Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 maart 2006, 11:21   #21
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Mss gelijktijdig met paardenkak smijten?
Zeg wij hebben geen paarden hoor
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 11:23   #22
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik moet nu eerlijk toe geven dat men bij ons in Antwerpen wekelijks groot vuil mag laten komen ophalen mits telefonisch afspraak en kostloos.
Wat goed is zeg ik ook
aah dat wist ik dus niet. in andere gemeentes is het dikwijls dikke miserie met het grootvuil
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 maart 2006 om 11:23.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 11:57   #23
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Maar om het meest effect te krijgen, wel gelijktijdig met heel het VWS...
Een actie van vier man spreekt immers altijd meer aan dan van een enkeling...
Officieel 26 leden van wie naam en voornaam gekend zijn. Twee van wie we enkel de voornaam kennen of doorgekregen hebben en één waarvan enkel een nicknaam gekend is. De rest zijn sympathisanten waarvan te veel gegevens ontbreken om te kunnen spreken van "leden" maar die wel geregeld naar de website van vws surfen.

At your service, de ledenregistrator.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 12:03   #24
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
het systeem waarbij men vroeger een keer in de maand groot huisvuil afhaalde was dan wel beter. Bovendien gingen armen waaronder ikzelf maar ook mensen zonder papieren dan rondrijden om te zien wat er nog te recupereren viel. Zodoende werd er gratis een groot deel gerecupereerd voordat het het containerpark bereikte.

Nu maak ik mee dat mij in het containerpark verboden wordt om nog bruikbare spullen mee te nemen. Een verbod waar ik vanzelfsprekend mijn zak aan veeg
In Gent komen ze tweemaal per jaar rond voor groot huisvuil. De dag daar voor zie je ze rondrijden met camionettes en aanhangwagens. Alles wat enigszins bruikbaar of verkoopbaar is (bv. oud ijzer) wordt "geplunderd". In principe mag het wel niet want het wordt beschouwd als eigendom van de huisvuilophaaldienst "Ivago"
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 12:08   #25
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
In Gent komen ze tweemaal per jaar rond voor groot huisvuil. De dag daar voor zie je ze rondrijden met camionettes en aanhangwagens. Alles wat enigszins bruikbaar of verkoopbaar is (bv. oud ijzer) wordt "geplunderd". In principe mag het wel niet want het wordt beschouwd als eigendom van de huisvuilophaaldienst "Ivago"
het vws roept in dat geval op tot grootschalige diefstal van de "eigendommen" van de huisvuilophaaldienst
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 maart 2006 om 12:08.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 12:49   #26
debbie
Minister
 
debbie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Berichten: 3.178
Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Toch vind ik het voor bepaalde mensen een zware kost,als leefloner krijg je 625 euro,dan heb je de huisjesmelkers die elke maand met hun pollekes open staan +- 300euro, dan denk ik als je zoals in Gent 1.25euro per zak moet betalen+- 2 zakken per week=2.50*4.2=10.5euro.
Dus wel degelijk een zware kost
Sociale tarieven zouden hier niet misstaan denk ik
Bij ons kost een rol vuiniszakken van 20 stuks 20 euro. Voor gezinnen die moeten rond komen met een klein inkomen is dit heel erg veel. Niet iedereen kan zomaar eventjes 20 euro op tafel leggen en als je moet kiezen tussen voeding of vuilniszakken is de keuze vlug gemaakt natuurlijk.
Groot huisvuil wordt Bij ons al sinds jaren niet meer opgehaald, men gaat er vanuit dat iedereen de mogelijkheid heeft om naar het containerpark te gaan, wat het geval niet is natuurlijk. Bovendien mag men enkel maar spullen naar het containerpark brengen die te groot of te zwaar zijn voor een vuilniszak, de rest moet je dan maar in de veel te dure vuilniszakken stoppen, die dan nog eens zo waardeloos zijn dat ze de helft van de tijd openscheuren als je ze wil verplaatsen.
In ons buurthuis verkopen we vuiniszakken per stuk, waar dankbaar gebruik van gemaakt wordt door heel veel mensen die moeite hebben om een hele rol aan te kopen.

Laatst gewijzigd door debbie : 17 maart 2006 om 12:49.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 17:01   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het is tijd voor "namaak vuilbakzakken".
Geld mee te verdienen!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 17:25   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.463
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Hier hebben we met moeite 1 kleine vuilzak per week. Nog steeds peperduur.

Groot huisvuil. Alleen als je ervoor belt, en dan nog. De beperkingen die er op gezet zijn maakt dat het niet evident is die nog te bellen.

Schroot verwerk ikzelf. Januari gaf me een leuke €30, gewoon effe tot bij een schroothandel gereden met een hoop oud ijzer uit de kelder, en wat afval van mijn hobby.

Een gedemonteerde wasmachine kan gauw tot €5 opleveren. Meer als er veel koper inzit dat je goed sorteerd.

Je moet voor een autowrak tegenwoordig dik betalen om er van af te geraken. Maar als je het goed aanpakt, komt daar nog een hoop euro's uit.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 18:01   #29
pistoléke
Burgemeester
 
pistoléke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2003
Locatie: Antwerpen,Merksem
Berichten: 593
Standaard

Het idee van het afval te sorteren is best haalbaar zonder die zakken van de gemeente of t stad,men had dit evengoed kunnen invoeren met de gewone authentieke (veel goekopere)zakken van vroeger die je in alle kleuren die je maar kon indenken kon kopen,witte,groene en bleuwe zakken waren er zeker ook,maar waarom komen ze inneens af met die dure vuilzakken van het stad of van de gemeente? Geldklopperij meer niet?trouwens hoe zou da nu toch allemaal komen hé dat het vlaams blo...euhm belang zo groot word hé...maar ach ja,wij zijn maar de gewoon burgerkes...daar moet ge niet naar luisteren,GOE BEZIG
__________________
"Olé Pistolé"
pistoléke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 18:05   #30
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke Bekijk bericht
Het idee van het afval te sorteren is best haalbaar zonder die zakken van de gemeente of t stad,men had dit evengoed kunnen invoeren met de gewone authentieke (veel goekopere)zakken van vroeger die je in alle kleuren die je maar kon indenken kon kopen,witte,groene en bleuwe zakken waren er zeker ook,maar waarom komen ze inneens af met die dure vuilzakken van het stad of van de gemeente? Geldklopperij meer niet?trouwens hoe zou da nu toch allemaal komen hé dat het vlaams blo...euhm belang zo groot word hé...maar ach ja,wij zijn maar de gewoon burgerkes...daar moet ge niet naar luisteren,GOE BEZIG
,En ik kom ook uit Merksem dus
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 18:10   #31
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Men mag wel wat modernere kleurtjes geven aan de vuilniszakken.
We leven in 2006.
Een peiling aangaande kleur ,zou duidelijkheid brengen.(het democratische principe).
Politiekers moeten meer de boer op gaan.
Ze zouden dan wel weten waar de bevolking van wakker ligt.

Laatst gewijzigd door Don Quichote : 17 maart 2006 om 18:13.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 18:14   #32
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Men mag wel wat modernere kleurtjes geven aan de vuilniszakken.
We leven in 2006.
Een peiling aangaande kleur ,zou duidelijkheid brengen aangaande het democratische principe.
Politiekers moeten meer de boer op gaan.
Ze zouden dan wel weten waar de bevolking van wakker ligt.
Ook wat moderne forumgangers zou wenselijk zijn hé.
Maar die hebben al kleurtjes Don Quichote
Verbetering......
Ik heb Uw handtekening gelezen........
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 17 maart 2006 om 18:17.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be