Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 januari 2007, 16:57   #21
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.938
Standaard

Ok, maar hoe komt het toch dat de mensen hier weinig patriotisch/chauvinistisch/etc zijn vergeleken met die volkeren ginder die trots zijn op hun afkomst? Hier is zelfs een afkeer van onze cultuur. Zou dat misschien terrecht zijn?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 17:00   #22
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ja, het beste blijven wij daar weg en als het kan: ook andersom.
Te laat!
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 17:07   #23
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ok, maar hoe komt het toch dat de mensen hier weinig patriotisch/chauvinistisch/etc zijn vergeleken met die volkeren ginder die trots zijn op hun afkomst? Hier is zelfs een afkeer van onze cultuur. Zou dat misschien terrecht zijn?
De werkelijke cultuur van minstens Nederland is "doe-maar-gewoon-dan-doe-je-al-gek-genoeg" ofwel een (naar mijn gevoel gezond) wantrouwen tegen cultuurfietserij. Niet meer dan logisch dat daaruit minstens ook enige afkeer resulteert tegen de import van culturen die zich reeds in eigen land als minderwaardig bewezen en bewijzen plus daarenboven hier tot het uiterste overlast en ontregeling beogen te bewerken.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 17:11   #24
Asshen Sukar
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Berichten: 1.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
De werkelijke cultuur van minstens Nederland is "doe-maar-gewoon-dan-doe-je-al-gek-genoeg" ofwel een (naar mijn gevoel gezond) wantrouwen tegen cultuurfietserij. Niet meer dan logisch dat daaruit minstens ook enige afkeer resulteert tegen de import van culturen die zich reeds in eigen land als minderwaardig bewezen en bewijzen plus daarenboven hier tot het uiterste overlast en ontregeling beogen te bewerken.
Volgens mij vind elk volk een andere cultuur minderwaardig. Kan jij mij voorbeelden geven van een volk dat een andere cultuur meerderwaardig aan het hunne vond en daarvoor zijn identiteit ingeruild heeft?
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 17:19   #25
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
Volgens mij vind elk volk een andere cultuur minderwaardig. Kan jij mij voorbeelden geven van een volk dat een andere cultuur meerderwaardig aan het hunne vond en daarvoor zijn identiteit ingeruild heeft?
Spaar me je (pogingen tot) spitsvondigheid.

De verschillen tussen vinden/bevinden/ondervinden geven tevens het onderscheid weer tussen vooroordeel en conclusie.

Aan de vruchten kent men de boom.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 18:27   #26
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
Volgens mij vind elk volk een andere cultuur minderwaardig. Kan jij mij voorbeelden geven van een volk dat een andere cultuur meerderwaardig aan het hunne vond en daarvoor zijn identiteit ingeruild heeft?
Iran heeft de Perzische, indertijd heel hoogstaande cultuur en hun oeroud geloof, het zoroastrisme, ingeruild voor de stompzinnigheid van de islam. De arabisering en daarmee gepaard gaande onverdraagzaamheid tegenover andersgelovigen (veel oudere cultuur van de Kopten in Egypte, Assyriërs in Turkije) in veel moslimgebieden is een voorbeeld van inruilen van cultuur. Ik denk niet dat sluiers en Arabische namen tot pakweg de Indonesische of Maleisische cultuur behoren. Een volk dat niet zijn oorspronkelijke cultuur volledig heeft ingeruild voor de Arabische zijn de Touareg, waar de vrouwen niet gesluierd zijn, maar wel de mannen, en dit al lang van voor de islamitische invasie.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 19:25   #27
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
De werkelijke cultuur van minstens Nederland is "doe-maar-gewoon-dan-doe-je-al-gek-genoeg" ofwel een (naar mijn gevoel gezond) wantrouwen tegen cultuurfietserij. Niet meer dan logisch dat daaruit minstens ook enige afkeer resulteert tegen de import van culturen die zich reeds in eigen land als minderwaardig bewezen en bewijzen plus daarenboven hier tot het uiterste overlast en ontregeling beogen te bewerken.
Het domme volk "vecht" dan tegen de symptomen die voordehandliggend zijn, en niet tegen de oorzaken hiervan. Echt typisch die domme massa, die overigens allen goed is voor te werken en voor de rest mogen die van mij hun bek houden. We hebben ze trouwens nar hier gehaald om onze vuile werkjes te doen, na hen gecoloniseerd te hebben etc...
Ik vind het maar normaal dat zij zich gedragen zoals ze dat nu doen, ik zou dat ook doen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 21:02   #28
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Het domme volk "vecht" dan tegen de symptomen die voordehandliggend zijn, en niet tegen de oorzaken hiervan. Echt typisch die domme massa, die overigens allen goed is voor te werken en voor de rest mogen die van mij hun bek houden. We hebben ze trouwens nar hier gehaald om onze vuile werkjes te doen, na hen gecoloniseerd te hebben etc...
Ik vind het maar normaal dat zij zich gedragen zoals ze dat nu doen, ik zou dat ook doen.
Minimale correctie: voorzover dom volk aanwezig betreft dat rechtstreeks de importen die je beschrijft en dat slag zal echt niet de eigen oorzaken zoeken te bestrijden.

Welke van de in deze draad besproken groepen waren ooit door Nederland gecoloniseerd?
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 21:09   #29
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik hoop dat de Turkse overheid deze man serieus aanpakt. Hoe is zoiets anno 2007 toch mogelijk?
daar weten ze tenminste nog wat opvoeden is. kijk bij ons, met die 'vrije opvoeding', wat is daarvan gekomen? drugs, overspel, hoereloperij, werkweigeraars...
terug naar de oude stijl, streng maar rechtvaardig, neem een voorbeeld aan turkije.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 23:12   #30
Sylvia
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Berichten: 86
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
daar weten ze tenminste nog wat opvoeden is. kijk bij ons, met die 'vrije opvoeding', wat is daarvan gekomen? drugs, overspel, hoereloperij, werkweigeraars...
terug naar de oude stijl, streng maar rechtvaardig, neem een voorbeeld aan turkije.
Het VB is ook voor deze strenge moraal, dus zien die dat nog wel zitten volgens mij.
Ze gaan alleen jaloers zijn dat die Turk eerst met dat idee opgekomen is.
Sylvia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 00:22   #31
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sylvia Bekijk bericht
Het VB is ook voor deze strenge moraal, dus zien die dat nog wel zitten volgens mij.
Ze gaan alleen jaloers zijn dat die Turk eerst met dat idee opgekomen is.
Ehh, bedoel je dat idee van die ketting?
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 00:41   #32
Babylonia
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 januari 2007
Berichten: 1.605
Standaard

Hoeveel zieltjes heeft de kerk gewonnen sind de kruistochten wereldwijd...
Protestanten en kattelieken OVERAL op de wereld...
erger dan de islam....
heel zuid amerika
alle inheemse volkeren bewust uitgemoord...
met de bijbel in de hand.

weet je hoe je een vrouw in de keuken moet houden ?????
DE ketting wat korter maken
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 00:45   #33
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
Hoeveel zieltjes heeft de kerk gewonnen sind de kruistochten wereldwijd...
Protestanten en kattelieken OVERAL op de wereld...
erger dan de islam....
heel zuid amerika
alle inheemse volkeren bewust uitgemoord...
met de bijbel in de hand.

weet je hoe je een vrouw in de keuken moet houden ?????
DE ketting wat korter maken
We zijn inmiddels een eeuwtje of 8 verder en inmiddels is islam echt wel de ergste geworden van AL die griezels hoor.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 00:45   #34
hermanvk
Minister
 
hermanvk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Turner Valley, AB, Canada
Berichten: 3.020
Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DEMOKRATOS Bekijk bericht
Ik ben zelf Koerdisch van afkomst, maar geboren en getogen in Vlaams-Limburg, Over de gevangenissen in Turkije, en Turks-Koerdistan hoef ik niet veel te vertellen. Iedereen zal wel op de hoogte zijn hoe het daar aan toe gaat in die streken, mensenrechten in Turkije? Laat me niet lachen....
Interessant om te weten. Enige ervaring met Turkije? Met de gevangenissen?
Getuigenis van andere Koerden?
En je mag best een en ander vertellen, want turkije is een moslim staat en bijgevolg -ingevolge het verdrag a la Eurabia- kan die rekenen op een goede pers in Europa.
Waarom moet dat land trouwens willens nillens bij de EC?
__________________
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm
Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf
Send an email to: [email protected]
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 00:47   #35
hermanvk
Minister
 
hermanvk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Turner Valley, AB, Canada
Berichten: 3.020
Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
hooow maar

@Demokratos: idd, gij zult het zeker weten, de Turkse overheid behandelt de Koerden soms echt als vuil. Lincoln en ge moet daar niet revisionistisch over doen, het IS zo. Vele internationale organisties hebben het Turkse optreden in Koerdistan veroordeeld en ook de EU stelt het Turks lidmaatschap onder andere daardoor (en terecht!) uit.
Trouwens de Armeniers vergeten? Toevallig -verdomme toch- hoofdzakelijk, zo niet allemaal christenen! En volledig of zo goed als uitgemoord!
__________________
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm
Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf
Send an email to: [email protected]
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 00:48   #36
hermanvk
Minister
 
hermanvk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Turner Valley, AB, Canada
Berichten: 3.020
Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breda Bekijk bericht
deze man heeft dringend hulp nodig , echt gestoord
Wie? Die turk of filosoof?
__________________
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm
Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf
Send an email to: [email protected]
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 00:51   #37
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Trouwens de Armeniers vergeten? Toevallig -verdomme toch- hoofdzakelijk, zo niet allemaal christenen! En volledig of zo goed als uitgemoord!
Ik weet niet of dat echt met godsdienst te maken heeft. Turkije is seculier, en wordt door de huidige machtshebbers (en het leger dus) seculier gehouden.
Het feit dat men dan Koerden (en idd Ameniers) eufemistisch gezegd "de gordijnen in jaagt", zegt volgens mij meer over het imperialistisch gehalte van de staat dan over het "religieuze tolerantie gehalte".
Trouwens, Koerden zijn niet per se Christelijk, er zitten ook moslims tussen. Ze hebben als gemeenschappelijk kenmerk een soort ideologie gebaseerd op gelijkheid tss man en vrouw, een sterk sociaal gerichte leer, en solidariteit met andere volkeren die voor vrijheid vechten. De PKK heeft als richtlijn levensbeschouwelijke neutraliteit..
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 00:54   #38
hermanvk
Minister
 
hermanvk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Turner Valley, AB, Canada
Berichten: 3.020
Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Het domme volk "vecht" dan tegen de symptomen die voordehandliggend zijn, en niet tegen de oorzaken hiervan. Echt typisch die domme massa, die overigens allen goed is voor te werken en voor de rest mogen die van mij hun bek houden. We hebben ze trouwens nar hier gehaald om onze vuile werkjes te doen, na hen gecoloniseerd te hebben etc...
Ik vind het maar normaal dat zij zich gedragen zoals ze dat nu doen, ik zou dat ook doen.


Jij moet eens een goed boek lezen of maar een paar hoofdstukken is ook al goed: Eurabia door Bat Ye'or.
Als je over genoeg zelfkritiek beschikt, zal je zien waarom je zo denkt.
(dat we die arme sukkelaars naar hier haalden om onze vuile werkjes te doen - DAT hebben we gedaan omdat we daardoor olie kregen!)
__________________
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm
Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf
Send an email to: [email protected]
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 00:59   #39
hermanvk
Minister
 
hermanvk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Turner Valley, AB, Canada
Berichten: 3.020
Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
terug naar de oude stijl, streng maar rechtvaardig, neem een voorbeeld aan turkije.
Jong jong jong toch... waar woon jij ergens? Of heb je te veel gesnoven?

Voorbeeld aan turkije zegt die zeg:
Citaat:
The Armenian Genocide (Armenian: Հայոց Ցեղասպանութիւն, Turkish: Ermeni Soykırımı) — also known as the Armenian Holocaust, Great Calamity (Մեծ Եղեռն) or the Armenian Massacre — refers to the forced mass evacuation and related deaths of hundreds of thousands to over a million Armenians, during the government of the Young Turks from 1915 to 1917 in the Ottoman Empire.
Citaat:
During this period, an estimated 37,000 people -- the great majority Kurdish -- were killed in this conflict, and the Turkish forces destroyed 3,000 Kurdish villages as part of a "scorched earth" strategy.
Een voorbeeld
__________________
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm
Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf
Send an email to: [email protected]
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 01:05   #40
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Ik weet niet of dat echt met godsdienst te maken heeft. Turkije is seculier, en wordt door de huidige machtshebbers (en het leger dus) seculier gehouden.
Het feit dat men dan Koerden (en idd Ameniers) eufemistisch gezegd "de gordijnen in jaagt", zegt volgens mij meer over het imperialistisch gehalte van de staat dan over het "religieuze tolerantie gehalte".
Trouwens, Koerden zijn niet per se Christelijk, er zitten ook moslims tussen. Ze hebben als gemeenschappelijk kenmerk een soort ideologie gebaseerd op gelijkheid tss man en vrouw, een sterk sociaal gerichte leer, en solidariteit met andere volkeren die voor vrijheid vechten. De PKK heeft als richtlijn levensbeschouwelijke neutraliteit..
Turkije wordt ALLEEN door het leger ZOGENAAMD seculier gehouden; die lui in het leger zijn zelf ook voor 98 �* 99 % moslims, want Turken.

Koerden zijn vanhuisuit cultureel en taalkundig Perzisch maar genetisch Joods(-er dan de Joden zelf, las ik ergens). Eigenlijk zouden dat 2 redenen voor mij moeten zijn om met ze te sympathiseren, maar tamelijk wat Koerden hebben rellen getrapt in Nederland en er blijk van gegeven "eerwraak" hoog te waarderen dus onze hobbies lopen toch te ver uiteen en MISBRUIK van gastvrijheid kan ik niet billijken.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be