Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 oktober 2005, 21:43   #21
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps
Oorlogen, haat, ziektes, dood, verkrachtingen, vernietigingen, honger, vuiligheid, armoede, folteringen, misdaad, corruptie.....
Het leven is ook...
Vrede, vriendschap, vitaliteit, geboorte, liefde, opbouwen, smaakpapillen, schoonheid, innerlijke rijkdom, knuffels, eenheid.......
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 12:39   #22
myrdjinn
Burgemeester
 
myrdjinn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2005
Locatie: leuven
Berichten: 573
Standaard

god vs wetenschap? wetenschap heeft allang zijn NUT bewezen.
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 21:32   #23
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Wetenschap is de evolutie van god op aarde, in de mens.......
Wetenschap en god zijn elkaars vijanden niet, maar eerder bondgenoten voor de toekomst.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by labyrinth on 02-10-2005 at 22:33
Reason:
--------------------------------

Wetenschap is de evolutie van god op aarde, in de mens.......
Wetenschap en god zijn elkaars vijanden niet, maar eerder bondgenoten voor de toekomst.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Wetenschap is de evolutie van god op aarde, in de mens.......[/size]
[/edit]
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 2 oktober 2005 om 21:33.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2005, 11:41   #24
HerrUU
Gouverneur
 
HerrUU's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 1.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
De groene mannetjes...... neen, 't is waarschijnlijk nog veel erger....... dat bruisende leven.
En toch is het zo. Gooi maar eens iemand in de atmosfeer van vb Venus. Bruisen zal hij!

Even serieus : Ik ben ervan overtuigd dat het heelal overloopt van het leven, alleen kunnen wij dat niet zien en dus denken wij dat we alleen zijn (de mens is erg visueel ingesteld). Je kan het een beetje vergelijken met het denkbeeld dat de aarde plat was uit de middeleeuwen.
__________________
Om mani padme hum
HerrUU is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2005, 12:31   #25
janisgroot
Vreemdeling
 
janisgroot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 september 2005
Berichten: 45
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Een school in Pennsylvania (VS) staat terecht omdat in de les biologie ook de leer van het "Intelligent Ontwerp" - een eufemisme voor 'Creationisme' - wordt onderwezen.

Deze leer gaat in tegen de evolutieleer van Darwin en beweert dat het ontstaan van het leven zodanig complex is dat er een intelligente kracht moet achter zitten.

Omdat in minstens 37 andere Amerikaanse staten schoolraden op het punt staan dezelfde beslissing te nemen kan de rechtszaak op grote belanstelling rekenen, een testcase als het ware.

Intelligent Design is gebaseerd op geloof, niet gesteund door ook maar enig wetenschappelijk argument, en heeft derhalve geen plaats in het lesrooster van een openbare school, aldus de bioloog Kenneth Miller, verbonden aan de Brown University en auteur van het veelgebruikte handboek 'Biology'.

Bezorgde ouders, die wensen dat hun kinderen onderwezen worden in feiten en niet in een bepaalde religieuze stroming, vermoeden een verborgen religieuze agenda en hebben de school gedagvaard.
Gij kunt even erg niet bewijzen dat de mens uit een aap komt dan dat hij uit God komt. Het zijn allemaal maar verhaalkes en theoriekes. Voor mij is dat allemaal hetzelfde.
janisgroot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2005, 16:11   #26
myrdjinn
Burgemeester
 
myrdjinn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2005
Locatie: leuven
Berichten: 573
Standaard

Citaat:
Wetenschap is de evolutie van god op aarde, in de mens.......
Wetenschap en god zijn elkaars vijanden niet, maar eerder bondgenoten voor de toekomst.
WETENschap <-> geloof
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2005, 18:19   #27
zeddie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 april 2004
Berichten: 675
Standaard

"God" versus wetenschap...

Versus ?
Ze zijn 1.

GreetZ
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 08:32   #28
HerrUU
Gouverneur
 
HerrUU's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 1.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janisgroot
Gij kunt even erg niet bewijzen dat de mens uit een aap komt dan dat hij uit God komt. Het zijn allemaal maar verhaalkes en theoriekes. Voor mij is dat allemaal hetzelfde.
De mens komt niet voort uit de aap. Darwin heeft dat ook nooit beweerd. De mens is verwant aan de aap.

Wat bewijzen betreft verwijs ik je door naar DNA onderzoeken.
__________________
Om mani padme hum
HerrUU is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 10:48   #29
zeddie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 april 2004
Berichten: 675
Standaard

Ook nog :

Science is chiefly useful to the God-lover & the God-knower because it enables him to understand in detail and admire the curious wonders of His material workmanship. The one learns & cries, "Behold how the Spirit has manifested itself in matter"; the other, "Behold, the touch of my Lover & Master, the perfect Artist, the hand omnipotent."

Science talks and behaves as if it had conquered all knowledge: Wisdom, as she walks, hears her solitary tread echoing on the margin of immeasurable Oceans.

To see the composition of the sun or the lines of Mars is doubtless a great achievement; but when thou hast the instrument that can show thee a man's soul as thou seest a picture, then thou wilt smile at the wonders of physical Science as the playthings of babies.

GreetZ
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 16:06   #30
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Net of het darwinisme zwart op wit bewezen kan worden.

Niemand is in staat 4 miljard jaren terug in de tijd te kijken.Als een mens een blik naar de sterrenhemel werpt dan komt hij tot de constatering hoe het in godsnaam mogelijk is dat deze planeet bruist van het leven en buiten de dampkring geen spatje leven,behalve wat satellieten en opgebrande rakettrappen.

Het leven heeft iets goddelijks,iets Almachtigs.
Zo ver zijn ze nog niet geraakt, neen.
Maar hoe verder je in de heelal kijkt, hoe verder je eigenlijk in het verleden kijkt (dat komt doordat het licht een bepaalde snelheid heeft, waardoor men enkel een beeld van het verleden ziet).

Over de rest kan niemand zich nu uitspreken, maar er zijn wel duidelijke bewijzen dat de evolutietheorie klopt (men heeft zelfs bepaalde evolutieprocessen kunnen meemaken, op vlinders bv).
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 16:11   #31
janisgroot
Vreemdeling
 
janisgroot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 september 2005
Berichten: 45
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
En toch is het zo. Gooi maar eens iemand in de atmosfeer van vb Venus. Bruisen zal hij!

Even serieus : Ik ben ervan overtuigd dat het heelal overloopt van het leven, alleen kunnen wij dat niet zien en dus denken wij dat we alleen zijn (de mens is erg visueel ingesteld). Je kan het een beetje vergelijken met het denkbeeld dat de aarde plat was uit de middeleeuwen.
hij komt uit ne spinnekop zekers?
janisgroot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 16:13   #32
janisgroot
Vreemdeling
 
janisgroot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 september 2005
Berichten: 45
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
De mens komt niet voort uit de aap. Darwin heeft dat ook nooit beweerd. De mens is verwant aan de aap.

Wat bewijzen betreft verwijs ik je door naar DNA onderzoeken.
neen. hij komt uit ne spinnekop zekers?

ziet ge het al voor :
eerst "hoe hoe" aap en floep "boe boe" ne kale vent...
janisgroot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 16:21   #33
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janisgroot
Gij kunt even erg niet bewijzen dat de mens uit een aap komt dan dat hij uit God komt. Het zijn allemaal maar verhaalkes en theoriekes. Voor mij is dat allemaal hetzelfde.
Jan, het gaat er om dat er geloofsovertuigingen worden gedoceerd in de les biologie. Als ze dat willen doen, dat ze het dan in de les godsdienst doen.

Voorts, ieder gelooft wat hij wilt. Ik geloof niet in een hogere macht. De mens is niets meer of minder dan een extreem gecompliceerde biologische constructies. Je wordt geboren, je leeft, en je sterft. Zo simpel is het voor mij.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Khonnor on 04-10-2005 at 17:22
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janisgroot
Gij kunt even erg niet bewijzen dat de mens uit een aap komt dan dat hij uit God komt. Het zijn allemaal maar verhaalkes en theoriekes. Voor mij is dat allemaal hetzelfde.
Jan, het gaat er om dat er geloofsovertuigingen worden gedoceerd in de les biologie. Als ze dat willen doen, dat ze het dan in de les godsdienst doen.

Voorts, ieder gelooft wat hij wilt. Ik geloof niet in een hogere macht. De mens is niets meer of minder dan een extreem gecompliceerde biologische constructies. Je wordt geboren, je leeft, en je sterft. Zo simpel is het voor mij.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janisgroot
Gij kunt even erg niet bewijzen dat de mens uit een aap komt dan dat hij uit God komt. Het zijn allemaal maar verhaalkes en theoriekes. Voor mij is dat allemaal hetzelfde.
Jan, het gaat er om dat er geloofsovertuigingen worden gedoceerd in de les biologie. Als ze dat willen doen, dat ze het dan in de les godsdienst doen.

Voorts, ider gelooft wat hij wilt. Ik geloof niet in een hogere macht. De mens is niets meer of minder dan een extreem gecompliceerde biologische constructies. Je wordt geboren, je leeft, en je sterft. Zo simpel is het voor mij.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Khonnor : 4 oktober 2005 om 16:22.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 20:14   #34
myrdjinn
Burgemeester
 
myrdjinn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2005
Locatie: leuven
Berichten: 573
Standaard

Citaat:
neen. hij komt uit ne spinnekop zekers?

ziet ge het al voor :
eerst "hoe hoe" aap en floep "boe boe" ne kale vent...
wauw je hebt me overtuigd! niemand heeft het me ooit zo eenvoudig durven uitleggen!
wat was ik aan het DENKEN!

denken is blijkbaar compleet overbodig.
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 20:18   #35
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janisgroot
neen. hij komt uit ne spinnekop zekers?

ziet ge het al voor :
eerst "hoe hoe" aap en floep "boe boe" ne kale vent...
Al een geluk dat er mensen die kunnen denken...
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 08:56   #36
janisgroot
Vreemdeling
 
janisgroot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 september 2005
Berichten: 45
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps
Al een geluk dat er mensen die kunnen denken...
alee zen, de proffesserkes voelen zich weer groot

volgens mij komt de mens gewoon uit god zijn reet. na van alla zijne shwarmakeppappittadurom te vreeten zat god met het lopent schijt. dan heeft hij maar den eerste de beste planeet gepakt om er zijne verziekte stoelgang op de dumpen en daar zijn wij dus van gekomen

waaw keb gewoon ne nieuwe godsdienst uitgevonden. mag ik ook iederen aan zijn deur gaan lastigvallen met domme boekskes over de belofte van den schepper of beter gezegd : de belofte van den schijter
of beter ik blaas ulder allemal de lucht in omda ge allemaal ongelovige hondsbeesten zijt
janisgroot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 10:49   #37
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid
 
Pier den Drol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Berichten: 610
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
En toch is het zo. Gooi maar eens iemand in de atmosfeer van vb Venus. Bruisen zal hij!

Even serieus : Ik ben ervan overtuigd dat het heelal overloopt van het leven, alleen kunnen wij dat niet zien en dus denken wij dat we alleen zijn (de mens is erg visueel ingesteld). Je kan het een beetje vergelijken met het denkbeeld dat de aarde plat was uit de middeleeuwen.
Ik ga graag met je akkoord. Al zou ik niet durven zeggen dat het heelal 'overloopt' van het leven maar kom... Een Brits astronoom - waarvan de naam me al lang ontgaan is - heeft het ooit mooi verwoordt door het heelal te vergelijken met een bos in de herfst: als je in zo'n bos rondwandelt, en pakt lukraak een blaadje van de grond, dan merk je een kleurenpatroon die hem onderscheidt van alle andere blaadjes in de omgeving. Als je genoeg zou zoeken, kom je zeker wel een ander blaadje tegen dat sterke gelijkenissen zal vertonen met het eerste blaadje.
Het heelal is zo groot dat er best wel ergens enkele planeetjes zouden kunnen zijn waar de condities van die aard zijn dat er leven mogelijk is. Ik denk dan voornamelijk in de richting van bacteriën en dergelijke.

PS. Middeleeuwers wisten best wel dat de aarde rond was, de aarde als pannenkoek is een negentiende-eeuwse misvatting.
__________________
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello
Pier den Drol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 19:11   #38
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Men kan dus evengoed gaan postuleren dat er een intelligentie moet zijn achter het onstaan van de leven op aarde. Gezien de bijna onmogelijke kans dat de mens bestaat, en de enorme complexiteit van alles rondom ons, lijkt het mij ook niet zomaar eentje die je van tafel kan vegen.
Heel simpel; al die onbewezen theorietjes die je hier aanhaalt, hebben het voordeel dat ze door elk experiment bevestigd worden. Er zijn ontelbare bewijzen die aantonen dat Newton's postulaten voor normale snelheden en normale voorwerpen wel degelijk correct zijn. Voor snelheden die grenzen aan de lichtsnelheid en voor subatomaire partikels gelden ze inderdaad niet in hun gepostuleerde vorm, maar dat is dan ook aanvaard en daar bestaat nu wel een verklarende theorie voor. Die postulaten kan je door simpele observatie waarnemen.
De stelling dat er wel een god moet bestaan die alles gemaakt heeft, is tot op vandaag nog door geen enkel experiment aangetoont. Waar die onbewezen theorietjes bevestigd worden door talloze proeven, is creationisme of intelligent design een speculatie die nog door geen enkele proef is aangetoont. Wil je creationisme als een theorie beschouwen die je niet zomaar van tafel kan vegen, toon ze dan aan. Bewijs dat er een god of een oppermacht bestaat. Het argument dat het allemaal te complex is om toevallig te zijn, kan je bezwaarlijk een bewijs noemen... (dat heeft evenveel betekenis als stellen dat de piramides door aliens gebouwd zijn omdat ze te complex zijn voor de toenmalige mensheid)
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 19:14   #39
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janisgroot
neen. hij komt uit ne spinnekop zekers?

ziet ge het al voor :
eerst "hoe hoe" aap en floep "boe boe" ne kale vent...
Zo'n redenering toont eigenlijk alleen maar aan dat je absoluut geen idee hebt waarover de evolutieleer het heeft...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 19:22   #40
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Het leven is ook...
Vrede, vriendschap, vitaliteit, geboorte, liefde, opbouwen, smaakpapillen, schoonheid, innerlijke rijkdom, knuffels, eenheid.......
Al een geluk, het zou maar een triestige bedoening zijn.
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be