Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 september 2013, 20:31   #21
Nvalid
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 april 2011
Berichten: 1.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nee.
Ja en dat weet jij maar al te goed
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2013, 20:33   #22
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.371
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
Ja en dat weet jij maar al te goed
Argumentatie, bronnen?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2013, 21:07   #23
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Zoals ik zei, ze moeten maar geen Microsoft software draaien in hun bedrijven maar op UNIX
draaien, Linux of OSX. Als er 5000 computers geïnfecteerd zijn moet men niet ver zoeken welk
besturingsysteem ze draaien. Gezien ieder bedrijf graag Windows Servertjes, Werkstations die om de haverklap updates uitvoeren via beveiligde verbindingen naar buiten toe enz, is het niet moeilijk dat ze
steeds geïnfecteerd geraken door virii en de gevolgen nu hebben.
Ja want OSX & Linux zijn onbreekbaar. NOT. Kijk, als men genoeg middelen heeft (wat de NSA heeft) geraakt men overal binnen. Is het niet via de computers rechtstreeks dan is het via de netwerk infrastructuur en of de menselijke factor. Hell, de human factor is sowieso de zwakste schakel in élke organisatie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2013, 21:30   #24
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Voor mij is het wraakroepend dat ons telecom systeem zo makkelijk te kraken is, eigenlijk is het gewoon niet beveiligd.
Werk je in IT?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2013, 21:51   #25
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maak maar dat ge uw (Amerikaanse) JSF kunt betalen. Want die kost miljoenen. Zou me niet verwonderen dat de PVDA -en vooral Samsom- het knap lastig gaat krijgen met die JSF. En dat uw regering alleen hierdoor al in moeilijkheden gaat komen.
Wat belet jullie? Koop een Typhoon of een Rafale. We zullen zien hoe goedkoop jullie uit zijn?

Het werkelijke probleem is overigens niet de prijs van de JSF, maar de besparingen op defensie door de jaren heen.
Het in 2001/2002 berekende bedrag voor de aanschaf werd nooit aangepast aan de inflatie.
Wat men er destijds aan dacht uit te geven, ruwweg €6 miljard. Naar koopkracht gerekende zou dit nu 7 á 8 miljard zijn.

Vervolgens heeft men het aanschaf bedrag verlaagd naar €4,5 miljard. Deze €4,5 miljard was ruwweg de prijs voor de aankoop van de F35 kale prijs.
De totale aanschafkosten (investeringsbedrag) werden berekend op rond €6 miljard in 2002.

Van die €4,5 miljard werd een €0,5 miljard uitgegeven. Resteert: € 4 miljard.
Maar dit is het bedrag uit 2002. De koopkrachtwaarde is dus een stuk minder.

Wat onze politici niet benadrukken: er vloeit 21% aan BTW van die €4 miljard terug in de schatkist. Plus invoerrechten per toestel. Vennootschapsbelasting etc.
(Invoerrechten 3 Chinooks: €20 miljoen, bijna €7 miljoen per stuk)
Ofwel van die €4 miljard vloeit er meer dan een miljard € terug in de schatkist. Werkelijke uitgave: vermoedelijk (€2,7 á) €3 miljard

- Betaling aanschaf uitgesmeerd over 10 jaar.
- Defensie budget in 10 jaar: ruwweg €70 miljard
- Aanschafkosten JSF: €4 miljard. Waarvan meer dan een miljard terug in de schatkist.


Had het destijds begrote bedrag in 2002 (€6,065 miljard) aangepast geweest aan de inflatie (2012/2013): €7,22 miljard
In koopkracht gemeten wordt er nu €3,36 miljard (= €4 miljard) aan uitgegeven
Ofwel in feite een besparing in uitgave patroon: €7,22 miljard naar €3,36 miljard

- De kale stuksprijs werd in 2002 begroot op €41,4 miljoen per stuk
- Inflatie gecorrigeerd: €49,29 miljoen per stuk
- Huidige aangegeven kale prijs: €60 á €65 miljoen per stuk

De JSF werd dus niet zozeer duurder, maar het te besteden budget werd gehalveerd.


Politici plegen puur bedrog door aan te komen dat er bespaard kan worden wat deze jet betreft.
Dat kan alleen als men het defensiebudget verder omlaag brengt.
De JSF wordt namelijk (af)betaald uit het jaarlijkse defensiebudget. Geld dat er dus zelfs nog niet is.

Interesseert mij weinig of niet wat er aangeschaft wordt. Een jet is een jet, zal allemaal weinig maken.
Interessant is het plaatje erom heen hoe er gesteggeld wordt.
Cijfers uit de losse vuist berekend met beschikbare cijfers. Zou zeggen kijkt u er eens naar.
Altijd leuk om te horen waar ik de plaat mogelijk mis sla?

Laatst gewijzigd door Adrian M : 16 september 2013 om 21:51.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 09:48   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.625
Standaard

De mede-forummers zullen mij vergeven als ik hier kom vertellen "dat ik die heisa niet snap".

Het is onze wetgever die in fout is.

Die wetgever had moeten voorzien dat de staatsveiligheid beroep mag doen op discrete medewerking van telecombedrijven, om info in te zamelen in het raam van de strijd tegen terrorisme.
Dan hadden de Amerikanen een eenvoudige vraag kunnen richten aan onze staatsveiligheid en dan had dat spellement ietwat officiëler en veiliger geïnstalleerd kunnen worden.

Voor de schurkenstaten zou het geen verschil maken: ze weten, ze moeten vermoeden dat ze gescreend worden, of het nu officieel is of in den duik.
Voor mij maakt het ook geen verschil: ik vind dat men best wat moeite mag doen om te kunnen in kaart brengen welke filous betrokken zijn in en rond Al Quaida en co.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 09:54   #27
buitenlander
Schepen
 
Geregistreerd: 10 september 2013
Berichten: 468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Zoals ik zei, ze moeten maar geen Microsoft software draaien in hun bedrijven maar op UNIX
draaien, Linux of OSX. Als er 5000 computers geïnfecteerd zijn moet men niet ver zoeken welk
besturingsysteem ze draaien. Gezien ieder bedrijf graag Windows Servertjes, Werkstations die om de haverklap updates uitvoeren via beveiligde verbindingen naar buiten toe enz, is het niet moeilijk dat ze
steeds geïnfecteerd geraken door virii en de gevolgen nu hebben.
Waarom zou OSX wel veilig zijn voor spion verhalen?
Apple is tenslotten een amerikaans bedrijf, net zoals de meeste UNIX'en ontwikkeld zijn in de VS. Denk dat OpenBSD de enige is die niet wordt onderhouden in de VS.
En de meeste attacks zijn onafhankelijk van het Operating Systeem, diginotar zou gecompromiteerd zijn via een man-in-the-middle.
buitenlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 09:56   #28
buitenlander
Schepen
 
Geregistreerd: 10 september 2013
Berichten: 468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De mede-forummers zullen mij vergeven als ik hier kom vertellen "dat ik die heisa niet snap".

Het is onze wetgever die in fout is.

Die wetgever had moeten voorzien dat de staatsveiligheid beroep mag doen op discrete medewerking van telecombedrijven, om info in te zamelen in het raam van de strijd tegen terrorisme.
Dan hadden de Amerikanen een eenvoudige vraag kunnen richten aan onze staatsveiligheid en dan had dat spellement ietwat officiëler en veiliger geïnstalleerd kunnen worden.

Voor de schurkenstaten zou het geen verschil maken: ze weten, ze moeten vermoeden dat ze gescreend worden, of het nu officieel is of in den duik.
Voor mij maakt het ook geen verschil: ik vind dat men best wat moeite mag doen om te kunnen in kaart brengen welke filous betrokken zijn in en rond Al Quaida en co.

.
Maw, gij wilt gewoon de vazal uithangen dus.
buitenlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 09:57   #29
buitenlander
Schepen
 
Geregistreerd: 10 september 2013
Berichten: 468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Much ado about nothing.

Klant bij Belgacom (enkel omdat Teleslet een ramp is, mind you) en nooit problemen gehad met dit soort zaken.
Ondanks uw naam, zijt ge gewoon tegen vrijheid.
buitenlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 10:15   #30
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die wetgever had moeten voorzien dat de staatsveiligheid beroep mag doen op discrete medewerking van telecombedrijven, om info in te zamelen in het raam van de strijd tegen terrorisme.
Niet zonder gerechtelijk overzicht.

Citaat:
Dan hadden de Amerikanen een eenvoudige vraag kunnen richten aan onze staatsveiligheid en dan had dat spellement ietwat officiëler en veiliger geïnstalleerd kunnen worden.
Vragen van de Amerikanen hoeven niet per se beantwoord te worden. Zie boven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 11:35   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buitenlander Bekijk bericht
Maw, gij wilt gewoon de vazal uithangen dus.
Een kameraad een handje toesteken om een paar vetzakken bij hun lepels te hebben, valt niet onder mijn definitie van leenman.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 11:39   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Niet zonder gerechtelijk overzicht.



Vragen van de Amerikanen hoeven niet per se beantwoord te worden. Zie boven.
Ik vind dat nogal lachwekkend om aan een onderzoeksrechter te gaan vragen of we bepaalde mails of bepaalde grote transacties vanuit een zekere hoek die we vermoeden moslim- of andere-terroristische gezindheid meer dan genegen te zijn.

Zo'n zakes lijken me eer de speeltuin van de uitvoerende macht te zijn. Staatsveiligheid en militaire veiligheid.

Wij zijn niet het ocmw van de wereld, maar ook niet de rechtbank.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 11:42   #33
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Omdat er momenteel geen bewijs is?
(al zeg ik er onmiddellijk bij: als het klopt, wordt het inderdaad eens tijd dat wij ook eens onze melktanden laten zien, al was het om een heel heel klein beetje van onze geloofwaardigheid te behouden)
Als ze dat maar te boven gaan komen ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 11:52   #34
Visjnu
Minister
 
Visjnu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 3.822
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buitenlander Bekijk bericht
En de meeste attacks zijn onafhankelijk van het Operating Systeem, diginotar zou gecompromiteerd zijn via een man-in-the-middle.
Dat laatste is niet helemaal correct. Bij de DigiNotar aanval is men er in geslaagd hun CA servers te compromitteren, waardoor men in naam van DigiNotar digitale certificaten kon genereren.

Aangezien DigiNotar een Trusted party was (), werden deze certificaten als correct aanvaard oa. door de meeste browsers. Dit liet het toe om man-in-the-middle aanvallen uit te voeren. Uiteindelijk werd, geloof ik, de hack pas ontdekt toen in Iran iemand een vreemde melding kreeg van zijn Chrome browser dat het wel erg vreemd was dat DigiNotar plotseling Google certificaten uitdeelde.

De PoE van de aanval op DigiNotar zelf was langs een niet up-to-date open source pakket dat op hun externe webservers draaide.
__________________
sin otra luz y guía
sino la que en el corazón ardía.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 11:55   #35
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind dat nogal lachwekkend om aan een onderzoeksrechter te gaan vragen of we bepaalde mails of bepaalde grote transacties vanuit een zekere hoek die we vermoeden moslim- of andere-terroristische gezindheid meer dan genegen te zijn.

Zo'n zakes lijken me eer de speeltuin van de uitvoerende macht te zijn. Staatsveiligheid en militaire veiligheid.

Wij zijn niet het ocmw van de wereld, maar ook niet de rechtbank.

.
98% van de wereld zijn geen terroristen. Maar als de Amerikaan de grootste schurkenstaat ter wereld, denkt iedereen die het niet met hen eens is als terrorist te moeten classificeren, ben jij binnenkort ook een terrorist, want je wil een bevriende natie splitsen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 12:14   #36
buitenlander
Schepen
 
Geregistreerd: 10 september 2013
Berichten: 468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Dat laatste is niet helemaal correct. Bij de DigiNotar aanval is men er in geslaagd hun CA servers te compromitteren, waardoor men in naam van DigiNotar digitale certificaten kon genereren.

Aangezien DigiNotar een Trusted party was (), werden deze certificaten als correct aanvaard oa. door de meeste browsers. Dit liet het toe om man-in-the-middle aanvallen uit te voeren. Uiteindelijk werd, geloof ik, de hack pas ontdekt toen in Iran iemand een vreemde melding kreeg van zijn Chrome browser dat het wel erg vreemd was dat DigiNotar plotseling Google certificaten uitdeelde.

De PoE van de aanval op DigiNotar zelf was langs een niet up-to-date open source pakket dat op hun externe webservers draaide.
Inderdaad, je hebt daar gelijk in.
buitenlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 12:22   #37
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind dat nogal lachwekkend om aan een onderzoeksrechter te gaan vragen of we bepaalde mails of bepaalde grote transacties vanuit een zekere hoek die we vermoeden moslim- of andere-terroristische gezindheid meer dan genegen te zijn.

Zo'n zakes lijken me eer de speeltuin van de uitvoerende macht te zijn. Staatsveiligheid en militaire veiligheid.

Wij zijn niet het ocmw van de wereld, maar ook niet de rechtbank.

.
Nu zijn het de terroristen, morgen zijn het uw mails. OVERZICHT IS NODIG.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 12:25   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
98% van de wereld zijn geen terroristen. Maar als de Amerikaan de grootste schurkenstaat ter wereld, denkt iedereen die het niet met hen eens is als terrorist te moeten classificeren, ben jij binnenkort ook een terrorist, want je wil een bevriende natie splitsen.
Ik denk dat ze ginder wel ergens in een klein mapje een goed overzicht hebben van ons communautaire lot.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 12:26   #39
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Nu zijn het de terroristen, morgen zijn het uw mails. OVERZICHT IS NODIG.
Stop dan met mailen via Belgacom he. Niemand verplicht je dat te doen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 12:27   #40
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
http://www.bnr.nl/nieuws/tech/261709...hackt-belgacom

Waarom neemt geen enkele Europese regering maatregelen tegen de spionnen van de VS?

Europa is ziek.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 17 september 2013 om 12:27.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be