Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 november 2003, 18:30   #21
mad_drone
Gouverneur
 
mad_drone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: destelbergen
Berichten: 1.280
Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
da's een goeie vraag, en we zouden ons moeten schamen voor het feit dat je die job daardoor niet zou krijgen, voor een job moet je beoordeeld worden op je kwaliteiten (onderwijs, handigheid, expertise,...) en NIET op OVERTUIGING over het een of het ander ( en dat is een fundamenteel recht)
Fundamenteel recht?
Man toch, heb je mij daar even een maatschappelijke wantoestand aangekaart die dringend verholpen moet worden. Op de barricaden voor de piercings en de hanekamen! Ook anarchisten hebben het recht, wat zeg ik, het fun-da-men-teel recht op een kantoorbaantje!

Als iemand zich op een bepaalde manier wil kleden, is dat idd zijn recht, zolang de openbare orde er niet mee verstoord wordt, bvb. omdat de kleding zou bestaan in het niet dragen van kleding.
Als een werkgever iemand niet aanneemt omdat zijn kleding niet past bij de job waarvoor hij komt solliciteren, is dat net zo goed diens recht.

Als dat een job is met kledingsvoorschriften is het normaal dat iedereen die moet volgen, maar het is niet normaal en eerder verschrikkelijk dat je een andere job geweigerd wordt omdat je steeds een bepaalde vorm van kleding zal aannemen, dit is erg kortzichtig omdat die kleding de prestatie NIET ZAL BEÏNVLOEDEN! .punt.
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2003, 18:30   #22
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid
 
kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 oktober 2003
Berichten: 720
Standaard

Neen want de werkgever moet niet alleen zien welke kleding of kleur je hebt de werkgever is ook verantwoordelijk voor zijn personeel tijdens de werkuren.Dus als je om veiligheidsredenen bepaalde kledij moet dragen of bv om te kuisen in schoonmaakbedrijf je kleding niet geschikt is ,dan is dat voor iedereen.Wie denk je dat er verantwoordelijk zal gesteld worden als fatima met hare sluier of tafelkleed tussen een machien raakt.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2003, 18:31   #23
mad_drone
Gouverneur
 
mad_drone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: destelbergen
Berichten: 1.280
Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kweethetwelenkweethetni
Neen want de werkgever moet niet alleen zien welke kleding of kleur je hebt de werkgever is ook verantwoordelijk voor zijn personeel tijdens de werkuren.Dus als je om veiligheidsredenen bepaalde kledij moet dragen of bv om te kuisen in schoonmaakbedrijf je kleding niet geschikt is ,dan is dat voor iedereen.Wie denk je dat er verantwoordelijk zal gesteld worden als fatima met hare sluier of tafelkleed tussen een machien raakt.
of ik met mijn slodderbroek?
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2003, 18:41   #24
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid
 
kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 oktober 2003
Berichten: 720
Standaard

als jij de voorkeur geeft aan een slodderbroek in plaats van veilige kledij ja dan ben je onverantwoord en kun je bij een werkongeval wel is zelf opdraaien voor de kosten.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2003, 18:45   #25
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Iemands religieuze of politieke overtuiging hoeft niet constant geventileerd te worden op de werkvloer.

In gelijk welke functie is men gewoon werkNEMER en het personeel hoeft niet geconfronteerd te worden met de politieke of religieuze overtuiging van zijn collega's.

Zou het zo leuk zijn indien de baas heel zijn bureel volhangt met affiches van het Vlaams Blok?

Heeft er niemand een probleem indien de secretaresse kaalgeschoren in een oranje hare krishna habijt achter de pc zit?

Net hetzelfde geldt voor moslima's.

Trouwens ik heb ook niet het idee dat een gepiercte punker een functie zal verkrijgen als receptionist in een bedrijf!

Op de werkvloer is men NEUTRAAL en daarmee basta!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2003, 18:47   #26
mad_drone
Gouverneur
 
mad_drone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: destelbergen
Berichten: 1.280
Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

je weet ook wel dat er op heel veel plaatsen waar kleding van geen enkel belang is mensen met hoofddoeken worden geweerd en het uit deze discussie blijkt dat men dat normaal vindt, het is DIE situatie die ik aanklaag. tenzij jullie mij een goed argument kunnen geven waarom een secretaresse geen hoofddoek zou mogen dragen natuurlijk.
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2003, 18:48   #27
mad_drone
Gouverneur
 
mad_drone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: destelbergen
Berichten: 1.280
Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Iemands religieuze of politieke overtuiging hoeft niet constant geventileerd te worden op de werkvloer.

In gelijk welke functie is men gewoon werkNEMER en het personeel hoeft niet geconfronteerd te worden met de politieke of religieuze overtuiging van zijn collega's.

Zou het zo leuk zijn indien de baas heel zijn bureel volhangt met affiches van het Vlaams Blok?

Heeft er niemand een probleem indien de secretaresse kaalgeschoren in een oranje hare krishna habijt achter de pc zit?

Net hetzelfde geldt voor moslima's.

Trouwens ik heb ook niet het idee dat een gepiercte punker een functie zal verkrijgen als receptionist in een bedrijf!

Op de werkvloer is men NEUTRAAL en daarmee basta!
ik heb eerder het gevoel dat men op de werkvloer westers moet zijn volgens jou
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2003, 18:56   #28
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid
 
kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 oktober 2003
Berichten: 720
Standaard

Een gesluierde sekretaresse is onbeleefd,volgens onze beleefdheidsnormen kijk je de mensen aan terwijl je ertegen spreekt en dan is de sluier wel een hinderlijke bedoening.Ten tweede is de sluier geen vorm vanbescherming of zo belangrijk dat hij onmisbaar is en is hij eerder een vorm van moslimgedrag en het kenbaar maken van een religie.Dit is ook niet nodig binnen het bedrijf.Verder moeten onze werkgevers zich niet aanpassen aan de regels van die moslims maar moeten de moslims zich aanpassen aan onze regels is dat nu zo moeilijk te begrijpen.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2003, 18:56   #29
Confucius
Gouverneur
 
Geregistreerd: 1 april 2003
Berichten: 1.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Iemands religieuze of politieke overtuiging hoeft niet constant geventileerd te worden op de werkvloer.

In gelijk welke functie is men gewoon werkNEMER en het personeel hoeft niet geconfronteerd te worden met de politieke of religieuze overtuiging van zijn collega's.

Zou het zo leuk zijn indien de baas heel zijn bureel volhangt met affiches van het Vlaams Blok?

Heeft er niemand een probleem indien de secretaresse kaalgeschoren in een oranje hare krishna habijt achter de pc zit?

Net hetzelfde geldt voor moslima's.

Trouwens ik heb ook niet het idee dat een gepiercte punker een functie zal verkrijgen als receptionist in een bedrijf!

Op de werkvloer is men NEUTRAAL en daarmee basta!
ik heb eerder het gevoel dat men op de werkvloer westers moet zijn volgens jou
We wonen hier inderdaad in het westen en ik zou het ook niet appreciëren dat aan het bureau naast mij Massai in nationale klederdracht zitten. Het zou de klanten afschrikken, anderzijds als ik in Kenya ben dan zou ik dat kunnen waarderen.
Ik wil ook geen ruzie als ik per ongeluk mijn voeten veeg aan een gebedsmat terwijl ik alleen maar het kantoor wilde net houden.
Relegie is evenals politieke overtuiging een privé zaak en hoort niet op het werk.
__________________
Laten we de kerk in het midden van het dorp houden !!!
Confucius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2003, 18:58   #30
mad_drone
Gouverneur
 
mad_drone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: destelbergen
Berichten: 1.280
Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

en is het voor jullie zo moeilijk te begrijpen dat een sluier geen invloed heeft op werkprestaties en daarom NIET mag worden geweerd?
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2003, 19:00   #31
mad_drone
Gouverneur
 
mad_drone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: destelbergen
Berichten: 1.280
Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

en als iemand van jullie me durft te beweren voor de globalisatie te zijn , is ie een rondlopende paradox
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2003, 19:07   #32
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
en als iemand van jullie me durft te beweren voor de globalisatie te zijn , is ie een rondlopende paradox
Wat denkt u van de volgende paradox: de tegenstanders van globalisatie zijn voor de multiculturele maatschappij en onbeperkte migratie. Nochthans is het ene een bij-product van het andere.
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2003, 19:10   #33
mad_drone
Gouverneur
 
mad_drone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: destelbergen
Berichten: 1.280
Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
en als iemand van jullie me durft te beweren voor de globalisatie te zijn , is ie een rondlopende paradox
Wat denkt u van de volgende paradox: de tegenstanders van globalisatie zijn voor de multiculturele maatschappij en onbeperkte migratie. Nochthans is het ene een bij-product van het andere.
je vergeet te zeggen tegenstanders van de huidige vorm van globalisatie en voorstanders van anders globalisatie wat ook globalisatie is
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2003, 19:18   #34
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

De globalisatie 'oude stijl' heeft nochthans van het verpauperde Azië een welvarend gebied gemaakt. De kansen zijn er dus maar ze moeten gegrepen worden. Indien andere gebieden achter blijven, dan moeten ze ter plaatse ook hun verantwoordelijkheid opnemen. U kunt niet eeuwig de schuld in de schoenen van "het westen" schuiven.

(ik vrees dat we nu off-topic zijn)
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2003, 20:38   #35
Hanne
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2003
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 1.525
Standaard

Interview in de Knack van deze week met Naïma Nafih, allochtone vakbondsafgvaardigde bij Sügro

Met welke problemen kloppen allochtone werknemersbij u aan? Nafih : Dat varieert enorm. Natuurlijk zijn er vragen in verband met hun godsdienst en gewoontes. Als ze naar aanleiding van de ramadan bijvoorbeeld hun werkrooster willen aanpassen bij voorbeeld, zullen ze op mij afstappen. ..."

Wanneer gaan die moslim-allochtonen eens beseffen dat godsdienst en gewoontes tot de privé-sfeer horen en dat ze hun religieuse desiderata NIET moeten opdringen op de werkvloer.
De werkvloer mag niet misbruikt worden als forum om zijn religieuze of politieke overtuigingen te etaleren. De werkvloer is geen moskee.

Niet te geloven hoe weinig respect die moslims hebben voor de autochtone werkcultuur.
En dan zijn ze verbaasd als het het niet zo goed lukt op de arbeidsmarkt.

M.i. moet er een verplichte inburgeringscursus komen voor elke moslim-allochtoon, of die hier nu pas is of al 30 jaar. Het begrip secularistie moet er gewoonweg ingehamerd worden. Mits die mensen dermate afgestompt zijn door de islamtische hersenspoeling die ze levenslang krijgen, bestaat er maar 1 tegenremedie : een grondige hersenspoeling over beginselen als scheiding tussen kerk en staat/werkgever/school/openbaar leven, tot het lichtje gaat branden
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2003, 21:44   #36
Joriske
Gouverneur
 
Joriske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Locatie: 't Stad
Berichten: 1.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
en als iemand van jullie me durft te beweren voor de globalisatie te zijn , is ie een rondlopende paradox
Globalisatie? 100% voor. Het grootste deel van de welvaart en vooruitgang in Derde Wereldlanden is er dankzij de globalisatie. Het zijn de landen die het meest hebben deelgenomen aan de globalisatie en hun economieën hebben geopend die het meest zijn vooruitgegaan op economisch EN SOCIAAL vlak. Kijk maar naar Zuid-Oost Azië, Korea. Kijk naar het verschil tussen Chile (open economie) en Argentinië (gesloten geregulariseerde economie). Al bij al is de globalisatie en goede zaak. Er is zelfs meer globalisering nodig, willen we de Derde Wereld echt vooruit helpen. Open economieën, afschaffing van quota en invoertaksen, afschaffen van landbouwsubsidies. Dat zal in de derde wereld veel meer uithalen dan eender welke "ontwikkelingshulp".
__________________
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2003, 01:09   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
en is het voor jullie zo moeilijk te begrijpen dat een sluier geen invloed heeft op werkprestaties en daarom NIET mag worden geweerd?
Is het voor u zo moeilijk te begrijpen dat een sluier de prestaties ook niet bevordert.
Er zijn heel wat redenen die tegen het dragen van een sluier kunnen pleiten. (veiligheid, presentatie enz.)
Wanneer deze er niet zijn zie ik ook geen noodzaak om het te verbieden.

Anderzijds kan ik mij voorstellen dat een werkgever vreest dat iemand die weigert zijn sluier niet te dragen ook andere facetten van zijn job zal weigeren op basis van zijn geloof.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2003, 08:24   #38
mad_drone
Gouverneur
 
mad_drone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: destelbergen
Berichten: 1.280
Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
en is het voor jullie zo moeilijk te begrijpen dat een sluier geen invloed heeft op werkprestaties en daarom NIET mag worden geweerd?
Is het voor u zo moeilijk te begrijpen dat een sluier de prestaties ook niet bevordert.
Er zijn heel wat redenen die tegen het dragen van een sluier kunnen pleiten. (veiligheid, presentatie enz.)
Wanneer deze er niet zijn zie ik ook geen noodzaak om het te verbieden.

Anderzijds kan ik mij voorstellen dat een werkgever vreest dat iemand die weigert zijn sluier niet te dragen ook andere facetten van zijn job zal weigeren op basis van zijn geloof.
het dragen van om het even welke kleding bevordert mijn werkprestaies OOK niet, ge zegt et maar oor. dus die werkgever is bang van iets en ipv het eerst te vragen of erover te spreken weigert ie al, dus fobie is een goede reden om iemand een job te weigeren?
multiculureel is MULTI-cultureel
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2003, 10:06   #39
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
en is het voor jullie zo moeilijk te begrijpen dat een sluier geen invloed heeft op werkprestaties en daarom NIET mag worden geweerd?
Is het voor u zo moeilijk te begrijpen dat een sluier de prestaties ook niet bevordert.
Er zijn heel wat redenen die tegen het dragen van een sluier kunnen pleiten. (veiligheid, presentatie enz.)
Wanneer deze er niet zijn zie ik ook geen noodzaak om het te verbieden.

Anderzijds kan ik mij voorstellen dat een werkgever vreest dat iemand die weigert zijn sluier niet te dragen ook andere facetten van zijn job zal weigeren op basis van zijn geloof.
het dragen van om het even welke kleding bevordert mijn werkprestaies OOK niet, ge zegt et maar oor. dus die werkgever is bang van iets en ipv het eerst te vragen of erover te spreken weigert ie al, dus fobie is een goede reden om iemand een job te weigeren?
multiculureel is MULTI-cultureel
En een werkreglement is een WERK – reglement.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2003, 14:00   #40
Hanne
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2003
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 1.525
Standaard

mad_drone schreef:
"en is het voor jullie zo moeilijk te begrijpen dat een sluier geen invloed heeft op werkprestaties en daarom NIET mag worden geweerd? "

En is het voor jou zo moeilijk te begrijpen dat een sluier de uiting van een politieke en religieuze ideologie is, en dat de werkvloer NIET als forum dient misbruikt te worden om z'n politieke en religieuze ideologie te etaleren?
En is het voor jou zo moeilijk te begrijpen dat de sluier om voormelde redenen enkel en alleen in de privé-sfeer mag gedragen worden.

Het begint met de sluier,
vervolgens eisen moslims 5 betaalde bidpauzes
vervolgens eisen moslims een maand betaald ramadam-verlof, hetzij de aanpassing van shifts of de werkverdeling in functie van hun religieuze desiderata;
vervolgens eisen moslims werkkledij dat aangepast is aan hun geloof : lange tunieken en/of veiligheidshelmen bedrukt met islamitische gebeden ;
vervolgens eisen moslims een extra-kantine, op kosten van de werkgever uiteraard, waar enkel halalmaaltijden bedeeld worden
vervolgens eisen moslims 3 gescheiden werkruimtes : eentje voor de moslims, eentje voor moslima's en eentje voor Ongelovigen
vervolgens eisen ze aparte zwembaden en fitnessruimtes, alwaar ze zich na hun werkdag kunnen onstpannen zonder het risico te lopen 1 cm blote vrouwenhuid tegen te komen

Madrone, zeg eens, wat is de meerwaarde van de sluier op de werkvloer?
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be