Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 januari 2018, 01:06   #21
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ze komen dus ook nooit in een trollenlijst terecht.
Terecht komen, dat kan inderdaad niet, want ze staan er nu al in.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 01:13   #22
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...Er bestaan wellicht mensen die "zuiver" en met goede bedoelingen aan een politieke loopbaan beginnen, maar binnen de kortste keren worden ook zij besmet met dezelfde ziekte waaraan de hele Belgische politiek haar negatief imago dankt: de drang naar méér macht en méér geld.
Een witte duif in de politiek, die belandt steevast op een bordje met een bijhorend sausje...
Maw, die leven niet lang.



Of erger...

__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 01:24   #23
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Op de zwarte lijst uiteraard alleen Antwerpenaren. Verrassend is dit niet
Ha zo ! Ook Tom Meeuws ?!?
Roeselare is enkel parking !

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tom_Meeuws
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 02:27   #24
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.548
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ach ja, de linkerzijde schittert momenteel door haar smeerlapperij en dan zijn er uiteraard geen zuivere politici meer.

Als het over rechts gaat dan zijn de linkse rakkertjes de enige nog zuivere politici uiteraard.
Ze hebben nooit anders gedaan !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 06:09   #25
epicurist_dirk
Minister
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 3.079
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Draaien met de wind helpt niet, dademelee....

Er bestaan wellicht mensen die "zuiver" en met goede bedoelingen aan een politieke loopbaan beginnen, maar binnen de kortste keren worden ook zij besmet met dezelfde ziekte waaraan de hele Belgische politiek haar negatief imago dankt: de drang naar méér macht en méér geld.
Het is zelfs zo in het sjoelmerk België dat het corruptie patroon ondertussen zo geëvalueerd is dat een nieuwe politieker of partij eens ze verkozen werden in de draaikolk van corruptie, maffia praktijken met zwijgplicht terecht komt door automatische benoemingen of aanstellingen dat relateert aan de functie waarvoor ze aangesteld werden.

Voor mij moet alles gelekt worden om de corruptie van de politieke Maffia met zwijgplicht te bekampen.

Misschien moeten we met zen allen eisen dat de duizenden mandaten waarmee gesjoemeld kan worden wettelijk afgeschaft moeten worden voor we gaan kiezen of dat we met zen allen weigeren te gaan kiezen!

Om zo het einde van de politieke Maffia met zwijgplicht te bekomen
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 06:26   #26
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.668
Standaard

Nog steeds niemand gevonden die alsnog zuiver op de graat is?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 06:42   #27
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is toch spijtig? En daarom is zoiets interessant. Als er op die lijst serieuze politici komen die echt onbesproken zijn, dan zou ik daar wel voor willen stemmen.
Komen we zo niet helemaal in de zotternij ? Als het al volstaat voor een politicus om "onbesproken" te zijn als criterium om erop te stemmen dan kunnen we in 2019 allemaal op nobodies op plaats 24 van de lijst stemmen. Die zijn "onbesproken" en niemand weet wie ze zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 07:36   #28
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

.

Laatst gewijzigd door Hypochonder : 18 januari 2018 om 07:36.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 10:06   #29
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Komen we zo niet helemaal in de zotternij ? Als het al volstaat voor een politicus om "onbesproken" te zijn als criterium om erop te stemmen dan kunnen we in 2019 allemaal op nobodies op plaats 24 van de lijst stemmen. Die zijn "onbesproken" en niemand weet wie ze zijn.
Kiesvee, he? 'k Lach hartelijk met jullie in 't algemeen en met jou in 't biezonder.
Want stemmen is democratie in de praktijk, niet?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 18 januari 2018 om 10:07.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 11:09   #30
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Komen we zo niet helemaal in de zotternij ? Als het al volstaat voor een politicus om "onbesproken" te zijn als criterium om erop te stemmen dan kunnen we in 2019 allemaal op nobodies op plaats 24 van de lijst stemmen. Die zijn "onbesproken" en niemand weet wie ze zijn.
Ik heb ondertussen al heel wat bijgeleerd op dit forum: gesjoemel aanpakken hoeft niet, politiek beschadigen achteraf volstaat

De lijst wordt langer, maar nog altijd geen bekende:

http://dewittelijst.be/
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 11:39   #31
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Kiesvee, he? 'k Lach hartelijk met jullie in 't algemeen en met jou in 't biezonder.
Want stemmen is democratie in de praktijk, niet?
Jeepee, ik gun jou je recht om in je bed te blijven liggen ipv te gaan stemmen via de ambassade.
Dat maakt dan dat jouw opinie voor nul komma nul % van het stemmentotaal meeweegt en dat de politieke besluitvorming die daarna zal volgen ook voor nul komma nul % rekening zal houden met jouw politieke wensen.

Het is een mooi rond getal.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 12:06   #32
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jeepee, ik gun jou je recht om in je bed te blijven liggen ipv te gaan stemmen via de ambassade.
Dat maakt dan dat jouw opinie voor nul komma nul % van het stemmentotaal meeweegt en dat de politieke besluitvorming die daarna zal volgen ook voor nul komma nul % rekening zal houden met jouw politieke wensen.

Het is een mooi rond getal.
't Is een Consulaat-Generaal, O gij politiek genie. Ambassades zijn voorbehouden voor de Hoofdsteden.
Bollekes kleuren is natuurlijk eenvoudiger voor het kiesvee dan weten hoe het systeem werkt he. :grinnik:

Ni kwaad worden nu aub.
Maar dat kon ik ni laten liggen, zeg nou zelf
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 12:24   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jeepee, ik gun jou je recht om in je bed te blijven liggen ipv te gaan stemmen via de ambassade.
Dat maakt dan dat jouw opinie voor nul komma nul % van het stemmentotaal meeweegt en dat de politieke besluitvorming die daarna zal volgen ook voor nul komma nul % rekening zal houden met jouw politieke wensen.

Het is een mooi rond getal.
Je vergist je panda,en nog geen beetje.
Dat het stemmenaantal dat een partij haalt in Belgique geen donder te maken heeft met democratie werd de voorlaatste verkiezingen met stip bewezen, en het bewijs zou opnieuw geleverd geworden zijn indien Di Rupo zichzelf niet had uitgerangeerd. De MR behaalde half zoveel stemmen als de N-VA maar speelt op meer dan één punt de hoofdrol in de federale dinges.

We kennen Jays's politieke opinie maar zijn stem zou 0,0 veranderd hebben aan de samenstelling van de federale regering. In die samenstelling heeft niet de kiezer het voor het zeggen maar de partijen. En daar houdt het niet op. Wat hebben de groenen bereikt buiten extra belastingen op wegwepscheermesjes toen zij deel uitmaakten van VerhofstadtI? Hebben zij Doel kunnen redden? Of de wapenuitvoer naar Nepal kunnen beletten?

De N-VA is vele malen groter dan de groenen ooit waren, maar hoeveel heeft de N-VA van haar eigen Vlaams-nationalistische programma kunnen verwezenlijken? WAT is er in Belgique veranderd met de N-VA?

Het is aarsdom om met zo'n slogan naar de kiezer te trekken want elke politieke "alfabeet" weet dat Belgique zo vergrendeld is dat veranderingen zo goed als onmogelijk werden gemaakt. De compromissen op zijn Belgisch en koppeling van de meest absurde dossiers hebben die situatie alleen maar verergerd.

Jay heeft in die zin overschot van gelijk dat gaan stemmen, met of zonder stemplicht of opkomstdwang, geen hol met democratie te maken heeft.
Dat Hitler op (grond) wettelijke wijze aan de macht kwam wil niet zeggen dat het op democratische wijze was.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 12:53   #34
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Durft hier een poster van dit forum zich opgeven als iemand die onkreukbaar is en altijd en overal de volle waarheid en niets dan de waarheid spreekt?????????
Vermits iemand deze draad start vermoed ik dat dit er toch al éne is die dat van zichzelf denkt.
Ja, ik durf dat. Wat niet wil zeggen dat het de waarheid is.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 12:57   #35
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.853
Standaard

Mocht ik het ernstig nemen zou mijn politieke opinie serieus enkel uit zuiver cynisme bestaan. Gelukkig heb ik een uitweg gevonden zoals in de Oudejaarsconferences van Wim Kan zaliger of de optredens van Desproges zaliger, of nog de actuele comics van Ph. Geluck.
Wat mij betreft is het politieke circus puur en uitsluitend entertainment.
Voor de echt belangrijke levenshoudingen t.o.v. jezelf (en je omgeving) gebruik je best je eigen verstand om de samenleving zo doelmatig en aangenaam mogelijk te beleven.

Nimeer, Niminder: Carpe Vitam.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 13:01   #36
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jeepee, ik gun jou je recht om in je bed te blijven liggen ipv te gaan stemmen via de ambassade.
Dat maakt dan dat jouw opinie voor nul komma nul % van het stemmentotaal meeweegt en dat de politieke besluitvorming die daarna zal volgen ook voor nul komma nul % rekening zal houden met jouw politieke wensen.

Het is een mooi rond getal.
in tegenstelling tot jouw gewichtige stem die meetelt voor 1/11.000.000

hier past dit filmpje (45s) https://www.youtube.com/watch?v=yypE0rq0gr4
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 13:21   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Voor de echt belangrijke levenshoudingen t.o.v. jezelf (en je omgeving) gebruik je best je eigen verstand om de samenleving zo doelmatig en aangenaam mogelijk te beleven.
Zo is dat, maar maak dat de politieke anafabeten maar eens wijs die er al heel hun leven werd ingedrild dat gaan stemmen hun democratische plicht is.

Ik kwam er enkele weken geleden nog achter dat mijn ex.buurman, nochtans een uiterst handige, verstandige en werklustige kerel, niet wist dat verzaken aan de stemplicht al een aantal jaartjes niet meer strafbaar is. De reden? Hij is een politieke analfabeet en heeft, zoals dat eigen is aan dat soort analfabeten, een broertje dood aan de politiek.

En toch gaan er nog steeds stemmen om 16-jarigen stemrecht te geven. Een ideetjes waarmee Bertje Anciaux en Steveke Stevaert verlicht werden ten tijde dat de Limburgse kanaalduiker een muziekpodium besprong om een duet te zingen met Dana Winner.

Dat soort wanhoopspogingen bewijst waarom de stemplicht niet officieel wordt afgeschaft. Het zou een massa politieke anafabeten ter ore kunnen komen die zich nu nog ter stembus begeven omdat ze een boete denken te voorkomen....
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 13:22   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in tegenstelling tot jouw gewichtige stem die meetelt voor 1/11.000.000
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 13:29   #39
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.841
Standaard

Citaat:
15/10/2013

Vijftien procent van de Belgen, meer dan een miljoen stemplichtigen, is in oktober 2012 niet gaan stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen. Dat blijkt uit een studie die gisteren gepubliceerd werd. Het cijfer ligt hoger dan ooit tevoren. Bij de gemeenteraadsverkiezingen van zes jaar eerder, in 2006, ging het maar om 11,7 procent.

Opvallend: alle niet-stemmers zouden samen de derde partij van Vlaanderen kunnen vormen. Alleen CD&V en N-VA vertegenwoordigden een groter aandeel van de bevolking. Opmerkelijk is ook dat vooral in de grootsteden het aantal niet-stemmers enorm hoog ligt. In Brussel zelfs tot vijftig procent.

Het erg hoge cijfer doet opnieuw de discussie losbarsten over stemrecht en stemplicht. Open VLD, N-VA en Groen zijn voor de vrije keuze, CD&V en SP.A vinden dat het verplicht moet blijven.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20131024_00808496

Toch straffen Tobback, wetend dat de rooien geen deel uitmaken van de regering....en de tsjeven maar een zeer beperkt deel.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20131024_00808496
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 13:30   #40
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 44.468
Standaard

Ik heb er echt goed om kunnen lachen, de zin van de draadstarter.

Lijst van 'zuivere' Belgische politici.

Best gieren in huidige tijden. (niet alleen in huidige tijden maar kom, de 'zuiverheid' gaat in stijgende lijn)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 januari 2018 om 13:44.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be