Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juni 2022, 10:33   #21
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zo werkt het niet, eenieder heeft recht op zijn al dan niet verboden mening in Belgie. Je mag sommige meningen niet uiten in onze vrije meningsuiting-democratie, want er staat gevangenisstraf op. Gevangenisstraf die uitgesproken wordt door een Belgische rechtbank die al dan niet bevoegd is.

Verder, ik noem Vlamingen, die Vlaanderen geknecht willen houden in Belgie, anti-Vlamingen.

Mij lijkt het logisch en niet zo moeilijk te begrijpen.
Neen, dat is niet moeilijk te begrijpen.
Maar ik zie helemaal geen gronden voor uw mening.
Buiten negationisme, waar zich geen zinnig mens aan kan vegrijpen en rauw racisme zijn er geen verboden meningen in België.

Maar dat geknecht houden, dat snap ik echt niet. Ondanks het gehuil en getier van mensen met de geknechtheidsovertuiging, is Vlaanderen binnen België kunnen uitgroeien tot een van de meest welvarende regio's ter wereld en één van de beste plekjes om te leven.

Het is bergaf beginnen gaan toen enkele mensen over die gekechtheidsonzin begonnen en erin slaagden Vlaanderen meer en meer los te weken uit de vruchtbare Belgische omgeving.

Maar het is zoals u zegt...iedereen recht op zijn eigen mening.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 17 juni 2022 om 10:34.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2022, 10:35   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik vrees dat die al afgesleept zijn naar de schroothoop.
Nee die staan nog altijd met hun 4 pinkers op in de weg op de linker rijstrook.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2022, 10:39   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Neen, dat is niet moeilijk te begrijpen.
Maar ik zie helemaal geen gronden voor uw mening.
Buiten negationisme, waar zich geen zinnig mens aan kan vegrijpen en rauw racisme zijn er geen verboden meningen in België.

Maar dat geknecht houden, dat snap ik echt niet. Ondanks het gehuil en getier van mensen met de geknechtheidsovertuiging, is Vlaanderen binnen België kunnen uitgroeien tot een van de meest welvarende regio's ter wereld en één van de beste plekjes om te leven.

Het is bergaf beginnen gaan toen enkele mensen over die gekechtheidsonzin begonnen en erin slaagden Vlaanderen meer en meer los te weken uit de vruchtbare Belgische omgeving.

Maar het is zoals u zegt...iedereen recht op zijn eigen mening.
U vergist zich, de correctionele rechtbank had gevangenisstraffen uitgesproken tegen de mensen van Voorpost, omdat ze tegen de islamisering van Vlaanderen zijn.

Volgens het beroepshof was er geen racistische grond voor de veroordeling, over negationisme werd er ook niet gesproken. Er zijn dus, volgens de Belgische correctionele rechtbanken, veel meer meningen verboden. Zich uitspreken tegen islam is er zo één.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2022, 10:42   #24
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Kijk, we stellen ons de vraag, wil BDW Vlaanderen geknecht houden in Belgie?

BDW maakt er gewoon een lachertje van, hij wil van Belgie een confederatie maken. een confederatie die geen onafhankelijke lidstaten kent, geen fiscale autonomie voor de lidstaten, een confederatie die- je gelooft het niet, ook nog eens onderhorig is aan de federale staat Belgie.
...maar is hij dan een anti-Vlaming ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2022, 10:47   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
...maar is hij dan een anti-Vlaming ?
Als hij Vlaanderen geknecht wil houden in Belgie wel.

Dat was de voorwaarde die ik stelde.

Dus, u moet zich afvragen, gaat BDW bijvoorbeeld samen met het VB strijden voor Vlaamse onafhankelijkheid? Het antwoord is nee.

Of wil hij Vlaanderen geknecht houden in een Belgische 'confederatie'? Het antwoord is ja.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2022, 10:59   #26
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
U vergist zich, de correctionele rechtbank had gevangenisstraffen uitgesproken tegen de mensen van Voorpost, omdat ze tegen de islamisering van Vlaanderen zijn.

Volgens het beroepshof was er geen racistische grond voor de veroordeling, over negationisme werd er ook niet gesproken. Er zijn dus, volgens de Belgische correctionele rechtbanken, veel meer meningen verboden. Zich uitspreken tegen islam is er zo één.
Dat is één deel van mijn opmerking
Een dan nog een illustratie dat de vrije meningsuiting in België weldegelijk gegarandeerd is (op negationisme en rauw racisme na).
Ondanks een uitschuiver van de correctionele rechter, kunnen de Voorposters gewoon hun boodschap verspreiden.

Ik zie niets mis....en al zeker geen bewijs van knechting van Vlamingen in België.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2022, 11:03   #27
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Dat is één deel van mijn opmerking
Een dan nog een illustratie dat de vrije meningsuiting in België weldegelijk gegarandeerd is (op negationisme en rauw racisme na).
Ondanks een uitschuiver van de correctionele rechter, kunnen de Voorposters gewoon hun boodschap verspreiden.

Ik zie niets mis....en al zeker geen bewijs van knechting van Vlamingen in België.
seg rode willem

wil jij dat belgie blijft bestaan?

en waarom?
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2022, 11:10   #28
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
lol

de vld en de cdenv kunnen die dat nog, spookrijden?

staan die niet in panne?
Misschien doen ze wel beroep op...

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2022, 11:13   #29
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
seg rode willem

wil jij dat belgie blijft bestaan?

en waarom?
Omdat ik er geen enkele voordeel bij heb dat België niet zou blijven bestaan.
Niet economisch - Waarom zouden eventuele Brusselse en Waalse klanten plots buitenlandse klanten moeten worden. Alleen (een heel klein) beetje extra administratie. Geen voordeel dus.

Niet cultureel - Vlaanderen kan binnen België elke vorm van Vlaamse cultuur promoten. Van Vendelieren tot getatoueerde varkens. Een onafhankelijk Vlaanderen zal hier geen enkel voordeel opleveren.

Niet politiek : er is geen enkele sprankeltje hoop dat de Vlaamse politiek ook maar een zuchtje beter zou zijn dan de belgische politiek. Kijk maar naar onderwijs, mobiliteit....en als ze eens iets mogen doen, zoals de Oosterweel dan maken de Vlaamse politiekers wel dat het allemaal stilvalt. Dus ook hier geen enkel voordeel bij een afsplitsing van België.
Dat wij (door anderen gekozen ongeschikte politiekers dus) beslissingen zouden kunnen nemen over ons (toevallig) eigen grondgebied maakt mij dus echt niet vroolijk. Onderwijs, mobiliteit....bewijzen dat ik eerder nog politiek triester zal worden na zo'n splitsing.

Dus waarom zouden wij veel geld en moeite steken in een spinn-off van België ? Het zal alleen domme uitgaven (bvb briefpapier met het juiste logo) met zich meebrengen. En wie rationeel denkt, gaat toch geen nutteloze kosten op zijn nek halen ? Toch niet voor een dom abstract maar vooral volkomen nutteloos idee als de verering van de geboortebodem ?
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 17 juni 2022 om 11:30.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2022, 14:14   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Dat is één deel van mijn opmerking
Een dan nog een illustratie dat de vrije meningsuiting in België weldegelijk gegarandeerd is (op negationisme en rauw racisme na).
Ondanks een uitschuiver van de correctionele rechter, kunnen de Voorposters gewoon hun boodschap verspreiden.

Ik zie niets mis....en al zeker geen bewijs van knechting van Vlamingen in België.
Een uitschuiver? Een rechtbank die weet dat ze niet bevoegd is veroordeeld mensen tot gevangenisstraf, dat noemt u een uitschuiver?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2022, 14:15   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Omdat ik er geen enkele voordeel bij heb dat België niet zou blijven bestaan.
Niet economisch - Waarom zouden eventuele Brusselse en Waalse klanten plots buitenlandse klanten moeten worden. Alleen (een heel klein) beetje extra administratie. Geen voordeel dus.

Niet cultureel - Vlaanderen kan binnen België elke vorm van Vlaamse cultuur promoten. Van Vendelieren tot getatoueerde varkens. Een onafhankelijk Vlaanderen zal hier geen enkel voordeel opleveren.

Niet politiek : er is geen enkele sprankeltje hoop dat de Vlaamse politiek ook maar een zuchtje beter zou zijn dan de belgische politiek. Kijk maar naar onderwijs, mobiliteit....en als ze eens iets mogen doen, zoals de Oosterweel dan maken de Vlaamse politiekers wel dat het allemaal stilvalt. Dus ook hier geen enkel voordeel bij een afsplitsing van België.
Dat wij (door anderen gekozen ongeschikte politiekers dus) beslissingen zouden kunnen nemen over ons (toevallig) eigen grondgebied maakt mij dus echt niet vroolijk. Onderwijs, mobiliteit....bewijzen dat ik eerder nog politiek triester zal worden na zo'n splitsing.

Dus waarom zouden wij veel geld en moeite steken in een spinn-off van België ? Het zal alleen domme uitgaven (bvb briefpapier met het juiste logo) met zich meebrengen. En wie rationeel denkt, gaat toch geen nutteloze kosten op zijn nek halen ? Toch niet voor een dom abstract maar vooral volkomen nutteloos idee als de verering van de geboortebodem ?
Zo'n hele grote post, allemaal om uzelve te overtuigen...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2022, 14:51   #32
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Een uitschuiver? Een rechtbank die weet dat ze niet bevoegd is veroordeeld mensen tot gevangenisstraf, dat noemt u een uitschuiver?
ja
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2022, 15:34   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Dat is één deel van mijn opmerking
Een dan nog een illustratie dat de vrije meningsuiting in België weldegelijk gegarandeerd is (op negationisme en rauw racisme na).
Veel erger: het promoten van goeie oplossingen op basis van geweld is verboden. Het promoten van doden is verboden. Kortom, elk zinnig politiek discours is verboden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2022, 17:07   #34
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als hij Vlaanderen geknecht wil houden in Belgie wel.

Dat was de voorwaarde die ik stelde.

Dus, u moet zich afvragen, gaat BDW bijvoorbeeld samen met het VB strijden voor Vlaamse onafhankelijkheid? Het antwoord is nee.

Of wil hij Vlaanderen geknecht houden in een Belgische 'confederatie'? Het antwoord is ja.
Thx, dat is tenminste een duidelijk antwoord. Hij is een anti-Vlaming dus (volgens jouw criteria)
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be