Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 augustus 2008, 14:51   #21
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Jullie zijn er dan nog trots op ook. Jullie moeten jullie zetels hebben van overlopers. En van overlopers en opportunisten, daar zit Lijst Dedecker vol van.

Nooit van zijn levens stem ik op die partij. Trouwens Dedecker wil het Vlaamse wielrennen ook nog eens kapot krijgen.
Met dat "opportunisten" heb je gelijk, geloof ik. Ze gaan pas over naar Dedecker als ze niet meer zeker zijn van een verkiesbare plaats...
Dat ruikt naar opportunisme, niet naar standvastigheid en idealisme.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 14:51   #22
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
We gaan toch eens weddenschappen moeten organiseren hoe lang Lucien wacht om zoiets te posten. 't Is dan ook het enige wat'em nog doet.
Dat is ook een feit.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 18:50   #23
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Met dat "opportunisten" heb je gelijk, geloof ik. Ze gaan pas over naar Dedecker als ze niet meer zeker zijn van een verkiesbare plaats...
Dat ruikt naar opportunisme, niet naar standvastigheid en idealisme.
Het is maar hoe men dat allemaal bekijkt en voor wie dat geldt. Neem nu Jurgen Verstrepen. Men kan hem moeilijk beschuldigen van opportunisme. De kans had er meer dan dik ingezeten dat hij nooit gekozen was geworden op de LDD.

Laatst gewijzigd door system : 25 augustus 2008 om 18:52.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 21:08   #24
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het is maar hoe men dat allemaal bekijkt en voor wie dat geldt. Neem nu Jurgen Verstrepen. Men kan hem moeilijk beschuldigen van opportunisme. De kans had er meer dan dik ingezeten dat hij nooit gekozen was geworden op de LDD.
Niet helemaal.

Kijk, ik heb Verstrepen zijn verhaal gehoord en ik vond het wel wat hebben maar tegenwoordig hoeft het voor mij niet zo nodig meer. Zich libertair noemen en dan bij een nationalistische partij gaan militeren. NOT!

Maar hij liep nauwelijks risico: indien hij niet verkozen werd, had hij nog zijn mandaat tot 2009, met een uitstapvergoeding van een jaar er bij. Had LDD de drempel niet gehaald, kon hij nog uitkijken naar een andere optie (of een kartel van LDD) of gewoon uit de politiek stappen. Met het opstappen bij het Belang had hij onmiddellijk terug de handen vrij.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 07:28   #25
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Niet helemaal.

Kijk, ik heb Verstrepen zijn verhaal gehoord en ik vond het wel wat hebben maar tegenwoordig hoeft het voor mij niet zo nodig meer. Zich libertair noemen en dan bij een nationalistische partij gaan militeren. NOT!

Maar hij liep nauwelijks risico: indien hij niet verkozen werd, had hij nog zijn mandaat tot 2009, met een uitstapvergoeding van een jaar er bij. Had LDD de drempel niet gehaald, kon hij nog uitkijken naar een andere optie (of een kartel van LDD) of gewoon uit de politiek stappen. Met het opstappen bij het Belang had hij onmiddellijk terug de handen vrij.
Ja daar zit ook wat waarheid in. Maar in ieder geval , het was niet evident dat hij gekozen zou worden. Moest hij een echte opportunist geweest zijn, dan was hij rustig blijven zitten bij het VB, en had hij af en toe wat van zijn neus gemaakt op een voor het VB 'salonfähige' manier, en dan was er niets aan de hand geweest. En zijn broodje was zeker gebakken geweest voor j�*ren.

Laatst gewijzigd door system : 26 augustus 2008 om 07:29.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 10:17   #26
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja daar zit ook wat waarheid in. Maar in ieder geval , het was niet evident dat hij gekozen zou worden. Moest hij een echte opportunist geweest zijn, dan was hij rustig blijven zitten bij het VB, en had hij af en toe wat van zijn neus gemaakt op een voor het VB 'salonfähige' manier, en dan was er niets aan de hand geweest. En zijn broodje was zeker gebakken geweest voor j�*ren.
wat is het verschil voor Verstrepen tegen opzichte van zijn overstap? Hij zat in het Vlaams Parlement tot 2009 en nu zit hij er nog altijd tot 2009. Zat hij bij het Belang, hij zou naar alle waarschijnlijkheid toch opnieuw verkiesbaar geweest zijn en nu bij LDD.

Hij heeft absoluut géén risico genomen. Had hij dat willen doen, dan ging hij naar de Kamer voor LDD en verliet hij het Vlaams Parlement voor de verkiezingen.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 10:38   #27
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
wat is het verschil voor Verstrepen tegen opzichte van zijn overstap? Hij zat in het Vlaams Parlement tot 2009 en nu zit hij er nog altijd tot 2009. Zat hij bij het Belang, hij zou naar alle waarschijnlijkheid toch opnieuw verkiesbaar geweest zijn en nu bij LDD.

Hij heeft absoluut géén risico genomen. Had hij dat willen doen, dan ging hij naar de Kamer voor LDD en verliet hij het Vlaams Parlement voor de verkiezingen.
Ja, dat is ook waar.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be