Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 november 2007, 17:17   #21
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Lange Wapper Bekijk bericht
Als men al eens zou beginnen met een kind te geven wat dagelijks aanbevolen is, zowel kwestie van water (1liter), 2porties fruit, 2porties groenten, 2porties calcium, 1 vezelportie, en 2 vetporties per dag. Dan schiet er al heel wat minder mogelijkheid over om ongezond te eten.
Mijn kinderen krijgen 1liter water per dag, 2 stukken fruit per dag, 1yoghurt, 1 groot glas melk, 2 sneden brood met beleg, 's avonds is hun warm eten als volgend verdeelt: 1/2 bord groenten, 1/4bord aardappelen/rijst/..., 1/4vlees/vis. Altijd in die verhoudingen. Zij hebben meestal gewoon geen honger meer in iets anders.
Nu wel nog oppassen dat uw kinderen op oudere leeftijd geen afkeer krijgen van die gezonde spullen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 17:19   #22
Hashiwokakero
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 november 2007
Berichten: 3.209
Standaard

Ik stem BDW door zijn gewicht, respect, voor het gevoel gaan en niet voor de poco hypocrisie over gezond eten.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 17:32   #23
De Lange Wapper
Burger
 
De Lange Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2007
Berichten: 155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Nu wel nog oppassen dat uw kinderen op oudere leeftijd geen afkeer krijgen van die gezonde spullen.
Zij eten dat heel graag.
Yoghurt is lekker, fruit is lekker, groenten zijn lekker, water drinken ze graag, soms afgewisseld met fristi.
En ze krijgen ook snoep en zo
Als mijn oudste naar een verjaardagsfeestje gaat verbied ik hem niets, hij mag er cola drinken, snoepjes eten net zoals de andere kindjes, en het is niet dat hij zich daar volschranst, hij neemt dat uitzichzelf met mate.
Wij hebben hier al een paar dagen een zakje chocolade ventjes in huis, dat staat op het aanrecht, 1 keer is hij komen vragen achter een stukje ervan, en dat heeft hij ook gekregen. Dat is nu twee dagen geleden.
Ik geloof in een gezonde voeding en genoeg lichaamsbeweging

Waar ik niet in geloof, zijn ouders die hun kinderen alleen zeewier en zwart brood geven, macrobiotisch voedsel of hoe heet dat, geen vlees, of iets dergelijkes, en al helemaal geen snoep, cola en dergelijke, en die hun kinderen een hele preek geven als ze naar een verjaardagsfeestje gaan.
Het echt aan de kinderen opdringen zeg maar. Dezen zullen idd wss later een afkeer krijgen van gezonde zaken.

Maar als ze t graag eten, en niet gepusht worden is dat toch zoveel te beter. Ik wil hun graag gezond opvoeden, en zij doen daar blijkbaar graag aan mee. Ze zijn wel nog jong natuurlijk.
Als ze 13 zijn of iets dergelijks zal ik ze ook niet kunnen tegenhouden van naar t snoepwinkeltje te gaan na school.
Maar dan ligt het niet aan mezelf, iedere puber gaat naar t snoepwinkeltje na schooltijd.
Ze hebben dan op zijn minst een gezonde basis meegekregen
De Lange Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be