Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 20 november 2015, 10:28   #21
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat is toch makkelijk op te lossen. Je laat die mannen niet binnen en je sluit de moskeeën.
Dat is alvast datgene wat ze in Frankrijk gaan doen.
de radicale moskeeën moeten uiteraard gesloten worden, radicale imams moeten uit het land gezet worden. Maar dan moet je er wel iets in de plaats zetten. Dat zijn dan moskeeën met gewone imams die hier zijn opgeleid, de taal spreken en die de westerse waarden uitdragen.

Dat de moslims hier daarin een verpletterende verantwoordelijkheid hebben, is zeker waar. Ze moeten veel meer uit hun kot komen en hun rotte appels eruit gooien.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 20 november 2015, 10:29   #22
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Zij durven zelf niet opkomen tegen salafisten.
Die salafisten moeten inderdaad uit het land gezet worden en gestuurd worden waar Rusland komt. Dat ze daar woord bij daad voegen, niet hier.
Peche is offline  
Oud 20 november 2015, 10:30   #23
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
o ja, want radicale islam is een product gecreëerd in en door het Westen.

een stelling waar ik helemaal akkoord mee ben!


bovendien mijn laatste post in deze draad vanwege de topictitel ... ik kan hier immers niets posten zonder telkens weer de Newspeak in de titel naar boven te pushen. lelijke truuk ook.

niet met mij dus.
Op welke manier jij uit mijn tekst haalt dat ik vind dat de radicale islam een product is door het Westen, lijkt me op z'n zacht gezegd zeer bizar. Ik ken je genoeg om te denken dat het van kwade wil is, maar waarom je niet leest dat ik vooral verwijs naar Saoudi-Arabië, snap ik niet echt, moet ik toegeven.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 20 november 2015, 10:30   #24
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dan ga je nog meer de Islam in een verdomhoekje stoppen, nog meer jongeren laten radicaliseren, nog meer aanmoedigen dat extremistische imams uit Saoudi-Arabië hier haat komen prediken, met nog meer wandelende tijdbommen als gevolg.

Met dat recept gaan we wel zeer moeilijke tijden tegemoet.
als de politieke wil zou bestaan om imams die haat prediken op te sluiten dan zouden we al een goed stuk op weg zijn.
Michel I kondigt maatregelen af maar met geen woord gerept over Saoedie-Arabië. Daar ligt de sleutel voor een middellange termijnoplossing. Wat Michel I voorstelt zijn noodzakelijke, maar korte termijnmaatregelen.
Rechters zouden moeten uit hun functie ontzet worden als de straffen niet durven uitspreken. Dat zou een bijkomende maatregel moeten zijn.
En er moet een doorlichting komen, een soort audit van alle geldstromen en giften van SA naar partijkassen en individuen.
En België moet NU werk maken van Groene energie.
En op zeer korte termijn, NU, moeten die 30.000 IS-zombies uitgeroeid worden. Onverwijld. Dat spelletje duurt me al veel te lang.
Mindset is offline  
Oud 20 november 2015, 10:35   #25
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
als de politieke wil zou bestaan om imams die haat prediken op te sluiten dan zouden we al een goed stuk op weg zijn.
Michel I kondigt maatregelen af maar met geen woord gerept over Saoedie-Arabië. Daar ligt de sleutel voor een middellange termijnoplossing. Wat Michel I voorstelt zijn noodzakelijke, maar korte termijnmaatregelen.
Rechters zouden moeten uit hun functie ontzet worden als de straffen niet durven uitspreken. Dat zou een bijkomende maatregel moeten zijn.
En er moet een doorlichting komen, een soort audit van alle geldstromen en giften van SA naar partijkassen en individuen.
En België moet NU werk maken van Groene energie.
En op zeer korte termijn, NU, moeten die 30.000 IS-zombies uitgeroeid worden. Onverwijld. Dat spelletje duurt me al veel te lang.
Zolang het Westen toelaat dat Saoedi-Arabië hier hun achterlijke extremistische visie van de Islam komt prediken, zal er inderdaad niet veel veranderen.

Dat land is op zich niet veel beter dan IS. Ze onthoofden mensen, hakken handen af, ze onderdrukken andere religies, sluiten mensen op in onmenselijke omstandigheden en ze onderdrukken minderheden en vrouwen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 20 november 2015, 10:42   #26
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de radicale moskeeën moeten uiteraard gesloten worden, radicale imams moeten uit het land gezet worden. Maar dan moet je er wel iets in de plaats zetten. Dat zijn dan moskeeën met gewone imams die hier zijn opgeleid, de taal spreken en die de westerse waarden uitdragen.

Dat de moslims hier daarin een verpletterende verantwoordelijkheid hebben, is zeker waar. Ze moeten veel meer uit hun kot komen en hun rotte appels eruit gooien.
Dat is een beetje je probleem hé Vlijmscherp.
Het is inderdaad zo dat er weinigen zijn die bereid zijn zich te laten ontploffen maar de supportersclub is veel , veel , veel groter dan jij denkt.
Veel moslims hebben lak aan onze democratische waarden en zien deze maar al te graag vervangen door hun alternatief.
Pericles is offline  
Oud 20 november 2015, 10:43   #27
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Zolang het Westen toelaat dat Saoedi-Arabië hier hun achterlijke extremistische visie van de Islam komt prediken, zal er inderdaad niet veel veranderen.

Dat land is op zich niet veel beter dan IS. Ze onthoofden mensen, hakken handen af, ze onderdrukken andere religies, sluiten mensen op in onmenselijke omstandigheden en ze onderdrukken minderheden en vrouwen.
kijk, wat ze ginder in SA doen, handen afhakken, stenigen, of wat dat ook, zijn onze zaken niet. Als het de mensen ginder niet zou aanstaan, zouden ze massaal in opstand komen. Zij moeten dat maar uitmaken.
Van onze kant moeten we, enfin de westerse regeringen, stoppen met deze dubbelzinnige spreidstand van enerzijds kritiek te geven maar tegelijk tegen dat land aan te schurken. Onze politieke kaste, en het koningshuis is hier schuldig aan. Dat SA het wahabisme aanhangt in eigen land kan me geen kl... schelen maar het wahabisme dat ze de wereld insturen is DE voedingsbodem voor het internationaal jihadisme en terrorisme.
Iedereen weet het intussen maar de politiek, behalve dat de SPA, durft het probleem niet aan te pakken. De economische belangen zullen te groot zijn: lees de individuele belangen. Want wat zouden wij voelen als burger? Niks. Gewoon wat duurdere olie. Gewoon minder auto nemen en meer openbaar vervoer. Of andere alternatieven zoeken. Boel moet worden opengetrokken nu. Dat land, SA, moet drooggelegd worden.
Mindset is offline  
Oud 20 november 2015, 10:48   #28
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
kijk, wat ze ginder in SA doen, handen afhakken, stenigen, of wat dat ook, zijn onze zaken niet. Als het de mensen ginder niet zou aanstaan, zouden ze massaal in opstand komen. Zij moeten dat maar uitmaken.
Van onze kant moeten we, enfin de westerse regeringen, stoppen met deze dubbelzinnige spreidstand van enerzijds kritiek te geven maar tegelijk tegen dat land aan te schurken. Onze politieke kaste, en het koningshuis is hier schuldig aan. Dat SA het wahabisme aanhangt in eigen land kan me geen kl... schelen maar het wahabisme dat ze de wereld insturen is DE voedingsbodem voor het internationaal jihadisme en terrorisme.
Iedereen weet het intussen maar de politiek, behalve dat de SPA, durft het probleem niet aan te pakken. De economische belangen zullen te groot zijn: lees de individuele belangen. Want wat zouden wij voelen als burger? Niks. Gewoon wat duurdere olie. Gewoon minder auto nemen en meer openbaar vervoer. Of andere alternatieven zoeken. Boel moet worden opengetrokken nu. Dat land, SA, moet drooggelegd worden.
Nu hebben ze nog ongeveer 750 miljard euro aan geldreserves maar aan de huidige olieprijs boeken ze jaarlijkse tekorten van 150 miljard euro (buiten olie heeft dat land nauwelijks een economie).
Binnen 5 jaar zijn ze dus totaal platzak.
Het lijkt er dus op dat het probleem zichzelf zal oplossen.
Pericles is offline  
Oud 20 november 2015, 10:53   #29
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Nu hebben ze nog ongeveer 750 miljard euro aan geldreserves maar aan de huidige olieprijs boeken ze jaarlijkse tekorten van 150 miljard euro (buiten olie heeft dat land nauwelijks een economie).
Binnen 5 jaar zijn ze dus totaal platzak.
Het lijkt er dus op dat het probleem zichzelf zal oplossen.
het tweede exportproduct van SA is wahabisme.
Voor Ierland tijdens de jaren 90 was dat U2, na Guiness.

SA heeft niks, niemendal. Zoals ik al zei. Het land zoekt zijn pionnen te installeren in landen in Afrika en Europa dmv wahabisering in ruil voor spotgoedkope olie. Op die manier zal het overleven in het post-olietijdperk. Van Europa de technologie en know-how en van Afrika de grondstoffen.
Mindset is offline  
Oud 20 november 2015, 11:30   #30
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
het tweede exportproduct van SA is wahabisme.
Voor Ierland tijdens de jaren 90 was dat U2, na Guiness.

SA heeft niks, niemendal. Zoals ik al zei. Het land zoekt zijn pionnen te installeren in landen in Afrika en Europa dmv wahabisering in ruil voor spotgoedkope olie. Op die manier zal het overleven in het post-olietijdperk. Van Europa de technologie en know-how en van Afrika de grondstoffen.
Dat is al lang gebeurd.
SDX is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be