Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 4 januari 2011, 02:25   #21
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.323
Standaard

6O bladzijden blablakaka van de zilverfondsheld.
__________________
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 4 januari 2011, 02:50   #22
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Voil�*, dat is wat men aan Vlaamse kant (eigenlijk altijd) zou moeten doen wil men met enige kans op succes een voor Vlaanderen redelijk resultaat nastreven.
Geachte Gwylan,

vooreerst wil ik u een vrolijk en vruchtbaar 2011 toewensen,

en vervolgens wil ik u bedanken voor 'de tekst'.

Meesterlijk.

Om te besluiten zou ik willen zeggen dat 'de Vlamingen' de strategie en de tactiekjes van de Franstalige politiekertjes niet zozeer zouden moeten kopiëren, maar veeleer meedogenloos en ongenadig parodiëren, persifleren, ridiculiseren, ... en dat in álle talen en tongen die ze reeds onder de knie wisten te krijgen en ooit nog zullen krijgen.

Wat de Franstalige politiekertjes dringend nodig hebben is een spiegel, een uilen-spiegel waarin ze zichzelf kunnen aanschouwen zoals ze wérkelijk zijn: een stelletje min of meer veredelde struikrovers en tuig van de richel waarvoor elke moeder die naam waard zich diep zou schamen.

Ik hoop uit de grond van mijn hart en tegen beter weten in dat ze een confrontatie met zichzelf niet overleven.

U hebt het ongetwijfeld reeds begrepen: déze 'landgenoten' ben ik ondertussen spuugzat geworden.

In tegenstelling tot de meeste Vlamingen heb ik ook in mijn dagelijks leven en doordeweeks bestaan méér dan me lief is rekening moeten leren houden met de concrete gevolgen van wat ze ter meerdere eer en glorie van zichzelf en hun Sacrée Patrie aanricht(t)en, en wat mij betreft is de maat méér dan vol.

Er kan in de kruik geen druppel meer bij.


Dat kan en zal me echter niet beletten dit berichtje te beëindigen met:

vriendelijke groeten,

djimi
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 4 januari 2011, 03:57   #23
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Geachte Gwylan,

vooreerst wil ik u een vrolijk en vruchtbaar 2011 toewensen,

en vervolgens wil ik u bedanken voor 'de tekst'.

Meesterlijk.

Om te besluiten zou ik willen zeggen dat 'de Vlamingen' de strategie en de tactiekjes van de Franstalige politiekertjes niet zozeer zouden moeten kopiëren, maar veeleer meedogenloos en ongenadig parodiëren, persifleren, ridiculiseren, ... en dat in álle talen en tongen die ze reeds onder de knie wisten te krijgen en ooit nog zullen krijgen.

Wat de Franstalige politiekertjes dringend nodig hebben is een spiegel, een uilen-spiegel waarin ze zichzelf kunnen aanschouwen zoals ze wérkelijk zijn: een stelletje min of meer veredelde struikrovers en tuig van de richel waarvoor elke moeder die naam waard zich diep zou schamen.

Ik hoop uit de grond van mijn hart en tegen beter weten in dat ze een confrontatie met zichzelf niet overleven.

U hebt het ongetwijfeld reeds begrepen: déze 'landgenoten' ben ik ondertussen spuugzat geworden.

In tegenstelling tot de meeste Vlamingen heb ik ook in mijn dagelijks leven en doordeweeks bestaan méér dan me lief is rekening moeten leren houden met de concrete gevolgen van wat ze ter meerdere eer en glorie van zichzelf en hun Sacrée Patrie aanricht(t)en, en wat mij betreft is de maat méér dan vol.

Er kan in de kruik geen druppel meer bij.


Dat kan en zal me echter niet beletten dit berichtje te beëindigen met:

vriendelijke groeten,

djimi

Waarde mijnheer djimi,

Evenzeer mijn beste wensen aan u en de uwen voor een gelukkig, gezond, en vreedzaam jaar 2011.

Ik heb er geen enkele moeite mee om uw groeiende afkeer voor het zelfvoldaan Brussels Franstalig puikje te begrijpen.

U houdt het nog lang vol, vind ik. Ikzelf ben er ooit slechts enkele maanden mee geconfronteerd geweest, en ik had al meteen mijn bekomst van hun hautain alweterig gedoe. En dan te weten dat ik zelf uiteraard een Franstalige ben, met een echte Franse tongval bovendien.

Ik zou u oprecht willen zeggen : hou moed, mijnheer djimi !

Maar ik weet en besef als geen ander hoe de Bruxellois op Vlamingen neerkijken : ik was daar ooit zelf, zij het toen nog naïef en onbewust, vanuit ”hun” kant getuige van. Dat is overigens precies wat bij mij de basis heeft gelegd van een Vlaamsvoelendheid die men wellicht van een française (zelfs van eentje met een deeltje Vlaamse achtergrond) niet zou verwachten. Tja, wat wil u : ik verdraag nu eenmaal geen apert racisme, van welke zijde ook.

Mag ik u verzekeren dat, wat zij zelf ook mogen denken, de Bruxellois voor ons gewoon Belgen zijn, en dat zij niets – maar dan ook niets – te maken hebben met mijn land.

Wil derhalve steeds blijven inzien dat de “Sacrée Patrie” van de Bruxellois niets méér is dan een in hun opgeblazen fantasie gekoesterde misvatting, die niet mag verward worden met de realiteit van mijn vaderland.

Ik weet en vertrouw er op dat u niet de vergissing zult begaan om de Belgische Franstaligen, in casu de Bruxellois, en de Fransen als één pot nat te beschouwen. Bruxellois zijn Belgen, geen Fransen. Behoudens het feit dat zij onze taal nabootsen, hebben wij Fransen er geen uitstaans mee, en als het van mij afhangt, zullen we dat ook zo houden.

Hartelijke groeten,


G.
Gwylan is offline  
Oud 4 januari 2011, 07:18   #24
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard Merkwaardig

Merkwaardig dat zo'n goedgebekte zeemeeuw uit godbetert de Loire-inférieure onze ruggengraat weet te vinden en te sterken.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline  
Oud 4 januari 2011, 10:46   #25
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
...

Ik weet en vertrouw er op dat u niet de vergissing zult begaan om de Belgische Franstaligen, in casu de Bruxellois, en de Fransen als één pot nat te beschouwen. Bruxellois zijn Belgen, geen Fransen. Behoudens het feit dat zij onze taal nabootsen, hebben wij Fransen er geen uitstaans mee, en als het van mij afhangt, zullen we dat ook zo houden.

...
Geachte Gwylan,

ik wil u graag danken voor het hart onder de riem!

En ofschoon het niet nodig blijkt, wil ik u er toch nog van verzekeren dat ik inderdaad de door u gesignaleerde vergissing niet - nooit - zal begaan.

Ik zal graag mijn uiterste best doen om samen met u de Fransen het trieste lot te besparen dat ze in hun République de aanwezigheid van het uitschot van de Belgische politiek zouden moeten dulden.

Wij hebben hier in België gevangenissen genoeg om dat stelletje raddraaiers in onder te brengen, al zullen we natuurlijk éérst wat plaatsen moeten vrijmaken. Dat kan door onterecht opgesloten mensen elders te laten verblijven.


Hartelijke groet,

djimi
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 4 januari 2011, 11:44   #26
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Voil�*, dat is wat men aan Vlaamse kant (eigenlijk altijd) zou moeten doen wil men met enige kans op succes een voor Vlaanderen redelijk resultaat nastreven.
Het probleem is dat wij de vragende partij zijn en zij liever alles bij het oude laten. Als wij dus hun vertragingsmaneuvers en blokkeringsstrategieën overnemen, gaan we echt niet dichter bij de staatshervorming, die alleen wij wensen, komen.
respublica is offline  
Oud 4 januari 2011, 11:48   #27
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.323
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Het probleem is dat wij de vragende partij zijn en zij liever alles bij het oude laten. Als wij dus hun vertragingsmaneuvers en blokkeringsstrategieën overnemen, gaan we echt niet dichter bij de staatshervorming, die alleen wij wensen, komen.
Het probleem is het onrechtvaardige systeem van la belgique.
__________________
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 4 januari 2011, 13:32   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Het probleem is dat wij de vragende partij zijn en zij liever alles bij het oude laten. Als wij dus hun vertragingsmaneuvers en blokkeringsstrategieën overnemen, gaan we echt niet dichter bij de staatshervorming, die alleen wij wensen, komen.
Ik denk niet dat je moet hopen op een genegocieerde staatshervorming. Het is echter niet juist dat enkel VL "vragende partij" is. FR is "vragende partij" voor een federaal niveau dat iets kan doen, maw, een regering. Het blokkeren van het vormen van een regering is een "status quo" dat ook aan de andere kant zeer kan beginnen doen, als we het enkele jaren kunnen volhouden.

De beste manier om tot een staatshervorming te komen is de huidige staat voor iedereen onwerkbaar maken. Die blijft dan misschien bij het oude, maar is niet-functionerend. Da's ook niet slecht. Na enkele jaren of na enkele decennia niet-functioneren zal dat niveau dan vanzelf wel verdwijnen, he. Als je al 10 jaar geen regering meer hebt kunnen vormen, dan bestaat dat regeringsniveau de facto niet meer. Het is dan ook "verdampt".
patrickve is offline  
Oud 4 januari 2011, 17:55   #29
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Het probleem is het onrechtvaardige systeem van la belgique.
Het probleem is dat mensen als U denken in problemen i.p.v. in oplossingen, dat is het probleem.
Henri1 is offline  
Oud 4 januari 2011, 17:58   #30
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het probleem is dat mensen als U denken in problemen i.p.v. in oplossingen, dat is het probleem.
Goh, ontwaar ik daar een goedchristelijke inborst? Iets met een kaak en dan de andere tonen? Een stamp in uw edele delen en vervolgens "dank u" prevelen? Nee, merci... ik bedank daar voor!
den ambetantsten is offline  
Oud 4 januari 2011, 18:16   #31
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Het probleem is het onrechtvaardige systeem van la belgique.
En dat orechtvaardige systeen is het fundament van den Belziek, het is de wortel ervan.

België werd in 1830 in illegaliteit geboren

Daarvan waren de stichters van de nieuwe staat zich terdege bewust. De Luikse jurist Joseph Lebeau, een van de leiders der Belgische opstand, verklaarde tijdens het Nationaal Congres dat er geen onafhankelijkheidsverklaring moest komen om het bestaan van België te legitimeren.
"De bajonetten hebben gesproken. Teksten zijn niet nodig," aldus Lebeau.
Het doel van de revolutionairen was rattachisme bij Frankrijk.
Dus moest, stelde de racist Charles Rogier, "de taal van de Vlamingen worden uitgeroeid" en "het Germaanse element in België worden vernietigd."
Toen het er bij de verkiezingen in april 183I op leek dat de pro-Orangistische partijen de meerderheid zouden behalen, pleegde het Voorlopig Bewind bijgevolg een staatsgreep.
*
Er kwam een langdurig terreurregime.
"Het plunderen van de huizen van Orangisten, hoewel betreurenswaardig, is een vreselijke noodzaak om de vijanden van de publieke orde te onderdrukken," zei minister van Justitie Lebeau in 1834.
Ook Leopold van Saksen-Coburg, de Duits-Britse prins die de Belgische revolutionairen tegen hun zin was opgedrongen, werd van meet af aan duidelijk gemaakt waar in België de prioriteiten lagen. Hij moest niet denken, zo dreigde Alexandre Gendebien in maart 1834 in de Kamer, dat hij de belangen van Wallonië kon opofferen aan die van "het Orangistische Antwerpen". Gendebien was kwaad omdat de eerste Belgische spoorlijn niet in Wallonië werd aangelegd. "Houd er rekening mee," aldus Gendebien tot de vorst, .'dat wij u desnoods de taal van het geweld zullen laten verstaan." De koninklijke familie hield er sindsdien rekening mee.
*
Omkoperij
Leopold I was een briljante machiavellist.
Hij wist zeer goed dat hij het staatshoofd was van een artificiële natie.
Naar het einde van zijn leven toe deed het hem zelfs wanhopen.
'"Vader blijft herhalen dat niets het land samenhoudt en dat het niet kan blijven bestaan," zo schreef Filip, de Graaf van Vlaanderen, in het voorjaar van 1865 aan zijn broer, kroonprins Leopold.
*
De eerste Coburg-koningen maakten corruptie tot fundament van België.
Vaderlandsliefde is in België, zoals in alle artificiële naties, uitsluitend een liefde voor de eigen portemonnee. De rattachisten die de revolutie van 1830 hadden gemaakt kregen betrekkingen en vergoedingen die te verleidelijk waren om te weigeren.
http://users.telenet.be/alexanderc/1830.html

Dus de Zuidelijke Nederlanden bevrijden betekent belziek met wortel en tak uittrekken.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline  
Oud 4 januari 2011, 20:44   #32
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het probleem is dat mensen als U denken in problemen i.p.v. in oplossingen, dat is het probleem.
Wij denken in termen van het oplossen van België. In sterk zuur. Dat is de oplossing voor alle problemen. Wat ik niet begrijp is dat sommige mensen daar een probleem van maken.
fonne is offline  
Oud 4 januari 2011, 20:45   #33
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Het probleem is dat wij de vragende partij zijn en zij liever alles bij het oude laten. Als wij dus hun vertragingsmaneuvers en blokkeringsstrategieën overnemen, gaan we echt niet dichter bij de staatshervorming, die alleen wij wensen, komen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niccolo Macchiavelli
Niets is zo moeilijk ter hand te nemen, zo gevaarlijk om door te voeren, zo onzeker in het succes dan de leiding te nemen over de invoering van een nieuwe ordenng der dingen. Omdat de vernieuwer al diegenen als vijand heeft die het goed deden onder de oude omstandigheden, en slechts lauwe verdedigers vindt onder hen die het goed zouden doen onder de nieuwe.
fonne is offline  
Oud 6 januari 2011, 13:16   #34
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Wilt ge nog een voorbeeld van het onrechtvaardige systeem dat op vriendjes politiek en mouwvegen gestoeld is?
Wel voilá:

'Wel op de hoogte van standpunt N-VA'

Beke doet wel een bekentenis. Rik Torfs beweerde vanmorgen nog bij hoog en laag dat CD&V volledig autonoom over zijn positie had beslist en dat er geen contact was geweest met N-Va, laat staan dat CD&V zijn mening aangepast had na het vernemen van het standpunt van de partij van De Wever.

Beke geeft nu toe dat CD&V vooraf wel degelijk wist hoe N-VA over de nota dacht en dat die wetenschap heeft meegespeeld in de beslissing van de christendemocraten.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110106_048

En ondertussen zich er weer proberen uit te lullen. Weer test voor allerlei uitleg vatbaar. Zeg eerlijk en ronduit waar het op staat. We kunnen dat blijkbaar niet en blijven rond de hete brij draaien.
We zeggen "zus"en bedoelen "zo".
De "Ollanders" met hun grote bek kunnen dat wel, die hadden gezegd: Gedaan ermee.
Het hele systeem is door en door verrot aan beide kanten. Hoe kan men nog vertrouwen hebben in de politiek en politici?
Begin maar met de boedelscheiding te bespreken, als dat mogelijk is.. Miss beter een andere commisie dat regelen, want als ze geen kabinet kunnen bespreken, laat staan de scheiding rond krijgen.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be