezen.
Jeroen is offline  
Oud 21 juli 2004, 19:57   #33
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
En zeggen dat je geeneens mijn politiek kleur weet
Ik weet niet waarom jij ons steeds weer poogt in VB hoek te duwen.
Dat doe ik niet, wij vragen gewoon dat bij racistische posts wordt ingegrepen, is dat zo moeilijk te begrijpen?
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 21 juli 2004, 19:57   #34
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Dit zijn gewoon weer voorbeelden van typische linkse indoctrinatie; denken dat ze zelf de wet zijn en commanderen hoe iemand anders moet denken
8) Wij zijn niemendal "de wet" 8) . We eisen wel dat de wet, gerespecteerd word 8)
Pietje is offline  
Oud 21 juli 2004, 19:57   #35
johanvdw
Burger
 
johanvdw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2004
Locatie: Planeet Aarde
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik heb daar ook al een paar keer op geklikt tot ik eergisterennacht uiteindelijk deze boodschap kreeg van moderator johanvdw:
"Ik ken de opties van dit forum nog niet goed, maar kan je die niet in je negeerlijst zetten?

opm: mij per pb contacteren heeft geenenkele zin: de volgende maanden ben ik onbereikbaar. Als er dus nog problemen zijn contacteer dan de andere moderatoren."

Blijkbaar gaan de moderators er nu van uit dat er op racisme e.a. niet meer moet gemodereerd worden vermits we nu de optie van een negeerlijst (aka killfilter) hebben. Lees je iets van iemand dat je stoort? Zet 'm in je killfilter, en de kous is af.
Die boodschap ging over PB die je ontvangen had. Je haalt het bericht hier buiten zijn context op. Beledigende persoonlijke berichten moet je negeren. Mijn bericht had niks te maken met berichten die openlijk op dit forum gepost worden. Maarja, van jou verbaast het me niet dat je leugens vertelt over de moderatoren en wat ze zeggen. Daarnaast is het niet toegelaten om PB te publiceren op het forum (zie forumregelement).

Eigenlijk zou je moeten geband worden. Om eens na te denken of het wel normaal is dat je de vrijwilligers die dit forum openhouden constant loopt te beledigen en dingen in hun mond legt die ze niet gezegd hebben. Ik wil je nog één kans geven. Maar het zullen de andere moderatoren zijn die uiteindelijk beslissen. Want ik heb geen tijd meer om verder te modereren de volgende maanden.
johanvdw is offline  
Oud 21 juli 2004, 19:59   #36
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
Als wij op iedere melding moeten reageren zijn we wel even zoet.
Feedback geven daarop is gewoon te tijdsintensief, sorry.
Ok, daar kan ik begrip voor opbrengen. Maak mij maar moderator, ik heb tijd zat en een scherpe maar rechtvaardige delete-button.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 21 juli 2004, 20:00   #37
Yossarian
Parlementslid
 
Yossarian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 1.601
Standaard

Ik koos opzettelijk niet voor "schelmenstreken" genre Guderian (die kan alleen maar provoceren en wordt sowieso gebannen), wel voor post die pretenderen een argument aan te reiken in een dicussie. Ik begin zelfs te vermoeden dat de mods een Guderian zouden uitvinden, mocht hij niet bestaan. Door het censureren van zijn gebral kunnen ze zeggen: zie je wel, we doen er iets aan. Intussen blijft het door mij gesignaleerd racisme rustig staan


(...) Vandaag komt het er op neer dat er in de wereld/op aarde nog slechts twee soorten mensen zijn:
1. moslims (en hun sympatisanten)
2. ongelovigen (en hun sympatisanten)
Ofwel behoor je tot de ene groep, ofwel behoor je tot de andere. Het wordt een strijd op leven en dood tussen die twee groepen. Kies zelf tot welke groep je wil behoren.
(...)


Zet aan tot haat en geweld


Als men dan bij het Blok toch zo graag naar de Nazi's verwijst, wel de Nazi's hadden een 25 punten programma, lijkt heel simplistisch, kwamen aan de macht en het werden de gouden jaren dertig voor Duitsland. Ingewikkelde dikke programma's leiden niet zomaar tot goed bestuur. Iedereen weet waar Vlaanderen nood aan heeft, maar men blijft liever ingewikkelde ingrepen verzinnen i.p.v. eenvoudig en hard te doen wat moet gebeuren.

verheerlijkt nazi-Duitsland


(...) het is gewoon de realiteit, dat Marokkanen die appartementen huren, er gewoon 1 grote stal van maken.
Dat is nu spijtig genoeg hun manier van leven, en dat zit in hun bloed.
We gaan dat er nooit uitkrijgen op een normale manier. (...)


Als dit niet racistisch is, kan u mij dan een voorbeeld geven van wat u wél racistisch vindt?
Yossarian is offline  
Oud 21 juli 2004, 20:01   #38
Rock Against Communism
Gouverneur
 
Rock Against Communism's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Berichten: 1.337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ok, daar kan ik begrip voor opbrengen. Maak mij maar moderator, ik heb tijd zat en een scherpe maar rechtvaardige delete-button.
oja "rechtvaardig", gewoon linkse inquisitie die de rest van het forum uw gedacht over de politiek wilt opleggen... gelukkig dat dit er niet van moet komen.
__________________
[size=4][/size]

Laatst gewijzigd door Rock Against Communism : 21 juli 2004 om 20:01.
Rock Against Communism is offline  
Oud 21 juli 2004, 20:01   #39
Yossarian
Parlementslid
 
Yossarian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 1.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
Als wij op iedere melding moeten reageren zijn we wel even zoet.
Feedback geven daarop is gewoon te tijdsintensief, sorry.
Ook niet bij het signaleren van schrijfsels die manifest in strijd zijn met de wet op racisme? Genoteerd.
Yossarian is offline  
Oud 21 juli 2004, 20:02   #40
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Ook niet bij het signaleren van schrijfsels die manifest in strijd zijn met de wet op racisme? Genoteerd.
8) Idd, zeer merkwaardig 8)
Pietje is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be