Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 mei 2007, 14:03   #21
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid
 
Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 1.874
Standaard

Er zijn trouwens nog andere zenders dan Fox. Gelukkig maar, daar Fox vaak nogal achterlijk is.

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 30 mei 2007 om 14:03.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 14:04   #22
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Gekleurde vrije zenders zijn probleem. Staatszenders die propaganda verkopen en gefinancierd worden met belastingsgeld, zijn dat wel.

Je protest is trouwens hypocriet. Op zich is het niet het feit dat de VRT gekleurd is dat je stoort, maar wel het feit dat het niet jouw kleur is.
Dat is niet hypocriet, het enige wat telt voor mij is dat mijn kleur wint. Enig hypocriet geluid dat ik hier hoor is dat jij zit te bazelen dat private zenders per definitie mogen geduld worden, want het ondersteunt jouw idee van eigendomsrechten. Of denk je nu werkelijk dat jouw ideeën een neutrale civiele sfeer kunnen creëren? Kom nu, geen hond die dat gelooft.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 14:06   #23
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Er zijn trouwens nog andere zenders dan Fox. Gelukkig maar, daar Fox vaak nogal achterlijk is.
En die private zender is in het bezit van een man die toevallig de oorlog in Irak en Afghanistan steunt, en die verdomd goed de publieke opinie kan bespelen. Zo goed zelfs dat andere zenders zich verplicht voelen om dergelijke "berichtgeving" over te nemen. Maarja, privaat bezit is toch per definitie een neutraal gegeven, alleen staatszenders kunnen fascistische regimes steunen.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 14:22   #24
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Dat is niet hypocriet, het enige wat telt voor mij is dat mijn kleur wint. Enig hypocriet geluid dat ik hier hoor is dat jij zit te bazelen dat private zenders per definitie mogen geduld worden, want het ondersteunt jouw idee van eigendomsrechten. Of denk je nu werkelijk dat jouw ideeën een neutrale civiele sfeer kunnen creëren? Kom nu, geen hond die dat gelooft.
Volgens onze paarse systeemzender gaat nog geen halve hond uw partijtje geloven...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 14:24   #25
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Volgens onze paarse systeemzender gaat nog geen halve hond uw partijtje geloven...
Daarom dat de VRT er alles aan doet om hen buiten te houden?
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 14:37   #26
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Dan bepaalt 1 persoon de inhoud, ik zie de democratie nu al toenemen! Kwestie dat Fox News ed. zo onschuldig zijn.
Nu is er democratische controle. En kijk.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 14:55   #27
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Kinderen of honden?

Hoe dan ook, ik vind dat de excuustruus van de BRT ' 'wij kunnen het risico dat de uitzending verstoord zou worden niet lopen' al te gemakkelijk wordt gehanteerd.

Enkel in landen zoals China en Rusland wordt dat nog gepikt, en dan nog maar alleen omdat er protesterende burgers geen andere keuze wordt gelaten.
Vergeet Chavez niet
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 16:42   #28
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid
 
Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 1.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
..., het enige wat telt voor mij is dat mijn kleur wint.
Dat is duidelijk, ja.
Citaat:
Enig hypocriet geluid dat ik hier hoor is dat jij zit te bazelen dat private zenders per definitie mogen geduld worden, want het ondersteunt jouw idee van eigendomsrechten.
Zoiets. Je bent het daar niet mee eens, maar waarom is het hypocriet?
Citaat:
Of denk je nu werkelijk dat jouw ideeën een neutrale civiele sfeer kunnen creëren? Kom nu, geen hond die dat gelooft.
Een 'neutrale civiele sfeer'? Waar had ik het over een 'neutrale civiele sfeer'?

Feit is dat mijn idee jou gerust de ruimte laat commie-zenders op te richten en platte, populistische, rode propaganda te spuien. Jouw idee impliceert het per definitie sluiten van alle zenders die de Rode Gedachte bekritiseren, want 'contrarevolutionair'. Als dat je 'neutrale civiele sfeer' is, weet je. En dan maar zagen wanneer de VRT eens wat CAP'ers niet laat meedoen.

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 30 mei 2007 om 16:44.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 16:49   #29
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
tja, dat liedje kennen we best... Bedankt Praetorian om het zo te posten.

Ook CAP heeft recht op haar mening en in een debat. Maar moet zich wel aan de regels houden. De betoging buiten was misschien niet zo'n goede start. Ik heb wel begrip voor het protest van CAP. Misschien was de VRT (terecht) bang van één of andere (ludieke) actie.
Dat de VRT zich eens aan de regels houdt en elke partij gelijke mediatoegang geeft. Maar dat kan de domme particratie niet aan.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 17:07   #30
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid
 
Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 1.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
En die private zender is in het bezit van een man die toevallig de oorlog in Irak en Afghanistan steunt, en die verdomd goed de publieke opinie kan bespelen. Zo goed zelfs dat andere zenders zich verplicht voelen om dergelijke "berichtgeving" over te nemen. Maarja, privaat bezit is toch per definitie een neutraal gegeven, alleen staatszenders kunnen fascistische regimes steunen.
Die kritiek gaat toch even goed op voor Rode staatszenders? Sterker nog, in Rode maatschappijen is zelfs geen alternatief meer mogelijk. Dan kies ik toch voor het eerste.

Dat de publieke opinie een irrationeel en fel te bespelen iets is, klopt. Reden te meer om er zeker de economie niet aan toe te vertrouwen.
(Wat in de praktijk volgens mij ook nooit gebeurt, uiteindelijk belandt de macht wel in handen van de Rode Despoot en/of bureaucraten.)

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 30 mei 2007 om 17:08.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 17:15   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Dat de VRT zich eens aan de regels houdt en elke partij gelijke mediatoegang geeft. Maar dat kan de domme particratie niet aan.
Bij je VlaemSSch-nationalistische aarsvijanden geef ik je weinig kans om voet aan de grond te flamingante grond te krijgen, Hans.
Elders kreeg je die kans echter wél. Waarom hield je dit eigenlijk zo zorgvuldig geheim voor ons?

http://www.zoomin.tv/asx/dsp_asxplaylist.cfm?id=252124&pid=vumstd&quality=2 &WMCache=0&iebr=1
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 17:32   #32
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het is hoe dan ook vreemd dat de rode BRT zelfs het eigen ( toch ook rode?) volk zelfs niet vertrouwt.
de VRT is pro SP.A, één van de grote vijanden voor een partij is wat er ideologisch het dichtste bijzit, in dit geval CAP. Daarom zal de VRT CAP op alle mogelijkheden zo veel mogelijk buiten beeld houden.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 17:39   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
de VRT is pro SP.A, één van de grote vijanden voor een partij is wat er ideologisch het dichtste bijzit, in dit geval CAP. Daarom zal de VRT CAP op alle mogelijkheden zo veel mogelijk buiten beeld houden.
Ik had het wel door, hoor.

Eigen rood volk eerst en géén ander dan het eigen rood volk.

Het zijn dus dubbeldikke racisten bij de staatsomroep.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 18:03   #34
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid
 
Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 1.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
de VRT is pro SP.A, één van de grote vijanden voor een partij is wat er ideologisch het dichtste bijzit, in dit geval CAP. Daarom zal de VRT CAP op alle mogelijkheden zo veel mogelijk buiten beeld houden.
Waarom mag de PVDA+ er dan wel bij? Té links om een gevaar te vormen voor de SP.a?
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 18:06   #35
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Waarom mag de PVDA+ er dan wel bij? Té links om een gevaar te vormen voor de SP.a?
PVDA is al decennialang marginaal. CAP is een nieuw initiatief dat verschillende klein-linkse strekkingen én ex-SP'ers groepeert (vb Jef Sleeckx), het is dus veel gevaarlijker voor de SP.A
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 18:08   #36
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
PVDA is al decennialang marginaal. CAP is een nieuw initiatief dat verschillende klein-linkse strekkingen én ex-SP'ers groepeert (vb Jef Sleeckx), het is dus veel gevaarlijker voor de SP.A
Mee eens. Almoet dat nog blijken.
De BRT wacht dat niet af en neemt alvast zijn voorzorgen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 18:11   #37
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid
 
Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 1.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Dat de VRT zich eens aan de regels houdt en elke partij gelijke mediatoegang geeft. Maar dat kan de domme particratie niet aan.
De Stemtest bestaat uit 36 vragen. Heeft de BUB eigenlijk een antwoord geformuleerd op die vragen? En zo ja, waar kan ik die antwoorden vinden?
Ik ben benieuwd.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 18:16   #38
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Waarom mag de PVDA+ er dan wel bij? Té links om een gevaar te vormen voor de SP.a?
Bwaah. Ik denk niet dat er een SP.a complot of zo is om CAP buiten te houden. Ze zijn gewoon niet geïnteresseerd in ons omdat we in hun ogen te klein zijn. Zelfs voor de grotere partijen is het vaak moeilijk opboksten tegen de drie traditionele partijen qua mediabelasting. Het is duidelijk dat de VRT een groot percentage SP-a minded bobo's telt maar as such denk ik niet dat dit de reden is waarom ze CAP niet hebben opgenomen in die stemtest. Anders hadden ze zoals men hier aanhaald PVDA ook niet in de test opgenomen. Nu anders dan de PVDA telt CAP een aantal ex-SP.a parlementairen en gemeenteraadsleden die de interne keuken van de partij goed kennen en die vandaag op de SP.a zeiken om het mooi uit te drukken. De PVDA is meer de usual suspect die al 30 jaar meedoet aan de verkiezingen en die ze mocht het nodig zijn altijd kunnen inpakken op basis van hun steun aan onfrisse regimes en figuren uit het verleden. CAP heeft ook geen enkele mantelorganisatie wiens subsidies kunnen afpakken. De PVDA heeft er een half dozijn.

De reden is wellicht veel banaler en dat is dat het niet paste in hun "concept". We waren ook wat te laat en braaf om ons te positioneren in het medialandschap. In die zin betalen we wat leergeld. In Vlaamse media is er weinig minder belangstelling voor wat mensen te zeggen hebben maar wie iets te zeggen heeft. Met de ideeën die we met CAP verkondingen haalt men in Nederland 26 zetels dus een potentieeël voor een linkse anti-establismenpartij moet er volgens mij in Vlaanderen wel zijn.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 30 mei 2007 om 18:19.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 18:34   #39
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid
 
Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 1.874
Standaard

Ik deel die mening.

Zeer objectieve en correcte analyse overigens.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 19:45   #40
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Dat de VRT zich eens aan de regels houdt en elke partij gelijke mediatoegang geeft. Maar dat kan de domme particratie niet aan.
Mij best, dan heeft iedereen een kans. Maar BUB en CAP en PVDA en andere minipartijtjes... hoe lang gaan dan de uitzendingen duren ?
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be