Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 5 juli 2002, 14:47   #21
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
volharden in het kwade!

Inderdaad!
Guderian is offline  
Oud 5 juli 2002, 14:54   #22
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Bent u George W. Bush Jr.????

ik dacht al dat ik u herkende!!! Goed geprobeerd George. Huur anders een stand-in voor wat meer inhoud te verwerven zo valt het minder op.
Pieterjan is offline  
Oud 5 juli 2002, 14:57   #23
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Bent u George W. Bush Jr.????

ik dacht al dat ik u herkende!!! Goed geprobeerd George. Huur anders een stand-in voor wat meer inhoud te verwerven zo valt het minder op.

Doe zelf eerst eens een poging om iets zinnigs met inhoud te zeggen ventje! Veel degelijke kritiek van uwentwege heb ik nog niet gelezen...
Guderian is offline  
Oud 5 juli 2002, 15:01   #24
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Mr. Guderian,


Het is als volgt. Ik heb een hekel aan mensen die vinden dat alles slecht draait. U kan politieke voorkeuren hebben zoveel u wilt, maar een beetje de realiteit voor ogen houden kan geen kwaad. Denkt u dan werkelijk dat het VB de verlosser is? Verkeren wij dan in zo'n crisistijd zoals wordt voorgesteld? Leven we in zo'n onzekere tijd? Schuilt het gevaar dan werkelijk achter elk hoekje?
Pieterjan is offline  
Oud 5 juli 2002, 15:09   #25
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Mr. Guderian,


Het is als volgt. Ik heb een hekel aan mensen die vinden dat alles slecht draait. U kan politieke voorkeuren hebben zoveel u wilt, maar een beetje de realiteit voor ogen houden kan geen kwaad. Denkt u dan werkelijk dat het VB de verlosser is? Verkeren wij dan in zo'n crisistijd zoals wordt voorgesteld? Leven we in zo'n onzekere tijd? Schuilt het gevaar dan werkelijk achter elk hoekje?

Mr. Pieterjan,

Het is als volgt. Ik heb een hekel aan mensen die moeite hebben met personen met een andere mening en die mening dan maar bestempelen als slecht, negativistisch, dom,...

Ik geloof niet in "verlossers", ik lever wel degelijk kritiek op bepaalde standpunten van het Vlaams Blok...
Bovendien heb ik bijvoorbeeld totaal geen last van een "onveiligheidsgevoel", ik loop vaak 's nachts nog rond in steden. En toch kies ik voor het Blok, stel u voor!!!!

Waarom zou ik akkoord moeten gaan met het huidige systeem en establishment? Het is juist dat de maatschappij vandaag een grote materiële welvaart kent. Maar terzelfdertijd neemt vooral het welzijn (ruimer dan welvaart) af!
Guderian is offline  
Oud 5 juli 2002, 18:30   #26
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

En kan het VB daar dan verandering in brengen volgens u? Hier volgt een overzichtje van enkele standpunten van het VB:

MIGRANTEN
"Vreemdelingen dienen zich te assimileren; diegenen die dat niet kunnen of wensen, dienen via allerlei stimuli te worden aangezet om naar hun eigen land terug te keren. Criminele vreemdelingen en illegalen onmiddellijk uitwijzen."

Allerlei stimuli? Wat wordt daar onder verstaan? Stokslagen en stampen onder hun kont?

VEILIGHEID
"Veiligheid is een mensenrecht. Het is de taak van de overheid om de veiligheid van zijn burgers te verzekeren. Niet het onveiligheidsgevoel, maar de onveiligheid dient te worden aangepakt."

Wat doet de overheid nu? Pakt ze de onveiligheid niet aan? Meer blauw op straat leidt toch tot een aanpak van minder onveiligheid en een kleiner onveiligheidsgevoel?

ASIELZOEKERS
"Echte politieke asielzoekers asiel verlenen, bij voorkeur zo dicht mogelijk in de buurt van hun thuislanden. Zogenaamde economische vluchtelingen onmiddellijk uitwijzen."

Hoe zou het dan zitten met de Nederlanders die net over de grens komen wonen om de hogere belastingen in Nederland te ontlopen? Of ontvluchten ze de rechtse politieke tendens in Nederland? Kijk trouwens maar eens hoe ze het ervan af zullen brengen in deze regeerperiode. Echte asielzoekers zo dicht mogelijk onderbrengen bij hun thuisland. Waar in godsnaam ligt er dicht bij België een probleemland? Een regel waarbij een nulopname van asielzoekers verzekerd wordt!

ECONOMIE
"Een cultureel, sociaal en ecologisch gecorrigeerde vrije markteconomie, waar de politieke evenwel steeds het laatste woord heeft. Een degelijk verankeringsbeleid."

Ook hier weer hetzelfde. Practisch geen verschil met het beleid van nu. En trouwens wie in het VB zou zich bemoeien met de ecologie? Eigenaardige punten die het VB uitwerkt.


De welvaart behouden zou bij een eventuele VB-regering nog mogelijk moeten zijn maar het welzijn verbeteren zie ik zo nog niet gebeuren.
Pieterjan is offline  
Oud 6 juli 2002, 02:03   #27
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Jawadde, Guderian. Dat had ik van u niet verwacht. De belgische ploeg is op een paar uitzonderingen na bijna volledig vlaams, en toch wordt ze gefinancierd door de ganse natie, dus ook door de walen. Een transfert van waals geld naar vlaanderen dus, en dat ga jij 'of all persons' afbreken. Ik kan er niet meer aan uit.
Volkomen begrijpelijk dat jij daar niet meer aan uit geraakt...
Ben ik eventjes fier dat ik niet wijsraak uit de logica van een toekomstig resident van pakweg Beernem of Sleidinge of St.-Denijs Westrem, waar valium en prozac de noodzakelijke vervangers van ontbijtkoek zijn........

Citaat:
Zelfs al zou Vlaanderen een gebied met zware armoede zijn dat financieel VOLLEDIG afhankelijk zou zijn van de Walen, dan nog zou ik het opblazen van de belgische staat ondersteunen!
Uw onthechting kent geen grenzen. Sterf dan, hond, van honger, uit vlaamse overtuiging, met een frans brood onder uw arm!
Supe®Staaf is offline  
Oud 6 juli 2002, 09:03   #28
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

......en vergeet het pittabroodje niet
Pieterjan is offline  
Oud 6 juli 2002, 15:35   #29
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®

Ben ik eventjes fier dat ik niet wijsraak uit de logica van een toekomstig resident van pakweg Beernem of Sleidinge of St.-Denijs Westrem, waar valium en prozac de noodzakelijke vervangers van ontbijtkoek zijn........

Uw onthechting kent geen grenzen. Sterf dan, hond, van honger, uit vlaamse overtuiging, met een frans brood onder uw arm!

Nog steeds niet in staat uw zielige niveau van scheldpartijen te overstijgen? Blijven oefenen SS'ke, het zal wel ooit eens lukken.
Guderian is offline  
Oud 6 juli 2002, 23:15   #30
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®

Ben ik eventjes fier dat ik niet wijsraak uit de logica van een toekomstig resident van pakweg Beernem of Sleidinge of St.-Denijs Westrem, waar valium en prozac de noodzakelijke vervangers van ontbijtkoek zijn........

Uw onthechting kent geen grenzen. Sterf dan, hond, van honger, uit vlaamse overtuiging, met een frans brood onder uw arm!

Nog steeds niet in staat uw zielige niveau van scheldpartijen te overstijgen? Blijven oefenen SS'ke, het zal wel ooit eens lukken.
Om te antwoorden op holle retoriek, schwärmerige zooi, derrie vol stadhuiswoorden, en goedkope woordenkramerij uit bruine boekskes, volstaat het ruimschoots. Als jij uw(?) postings van niveau vindt, dat ernstiger weerwerk waard is, dan moet je eens uit je Mofrikaanse (denk?)tank komen, nederlands leren, en vooral de inhoud en betekenis van sommige termen eens opnieuw instuderen.
Supe®Staaf is offline  
Oud 6 juli 2002, 23:32   #31
Grijze Wolf
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 juli 2002
Berichten: 13
Standaard

Ach een voetbalploeg, tennis, judo.
Het terrein is niet de sport, wel de politiek waar je moet scoren.
Grijze Wolf is offline  
Oud 8 juli 2002, 16:44   #32
vryko
Provinciaal Statenlid
 
vryko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2002
Locatie: Mechelen
Berichten: 650
Stuur een bericht via MSN naar vryko
Standaard

Afschaffen dat België!

Afschaffen die benelux!

Afschaffen dat Vlaanderen!

Afschaffen dat Europa!

Afschaffen die Verenigde Naties!


Anarchie!!!
__________________
ge verziekt de maatschappij!
vryko is offline  
Oud 8 juli 2002, 17:25   #33
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Waauw! Wat een argumenten!

Die anarchisten zijn toch een zootje ongeregeld!!!

Voorstel: Schaf het anarchisme af!!!
Pieterjan is offline  
Oud 8 juli 2002, 17:41   #34
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Raar dat het VB nog geen WC-ontstopper heeft met hun logo erop....

Vlaams Blok merchandising
Pieterjan is offline  
Oud 8 juli 2002, 17:49   #35
Robrecht
Burger
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 176
Standaard

Pieterjan, ik dacht dat u voor mijn "2de keuze" opteerde?
Is dit een onbewaakt moment van u, waar u kiest voor de onproduktieve "keuze 1"
Robrecht is offline  
Oud 8 juli 2002, 19:05   #36
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Waauw! Wat een argumenten!

Die anarchisten zijn toch een zootje ongeregeld!!!

Voorstel: Schaf het anarchisme af!!!
ik zou al beginnen met veralgemening af te schaffen...
Kotsmos is offline  
Oud 8 juli 2002, 19:43   #37
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Drastische en misschien utopische maatregelen kunnen op geen respect rekenen. Vryko heeft een cheape posting gestuurd en dat wilde ik even duidelijk stellen.
Pieterjan is offline  
Oud 8 juli 2002, 19:46   #38
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht
Pieterjan, ik dacht dat u voor mijn "2de keuze" opteerde?
Is dit een onbewaakt moment van u, waar u kiest voor de onproduktieve "keuze 1"

Het was inderdaad een onbewaakt moment, maar..... Persoonlijk beschouw ik dit als een derde categorie. Humor, misschien zelfs een onderverdeling van die derde categorie (3a), minder geslaagde humor.

Het viel me gewoon op bij het bezoeken en nalezen van hun site. Het is misschien een suggestie voor hun volgende campagne: Ontstop dit land!!!
Waarbij een typisch gezinnetje (vader, moeder, een dochtertje en een zoon) poseren met tandpastaglimlach en een reuze WC-ontstopper!
Pieterjan is offline  
Oud 8 juli 2002, 19:53   #39
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Drastische en misschien utopische maatregelen kunnen op geen respect rekenen. Vryko heeft een cheape posting gestuurd en dat wilde ik even duidelijk stellen.
ach
das toch geen reden om alle anarchisten (of mensen met sympathieën ervoor) over dezelfde kam te scheren? Vryko kent er duidelijk niet veel van, maar ach...
Kotsmos is offline  
Oud 8 juli 2002, 19:58   #40
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Een beetje argumentatie is toch het minste wat je kan verwachten...
Pieterjan is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be