Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 november 2004, 13:36   #21
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Iemand die te snel rijd word in Belgie nog crimineler afgestempeld dan iemand als arafat tegenwoordig.
Illwill, snelrijders worden niet afgestempeld en zeker niet
op een criminele manier. LOL!
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 13:41   #22
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Illwill, snelrijders worden niet afgestempeld en zeker niet
op een criminele manier. LOL!


Ik ben eigenlijk best wel blij dat iemand die nitwit af en toe eens citeert (ik heb hem op de negeerlijst staan), zo kan ik op een tweedehandse manier toch nog meegenieten van zijn absurde humor.

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 13:46   #23
nadine
Parlementslid
 
nadine's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 1.902
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf


Ik ben eigenlijk best wel blij dat iemand die nitwit af en toe eens citeert (ik heb hem op de negeerlijst staan), zo kan ik op een tweedehandse manier toch nog meegenieten van zijn absurde humor.

'k zal even hetzelfde doe om de overgrote meerderheid op dit forum ook eens op een "occassie" van jouw humor te laten meegenieten
nadine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 13:50   #24
Westland New Post
Banneling
 
 
Westland New Post's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2004
Locatie: Turnhout
Berichten: 561
Standaard

Hoewel Arafat de laatste jaren enkel koos voor terreur is hij toch een waardig mens geweest in de strijd tegen de expansieplannen van de zionistische piratenstaat (P)israël. Sharon heeft niet 1 kéér een goede indruk gemaakt dat hij vrede wil, hij was druk bezig om ze'n ultra-zionistische kolonistenvriendjes gunstig te stellen om ze'n herverkiezing veilig te stellen.
Westland New Post is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 14:02   #25
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

België zendt inderdaad maar liefst 4 ministers, maar ik vermoed dat dit eerder met een snoepreisje naar Egypte te maken heeft dan met eerbetoon.
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 15:17   #26
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid
 
Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 1.874
Standaard

Ik tel slechts 2 ministers,nl Karel De Gucht en Armand De Decker. Dat Louis Michel als EU-Commissaris van ontwikkelingssamenwerking ook aanwezig is, vind ik normaal. Wat Linzin(senaatsvoorzitter) daar gaat uitspoken, is een andere vraag, maar soit...

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 12 november 2004 om 15:17.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 17:06   #27
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
Typisch!! Alleen hielenlikkers (om het beleefd te houden) zoals.. LIBANON en BELGIE sturen méér dan één wezen naar Fatje !! Ik schaam me rot om die slijmerds.
Dubbel!

En Rafioso kan wat mij betreft een kramp krijgen.
En doe er maar een akelig virus bovenop......
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2004, 21:19   #28
alexi
Burger
 
Geregistreerd: 14 november 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 121
Standaard de klaagmuur

Excuseer, dat ik even off topic ben, maar ergens op een forum van deze site heb ik een van uw reacties gelezen, en ik heb zeer lang hartelijk gelachen. U weet blijkbaar niet hoelang de klaagmuur in Jeruzalem bestaat, vermits u insinueert dat hij er neergezet was tijdens de 1ste intifada. Ik vind dit een blijk van ongelooflijke onwetendheid, en groot gat in uw cultuur. De klaagmuur is een restant van de tempel van Salomo, die werd afgebroken in de periode van de kruisiging van Christus. Dit is bewezen door cryptologische wetenschappers en historici. De leeftijd van de muur is een onbetwistbaar feit.

Informeer u liever voor u dommigheid uitkraamt.
alexi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2004, 23:59   #29
liesl
Burger
 
Geregistreerd: 13 november 2004
Berichten: 122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
Met arafat zijn dood eindigd ook een tijdperk van de palastijnen.
Maar of nu het vredes proces weer op gang gaat komen daar heb ik mijn twijfels over zenne.Ik denk dat de geweldsspiraal van oog om oog al te ver gevorderd is om nu zomaar eventjes weer de draad terug op te pikken van een aantal jaren terug.

Wat betreft het eerbetoon van België.
België is altijd al pro palestijns geweest ondanks de relaties met joden.
Maar mij interesseerd het totaal niet of ze nu 1 of meerdere politiekers naar daar sturen.
Wat mij opvalt is aan die gastenlijst is dat waar waren deze mensen toen arafat zelf werd geviseerd om vermoord te worden een tijdje terug?
Net zoals altijd zijn al die landen heel goed in praten,vergaderen,geld op doe nvan belastingsbetalers en afgevaardigen sturen voor nog eens te praten en of feestjes of zoals nu begrafenissen bij te wonen.

De wereld had al lang Israël op het matje moeten durven roepen maar neen buiten amerika is er geen enkel land of continent dat meer durft te doen dan te praten en nog eens praten.
China zou meer kunnen maar zij moeien zich niet met die kwesties
En Europa ja die kunnen weken zagen en kritiek geven op alles en nog wat maar zelf iets ondernemen of opbouwen dat kunnen ze niet.

Ik blijf pleiten voor een sterk 1 geheel Europa dat eindelijk als 1 geheel spreekt en de opbouw van een groot Europees leger dat eindelijk meer kan doen in de wereld dan enkel politiemanneke spelen en de boel op te ruimen als de amerikanen de nest vernield hebben en haat en pijn gezaaid hebben.

Wat er nu met de palestijnen gaat gebeuren is onzeker.ik denk dat het land nog verder zal wegzakken door interne machts twisten.
En israël zal proberen hier profijt uit te halen en zoals altijd elk vredesakkoord doen vastlopen door enerzijds hoge eisen te stellen en ten tweede proberen onrust te stoken bij de palestijnen die op hun beurt weer naar geweld grijpen en zo weer de boeman worden en de schuldigen voor het vastlopen van een vredesakkoord waardoor het uitmoorden en uitbuiten van het palestijnse volk door israël gewoon verder kan gaan.
wederom nagels met koppen
de haat die joden verspreiden (ook hier) blijft maar doorgaan
je hoort wel eens dat zulke extremistische joden erger zijn dan nazi's (qua gedrag tov niet-joden dan) jahweh wil toch ook vrede ? en een goed leven voor alle volkeren, ook al zijn ze niet het "meest uitverkoren boven alle andere" ?
bedroevend die haat hoor
liesl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2004, 02:13   #30
alexi
Burger
 
Geregistreerd: 14 november 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liesl
wederom nagels met koppen
de haat die joden verspreiden (ook hier) blijft maar doorgaan
je hoort wel eens dat zulke extremistische joden erger zijn dan nazi's (qua gedrag tov niet-joden dan) jahweh wil toch ook vrede ? en een goed leven voor alle volkeren, ook al zijn ze niet het "meest uitverkoren boven alle andere" ?
bedroevend die haat hoor
Stomme ***, ken jij persoonlijk 1 jood? Ik denk het niet. Ik ken er heel veel, en ze dromen allemaal van vrede in Israel. Jij kent alleen de cliches die ze over joden verspreiden, en denkt waarschijnlijk dat heel Israel pijpenkrullen heeft en religieus is. Joden zullen altijd zondebokken zijn, omdat iedereen jaloers is op hen. Joden hebben overal waar ze kwamen wetenschap, cultuur, kunst en goede economie meegebracht. Extremistische joden erger dan nazi's ... djeezes. De religieuzen onder hen scheiden wel fanatiek melk van vlees, maar ze hebben nog niemand vermoord in naam van God, in tegenstelling tot de islamieten, en dat is het grote verschil tussen de joden en de moslims. Welke haat verspreiden de joden dan? En op welke manier, als ik vragen mag? Ik woon midden in de jodenbuurt, en ik heb er nog niks van opgemerkt. Het cliche dat een jood een gierige, bleke, rosse man is, is achterhaald. In Belgie zijn ze wel religieus, maar Israeliers zijn de meest warme, toffe, moderne en vooral heel vrijgevige mensen die ik ooit ontmoet heb. Niet zoals de Belgen, die op een terras discuteren wie nu nog 20 cent aan wie moet betalen, na het drinken van 4 pinten.
alexi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2004, 23:31   #31
nadine
Parlementslid
 
nadine's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 1.902
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Dubbel!

En Rafioso kan wat mij betreft een kramp krijgen.
En doe er maar een akelig virus bovenop......
Over de echte oorzaak van zijn overlijden is het nu ineens DOODstil.... maar madame is wel met de centen weg! Dus Europa zal nog wat mogen bijpompen
__________________
nadine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2004, 23:46   #32
Towelie030981
Gouverneur
 
Towelie030981's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2004
Berichten: 1.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Onze pravda (VRT) gaat de begrafenis dan nog eens rechtstreeks uitzenden morgenvroeg. Ik kan begrijpen dat CNN dat doet zoals met meerdere evenement, maar de VRT doet dat praktisch nooit. Ook moesten ze de inhouse antisemiet van dienst Lucas Catherine, de vent die zijn "antizionisme" uit naziboeken van 1939 haalt, nog eens zijn Israel-bashing laten doen. Het is volgens de pravda nog niet genoeg dat die vent aan cursussen in antisemitism gewerkt heeft voor het onderwijs met geld van de groene fascisten (Vogels en Boutmans) en de verdeling door 11.11.11, pax christi en andere PC ngo's die voor 85% met ons belastingsgeld worden gesponserd.
Wilde even reageren op deze quote van een tijd geleden. NGO's die door BELASTINGSGELD gefinancierd worden. Vreemd. Dacht dat NGO stond voor NIET GOUVERMENTELE ORGANISATIE dwz een organisatie die geen subsidie van overheden aanvaard.
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2004, 23:57   #33
nadine
Parlementslid
 
nadine's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 1.902
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Wilde even reageren op deze quote van een tijd geleden. NGO's die door BELASTINGSGELD gefinancierd worden. Vreemd. Dacht dat NGO stond voor NIET GOUVERMENTELE ORGANISATIE dwz een organisatie die geen subsidie van overheden aanvaard.
Denken is één zaak, feiten is wat anders. Voor elke Euro die ze uit je zak pikken, krijgen ze er nog zo'n 4 Euro van de overheden bij .
__________________
nadine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 00:00   #34
liesl
Burger
 
Geregistreerd: 13 november 2004
Berichten: 122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Wilde even reageren op deze quote van een tijd geleden. NGO's die door BELASTINGSGELD gefinancierd worden. Vreemd. Dacht dat NGO stond voor NIET GOUVERMENTELE ORGANISATIE dwz een organisatie die geen subsidie van overheden aanvaard.
volgens het franstalig-jiddisch mannetje nadine zijn alle organisaties die wel eens kritiek geven op zijn gestolen israel landje nazistisch en corrupt ..... best wel grappig
__________________
vrije meningsuiting volgens nadine=polly=....
"[size=1]dat ik er in geslaagd ben een antisemitische islamsite in Nederland door de overheid heb kunne van Internet halen." [/size]
[size=1]"maar morgen zal ik in versnelling treden,want met de laatste tekst van de moderator is ook hier een grens overschreden[/size]
[size=1]Dat legt dus volkomen uit waarom antisemitisme expliciet op dit forum(politics.be)toegelaten is.Voor hoelang?dat zal daarna niet meer van mij afhangen[/size]

Laatst gewijzigd door liesl : 7 december 2004 om 00:10.
liesl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 00:08   #35
Towelie030981
Gouverneur
 
Towelie030981's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2004
Berichten: 1.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Denken is één zaak, feiten is wat anders. Voor elke Euro die ze uit je zak pikken, krijgen ze er nog zo'n 4 Euro van de overheden bij .
Persoonlijk vind ik u mening over NGO's bedroefend. U heeft het over ''een euro uit u zak pikken'', terwijl iemand vrijwillig geld donneert. Dan heeft u het over het feit dat ze nog eens het viervoud van de overheid bij krijgen, want een absolute leugen is. De kracht van de NGO's is net dat ze onafhankelijk en neutraal zijn. NGO's worden net als elk bedrijf of vzw gecontroleerd. Dus ofwel weet u niet hoe een NGO werkt ofwel ... ofwel ... , vul het zelf maar in.
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 00:13   #36
nadine
Parlementslid
 
nadine's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 1.902
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Persoonlijk vind ik u mening over NGO's bedroefend. U heeft het over ''een euro uit u zak pikken'', terwijl iemand vrijwillig geld donneert. Dan heeft u het over het feit dat ze nog eens het viervoud van de overheid bij krijgen, want een absolute leugen is. De kracht van de NGO's is net dat ze onafhankelijk en neutraal zijn. NGO's worden net als elk bedrijf of vzw gecontroleerd. Dus ofwel weet u niet hoe een NGO werkt ofwel ... ofwel ... , vul het zelf maar in.
Geen subsidies? Neem eens een kijkje op
http://www.broederlijkdelen.be/MimeO...03_1008326.pdf
p 7
en van een andere heb ik ooit eens de berekingen gekregen: 17% van "giften" en 83% van de overheid (federaal, regionaal en EU).
__________________
nadine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 00:23   #37
Towelie030981
Gouverneur
 
Towelie030981's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2004
Berichten: 1.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Geen subsidies? Neem eens een kijkje op
http://www.broederlijkdelen.be/MimeO...03_1008326.pdf
p 7
en van een andere heb ik ooit eens de berekingen gekregen: 17% van "giften" en 83% van de overheid (federaal, regionaal en EU).
Inderdaad blijkbaar krijgt Broederlijk Delen subsidies, maar dit is voor het overgrote deel van NGO's niet. Maar zoals u waarschijnlijk hebt gezien komt veel uit samenwerkingsverbanden, zoals zusterprojecten van bepaalde Gemeenten. Maar Belgie is hier toch echt een uitzondering op. Maar vind u het erg dat u geld naar projecten in het zuiden gaat?
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 00:33   #38
nadine
Parlementslid
 
nadine's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 1.902
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Inderdaad blijkbaar krijgt Broederlijk Delen subsidies, maar dit is voor het overgrote deel van NGO's niet. Maar zoals u waarschijnlijk hebt gezien komt veel uit samenwerkingsverbanden, zoals zusterprojecten van bepaalde Gemeenten. Maar Belgie is hier toch echt een uitzondering op. Maar vind u het erg dat u geld naar projecten in het zuiden gaat?
En zoals ik schreef zijn er anderen waar het 17-83% is (ongeveer, want moet de juiste cijfers terug opzoeken).

Ik heb er geen probleem mee dat geld nar projecten in het zuiden gaat. Ik doe er zelf aan mee, Rwanda bv, maar ik ben dan wel zeker dat het die weg opgaat en niet in de zakken van een paar profiteurs komt. Zo weet ik van een inwoner van Congo aan de grens met Rwanda dat artsen zonder grenzen daar de grote jan (en piet) komt uithangen met jeeps, luxe hotels, luxe h....., enz... maar als de TV daar is dan gaan ze snel eens de pols gaan nemen van een of andere zwarte die ze daar vinden. Zal het maar niet hebben over doden die ze in Bosnië op hun geweten hebben door het niet navolgen van veiligheidsinstructies voor de vluchtelingen. Wacht nog op een derde getuigenis om zeker te zijn.
__________________
nadine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 00:39   #39
Towelie030981
Gouverneur
 
Towelie030981's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2004
Berichten: 1.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
En zoals ik schreef zijn er anderen waar het 17-83% is (ongeveer, want moet de juiste cijfers terug opzoeken).

Ik heb er geen probleem mee dat geld nar projecten in het zuiden gaat. Ik doe er zelf aan mee, Rwanda bv, maar ik ben dan wel zeker dat het die weg opgaat en niet in de zakken van een paar profiteurs komt. Zo weet ik van een inwoner van Congo aan de grens met Rwanda dat artsen zonder grenzen daar de grote jan (en piet) komt uithangen met jeeps, luxe hotels, luxe h....., enz... maar als de TV daar is dan gaan ze snel eens de pols gaan nemen van een of andere zwarte die ze daar vinden. Zal het maar niet hebben over doden die ze in Bosnië op hun geweten hebben door het niet navolgen van veiligheidsinstructies voor de vluchtelingen. Wacht nog op een derde getuigenis om zeker te zijn.
Het is inderdaad verwerpelijk dat men misbruik zou maken van de goedheid van de burger, maar toch wil ik mijn geloof in NGO's niet verliezen. In elke organisatie zitten wel enkele rotte appels, maar deze mogen geen belemmering zijn om het goede dat dergelijke organisaties doen te verhinderen. Stel men heeft 5 euro, 2 euro verdwijnt maar de andere 3 euro komt terecht. Persoonlijk zou ik al blij zijn dat die 3 euro terecht komt, beter dan niets. Maar men moet er alles aandoen om dergelijk profiteurs eruit te gooien en geloof mij dat gebeurt.

Laatst gewijzigd door Towelie030981 : 7 december 2004 om 00:41.
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 00:45   #40
nadine
Parlementslid
 
nadine's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 1.902
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Het is inderdaad verwerpelijk dat men misbruik zou maken van de goedheid van de burger, maar toch wil ik mijn geloof in NGO's niet verliezen. In elke organisatie zitten wel enkele rotte appels, maar deze mogen geen belemmering zijn om het goede dat dergelijke organisaties doen te verhinderen.
Teruggevonden!!! en het is 15-85%
En dit komt van 11.11.11 de koepelorganisatie van de "enkele rotte appels"

[font=Arial][size=2]Vele NGO’s werken met vrijwilligers die op nationaal en lokaal vlak actie voeren voor de eisen van de organisatie of die deelnemen aan de fondsenwervingcampagnes. In november trekken zowat 25.000 vrijwilligers de straat op voor de 11.11.11-actie. Aan die campagne is altijd een stevig politiek actieluik verbonden. De 11.11.11-actie brengt jaarlijks ruim 200 miljoen op. De helft van die middelen is bestemd voor de eigen werking en projecten van 11.11.11. De andere helft wordt verdeeld over de lidorganisaties van 11.11.11. [/size][/font]

[font=Arial][size=2]De Belgische overheid financiert echter het grootste deel van de NGO-activiteiten op basis van ‘medefinanciering’. Volgens dat principe moeten NGO’s zelf 15% van hun middelen kunnen ophoesten; de overheid past dan de overige 85% bij.

[/size][/font]
[font=Arial][size=2]Langs google vindt je misschien die zin nog terug.
Indien dan die 15% nog meer inhouden dan giften, vb 10% giften dan legt de overheid er 8.5 X de giften bij...Zo kan men de giften gebruiken om wat business te doen en daar de 5% of nog meer uithalen. Ik laat het aan jezelf over om een paar simulaties uit te testen.
[/size][/font]
__________________

Laatst gewijzigd door nadine : 7 december 2004 om 00:48.
nadine is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be