Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

 
 
Discussietools
Oud 19 september 2006, 21:10   #21
Hendrik GORIS
Burger
 
Hendrik GORIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Leieland, Zuid-Nederland
Berichten: 170
Standaard

Hangt o.a. af van Vlaams minister Marino Keulen. Die moet de uitvoeringsbesluiten van de nieuwe gemeentewet nog publiceren.

Mvg,
h
__________________
Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre, ni de réussir pour persévérer.

Willem De Zwijger.
Hendrik GORIS is offline  
Oud 20 september 2006, 16:57   #22
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

En ik kreeg vandaag ook bericht van de VLD (blijft dus nog alleen s-p-a die naliet te reageren, maar goed, het is slechts een kleine kartelpartner, zullen we dus maar denken).
Weet jij iets meer over een mobiliteitsstudie uit de jaren '90 door Trafficonsult? O.a. over de Centrumstraat, met een verkeerscirulatieplan?
groentje is offline  
Oud 20 september 2006, 16:58   #23
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Het VLD-Openprogramma is trouwens online, we kunnen dus beginnen vergelijken.
groentje is offline  
Oud 23 september 2006, 20:22   #24
Ignace
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 september 2006
Berichten: 2
Standaard

en als je wil debateren met sofie over punten.... go zeg het ons. Wie weet komen daar ook nog zaken uit waar wij nog niet aan dachten.
Dit is pas open communicatie.
Ignace is offline  
Oud 30 september 2006, 00:29   #25
Hendrik GORIS
Burger
 
Hendrik GORIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Leieland, Zuid-Nederland
Berichten: 170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
En ik kreeg vandaag ook bericht van de VLD (blijft dus nog alleen s-p-a die naliet te reageren, maar goed, het is slechts een kleine kartelpartner, zullen we dus maar denken).
Weet jij iets meer over een mobiliteitsstudie uit de jaren '90 door Trafficonsult? O.a. over de Centrumstraat, met een verkeerscirulatieplan?
Er is blijkbaar inderdaad een mobiliteitsstudie geweest, niet alleen over de Centrumstraat. Dat is lang geleden en die zal toen ook wel gebruikt zijn, maar zou ze nu nog toepasselijk zijn?

Mvg,
h
__________________
Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre, ni de réussir pour persévérer.

Willem De Zwijger.
Hendrik GORIS is offline  
Oud 30 september 2006, 00:41   #26
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Maar niets meer over de resultaten?
Och, geeft niet, ik hou sowieso niet erg van programma's die verwijzen naar dingen die een gewone burger niet (meer) kan weten...
groentje is offline  
Oud 30 september 2006, 00:47   #27
Hendrik GORIS
Burger
 
Hendrik GORIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Leieland, Zuid-Nederland
Berichten: 170
Standaard verkiezingsbeloftes

Als eenvoudige ziel ga ik ervan uit dat de begroting van 2006 klopt, vermits de meerderheid ze goedkeurde en de oppositie zich erbij onthield. Dus is er dit jaar een overschot van 1,25 miljoen EURO. Dus investeerde de gemeente de laatste 6 jaar gemiddeld ieder jaar 80% van de belastingopbrengsten. Hierbij zit natuurlijk ook een flink pak steun van provincie, Vlaanderen, ... Toch een prestatie, met de laagste gemeentebelastingen 2 gemeentes ver rond Zulte.

Alleen al om die reden kan elke rechtgeaarde ondernemer of middenstander voor het Vlaams Kartel voor Zulte stemmen. Hier geen "begrotingsoverschot" �* la VRHFSTDT. Ik hou toch mijn zakken dicht, als sommigen beloven de volgende 6 jaar tot 3,6 miljoen EURO meer uit te geven dan CD&V / N-VA ... zonder de belastingen te verhogen.

Mvg,
Hendrik
Hendrik GORIS is offline  
Oud 30 september 2006, 00:52   #28
Hendrik GORIS
Burger
 
Hendrik GORIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Leieland, Zuid-Nederland
Berichten: 170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Maar niets meer over de resultaten?
Och, geeft niet, ik hou sowieso niet erg van programma's die verwijzen naar dingen die een gewone burger niet (meer) kan weten...
Belangrijker is inderdaad de huidige toestand en de geplande verbeteringen, bijvoorbeeld dit stuk uit het "open manifest" op zulte.cdenv.be:

Openbare werken en verkeer
...
Belangrijke aandachtspunten van CD&V/N-VA Zulte voor de komende legislatuur:

Bij aanleg of heraanleg zal het STOP-principe als uitgangspunt worden gebruikt. STOP geeft een rangorde aan de wenselijke mobiliteitsvormen: 1. stappers, 2. trappers, 3. openbaar vervoer, 4. personenwagen.

Verder werken aan veiliger schoolomgeving als één van de topprioriteiten. ...
De ontwikkeling van de omgeving dient te gebeuren in overleg met de school. Een verdere ondersteuning van het fietspoolen.
Voor de scholieren die naar Waregem en Deinze moeten, zullen wij prioriteit geven aan veilige schoolroutes, verbindingsfietspaden, ontwikkeling fietspaden langs de spoorweg, veilige oversteekplaatsen en wegwerken van missing links.

...
__________________
Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre, ni de réussir pour persévérer.

Willem De Zwijger.
Hendrik GORIS is offline  
Oud 8 oktober 2006, 10:00   #29
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Toch zijn er nog 2 dingetjes die mij doen twijfelen aan een stem aan CD&V/N-VA. Ten eerste: de fietspaden in het dorpscentrum vind ik niet terug in het programma. Bij VLD-Open wordt daar wel uitdrukkelijk melding van gemaakt. En ook het bouwproject Klooster Machelen, ben ik verre van gelukkig met de manier waarop men dat wil invullen, ik volg de Stichting Roger Raveel hierin, dat er best gewerkt wordt met het gebouw dat er nu staat. Ook enkele kandidaten wil ik liever niet in de gemeenteraad, maar hetzelfde geldt voor de lijst van VLD-Open.
Voor de rest vind ik beide lijsten toch wel een vrij sterk programma hebben...
groentje is offline  
Oud 8 oktober 2006, 10:01   #30
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Pff, nog een kleine 2u om te kiezen...
groentje is offline  
Oud 8 oktober 2006, 10:54   #31
FreedomAndLiberty
Burger
 
FreedomAndLiberty's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 september 2006
Locatie: Dorp X in Yië
Berichten: 173
Standaard

Ik passeer iedere dag in Zulte met de fiets en ik moet het zeggen als het is: ze hebben hun best gedaan om er wat aan te verbeteren maar ze zijn nog niet klaar (vb. kant Kruishoutem, Stationstraat)
FreedomAndLiberty is offline  
Oud 8 oktober 2006, 13:40   #32
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Statiestraat, bedoel je
Je hebt gelijk dat er een aantal zeer goed uitgeruste fietspaden zijn, en de grote routes naar Waregem en Deinze zijn goed geëquipeerd. Maar in de Dorpsstraat, Posthoornstraat, Centrumstraat, Kruishoutemstraat,en ook een vrij groot stuk van de Statiestraat is nog geen fietspad. Terwijl net daar vaak veel en zwaar verkeer op rijdt, de Centrumstraat is nu eenmaal de verbinding tussen E17 en Kortrijksesteenweg (tesamen met de Oudenaardsebaan, waar wel een fietspad is).
Terzelfdertijd is er bijvoorbeeld een fietspad in de Brandstraat, dé verbindingsweg tussen Machelen en... Lozere. Niet meteen een heel erg drukke weg, maar daar ligt wel een fietspad, volledig vrij van de rijweg, met een haagje ertussen. Niet meteen de grootste prioriteit, vind ik.
Maar goed, zo slecht hebben ze het inderdaad niet gedaan.
groentje is offline  
Oud 8 oktober 2006, 18:28   #33
FreedomAndLiberty
Burger
 
FreedomAndLiberty's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 september 2006
Locatie: Dorp X in Yië
Berichten: 173
Standaard

Lozer, bedoel je
Niet te vergeten: driehoek van de Gentse Heerweg is kamikaze door een bedoomde spiegel... ook de karreweg en de Leenstraat (die bubbels in de baan Aaaaargh) zijn niet bepaald zeer goed... (niet DE grote verbindingswegen maar wel zwaar of snel (gentse) verkeer) Maar de grote banen: mooi...
Hopelijk iets voor "den Ugo"
FreedomAndLiberty is offline  
Oud 8 oktober 2006, 22:22   #34
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Is het Lozer? Nu goed, da's toch Kruishoutem
En het wordt normaal Henkje Heyerick, hé, die haalde meer voorkeurstemmen, en profileerde zich uitdrukkelijk als kandidaat-burgemeester. Zelfs Eric Vermeersch haalde nog net meer stemmen...
groentje is offline  
Oud 9 oktober 2006, 20:13   #35
FreedomAndLiberty
Burger
 
FreedomAndLiberty's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 september 2006
Locatie: Dorp X in Yië
Berichten: 173
Standaard

Henkje
Of dat hij de persoon is voor Zulte...
__________________
Nationalism is having the ego to think of the 191 countries you could have been born in, you happened to be born into the one that is perfect in every way.
Solidair met Bahar Kimyongür
FreedomAndLiberty is offline  
Oud 9 oktober 2006, 21:55   #36
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Ik heb niet op hem gestemd, maar of Ugo zoveel beter zou geweest zijn...
groentje is offline  
Oud 10 oktober 2006, 19:38   #37
FreedomAndLiberty
Burger
 
FreedomAndLiberty's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 september 2006
Locatie: Dorp X in Yië
Berichten: 173
Standaard

Toch iemand met een heel pak ervaring, erg goed gekend. En ook gewoon qua persoon vind ik Ugo sympathieker, maar ja das persoonlijk
FreedomAndLiberty is offline  
Oud 10 oktober 2006, 21:27   #38
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Ik ken Ugo inderdaad niet goed, ik ben van Machelen, en Ugo van Zulte. Dat speelt echt nog wel een rol, hoor, om iemand wel of niet te kennen. En Ugo was eerlijk gezegd niet meteen de schepen die het meest dynamische imago had.
groentje is offline  
Oud 11 oktober 2006, 15:10   #39
FreedomAndLiberty
Burger
 
FreedomAndLiberty's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 september 2006
Locatie: Dorp X in Yië
Berichten: 173
Standaard

Idd, terwijl de meeste van mijn kennissen (zelf ben ik van Xhoutem) uit Zulte komen en Ugo ook vriendelijker vinden + iemand die al veel mensen geholpen heeft, iemand waarmee je kunt praten. Terwijl men Heyerick wat minder volks vindt, iemand die je maar ziet bij de verkiezingen maar men nog nooit heeft gesproken... (vb. KSA Zulte heeft al lang nood aan een nieuw dak (zware investering 15-20 000 euro) en al die tijd deed Henkje daar niet veel aan... Twee weken voor de verkiezing is er plots wel 2000 euro over: een mooie geste maar niet echt voldoende)
FreedomAndLiberty is offline  
Oud 11 oktober 2006, 17:39   #40
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Da's wel sterk, dat Heyerick daarvoor heeft kunnen zorgen, hij is niet eens schepen... Eric Vermeersch is schepen voor jeugd. Sport en recreatie zit dan weer onder Rosanne Buyle.
Ugo mag dan volkser zijn, hij moet ook bekwaam zijn. En op dat vlak denk ik dat Heyerick nog niet de slechtste keuze is. Maar dat zullen we zien, zeker, de komende 6 jaar?
groentje is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be