Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 februari 2004, 16:01   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.445
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

En Headinajar geeft hier de juiste instelling weer.

Althans, dit kan gewoonweg niet ingecalculeerd worden.
Gewoon niet van wakker liggen, en het beste ervan maken.

Maar ik zie al een politicus een extra sneeuwsolidariteitsverzekering instellen. 10 eu op jaarbasis pp [size=2]kinderen hebben ten slotte ook pret inde sneeuw nietwaar[/size].'t Is maar een idee.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2004, 16:11   #22
Suits You, Sir!
Burgemeester
 
Suits You, Sir!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2003
Berichten: 522
Standaard

Als ingenieur zijnde bij een van de grootste wegenbouwbedrijven uit Nederland, kan ik hier beamen dat dat wel ingecalculeerd kan worden. Vraag is; is het wel rendabel om iets in te calculeren wat bij ons slechts om de 5 jaar 1 dag voorkomt.

Natuurlijk niet!
__________________
Just give me spam, spam, spam, bacons, eggs and spam
Suits You, Sir! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2004, 17:32   #23
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Er zit inderdaad iets in, althans voor de kleinere wegen.
Voor autowegen zal die Caterpillar sneeuwruimer wel effectiever zijn.
Probleem is natuurlijk dat preventief sneeuwruimen niet mogelijk is en de wegen meestal niet vrij van verkeer zijn. Als het verkeer strop zit kan de sneeuwruimer er ook niet door.
Uiteraard. En één keer in de 5 jaar niet naar uw werk kunnen gaan omdat er plots veel sneeuw ligt, daar wordt je ook niet veel slechter van.
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2004, 19:18   #24
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

De schuld lag bij de Meteowing, die code "geel" voorspeld had voor deze nacht. Volgens de VRT heeft de Meteowing die fout al toegegeven en erbij gezegd dat niemand zo'n hevige sneeuwval voorspeld had. De strooidiensten treft dus geen schuld. En voorspellers blijven voorspellers met een hoge mate van waarschijnlijkheid over wat ze voorspellen, maar niet met 100% zekerheid.

Even over de boeren met zout in hun zaaimachines: moeten we alvast geen zout meer op onze frieten strooien!
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2004, 19:52   #25
vryko
Provinciaal Statenlid
 
vryko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2002
Locatie: Mechelen
Berichten: 650
Stuur een bericht via MSN naar vryko
Standaard

Beste kakker,

vind uwen uitleg gewoon nutteloos. investeren in dergelijke extreme gevallen is gewoon zijn geld niet waard. 1 keer om de 5 �* 10 jaar een bekke later op uw werk zijn door de sneeuw is niet zo een ramp. en de kosten ervan zullen wel lager liggen dan de kosten om ervoor te zorgen dat bij eenderd welke sneeuwval alle (belangrijke) wegen in België binnen het uur sneeuwvrij zijn.





Racing is de ploeg van 't stad!
KVM - RCM 0-1
10000 kakkers op hun bakkes!
5 maart derby reserves
__________________
ge verziekt de maatschappij!
vryko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2004, 01:01   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Gelukkig is de NMBS nog niet uitbesteed aan de privé, anders zou zware sneeuwval betekenen dat er geen treinen meer rijden, zoals in GB.
In Denemarken zijn er heel veel treinlijnen door de privaat uitgebaat, met succes.
In Zwitserland zijn er heel veel treinlijnen door de private ondernemingen uitgebaat, met succes.
In Duitsland zijn er heel wat kleine en door de DB afgestoten lijnen door ondernemingen uitgebaat, met succes.
In Nederland zijn er nu ook enkele private maatschappijen werkzaam, met succes.

In het VK is de privatisering blijkbaar verkeerd gegaan. In andere landen niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2004, 11:05   #27
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
In Duitsland zijn er heel wat kleine en door de DB afgestoten lijnen door ondernemingen uitgebaat, met succes.
Er zijn ook wel heel veel lijnen afgestoten zonder dat ze door een ander bedrijf zijn overgenomen. Het aantal spoorlijnen is er dus afgenomen doordat onrendabele spoorlijnen zijn gesloten. Ik neem aan dat je dat voor Vlaanderen niet nastreeft?

Overigens moet je voor elke maatschappij wel een ander kaartje kopen, want iedereen heeft z'n eigen tariefsysteem. Niet erg handig.
Citaat:
In Nederland zijn er nu ook enkele private maatschappijen werkzaam, met succes.
De NS bijvoorbeeld, in 1995 verzelfstandigd en nu pas aan het opkrabbelen? Nu, op papier is de NS inderdaad een zelfstandig bedrijf, maar er zijn geen concurrenten en alle aandelen zijn nog in handen van de Staat der Nederlanden.

In 1999 zijn er wel twee regionale maatschappijen opgericht, in Oost-Nederland (Syntus) en Noord-Nederland (NoordNed). In beide maatschappijen kreeg de NS de helft van de aandelen, de andere helft was voor de streek(bus)vervoerder. In het geval van Syntus is 33% van de aandelen in handen van streekvervoerder Connexxion, dat eveneens voor 100% eigendom is van de Staat der Nederlanden. De resterende 17% zijn in handen van een Frans bedrijf.
In het geval van NoordNed was de andere helft gereserveerd voor streekvervoerder Arriva, een van oorsprong Brits commercieel vervoersbedrijf. Toevallig heeft de NS drie maanden geleden haar aandeel aan Arriva verkocht, dat nu dus volledig eigenaar is van NoordNed.
De reiziger merkt er echter niets van dat er andere bedrijven het spoorvervoer verzorgen, aangezien de kaartsoorten en -prijzen hetzelfde zijn als die van de NS, en je kaartje dus in heel Nederland geldig is. Personeel en materieel zijn ook gewoon van de NS overgenomen. De vraag is overigens of het afstoten van NoordNed door NS op termijn gevolgen gaat hebben voor het voortbestaan van dit landelijke systeem.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2004, 11:08   #28
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
In het VK is de privatisering blijkbaar verkeerd gegaan. In andere landen niet.
Zo slecht ook weer niet. Het aantal treinslachtoffers en vertragingen is bvb niet gestegen.
De investeringen in het spoor enorm.

Maar ik zou eerlijk gezegd de discussie in een apart topic voeren.
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2004, 11:16   #29
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
In het VK is de privatisering blijkbaar verkeerd gegaan. In andere landen niet.
Zo slecht ook weer niet. Het aantal treinslachtoffers en vertragingen is bvb niet gestegen.
De investeringen in het spoor enorm.
Je bedoelt dat de Britse spoorwegen altijd al zo dramatisch slecht waren? Kom nou!
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2004, 11:16   #30
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Zo slecht ook weer niet. Het aantal treinslachtoffers en vertragingen is bvb niet gestegen.
De investeringen in het spoor enorm.
Je bedoelt dat de Britse spoorwegen altijd al zo dramatisch slecht waren? Kom nou!
linkje
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2004, 12:03   #31
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Hier blijkt alleen de manipuleerbaarheid van de cijfers uit. Er wordt bijv. gesproken over het aantal dodelijke ongevallen per miljard passagierskilometers. Dit betekent dat een zelfmoordenaar die voor de trein springt even zwaar telt als een trein die dramatisch ontspoort en het perron schept.
Het andere cijfer dat je aanhaalt is de stiptheid. Na 1996 zien we ineens een andere maat, die de stiptheid en betrouwbaarheid combineert. Ideaal, want zo kun je verbloemen dat het aantal uitvallende treinen enorm gestegen is, wat inderdaad zo is. De gecombineerde maat is een stuk lager dan het stiptheids- en betrouwbaarheidscijfer van voor de privatisering. Er staat dan ook in de laatste kolom van de tabel, "% wijziging 1992-2002", dat de stiptheid en betrouwbaarheid met 10% (!) zijn afgenomen. In 1996 was de stiptheid 93% en de betrouwbaarheid 99%, in 2002 was het gecombineerde cijfer 81% (in 2000 79% en in 2001 78%). Ter vergelijking: in 2002 was de stiptheid in Nederland 88% en in België 93%. Ik weet dus niet waar jij het vandaan haalt dat de vertragingen niet zijn toegenomen, maar dit artikel beweert in ieder geval het tegendeel.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2004, 12:11   #32
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Headinajar
Is dit eigenlijk wel een discussie waard??? Heeft dit belang??? Het heeft zeer uitzonderlijk fel gesneeuwd, onze infrastructuur is iets minder op zo'n weer voorzien... dus is het verkeer vanmorgen nogal chaotisch verlopen.
Who cares???

Denkt gij nu echt aan niets anders dan aan wat alles aan de maatschappij kost? Poef...aub... Nen dikke sneeuwbal in uw weze, da kunde krijgen!
Heel juist Headinajar.
I don't care at all, ik heb een sneeuwman gemaakt. en gelachen
met de slippende en sukkelende automobilisten.

Ooit al eens een dikke nek met een Porsche Cayenne zien staan
vloeken na een slippertje omdat er een blutsje in zijn peperdure
koetswerk was... Ik kwam niet meer bij....

En headinajar, hierbij een dikke sneeuwbal terug....
Jammer van die bokaal anders was het kluit op uw neus..
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2004, 12:30   #33
Malinwa
Partijlid
 
Malinwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vryko
Beste kakker,

vind uwen uitleg gewoon nutteloos. investeren in dergelijke extreme gevallen is gewoon zijn geld niet waard. 1 keer om de 5 �* 10 jaar een bekke later op uw werk zijn door de sneeuw is niet zo een ramp. en de kosten ervan zullen wel lager liggen dan de kosten om ervoor te zorgen dat bij eenderd welke sneeuwval alle (belangrijke) wegen in België binnen het uur sneeuwvrij zijn.





Racing is de ploeg van 't stad!
KVM - RCM 0-1
10000 kakkers op hun bakkes!
5 maart derby reserves

beste racinger,

KV blijft de ploeg van 't stad. Racing is zoals Atletico Madrid, en wij zijn REAL.

Maar soit,

die fout van het KMI kost de maatschappij 320mio EURO.
Dus das wel een pak geld.

En die mensen van de strooidiensten treft nu ook geen fout, zoals ik eerst beweerd, sorry hiervoor.

Om 3u is het beginnen sneeuwen.
ALs men preventief strooit, dan smelt de sneeuw.
ALs me niet strooit, dan rijden de wagens er zo over, en wordt de sneeuw, een ijstapijt.
Strooien helpt dan niet zoveel meer.

BESLUIT: het KMI heeft ons WEER goed liggen gehad.
__________________
THE ISLAM=THE DEVIL
so we must kill it...
Malinwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2004, 13:48   #34
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Malinwa
Om 3u is het beginnen sneeuwen.
ALs men preventief strooit, dan smelt de sneeuw.
ALs me niet strooit, dan rijden de wagens er zo over, en wordt de sneeuw, een ijstapijt.
Strooien helpt dan niet zoveel meer.
Het is juist omgekeerd Malinwa.
Zout strooien heeft pas echt effect als de auto's al rijden.
op die manier wordt het zout immers 'gemengd' met sneeuw
en ijs. Preventief strooien helpt enkel bij minimale ijzel
of licht sneeuwval. Verkeersdeskundigen
vandaag in de krant (de morgen) zeggen krak hetzelfde.

Sneeuw valt, dat geeft problemen voor sommigen, get over it.
Verzuurde zagers helpen de boel niet vooruit.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2004, 15:39   #35
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.271
Standaard

Citaat:
In Denemarken zijn er heel veel treinlijnen door de privaat uitgebaat, met succes.
In Zwitserland zijn er heel veel treinlijnen door de private ondernemingen uitgebaat, met succes.
In Duitsland zijn er heel wat kleine en door de DB afgestoten lijnen door ondernemingen uitgebaat, met succes.
In Nederland zijn er nu ook enkele private maatschappijen werkzaam, met succes.
Over Denemarken en Zwitserland kan ik niet meespreken, maar in Nederland is het treinwezen heel wat minder goed georganiseerd als bij ons, veel meer vertragingen, duurdere treinritten, vuilere treinstellen, etc.



Citaat:
Zo slecht ook weer niet. Het aantal treinslachtoffers en vertragingen is bvb niet gestegen.
De investeringen in het spoor enorm.
Maar ook niet gedaald zoals in België, en in GB zijn vertragingen meer regel dan uitzondering, zijn er minder frequent treinen en is de trein bijzonder duur, prijs/kwaliteit vergelijking is stukken lager dan bij ons. BelgiË heeft een van de beste spoorwegen ter wereld, dus het zou wenselijk zijn moest iedereen eens stoppen met te kakken op de NMBS. De NMBS kost natuurlijk aan de staat, want de NMBS rendabel maken zou betekenen duurdere ticketten en dus minder passagiers en dus veel meer auto's op onze banen, met alle gevolgen vandien voor milieu, files, etc.

Citaat:
Maar ik zou eerlijk gezegd de discussie in een apart topic voeren.
De oorspronkelijke topic was toch niet zeer interessant...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2004, 17:10   #36
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
De NMBS kost natuurlijk aan de staat, want de NMBS rendabel maken zou betekenen duurdere ticketten en dus minder passagiers en dus veel meer auto's op onze banen, met alle gevolgen vandien voor milieu, files, etc.
Laat mij één concreet cijfer geven: het station van Luik kostte 500 miljoen euro. Dat is gelijk aan een derde van de jaarlijkse subsidiëring die de staat aan de nmbs geeft per jaar.
Volgens mij is het dus perfect mogelijk om een minder dure spoorwegmaatschappij te hebben met meer passagiers, ...
Meer zelfs. Met de prijs van het station konden de passagiers van dat station meerdere jaren gratis op de trein.

Het vrachtverkeer per spoor kost bij de nmbs trouwens 5x meer dan in Nordrhein-Westfalen (vergelijkbare regio lijkt me). Daardoor gemiddeld zo'n 7x meer dan vervoer via de weg.
Kan je files vermijden door de nmbs efficiënter te maken? Heeft het vrachtverkeer via het spoor überhaupt een toekomst bij zo'n prijzen?

Neen. Gelukkig is er een concurrent sinds de liberalisering van dat vrachtverkeer (D&L logistics heet het bedrijf dacht ik). Die maakte trouwens al winst in het eerste semester dat ze bestonden en gebruikt oa al gebruik van de IJzeren Rijn.
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2004, 17:46   #37
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.271
Standaard

Goederenvervoer kan eventueel geprivatiseerd worden, dat bleek al succesvol in sommige buurlanden, bij passagierstransport daarentegen liep dat altijd slecht af.

stations bouwen kost nu eenmaal veel geld, de werken aan Antwerpen-Centraal en brussel-Zuid zijn overigens nog duurder, maar daarom niet minder noodzakelijk.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2004, 17:47   #38
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Goederenvervoer kan eventueel geprivatiseerd worden, dat bleek al succesvol in sommige buurlanden, bij passagierstransport daarentegen liep dat altijd slecht af.

stations bouwen kost nu eenmaal veel geld, de werken aan Antwerpen-Centraal en brussel-Zuid zijn overigens nog duurder, maar daarom niet minder noodzakelijk.
Voor véél minder geld had een even degelijk en bruikbaar station in Luik kunnen gezet worden.
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2004, 18:14   #39
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Laat mij één concreet cijfer geven: het station van Luik kostte 500 miljoen euro. Dat is gelijk aan een derde van de jaarlijkse subsidiëring die de staat aan de nmbs geeft per jaar.
Volgens mij is het dus perfect mogelijk om een minder dure spoorwegmaatschappij te hebben met meer passagiers, ...
Meer zelfs. Met de prijs van het station konden de passagiers van dat station meerdere jaren gratis op de trein.
Dat was wafelijzerpolitiek, kan idd perfect goedkoper. Luik is als ik mij goed herinner de tegenhanger van Antwerpen, omdat Wallonië ook een duur nieuw HST station wilde.
In Nederland begint de NS eindelijk wat te verbeteren, maar de vorige jaren was het erbarmelijk, en ik spreek uit ervaring. In Duitsland heeft de DB nog steeds het grootste deel van het personenvervoer in handen, en het enige effect van de liberalisering van de markt is dat er geen rechtstreekse treinen meer zijn tussen Oostende - Brussel - Köln, maar dat je aan de grens moet overstappen op een lokaal treintje. Op naar één Europa!
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2004, 20:15   #40
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Mijn ervaring

Vertrokken om 6u45, naar de bakker gereden en daarna via de Keizer Karellaan volledig besneeuwd naar Brussel centrum !

Om 7u35 was de tunnel al afgesloten en dan maar naast de tunnel door proberen te geraken.

Om 8u15 aan Simonis metrostation geraakt en van miserie of veiligheidsoverwegingen de metro genomen. Intussen mijn auto achtergelaten op een parkeerplaats met betaalautomaten...

Ja hoor als bedankje kreeg ik bij het terugkeren in een plastiekje een briefje met een overschrijvingsformulier van 18 euro ! omdat ik vooraf de tickets niet had aangekocht of geen vignet had geplaatst !
De chauffeur gegijzeld door sneeuw en ijzel omdat er niet gestrooid is en dan het mes in de rug 18 euro voor 8 uur parkeren

Ik ga die klootzakken in zes keer betalen of nog beter... volgende keer blijf ik gewoon thuis
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be