Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 augustus 2008, 11:17   #21
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
België is geen artificiële staat. Is dat ook een voltooid verleden tijd?
elk land dat geen eiland is, is artificieel, hoe kan je daar nu over discussiëren?? die grenzen zijn er niet zomaar gekomen hé, mensen hebben die daar gelegd.

ook een onafhankelijk Vlaanderen zal een artificieel land zijn, uiteraard. maar wat is het belang daarvan???
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 15:43   #22
Doedelzak
Banneling
 
 
Doedelzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2008
Berichten: 919
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
elk land dat geen eiland is, is artificieel, hoe kan je daar nu over discussiëren?? die grenzen zijn er niet zomaar gekomen hé, mensen hebben die daar gelegd.

ook een onafhankelijk Vlaanderen zal een artificieel land zijn, uiteraard. maar wat is het belang daarvan???
Het zal je misschien verbazen, maar ik ben het daarmee eens, hoor.

Misschien eens proberen De Wever te overtuigen.
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 19:04   #23
Thorum
Burger
 
Geregistreerd: 1 augustus 2008
Locatie: Brussel
Berichten: 155
Standaard

Iedereen heeft recht op een eigen mening. Dat is één van de sterkste punten van de NVA.
Thorum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 22:21   #24
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Het zal je misschien verbazen, maar ik ben het daarmee eens, hoor.

Misschien eens proberen De Wever te overtuigen.
ik dacht dat Dewever dit al eens gezegd heeft. hij is toch een historicus, hij moet het maw weten.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 22:24   #25
FDM
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Locatie: NEEE
Berichten: 4.466
Standaard

zou moeten weten , hij is leraar dus rammelt alles af , wil nog niet zeggen dat hij het ook kent
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2008, 12:26   #26
Queensburry
Gouverneur
 
Queensburry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2005
Berichten: 1.107
Standaard

Tot vorig jaar had ik veel sympathie voor het Wevermanneke, ik geef het toe.
Maar dat is ondertussen al hééél lang geleden. Het Wevermanneke heeft zich ondertussen gemanifesteerd als een opportunist die nog liever aan de volgende verkiezingen denkt en daarom liever geen akkoord ziet gesloten worden, zodat hij met een gecultiveerd minderwaardidheidscomplex de Franstaligen van cultuurimperialisme kan beschuldigen.
Hij is een echte Vlaming: hij voelt zich goed als hij de verontwaardigde underdog kan spelen. Zielig, héél zielig.
Eerst de boel altijd maar torpederen en dan luid verkondigen dat België niet meer werkt. Komaan zeg, zo dom zijn zelfs de hevigste Vlaams-Nationalisten niet meer (of wel?).

Eigenlijk wil ik alleen dit maar zeggen: Wie vies is van een compromis heeft geen plaats in de politiek van een democratie. Enkel dictaturen moeten geen compromissen sluiten.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2008, 12:29   #27
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Tot vorig jaar had ik veel sympathie voor het Wevermanneke, ik geef het toe.
Maar dat is ondertussen al hééél lang geleden. Het Wevermanneke heeft zich ondertussen gemanifesteerd als een opportunist die nog liever aan de volgende verkiezingen denkt en daarom liever geen akkoord ziet gesloten worden, zodat hij met een gecultiveerd minderwaardidheidscomplex de Franstaligen van cultuurimperialisme kan beschuldigen.
Hij is een echte Vlaming: hij voelt zich goed als hij de verontwaardigde underdog kan spelen. Zielig, héél zielig.
Eerst de boel altijd maar torpederen en dan luid verkondigen dat België niet meer werkt. Komaan zeg, zo dom zijn zelfs de hevigste Vlaams-Nationalisten niet meer (of wel?).

Eigenlijk wil ik alleen dit maar zeggen: Wie vies is van een compromis heeft geen plaats in de politiek van een democratie. Enkel dictaturen moeten geen compromissen sluiten.
je hebt gelijk, maar moet je met gelijk wel compromis akkoord gaan als democraat?

als je 100 vraagt, mag je content zijn met 1?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2008, 16:26   #28
Queensburry
Gouverneur
 
Queensburry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2005
Berichten: 1.107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je hebt gelijk, maar moet je met gelijk wel compromis akkoord gaan als democraat?

als je 100 vraagt, mag je content zijn met 1?
Wie ligt er wakker van BHV? Als je dan toch een symbooldossier moet kiezen om een loopgravenoorlog uit te vechten, waarom kies je dan niet de noord-zuid transferten, de misbruik van de ziekteverzekering of de lakse werkloosheidscontroles in Wallonië? Dat is dus al heel dom van de NVA.

Er zijn er die stellen dat het Wevermanneke vasthoudt aan zijn principes, maar daar heb ik niets van gemerkt toen hij bij het geval De Decker door zijn eigen partij werd afgeschoten maar het toch maar vertikte ontslag te nemen wat hij had moeten doen (i.p.v. halfslachtig 'zijn functie ter beschikking te stellen indien de partijtop dat wenst')

Maar wat ik tegen het Wevermanneke heb, is niet zozeer dat hij zijn politieke vrienden constant belachelijk maakt (de CD&V laat het toe dat ze voortdurend worden geridiculiseerd, Leterme op kop, dus dat moeten ze zelf maar weten) maar dat hij geen akkoord wil. Hij wil de verkiezingen winnen en profileert zich met zijn totaal onhaalbare standpunten. Mijn zijn constante beledigingen aan het adres van de Walen 'een potteke suiker', 'Walen zijn immigranten', enz. zullen de Walen nog minder geneigd zijn een compromis te sluiten. En hij weet dat!
Dus is hij eigenlijk zelf de grootste hinderpaal voor een staatshervorming.

En laten we vooral niet vergeten dat het land redelijk goed draaide, totdat de NVA/CD&V de verkiezingen won. Wie betaalt de miljarden die sindsdien verspilt zijn door het non-beleid? Juist, wij !
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2008, 16:30   #29
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.813
Standaard

Dankzij Bart De Wever is Vlaanderen Vlaamser dan ooit!

Dank aan Bart
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2008, 16:35   #30
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Wie ligt er wakker van BHV? Als je dan toch een symbooldossier moet kiezen om een loopgravenoorlog uit te vechten, waarom kies je dan niet de noord-zuid transferten, de misbruik van de ziekteverzekering of de lakse werkloosheidscontroles in Wallonië? Dat is dus al heel dom van de NVA.

Er zijn er die stellen dat het Wevermanneke vasthoudt aan zijn principes, maar daar heb ik niets van gemerkt toen hij bij het geval De Decker door zijn eigen partij werd afgeschoten maar het toch maar vertikte ontslag te nemen wat hij had moeten doen (i.p.v. halfslachtig 'zijn functie ter beschikking te stellen indien de partijtop dat wenst')

Maar wat ik tegen het Wevermanneke heb, is niet zozeer dat hij zijn politieke vrienden constant belachelijk maakt (de CD&V laat het toe dat ze voortdurend worden geridiculiseerd, Leterme op kop, dus dat moeten ze zelf maar weten) maar dat hij geen akkoord wil. Hij wil de verkiezingen winnen en profileert zich met zijn totaal onhaalbare standpunten. Mijn zijn constante beledigingen aan het adres van de Walen 'een potteke suiker', 'Walen zijn immigranten', enz. zullen de Walen nog minder geneigd zijn een compromis te sluiten. En hij weet dat!
Dus is hij eigenlijk zelf de grootste hinderpaal voor een staatshervorming.

En laten we vooral niet vergeten dat het land redelijk goed draaide, totdat de NVA/CD&V de verkiezingen won. Wie betaalt de miljarden die sindsdien verspilt zijn door het non-beleid? Juist, wij !
De Franstalige waren natuurlijk niet de hinderpaal .... BDW en zijn N-VA dat is DE hinderpaal... tssss

Beste, Kun je eens zeggen welke miljarden CD&V/ N-VA heeft verspild? Je kunt geen miljarden verspillen die er niet zijn. Daar heeft Paars grondig voor gezorgd.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2008, 17:07   #31
joenk
Vreemdeling
 
joenk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2006
Locatie: Essen, België
Berichten: 71
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
De Franstalige waren natuurlijk niet de hinderpaal .... BDW en zijn N-VA dat is DE hinderpaal... tssss

Beste, Kun je eens zeggen welke miljarden CD&V/ N-VA heeft verspild? Je kunt geen miljarden verspillen die er niet zijn. Daar heeft Paars grondig voor gezorgd.
Euhm... zoals ik reeds in een ander topic zei:

Citaat:
Graag zou ik eens een betrouwbare studie lezen die uitrekent hoeveel deze crisis ons land nu eigenlijk al heeft gekost. Het lijkt mij jammer genoeg eerder logisch dat het ons land miljarden kost, misschien nog niet op dit moment, maar wel naar de toekomst toe. De totale impact op de economie zal waarschijnlijk pas binnen x aantal jaar bekend zijn.
Dat is dan ook hetgeen mij zo frustreert aan deze materie. Aan de ene kant hoor je de NV-A en andere flaminganten roepen dat er ieder jaar miljarden naar Wallonië vloeien (die voor discussie vatbaar zijn), aan de andere kant zijn zij zélf de mede oorzaak van het falen van deze regering / staatshervorming en zijn zij dus ook de medeoorzaak van een miljardenkost voor België.
Toch moet men niet enkel met het beschuldigende vingertje naar deze Flaminganten wijzen. Ook de Walen zijn deels verantwoordelijk voor deze crisis. Sommigen onder hen (misschien is ‘de meeste onder hen’ beter gekozen) verwijt ik gebrek aan realiteitszin. Zij lijken maar niet te (willen?) beseffen dat dit land geen toekomst heeft als we de instellingen van het land niet hervormen.
Je kan misschien geen miljarden verspillen die er niet zijn, maar je kan wel door een actief en goed economisch beleid te voeren ervoor zorgen dat de economie ons (véél) geld oplevert.
joenk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2008, 19:20   #32
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joenk Bekijk bericht
Euhm... zoals ik reeds in een ander topic zei:



Je kan misschien geen miljarden verspillen die er niet zijn, maar je kan wel door een actief en goed economisch beleid te voeren ervoor zorgen dat de economie ons (véél) geld oplevert.
bwa, we zijn het enige land in de regio die een groei heeft van 0.3% al de rest boert achteruit.
En ik denk niet dat die 0.3% in Wallonie zit

Die staatshervorming is net nodig om te kunnen een goed economisch beleid te voeren.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 15:01   #33
Queensburry
Gouverneur
 
Queensburry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2005
Berichten: 1.107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
bwa, we zijn het enige land in de regio die een groei heeft van 0.3% al de rest boert achteruit.
En ik denk niet dat die 0.3% in Wallonie zit

Die staatshervorming is net nodig om te kunnen een goed economisch beleid te voeren.
Probleem met al die Vlaamse extremisten is dat ze in een wij-zij denkkader vastzitten, terwijl iedereen van de kust tot Aarlen in hetzelfde Belgische schuitje zit.
Ik voel me goed als Belg. Bijna twintig jaar professionele ervaring in Brussel, in een Europees en zelfs wereldomvattend werkkader, heeft me één zaak zeker geleerd: als je als Vlaming in België nog steeds je minderwaardigheidscomplex cultiveert zoals het Wevermanneke dat doet - ondanks een democratische meerderheid en de grootste financiële draagkracht - dan zul je als Vlaming het zeker nooit halen in een Europees kader waar je die hefboming niet hebt.
De Vlaming is van nature geneigd zich op zichzelf terug te plooien, en Vlaanderen is dan zelfs nog te groot, men associeert zich het liefst nog met een streek, of een provincie, met bijhorend dialect. (Niets is genanter dan een Antwerpenaar in tegen een Brit te horen vertellen dat Limburgers dom zijn en West-Vlamingen allemaal een spraakgebrek hebben.)
Het is pas door op zelfzekere maar ook respectvolle manier met de Walen om te gaan - binnen het Belgische kader - dat we onze kleine kantjes als Vlaming kunnen wegwerken.
Het Wevermanneke doet net het omgekeerde.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 15:09   #34
joenk
Vreemdeling
 
joenk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2006
Locatie: Essen, België
Berichten: 71
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Probleem met al die Vlaamse extremisten is dat ze in een wij-zij denkkader vastzitten, terwijl iedereen van de kust tot Aarlen in hetzelfde Belgische schuitje zit.
Ik voel me goed als Belg. Bijna twintig jaar professionele ervaring in Brussel, in een Europees en zelfs wereldomvattend werkkader, heeft me één zaak zeker geleerd: als je als Vlaming in België nog steeds je minderwaardigheidscomplex cultiveert zoals het Wevermanneke dat doet - ondanks een democratische meerderheid en de grootste financiële draagkracht - dan zul je als Vlaming het zeker nooit halen in een Europees kader waar je die hefboming niet hebt.
De Vlaming is van nature geneigd zich op zichzelf terug te plooien, en Vlaanderen is dan zelfs nog te groot, men associeert zich het liefst nog met een streek, of een provincie, met bijhorend dialect. (Niets is genanter dan een Antwerpenaar in tegen een Brit te horen vertellen dat Limburgers dom zijn en West-Vlamingen allemaal een spraakgebrek hebben.)
Het is pas door op zelfzekere maar ook respectvolle manier met de Walen om te gaan - binnen het Belgische kader - dat we onze kleine kantjes als Vlaming kunnen wegwerken.
Het Wevermanneke doet net het omgekeerde.
Jep, dat noemt men nu een 'imagined community'... Denken dat we als één geheel bij elkaar horen, terwijl dat historisch gezien niet klopt.
joenk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 08:12   #35
Queensburry
Gouverneur
 
Queensburry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2005
Berichten: 1.107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joenk Bekijk bericht
Jep, dat noemt men nu een 'imagined community'... Denken dat we als één geheel bij elkaar horen, terwijl dat historisch gezien niet klopt.
Als je die redenering van 'niet bij elkaar horen' doortrekt, kun je best de hele Europese Unie opdoeken, en dan kunnen we weer een paar leuke oorlogen tegemoet zien.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 08:16   #36
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Als je die redenering van 'niet bij elkaar horen' doortrekt, kun je best de hele Europese Unie opdoeken, en dan kunnen we weer een paar leuke oorlogen tegemoet zien.
de Europese Unie bewijst dat je met duidelijke grenzen goed kunt samenwerken.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 13:52   #37
Queensburry
Gouverneur
 
Queensburry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2005
Berichten: 1.107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de Europese Unie bewijst dat je met duidelijke grenzen goed kunt samenwerken.
En Bart De Wever bewijst dat je met een bekrompen vijandsbeeld niet goed kunt samewerken.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 13:57   #38
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
En Bart De Wever bewijst dat je met een bekrompen vijandsbeeld niet goed kunt samewerken.
Als je De Wever met Le Soir of La Libre vergelijkt, laat staan met Maingain of Happart, dan is De Wever een bijzonder gematigd persoon.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 14:10   #39
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
En Bart De Wever bewijst dat je met een bekrompen vijandsbeeld niet goed kunt samewerken.
Tiens, wie zit er voortdurend corridors over vijandelijk grondgebied te eisen?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 14:12   #40
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.813
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
En Bart De Wever bewijst dat je met een bekrompen vijandsbeeld niet goed kunt samewerken.
juist
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be