Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 december 2011, 16:25   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.589
Standaard

Zolang er geen kinderen zijn, is er eigenlijk niet zo'n probleem.
In dat geval, vind ik het zelfs niet nodig dat 'er moeite gedaan wordt om de relatie in stand te houden', als die relatie niet 'vanzelf' in stand gehouden wordt (door dingen samen te doen .... liefde is een werkwoord).
Wie zijn wij om hen een moraal voor te schrijven ?

Als er kinderen zijn, dan zijn zij al te gemakkelijk de dupe.
Ik vind het uiterst moeilijk en delicaat, maar de overheid zou hier ergens moeten kunnen tussenkomen.

Waar ik helemaal niet tegen kan, is dat sommige (meestal vaders) hun verantwoordelijkheid niet opnemen t.o.v. hun kinderen.
Dikke schande dat het fonds (hoe was de naam ook al weer) dat alimentatie voorschiet en terug recupereert van de onwillige ouder, niet beter werkt, niet uitgebreider werkt ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 16:50   #22
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Mensen die economisch zelfstandig zijn,doen wat ze willen.
Klopt, sinds de vrouw gaat werken durft ze sneller de scheiding in te zetten.
__________________
I'm a barbie girl
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 16:58   #23
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waar ik helemaal niet tegen kan, is dat sommige (meestal vaders) hun verantwoordelijkheid niet opnemen t.o.v. hun kinderen.
Dikke schande dat het fonds (hoe was de naam ook al weer) dat alimentatie voorschiet en terug recupereert van de onwillige ouder, niet beter werkt, niet uitgebreider werkt ...
dat fonds werkt enkel indien de ontvangende ouder niet genoeg inkomen heeft. Indien de ontvangende ouder zelfbedruipend kan zijn, komt het fonds helemaal niet tussen.

Men zou effektief betere opvolging moeten doen van de onwillige ouder die weigert om alimentatie te betalen. Het geeft geen pas als het fonds zegt "je verdient teveel dus wij moeten de moeite niet doen".
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 17:02   #24
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ben ik nu de enige die vindt dat het een beetje aan het doorslaan is?

men trouwt "omdat men het programma helse bruiden zo leuk vindt" (ik ken zo eentje, zes maanden huwelijk, ouders geruineerd, groots feest. (in omgekeerde volgorde) gelukkig geen kinderen.

ik ken ook: per ongeluk kindje gemaakt, nooit getrouwd, uiteen als het kind zes maanden is, co-ouderschap, kind wil broertje of zusje, terug bijeen, terug kindje in de maak, terug uiteen.

nog in mijn kennissenkring: vijf jaar samenwonend, getrouwd met groot duur feest, geen kind, uiteen na vijf maanden.

en dan komt de aap uit de mouw:

zij: twee kindjes, hij twee kindjes, samen nog twee kindjes.... dan week 1 bij mama 1, week twee bij papa 2, kindjes samen gewoon thuis. auto te klein voor zes, over en weer gerij met de feestdagen.

nog leuker: zij twee kindjes, + eentje dat niet van haar is maar wel van vorige ex (!!), hij: vier kindjes.... twee tieners en twee kleintjes. samen 7 dus.

nog in mijn kring: zij: drie kindjes (pubers), hij twee volwassen kinderen uit huwelijk 1, twee jonge kinderen uit huwelijk 2 (halfweesjes, continu thuis).

is dat de toekomst?

Dat zijn nu wel heel frappante voorbeelden dat gij geeft maar inderdaad de tijden veranderen.

Dit gevallen zullen zijn nadelen hebben, maar mogelijk ook zijn voordelen: het kind leert flexibel zijn en zich in alle mogelijke scenario's aanpassen (het kan niet anders).

Trouwens, héél lang geleden was dit ook zo hoor, maar de oorzaken waren toen anders:

Nu scheiden koppels; hertrouwen ze; er komen weer kinderen bij, maw een samengesteld gezin.

Vroeger was niet anders: samengestelde gezinnen; één van de partners overleed jong (in het kraambed, of aan de gevolgen van de gebrekkige/ontbrekende medische verzorging met als gevolg dat de andere héél snel hertrouwde; men kon niet anders: men stond met een nest kinderen die gevoed moesten worden. Zowel de weduwe als de weduwnaar moesten hertrouwen, en dit gebeurde heel snel.
Dit was geen garantie dat het nu wel bleef duren: alweer kon de vrouw in het kraambed sterven of de man door een stom opgelopen infectie ed. Met als gevolg dat de overblijvende opnieuw mag hertrouwen.
Vaak gebeurde het dat kinderen meerdere stiefmoeders of stiefvaders de revue zag passeren, of dat een kind zelfs enkel stiefouders had.


De situatie dat men hier tot voor kort had: perfect gezin met vader, moeder en kinderen is eigenlijk maar de laatste 100 jaar norm geworden: sedert dat de medische wetenschap sterk vooruit was gekomen om de mensen te doen blijven leven.

Maar de maatschappelijke normveranderingen gooien nu terug roet in het eten.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 17:05   #25
Mam
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 augustus 2011
Locatie: België
Berichten: 1.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Als er kinderen zijn, dan zijn zij al te gemakkelijk de dupe.
Ik vind het uiterst moeilijk en delicaat, maar de overheid zou hier ergens moeten kunnen tussenkomen.
Zoiets als: je mag maar één keer scheiden als er al kinderen in het spel zijn?
Uw voorstel lijkt me moeilijk realiseerbaar, zonder aan de rechten van mensen te raken.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 17:29   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Zoiets als: je mag maar één keer scheiden als er al kinderen in het spel zijn?
Oei, zeker niet !!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Uw voorstel lijkt me moeilijk realiseerbaar, zonder aan de rechten van mensen te raken.
'k Weet het !! 't Is dan eigenlijk ook geen voorstel, maar een noodkreet. Uit medelijden met de kinderen die er te gemakkelijk de dupe van zijn.
(en laat me herhalen: er zijn koppels met kinderen die behoorlijk kunnen scheiden, in wederzijds respect ... bla bla ...)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 17:52   #27
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Dat zijn nu wel heel frappante voorbeelden dat gij geeft maar inderdaad de tijden veranderen.

Dit gevallen zullen zijn nadelen hebben, maar mogelijk ook zijn voordelen: het kind leert flexibel zijn en zich in alle mogelijke scenario's aanpassen (het kan niet anders).
Dat is eerder een fabeltje hoor. kinderen die opgroeien in zulke situatie leren niet echt flexibelere te zijn. Het verstoord zelfs hun emotionele ontwikkeliong want ze raken net afgestompt omdat ze constant emotionele banden moeten leggen en verbreken,..

Kinderen hebben wel degelijk stabiliteit nodig zoals ze ook een objectieve omgeving nodig hebben om zich tot stabiele volwassen kunnen ontplooien. Maar als de ouders al falen daarin wat verwacht je dan in feite van de kinderen..? Kinderen die opgroeien naar voorbeeld!
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 01:31   #28
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ben ik nu de enige die vindt dat het een beetje aan het doorslaan is?

men trouwt "omdat men het programma helse bruiden zo leuk vindt" (ik ken zo eentje, zes maanden huwelijk, ouders geruineerd, groots feest. (in omgekeerde volgorde) gelukkig geen kinderen.

ik ken ook: per ongeluk kindje gemaakt, nooit getrouwd, uiteen als het kind zes maanden is, co-ouderschap, kind wil broertje of zusje, terug bijeen, terug kindje in de maak, terug uiteen.

nog in mijn kennissenkring: vijf jaar samenwonend, getrouwd met groot duur feest, geen kind, uiteen na vijf maanden.

en dan komt de aap uit de mouw:

zij: twee kindjes, hij twee kindjes, samen nog twee kindjes.... dan week 1 bij mama 1, week twee bij papa 2, kindjes samen gewoon thuis. auto te klein voor zes, over en weer gerij met de feestdagen.

nog leuker: zij twee kindjes, + eentje dat niet van haar is maar wel van vorige ex (!!), hij: vier kindjes.... twee tieners en twee kleintjes. samen 7 dus.

nog in mijn kring: zij: drie kindjes (pubers), hij twee volwassen kinderen uit huwelijk 1, twee jonge kinderen uit huwelijk 2 (halfweesjes, continu thuis).

is dat de toekomst?
Die trend is al lang bezig. Ikzelf ben al 25 jaar samen met dezelfde vrouw, maar in mijn familie ben ik écht een uitzondering. Iedereen , behalve mijn overleden grootouders, is al minstens één keer gescheiden.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 01:34   #29
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Trouwen is al lang niet meer nodig:

http://www.vandaag.be/binnenland/868...-fors-toe.html



de meesten die ik ken bevallen eerst en huwen eventueel nadien.

Blijkbaar heten kinderen uit vorige huwelijken/relaties ondertussen "relatiegeschenken" ... iemand al gehoord?
Een relatiegeschenk ? Dat hangt dan ook wel een beetje van het kind zijn karakter af vind ik...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 22:08   #30
Illuminatus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 december 2011
Berichten: 1.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Gewoon niet aan kinderen beginnen.
Ook niet met trouwen.
Gezien de ecologische voetafdruk van één westerling (ja reeds van kindsbeen af) zou ik zelfs durven stellen dat het BEWUST verwekken van kinderen een misdaad tegen de mensheid is : lang leve het bewust laten uitsterven der mensheid
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 22:16   #31
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Whitey is ev0l.

Laten we uitsterven.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 22:26   #32
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Ik heb altijd gezworen dat ik niet opnieuw zou herbeginnen en daar heb ik mij aan gehouden

Nochtans wou een schitterend uitziende 24-jarige mij aanwerven toen ik 47 was....

Ge ziet van hier...

Laatst gewijzigd door eno2 : 1 januari 2012 om 22:27.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 22:30   #33
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Gezien de ecologische voetafdruk van één westerling (ja reeds van kindsbeen af) zou ik zelfs durven stellen dat het BEWUST verwekken van kinderen een misdaad tegen de mensheid is : lang leve het bewust laten uitsterven der mensheid
Ik denk dat ge daarmee ruimschoots mijn ecologische voetafdruk tegen je broek verdiend hebt (ik ben wereldkampioen ecologische voetafdruk)
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 22:49   #34
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.481
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht

en dan komt de aap uit de mouw:

zij: twee kindjes, hij twee kindjes, samen nog twee kindjes.... dan week 1 bij mama 1, week twee bij papa 2, kindjes samen gewoon thuis. auto te klein voor zes, over en weer gerij met de feestdagen.

nog leuker: zij twee kindjes, + eentje dat niet van haar is maar wel van vorige ex (!!), hij: vier kindjes.... twee tieners en twee kleintjes. samen 7 dus.

nog in mijn kring: zij: drie kindjes (pubers), hij twee volwassen kinderen uit huwelijk 1, twee jonge kinderen uit huwelijk 2 (halfweesjes, continu thuis).

is dat de toekomst?
In alle 3 gevallen door je genoemd, zou ik als partner al knetter- en knettergek geworden zijn, en dat wel binnen 1 dag.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 04:27   #35
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ben ik nu de enige die vindt dat het een beetje aan het doorslaan is?

...

is dat de toekomst?
Wat is de politieke relevantie van die ervaringen van je? Wat zijn jouw politieke voorstellen hieromtrent? Wil je mensen gaan verplichten om samen te blijven leven met iemand die ze niet meer kunnen uitstaan wegens overdaad aan contact met één en dezelfde persoon?

Dat partners voortaan nog zelden een heel leven samenblijven, wijst erop dat de meeste mensen niet hun ultieme geluk zien in een traditionele monogame relatie.

Tradities verdwijnen één voor één. We naderen beetje bij beetje een tijd waarin mensen het niet meer nodig vinden om bevolen te worden waar ze het gelukkigst van worden. Dat kan ik enkel aanmoedigen.

Jij gunt mensen blijkbaar minder geluk.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 04:48   #36
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.481
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht

Jij gunt mensen blijkbaar minder geluk.
Kinderen uit gebroken relaties hebben een grotere kans om later zowel op relationeel alswel financieel vlak te mislukken op volwassen leeftijd. Dat is geen suggestie maar een feit.

Dus inderdaad ouders moeten gvd hun verantwoordelijkheid nemen, ruzies bijleggen, en zorgen dat hun kinderen goed worden opgevoed. Dit allemaal boven hun eigen geluk.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 11:25   #37
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ben ik nu de enige die vindt dat het een beetje aan het doorslaan is?
?
De andere multicul-killers ook natuurlijk

Want dat is natuurlijk multicul aan de basis en in het hart van de maatschappij.

De vermenging van alles en iedereen binnen de schoot van de familie

Laatst gewijzigd door eno2 : 2 januari 2012 om 11:38.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 11:30   #38
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Wat is de politieke relevantie van die ervaringen van je? Wat zijn jouw politieke voorstellen hieromtrent? Wil je mensen gaan verplichten om samen te blijven leven met iemand die ze niet meer kunnen uitstaan wegens overdaad aan contact met één en dezelfde persoon?

Dat partners voortaan nog zelden een heel leven samenblijven, wijst erop dat de meeste mensen niet hun ultieme geluk zien in een traditionele monogame relatie.

Tradities verdwijnen één voor één. We naderen beetje bij beetje een tijd waarin mensen het niet meer nodig vinden om bevolen te worden waar ze het gelukkigst van worden. Dat kan ik enkel aanmoedigen.

Jij gunt mensen blijkbaar minder geluk.
En de kinderen van al deze verloren kosten die niet nadenken vooraleer vaderke en moederke te spelen, gun je die ook meer geluk ?
Een kind, dat is geen Barbie of Ken-poppekke hoor, evenmin een schoothond of een gecastreerde huiskat, en ouder worden is evenmin een bewijs dat je zelf volwassen bent.
Dus, denk 2 minuten na vooraleer je zaad te spuiten of je benen te spreidden. Als je niet in staat bent om water in uw wijn te doen, of compromissen aan te gaan, begin niet aan een vaste relatie met kinderen. Vergenoeg je tot losse contacten met onbekenden in het week-end, ga naar de hoeren of masturbeer u, maar laat de kinderen voor wat ze zijn. Je bent er namelijk zélf nog één.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 11:39   #39
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Ik moet geen wijn
Bij mij moet het puur water zijn
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 11:51   #40
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

slechte relaties zijn vaak opvoedingsgebonden
in mijn ervaring is dat zo

kinderen uit gescheiden gezinnen grotere kans --> .... toekomst....


En tot voor kort was rekeningen en inkomens samengooien doodnormaal
nu is dat vreemd. Jonge mensen zijn graag individueel samen. Maar wie gekoppelde rekeningen heeft komt beter overeen op langere termijn. In onbewuste zin is economische koppeling een goed idee voor een koppel, zoals eno al aanwees.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 2 januari 2012 om 11:54.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be