Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wie wens je als volgende Amerikaanse president?
Ik sta achter Trump! 6 20,69%
Geen fan van beide maar als ik moet kiezen, dan maar Trump 2 6,90%
Geen fan van beide maar als moet kiezen, dan maar Harris 8 27,59%
Ik sta achter Harris! 13 44,83%
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 september 2024, 12:33   #21
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 24.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Je moet enkele seconden vroeger gaan, 5:55 start het abortus onderdeel.

Daarin zegt hij dat hij akkoord gaat met al de uitzonderingen van Ronald Reagan voor laattijdige abortussen.

"Het echte probleem zijn de radicale democrats waar je een abortus kan hebben in de 9e maand en zelfs na de geboorte"

Dan gaat het inderdaad over die wetten om zwaar gehandicapte kinderen dood te laten gaan na de geboorte of na een mislukte abortus. De expert in het NBC artikel zegt dat het moord zou zijn als het een gezond kind was, niet als het een ziek of gehandicapt kind betreft, dan mag het wel.

This induction is not abortion, and if a healthy baby is killed after being born in this way, that is infanticide, experts say.

https://www.nbcnews.com/health/healt...ate-rcna159460
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2024, 12:43   #22
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.387
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Je moet enkele seconden vroeger gaan, 5:55 start het abortus onderdeel.

Daarin zegt hij dat hij akkoord gaat met al de uitzonderingen van Ronald Reagan voor laattijdige abortussen.

"Het echte probleem zijn de radicale democrats waar je een abortus kan hebben in de 9e maand en zelfs na de geboorte"

Dan gaat het inderdaad over die wetten om zwaar gehandicapte kinderen dood te laten gaan na de geboorte of na een mislukte abortus. De expert in het NBC artikel zegt dat het moord zou zijn als het een gezond kind was, niet als het een ziek of gehandicapt kind betreft, dan mag het wel.

This induction is not abortion, and if a healthy baby is killed after being born in this way, that is infanticide, experts say.

https://www.nbcnews.com/health/healt...ate-rcna159460
goh, noem me weer een purist, maar als je zo op podium zit te verkondigen dat democraten voorstander zijn voor het doden van een baby na geboorte, zo zonder enige kadering (i.e. uitzonderlijk gevallen, handicap, etc. etc.), dan lijkt het me dat je een andere boodschap wilt brengen.

"You're allowed to execute the baby after it's born"

bon, zolang gij het allemaal maar in uw hoofd met elkaar verzoend krijgt, is't ok I guess
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2024, 13:37   #23
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
goh, noem me weer een purist, maar als je zo op podium zit te verkondigen dat democraten voorstander zijn voor het doden van een baby na geboorte, zo zonder enige kadering (i.e. uitzonderlijk gevallen, handicap, etc. etc.), dan lijkt het me dat je een andere boodschap wilt brengen.

"You're allowed to execute the baby after it's born"

bon, zolang gij het allemaal maar in uw hoofd met elkaar verzoend krijgt, is't ok I guess
de PBA discussie (partial-birth-abortion, een term die ogenschijnlijk moet aangeven dat men "gedeeltelijk" kan geboren zijn) woedt al vele jaren.

https://jme.bmj.com/content/39/5/261

Men noemt het dan geen abortus meer, maar euthanasie.
De uitwerking is de dood van het kind uiteraard, al dan niet voor fysieke of morele redenen justifieerbaar.

Nu, louter moreel gezien is voor mij abortus VOOR de geboorte gewoon moord, alsook abortus vlak na de geboorte, gezien een pasgeboren kind uiteraard niet voor euthanasie kan kiezen. Men kan dan debatteren over wanneer exact de jaren van onderscheid worden bereikt, en een mens zelf kan kiezen om geassisteerd zijn leven te beëindigen.

Voor de rest heb ik deze discussie niet gevolgd, dus ik weet niet waar je trump nu eigenlijk van beschuldigt.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2024, 17:09   #24
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 24.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
goh, noem me weer een purist, maar als je zo op podium zit te verkondigen dat democraten voorstander zijn voor het doden van een baby na geboorte, zo zonder enige kadering (i.e. uitzonderlijk gevallen, handicap, etc. etc.), dan lijkt het me dat je een andere boodschap wilt brengen.

"You're allowed to execute the baby after it's born"

bon, zolang gij het allemaal maar in uw hoofd met elkaar verzoend krijgt, is't ok I guess
Gogh, op dezelfde manier verklaren ze ook dat hij een leugenaar is. Moet je telkens de omkadering bij zeggen op een evenement? Lijkt me niet doenbaar.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2024, 17:18   #25
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.387
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Gogh, op dezelfde manier verklaren ze ook dat hij een leugenaar is. Moet je telkens de omkadering bij zeggen op een evenement? Lijkt me niet doenbaar.
Dude, dat is geen detailtje he.

Anyway…
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2024, 21:30   #26
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 24.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Dude, dat is geen detailtje he.

Anyway…
Elk leven is toch evenveel waard? Dat zou dus geen verschil mogen uitmaken dat het enkel over gehandicapten en mislukte abortussen gaat.

Ik ben voorstander van die maatregel en in België doen ze dat ook wel, maar dokter Mengele zou een nog groter voorstander zijn. Het is grappig hoe ze Trump afdoen als een demoon omdat hij vond dat zijn gehandicapt neefje dood beter af zou zijn en dan zitten ze zelf met grote overtuiging het doden van gehandicapten te verdedigen. Dat stomme gedoe zorgt ervoor dat ik nog meer voor Trump ben.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2024, 21:54   #27
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.924
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat stomme gedoe zorgt ervoor dat ik nog meer voor Trump ben.
Trump gaat alle kanten uit wat betreft zijn abortus-standpunt. Geen touw aan vast te knopen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2024, 04:12   #28
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
de PBA discussie (partial-birth-abortion, een term die ogenschijnlijk moet aangeven dat men "gedeeltelijk" kan geboren zijn) woedt al vele jaren.

https://jme.bmj.com/content/39/5/261

Men noemt het dan geen abortus meer, maar euthanasie.
De uitwerking is de dood van het kind uiteraard, al dan niet voor fysieke of morele redenen justifieerbaar.

Nu, louter moreel gezien is voor mij abortus VOOR de geboorte gewoon moord, alsook abortus vlak na de geboorte, gezien een pasgeboren kind uiteraard niet voor euthanasie kan kiezen. Men kan dan debatteren over wanneer exact de jaren van onderscheid worden bereikt, en een mens zelf kan kiezen om geassisteerd zijn leven te beëindigen.

Voor de rest heb ik deze discussie niet gevolgd, dus ik weet niet waar je trump nu eigenlijk van beschuldigt.
Weinig dieren kunnen spreken toch verlost men ze uit hun lijden als het moet.
Mensen moeten lijden.
Lijden is een verheven goed in menige godsdienst.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2024, 08:10   #29
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 24.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Trump gaat alle kanten uit wat betreft zijn abortus-standpunt. Geen touw aan vast te knopen.
Ja, dat is waar. Uiteindelijk is hij voor abortus tot 12-13 weken en voor uitzonderingen voor laattijdige abortussen. Dat heeft hij al duidelijk gezegd. Hij neemt eigenlijk exact het standpunt in van België die een pragmatisch en logisch beleid heeft. Hij starte dan ook oorspronkelijk bij de democraten.

Nu hij de extreem katholieken voor zich moet winnen haalt hij extreme voorbeelden aan van de dems en blaast die wat op in zijn speeches. Tegelijk is hij er geen groot tegenstander van getuige de uitspraak over zijn gehandicapt neefje, hij wil enkel de mix met laattijdige abortussen van gezonde kinderen er uit. Z’n extreem katholieke volgelingen zijn dan weer compleet tegen alle abortussen, zij kiezen dan eigenlijk voor het minste kwaad.

Het grappige is dat de dems en Trump volledig eens zijn met elkaar behalve dan het aantal weken na bevruchting dat een abortus zou mogen. Het wordt echter opgeblazen tot een groot twistpunt.

Om te vergelijken, in België is dat 12 weken, in Nederland 22 weken maar daarom zijn we nog niet elkaars morele vijanden zoals in de VS.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2024, 09:11   #30
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ja, dat is waar. Uiteindelijk is hij voor abortus tot 12-13 weken en voor uitzonderingen voor laattijdige abortussen. Dat heeft hij al duidelijk gezegd. Hij neemt eigenlijk exact het standpunt in van België die een pragmatisch en logisch beleid heeft. Hij starte dan ook oorspronkelijk bij de democraten.

Nu hij de extreem katholieken voor zich moet winnen haalt hij extreme voorbeelden aan van de dems en blaast die wat op in zijn speeches. Tegelijk is hij er geen groot tegenstander van getuige de uitspraak over zijn gehandicapt neefje, hij wil enkel de mix met laattijdige abortussen van gezonde kinderen er uit. Z’n extreem katholieke volgelingen zijn dan weer compleet tegen alle abortussen, zij kiezen dan eigenlijk voor het minste kwaad.
Een maatschappij waar een kind van 10-12 jaar niet alleen naar de bibliotheek mag en gebande jeugdboeken niet kan lezen, maar wel een zwangerschap moet volbrengen ook al is haar leven in gevaar.

Een verkrachter kan aldus de moeder van zijn kinderen 'uitkiezen'.

Een abortus mag dan niet bij een ongewenste zwangerschap, de moeder moet het ter wereld laten komen en dan kan ze samen met de pasgeborene haar plan trekken als de middelen er niet zijn.

Citaat:
Het grappige is dat de dems en Trump volledig eens zijn met elkaar behalve dan het aantal weken na bevruchting dat een abortus zou mogen. Het wordt echter opgeblazen tot een groot twistpunt.

Om te vergelijken, in België is dat 12 weken, in Nederland 22 weken maar daarom zijn we nog niet elkaars morele vijanden zoals in de VS.
Waarom heeft hij er dan voor gezorgd dat Roe vs Wade werd teruggedraaid?
Geloof je echt dat hij het recht op abortus tot 12 weken terug gaat invoeren op nationale schaal?

De Christelijke Taliban zal integendeel nog verder willen gaan en vinden IVF en voorbehoedsmiddelen ook des duivels.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2024, 11:44   #31
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 24.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Een maatschappij waar een kind van 10-12 jaar niet alleen naar de bibliotheek mag en gebande jeugdboeken niet kan lezen, maar wel een zwangerschap moet volbrengen ook al is haar leven in gevaar.

Een verkrachter kan aldus de moeder van zijn kinderen 'uitkiezen'.

Een abortus mag dan niet bij een ongewenste zwangerschap, de moeder moet het ter wereld laten komen en dan kan ze samen met de pasgeborene haar plan trekken als de middelen er niet zijn.
Hij zegt zelf dat hij voorstander is van de uitzonderingen voor laattijdige abortussen zoals verkrachting etc.

Met "het minste kwaad" bedoel ik de extreem christenen die kiezen voor Trump.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Waarom heeft hij er dan voor gezorgd dat Roe vs Wade werd teruggedraaid?
Geloof je echt dat hij het recht op abortus tot 12 weken terug gaat invoeren op nationale schaal?

De Christelijke Taliban zal integendeel nog verder willen gaan en vinden IVF en voorbehoedsmiddelen ook des duivels.
Daarom dat hij het per staat wil laten beslissen, je kunt een bus nemen.

Dat is in Europa net zo, België is 12 weken, nederland 22 weken. Neem dan gewoon de bus, iedereen tevreden.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2024, 12:05   #32
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 22.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Hij zegt zelf dat hij voorstander is van de uitzonderingen voor laattijdige abortussen zoals verkrachting etc.

Met "het minste kwaad" bedoel ik de extreem christenen die kiezen voor Trump.



Daarom dat hij het per staat wil laten beslissen, je kunt een bus nemen.

Dat is in Europa net zo, België is 12 weken, nederland 22 weken. Neem dan gewoon de bus, iedereen tevreden.
De christelijke taliban zal niet rusten vooraleer abortus in de hele VS aan banden is gelegd. Die mikken op termijn op een beslissing van het Hooggerechtshof dat terugkeert naar een volledige ban.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2024, 13:53   #33
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Hij zegt zelf dat hij voorstander is van de uitzonderingen voor laattijdige abortussen zoals verkrachting etc.

Met "het minste kwaad" bedoel ik de extreem christenen die kiezen voor Trump.



Daarom dat hij het per staat wil laten beslissen, je kunt een bus nemen.

Dat is in Europa net zo, België is 12 weken, nederland 22 weken. Neem dan gewoon de bus, iedereen tevreden.
In Idaho is het strafbaar om iemand te helpen een abortus te plegen in een andere staat.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2024, 14:38   #34
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 24.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
In Idaho is het strafbaar om iemand te helpen een abortus te plegen in een andere staat.
Ja, dat is wel een punt maar daar kan hij of Harris niet veel aan doen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2024, 15:05   #35
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.387
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Elk leven is toch evenveel waard? Dat zou dus geen verschil mogen uitmaken dat het enkel over gehandicapten en mislukte abortussen gaat.

Ik ben voorstander van die maatregel en in België doen ze dat ook wel, maar dokter Mengele zou een nog groter voorstander zijn. Het is grappig hoe ze Trump afdoen als een demoon omdat hij vond dat zijn gehandicapt neefje dood beter af zou zijn en dan zitten ze zelf met grote overtuiging het doden van gehandicapten te verdedigen. Dat stomme gedoe zorgt ervoor dat ik nog meer voor Trump ben.
Ik nam zijn uitspraak "it's ok for Democrates to execute baby's" maar als 1 voorbeeld van zijn, soms ziekelijke leugens. Het enige wat gij tot nu doet is een uitleg geven hoe die uitspraak in de striktste zin van de lezing technisch gezien toch niet echt 100% een leugen is. Ok dan
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2024, 13:42   #36
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.387
Standaard

4 wensen Trump vs. 18 wensen Harris.

Bizar...



Is er enige schroom bij zij die naar Trump leunen om kleur te bekennen?...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2024, 16:35   #37
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 24.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik nam zijn uitspraak "it's ok for Democrates to execute baby's" maar als 1 voorbeeld van zijn, soms ziekelijke leugens. Het enige wat gij tot nu doet is een uitleg geven hoe die uitspraak in de striktste zin van de lezing technisch gezien toch niet echt 100% een leugen is. Ok dan
Als iemand met Down volgens jou geen gelijke rechten heeft dan heb je gelijk, die kun je in die staten ook aborteren tot net voor de geboorte. Maar ok, ik ben ook niet blij met trump die dat zegt terwijl hij zelf voorstander is van die maatregel. Maar een leugen is het niet, tenzij je het op een enge definitie bekijkt.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2024, 07:40   #38
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 24.260
Standaard

Dit is nu opeens een abortus topic geworden maar ook in de UK kun je een kind met Down termineren tot net voor de geboorte. Dat is een volledig functioneren kind die toevallig nog in de baarmoeder zit, die kan dus worden dood gemaakt.

Om duidelijk te zijn, zelf ben ik voorstander hiervan. Betreft genetische ziektes ben ik nogal Nazi bij abortussen, eenmaal je het een naam geeft gaat dat uiteraard veel moeilijker.

Het grappige is wel dat in 30 staten je een dubbele moord pleegt als je een zwangere vrouw zou vermoorden, dan is dat ongeboren kind opeens wel een mens met rechten. Het is gewoon grappig hoe progressief links abortussen zo heeft omarmd waarbij het eigenlijk een ongeboren persoon zonder rechten zou moeten steunen. Maar goed, een gegeven paard kijk je niet in de bek.

https://www.bbc.com/news/uk-england-...herts-51658631

At 32 weeks, a test showed she had Down's syndrome and doctors reminded Emma several times that she could be legally aborted until birth.
"At 38 weeks, the doctors made it really, really, really clear that if I changed my mind on the morning of the induction to let them know, because it wasn't too late.

"I was told that until my baby had started travelling down the birth canal, I could still terminate."
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2024, 11:06   #39
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.387
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dit is nu opeens een abortus topic geworden
Euh, nee. Dat heb jij ervan gemaakt. Lees nog eens terug tot waar het begint over abortus. Ik haf het louter als voorbeeld van hoe Trump liegt.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2024, 23:29   #40
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.387
Standaard

Hey Hoofdstraat, wil je me deze ook even uitleggen?

Voor een toehoorder zonder veel context, klinkt dit alsof hij illegale immigranten wilt executeren. Luister vooral tot het einde.

https://x.com/atrupar/status/1832797962814009628?s=46

Of bedoelt hij iets anders?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be