Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 mei 2003, 19:30   #21
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Volgens mij woonden de Joden ook al zelfs in Medina vooraleer Mohammed ze daar verjaagd heeft (nadat ze hem hadden asiel geboden)....

Zouden ze nu gewoon niet beter terug naar Medina gaan Mustapha? Eerlijk is eerlijk hé
Vroeger behoorde dit land aan de Romeinen (Italianen). Zou het nu niet gewoon beter zijn als de Italianen gewoon hier terug komen ? Eerlijk is eerlijk.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2003, 20:59   #22
skye
Gouverneur
 
skye's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2003
Berichten: 1.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Welke idioot is de hele problematiek gestart over het verschil tussen Vlamingen en Walloniërs ??? Ze leven in hetzelfde land en het enige verschil is de TAAL !
incorrect.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Jullie haten zelfs jullie eigen schaduw...jezees !
Of ik nu aan tafel zit met een Franstalige, een Vlaming, een Chinees, een Marokkaan, een...Het zijn mensen !
Jullie? Jullie? Over wie heb je het nu? Ik ben enkelvoudig.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku

Jij gelooft echt dat als het Vlaams Blok aan de macht komt (misschien binnen 1000 jaar) Vlaanderen onafhankelijk gaat worden.
Ik zie het al voor mij...
Neen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku

Filip De Winter:"Ok mensen. Vanaf vandaag zijn we onafhankelijk en alle
buitenlanders moeten eruit. Walloniërs mogen niet meer binnen..."

Het volk:"HAHAHAHAHA....HAHAHAHAHAHAHA...HAHAHAHAHA... "

Europa:"HAHAHAHAHAHAA.HAHAHAHAHAHAHAHAH...HAHAHAHA HAHAH..."

De rest van de wereld:"HAHAHAHAHAHA...HAHAHAHAHA...HAHAHAHAHAHA.. ."

Filip De winter:"Ik meen het echt.... "

Filip De Winter? Wordt heel de Vlaamse onafhankelijkheidsstrijd herleid tot FDW? Wat met de CDnV, de NVA??
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku

Iedereen mag zijn mening typen/zeggen/pennen maar men mag niet de grote feiten negeren. Er is een migrantenprobleem
juist.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
en het Vlaams blok is tegen ander nationaliteiten,
waar haalt u dit?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
zelfs tegen de Franstalige belgen. In mijn mening ontken ik niet dat er een migrantenprobleem is of dat het Vlaams Blok er alleen voor de Vlamingen is.
Men zou blind moeten zijn om dit te ontkennen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Als je zegt dat het Vlaams Blok NIET over HEEL België wil regeren dan ben je een échte idioot.
??? VB wilt Vlaamse onafhankelijkheid maar tegelijkertijd over heel belgie regeren??? Leg me eens uit hoe dat mogelijk is?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Het doet zeker aan de verkiezingen mee om maar over een deel daarvan te regeren...Onder welke steen heb je al die tijd gezeten ??...
Het Vlaams Blok zal nooit kunnen regeren in een Belgische context. Waar ze wel voor kunnen zorgen is een blokkering van de regeringsvorming. Mochten ze aan meer dan 30% geraken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Jij zegt dat er nu mensen worden buitengezet op basis van hun nationaliteit. Dat klopt. Maar het gebeurt onder een democratische regering en men bekijkt de dossier en behandelt die persoon op een menselijke manier.
Onder het Vlaams Blok zal dat echter anders verlopen. Verder hoef ik daarover geen uitleg te geven...
Wat in de toekomst gaat gebeuren is nog geen feit. U had gezegd alleen met feiten af te komen, dus...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku

Haider en het Vlaams blok hadden ongeveer dezelfde meningen, en Filip De Winter heeft meermaals gezegd dat hij de eerstgenoemde bewondert. Ze hadden zelfs een ontmoeting.
Natuurlijk. En dan? Haider zijn partij heeft meegeregeerd en er zijn GEEN sancties gekomen. De grootste promotor van die sancties was trouwens Michel (uit schrik voor het VB) en hij heeft zich daarmee onsterfelijk belachelijk gemaakt, niet alleen in het binnenland maar ook in de rest van Europa.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Europa hield het laten en doen van Haider in het oog en zou maatregelen nemen indien hij zijn plannen zou uitvoeren, een eigen-volk-eerst-politiek.
Onzin. Er is een verschil tussen blabla en boemboem. Europa heeft daar niets over te zeggen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Israel was daar het meest kwaad over en had de Joden in Oostenrijk de raad gegeven om te verhuizen.
Net wat Haider wilt?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Haider deed echter niets van hetgeen hij beloofd had en Europa ondernam niets. Zijn kiezers waren natuurlijk niet erg blij...
Dat is een feit.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku

Hetzelfde verging LPF. Filip De Winter bewonderde Pim Fortuyn en zijn LPF, maar deze wilde niets met hem te maken hebben, omdat hij het Vlaams Blok té extreem vond.
Dat was niet de reden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Pim dacht aan alle mensen en wilde een oplossing voor het problematiek omtrent nieuwkomers.
Nee hoor. Zijn voorstellen omtrent migratie zijn even "extreem" als die van het VB.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Het Vlaams Blok concentreerde zich alleen op de Vlamingen en de rest kon de pot op.
onzin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Net als het Vlaams Blok bestaat LPF uit grotendeels mensen die nog nooit geregeerd hebben.
Elke partij bestaat grotendeels uit mensen die nog nooit geregeerd hebben.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Het LPF heeft zich belachelijk gemaakt en er is vervroegde verkiezingen gehouden.
Om een voorbeeld te geven van een amateur bij het Vlaams Blok...
Iedereen die Terzake op Canvas gezien heeft (deze maand nog en vóór de verkiezingen) zal wel weten wie ik bedoel. Men had een discussie over de geluidshinder door het vliegverkeer. De oplossing die de ministers opgaven was het verspreiden van het verkeer zodat niet alleen dezelfde mensen daar last van hebben. Men gaat dus het geluidsoverlast verdelen.
De woordvoerder van het Vlaams Blok maakt ruzie met iedereen en breekt alles af (zoals alle Vlaams blokkers doen tijdens discussies).
mooie veralgemening. Maar aangezien ik zeker ben dat u niet ALLE blokkers kent, kan ik dit niet als feit aanvaarden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Aan het eind vroeg men ineens aan die ambetanterik wat dan ZIJN oplossing was. Hij struikelde wat over zijn woorden en zei dan dat EEN VERSPREIDING VAN HET GELUIDSOVERLAST DE BESTE OPLOSSING WAS. Iedereen natuurlijk lachen, omdat DAT hetgeen was dat de andere politiekers als oplossing gaven en het Vlaams Blok aan het afbreken was. Hij maakte zijn zin niet helemaal af en het woord werd overgenomen door de tegenpartij en hij werd toen gewoon genegeerd.

E.
Aangezien ik dit laatste programma niet gezien heb, kan ik me er niet over uitspreken.
__________________
Live free or die.
skye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2003, 21:28   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Vroeger behoorde dit land aan de Romeinen (Italianen). Zou het nu niet gewoon beter zijn als de Italianen gewoon hier terug komen ? Eerlijk is eerlijk.
En daarvoor aan Gallische en Germaanse stammen... En daarvoor was er bos met veel beren. Misschien moeten we de beren weer uitnodigen. Eerlijk is eerlijk.


Wat een onzin schrijft u toch. Geen enkele Italiaan voelt zich trouwens Romein...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2003, 22:39   #24
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Vroeger behoorde dit land aan de Romeinen (Italianen). Zou het nu niet gewoon beter zijn als de Italianen gewoon hier terug komen ? Eerlijk is eerlijk.
En daarvoor aan Gallische en Germaanse stammen... En daarvoor was er bos met veel beren. Misschien moeten we de beren weer uitnodigen. Eerlijk is eerlijk.


Wat een onzin schrijft u toch. Geen enkele Italiaan voelt zich trouwens Romein...
DAT bedoel ik nu net...TOTALE ONZIN...
Wat in het (verre, verre) verleden gebeurd is, is voorbij. En vooral als het over landbezit gaat.

Vandaag is een historische dag. Sharon heeft het woord "bezetting" gebruikt en dat was dan ook een onderwerp op Foxnews (2de belangrijkste nieuwszender in de VS, na CNN). Tot vandaag had hij het geen bezetting genoemd. Een betere bewijs kan men niet vinden als zelfs de Joden toegeven dat ze het land van de Palestijnen bezet houden.
En hopelijk dat de Palestijnen en de rest van de Arabische wereld hun haat tegen de Joden nu stopzetten. Genoeg is genoeg !

Zo zie je dat rassenhaat tot niets leidt, behalve naar ellende. Ik ken geen enkele conflict tussen bevolkingsgroepen dat vreedzaam is verlopen. Hopelijk leren de Vlaams Blokkers daar een lesje van !
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2003, 23:27   #25
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku

Haider en het Vlaams blok hadden ongeveer dezelfde meningen, en Filip De Winter heeft meermaals gezegd dat hij de eerstgenoemde bewondert. Ze hadden zelfs een ontmoeting.
Natuurlijk. En dan? Haider zijn partij heeft meegeregeerd en er zijn GEEN sancties gekomen. De grootste promotor van die sancties was trouwens Michel (uit schrik voor het VB) en hij heeft zich daarmee onsterfelijk belachelijk gemaakt, niet alleen in het binnenland maar ook in de rest van Europa.
Zijn partij heeft meegeregeerd, maar omdat hij niets van zijn oorspronkelijke plan uitvoerde waren er geen sancties ondernomen. Zie je eigen antwoord beneden...
Dat Michel "zich belachelijk heeft gemaakt" is je eigen mening. Ik heb alle respect voor die man. Kortom. Het plan van Haider ging niet door. 1-0 voor de mensenrechten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Europa hield het laten en doen van Haider in het oog en zou maatregelen nemen indien hij zijn plannen zou uitvoeren, een eigen-volk-eerst-politiek.
Onzin. Er is een verschil tussen blabla en boemboem. Europa heeft daar niets over te zeggen.
Europa heeft veel te zeggen. Als het besluit om "geen gesprekken te voeren" met een land, dan zal dat zeker economische gevolgen hebben. De rijke industrielanden, waaronder België, zijn afhankelijk van de relaties met de belangrijkste handelspartners. Als deze relatie wegvalt zal hun positie op de wereldmarkt een deuk krijgen.
Als je de vriend bent van Bill Gates zullen je zaken beter verlopen, dan als je de vriend bent van Jan met de pet, om een dom voorbeeld te geven.

Europa grapt niet als het over mensenrechten gaat. Vraag dat maar aan de Turken die dolgraag bij Europa willen, en ook Israel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Haider deed echter niets van hetgeen hij beloofd had en Europa ondernam niets. Zijn kiezers waren natuurlijk niet erg blij...
Dat is een feit.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku

Hetzelfde verging LPF. Filip De Winter bewonderde Pim Fortuyn en zijn LPF, maar deze wilde niets met hem te maken hebben, omdat hij het Vlaams Blok té extreem vond.
Dat was niet de reden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Pim dacht aan alle mensen en wilde een oplossing voor het problematiek omtrent nieuwkomers.
Nee hoor. Zijn voorstellen omtrent migratie zijn even "extreem" als die van het VB.
Pim riep niet "eigen volk eerst" en hij bezocht geen extreem rechtse bijeenkomsten.
Dat er een immigratiestop moest gebeuren wisten zelfs de "buitenlanders" in Nederland. Hij kreeg ook veel stemmen van allochtonen.
Pim had klasse, terwijl FDW overkomt als een boer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Het Vlaams Blok concentreerde zich alleen op de Vlamingen en de rest kon de pot op.
onzin
België - Wallonië - "buitenlanders" = Vlamingen (en vergeet niet "EIGEN VOLK EERST" © Filip Dewinter)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Het LPF heeft zich belachelijk gemaakt en er is vervroegde verkiezingen gehouden.
Om een voorbeeld te geven van een amateur bij het Vlaams Blok...
Iedereen die Terzake op Canvas gezien heeft (deze maand nog en vóór de verkiezingen) zal wel weten wie ik bedoel. Men had een discussie over de geluidshinder door het vliegverkeer. De oplossing die de ministers opgaven was het verspreiden van het verkeer zodat niet alleen dezelfde mensen daar last van hebben. Men gaat dus het geluidsoverlast verdelen.
De woordvoerder van het Vlaams Blok maakt ruzie met iedereen en breekt alles af (zoals alle Vlaams blokkers doen tijdens discussies).
mooie veralgemening. Maar aangezien ik zeker ben dat u niet ALLE blokkers kent, kan ik dit niet als feit aanvaarden.
Hoe ironisch. Het Vlaams blok scheert alle allochtonen over eenzelfde kam en als dat bij hen gebeurt is dat van "Maar aangezien ik zeker ben dat u niet ALLE blokkers kent, kan ik dit niet als feit aanvaarden."
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2003, 07:48   #26
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Als Vlaanderen het geld van Wallonië afpakt
over welk Waals geld hebt ge het hier?
Jaarlijks gaat er een groot bedrag van Vlaanderen naar Wallonië. Wallonië is daarvan afhankelijk, en het Vlaams blok wil deze geldstroming stoppen en Vlaanderen onafhankelijk maken.
Deze tekst komt uit één van de laatste nummers van het Vlaams Blok, die ik in mijn brievenbus gekregen heb.

Ik denk dat je het ook niet leuk zou vinden als men ineens beslist om je loon niet meer uit te betalen, terwijl je nog steeds dezelfde kosten hebt. België is al zo klein en als men deze nog kleiner gaat maken moet ik me een vergrootglas aanschaffen om deze op een landkaart te vinden. Het Vlaams Blok voert een trek-uw-plan-politiek.
Ik werk voor mijn loon, ik sta niet te bedelen.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2003, 12:36   #27
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Als Vlaanderen het geld van Wallonië afpakt
over welk Waals geld hebt ge het hier?
Jaarlijks gaat er een groot bedrag van Vlaanderen naar Wallonië. Wallonië is daarvan afhankelijk, en het Vlaams blok wil deze geldstroming stoppen en Vlaanderen onafhankelijk maken.
Deze tekst komt uit één van de laatste nummers van het Vlaams Blok, die ik in mijn brievenbus gekregen heb.

Ik denk dat je het ook niet leuk zou vinden als men ineens beslist om je loon niet meer uit te betalen, terwijl je nog steeds dezelfde kosten hebt. België is al zo klein en als men deze nog kleiner gaat maken moet ik me een vergrootglas aanschaffen om deze op een landkaart te vinden. Het Vlaams Blok voert een trek-uw-plan-politiek.
Ik werk voor mijn loon, ik sta niet te bedelen.
En als je zonder werk valt
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2003, 23:39   #28
skye
Gouverneur
 
skye's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2003
Berichten: 1.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku

Haider en het Vlaams blok hadden ongeveer dezelfde meningen, en Filip De Winter heeft meermaals gezegd dat hij de eerstgenoemde bewondert. Ze hadden zelfs een ontmoeting.
Natuurlijk. En dan? Haider zijn partij heeft meegeregeerd en er zijn GEEN sancties gekomen. De grootste promotor van die sancties was trouwens Michel (uit schrik voor het VB) en hij heeft zich daarmee onsterfelijk belachelijk gemaakt, niet alleen in het binnenland maar ook in de rest van Europa.
Zijn partij heeft meegeregeerd, maar omdat hij niets van zijn oorspronkelijke plan uitvoerde waren er geen sancties ondernomen. Zie je eigen antwoord beneden...
Dat Michel "zich belachelijk heeft gemaakt" is je eigen mening. Ik heb alle respect voor die man. Kortom. Het plan van Haider ging niet door. 1-0 voor de mensenrechten.
Nee, er zijn geen sancties ondernomen omdat ze geen sancties konden ondernemen. Elk Europees land heeft nog zijn soevereiniteit en maar goed ook. Haiders Vrijheidpartij was op een democratische manier verkozen, dus...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Europa hield het laten en doen van Haider in het oog en zou maatregelen nemen indien hij zijn plannen zou uitvoeren, een eigen-volk-eerst-politiek.
Onzin. Er is een verschil tussen blabla en boemboem. Europa heeft daar niets over te zeggen.
Europa heeft veel te zeggen. Als het besluit om "geen gesprekken te voeren" met een land, dan zal dat zeker economische gevolgen hebben.
Naief.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
De rijke industrielanden, waaronder België, zijn afhankelijk van de relaties met de belangrijkste handelspartners. Als deze relatie wegvalt zal hun positie op de wereldmarkt een deuk krijgen.
Als je de vriend bent van Bill Gates zullen je zaken beter verlopen, dan als je de vriend bent van Jan met de pet, om een dom voorbeeld te geven.

Europa grapt niet als het over mensenrechten gaat. Vraag dat maar aan de Turken die dolgraag bij Europa willen, en ook Israel.
Naief. Denk je nu echt dat het niet toelaten van Turkije iets te maken heeft met mensenrechten? Ha ha.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Haider deed echter niets van hetgeen hij beloofd had en Europa ondernam niets. Zijn kiezers waren natuurlijk niet erg blij...
Dat is een feit.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku

Hetzelfde verging LPF. Filip De Winter bewonderde Pim Fortuyn en zijn LPF, maar deze wilde niets met hem te maken hebben, omdat hij het Vlaams Blok té extreem vond.
Dat was niet de reden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Pim dacht aan alle mensen en wilde een oplossing voor het problematiek omtrent nieuwkomers.
Nee hoor. Zijn voorstellen omtrent migratie zijn even "extreem" als die van het VB.
Pim riep niet "eigen volk eerst" en hij bezocht geen extreem rechtse bijeenkomsten.
Dat er een immigratiestop moest gebeuren wisten zelfs de "buitenlanders" in Nederland. Hij kreeg ook veel stemmen van allochtonen.
Pim had klasse, terwijl FDW overkomt als een boer.
Dus als Pim zegt "Alle buitenlanders buiten" is het klasse maar als FDW het zegt is hij een boer?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Het Vlaams Blok concentreerde zich alleen op de Vlamingen en de rest kon de pot op.
onzin
België - Wallonië - "buitenlanders" = Vlamingen (en vergeet niet "EIGEN VOLK EERST" © Filip Dewinter)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Het LPF heeft zich belachelijk gemaakt en er is vervroegde verkiezingen gehouden.
Om een voorbeeld te geven van een amateur bij het Vlaams Blok...
Iedereen die Terzake op Canvas gezien heeft (deze maand nog en vóór de verkiezingen) zal wel weten wie ik bedoel. Men had een discussie over de geluidshinder door het vliegverkeer. De oplossing die de ministers opgaven was het verspreiden van het verkeer zodat niet alleen dezelfde mensen daar last van hebben. Men gaat dus het geluidsoverlast verdelen.
De woordvoerder van het Vlaams Blok maakt ruzie met iedereen en breekt alles af (zoals alle Vlaams blokkers doen tijdens discussies).
mooie veralgemening. Maar aangezien ik zeker ben dat u niet ALLE blokkers kent, kan ik dit niet als feit aanvaarden.
Hoe ironisch. Het Vlaams blok scheert alle allochtonen over eenzelfde kam en als dat bij hen gebeurt is dat van "Maar aangezien ik zeker ben dat u niet ALLE blokkers kent, kan ik dit niet als feit aanvaarden."
Neen, het Vlaams Blok scheert niet alle allochtonen over dezelfde kam. Zo zeggen ze duidelijk dat er wel plaats is voor een beperkt aan buitenlanders die bereid zijn zich te integreren.
__________________
Live free or die.
skye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2003, 02:57   #29
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku

Haider en het Vlaams blok hadden ongeveer dezelfde meningen, en Filip De Winter heeft meermaals gezegd dat hij de eerstgenoemde bewondert. Ze hadden zelfs een ontmoeting.
Natuurlijk. En dan? Haider zijn partij heeft meegeregeerd en er zijn GEEN sancties gekomen. De grootste promotor van die sancties was trouwens Michel (uit schrik voor het VB) en hij heeft zich daarmee onsterfelijk belachelijk gemaakt, niet alleen in het binnenland maar ook in de rest van Europa.
Zijn partij heeft meegeregeerd, maar omdat hij niets van zijn oorspronkelijke plan uitvoerde waren er geen sancties ondernomen. Zie je eigen antwoord beneden...
Dat Michel "zich belachelijk heeft gemaakt" is je eigen mening. Ik heb alle respect voor die man. Kortom. Het plan van Haider ging niet door. 1-0 voor de mensenrechten.
Nee, er zijn geen sancties ondernomen omdat ze geen sancties konden ondernemen. Elk Europees land heeft nog zijn soevereiniteit en maar goed ook. Haiders Vrijheidpartij was op een democratische manier verkozen, dus...
Hitler werd ook democratisch verkozen. Milosovic ook.
Europa heeft afspraken en ze pompt veel geld in acties om schendingen tegen de mensenrechten te bestraffen. Jij bent wel erg naïef als je denkt dat ze het ook in eigen kringen gaat toelaten. Dan verliest het haar geloofwaardigheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Europa hield het laten en doen van Haider in het oog en zou maatregelen nemen indien hij zijn plannen zou uitvoeren, een eigen-volk-eerst-politiek.
Onzin. Er is een verschil tussen blabla en boemboem. Europa heeft daar niets over te zeggen.
Europa heeft veel te zeggen. Als het besluit om "geen gesprekken te voeren" met een land, dan zal dat zeker economische gevolgen hebben.
Naief.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
De rijke industrielanden, waaronder België, zijn afhankelijk van de relaties met de belangrijkste handelspartners. Als deze relatie wegvalt zal hun positie op de wereldmarkt een deuk krijgen.
Als je de vriend bent van Bill Gates zullen je zaken beter verlopen, dan als je de vriend bent van Jan met de pet, om een dom voorbeeld te geven.

Europa grapt niet als het over mensenrechten gaat. Vraag dat maar aan de Turken die dolgraag bij Europa willen, en ook Israel.
Naief. Denk je nu echt dat het niet toelaten van Turkije iets te maken heeft met mensenrechten? Ha ha.
Onder andere...
mensenrechtenorganisaties zijn tegen de intrede van die landen zolang ze hun inwoners of andere niet goed behandelen.
Dit is natuurlijk een perfecte excuus voor Europa om Turkijke te weigeren, omdat dit als één van de belangrijkste punten beschouwd wordt.

Zo zie je dat er veel landen maar al te graag bij Europa willen horen, omdat het erg positief is voor hun economie. Europa heeft macht, dat is dus duidelijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Haider deed echter niets van hetgeen hij beloofd had en Europa ondernam niets. Zijn kiezers waren natuurlijk niet erg blij...
Dat is een feit.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku

Hetzelfde verging LPF. Filip De Winter bewonderde Pim Fortuyn en zijn LPF, maar deze wilde niets met hem te maken hebben, omdat hij het Vlaams Blok té extreem vond.
Dat was niet de reden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Pim dacht aan alle mensen en wilde een oplossing voor het problematiek omtrent nieuwkomers.
Nee hoor. Zijn voorstellen omtrent migratie zijn even "extreem" als die van het VB.
Pim riep niet "eigen volk eerst" en hij bezocht geen extreem rechtse bijeenkomsten.
Dat er een immigratiestop moest gebeuren wisten zelfs de "buitenlanders" in Nederland. Hij kreeg ook veel stemmen van allochtonen.
Pim had klasse, terwijl FDW overkomt als een boer.
Dus als Pim zegt "Alle buitenlanders buiten" is het klasse maar als FDW het zegt is hij een boer?
Pim heeft nooit gezegd "Alle buitenlanders buiten". Hij zei "Geen buitenlanders meer binnen, met uitzonderingen. Zij die binnen zijn moeten zich integreren." Hij wilde zich dus positief concentreren op de mensen die al binnen zijn, en dus niet buitenwerken.
Filip Dewinter roept al van in het begin "buitenlanders buiten" en na de overwinning van Pim probeerde hij het met "Leefbaar Vlaanderen". Hij wilde de mensen zo een rad voor de ogen draaien. Een wolf in schapenkleren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Het Vlaams Blok concentreerde zich alleen op de Vlamingen en de rest kon de pot op.
onzin
België - Wallonië - "buitenlanders" = Vlamingen (en vergeet niet "EIGEN VOLK EERST" © Filip Dewinter)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Het LPF heeft zich belachelijk gemaakt en er is vervroegde verkiezingen gehouden.
Om een voorbeeld te geven van een amateur bij het Vlaams Blok...
Iedereen die Terzake op Canvas gezien heeft (deze maand nog en vóór de verkiezingen) zal wel weten wie ik bedoel. Men had een discussie over de geluidshinder door het vliegverkeer. De oplossing die de ministers opgaven was het verspreiden van het verkeer zodat niet alleen dezelfde mensen daar last van hebben. Men gaat dus het geluidsoverlast verdelen.
De woordvoerder van het Vlaams Blok maakt ruzie met iedereen en breekt alles af (zoals alle Vlaams blokkers doen tijdens discussies).
mooie veralgemening. Maar aangezien ik zeker ben dat u niet ALLE blokkers kent, kan ik dit niet als feit aanvaarden.
Hoe ironisch. Het Vlaams blok scheert alle allochtonen over eenzelfde kam en als dat bij hen gebeurt is dat van "Maar aangezien ik zeker ben dat u niet ALLE blokkers kent, kan ik dit niet als feit aanvaarden."
Neen, het Vlaams Blok scheert niet alle allochtonen over dezelfde kam. Zo zeggen ze duidelijk dat er wel plaats is voor een beperkt aan buitenlanders die bereid zijn zich te integreren.
En wie is hier nu naïef... Hij wil zelfs geen Franstalige BELG, laat staan een buitenlander...
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2003, 17:51   #30
zorlac
Parlementsvoorzitter
 
zorlac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.224
Standaard

Citaat:
Mijn persoonlijke mening...Een leider moet als een goede huisvader overkomen. Hij mag/moet streng optreden als het moet en regels maken voor ons eigen welzijn. Dit zie ik in de meeste politieke partijen, maar zeker niet in het Vlaams Blok.
Ik lees hun folder altijd aandachtig en ik moet soms lachen en soms bezorgd kijken. Ik lach als hun hele folder bestaat uit teksten die al het laten en doen van de andere partijen afbreekt, en kijk bezorgd als ik de haat zie afdruipen van hun teksten. Dan denk ik, moet DIT nu een land regeren en de mensen leren wat goed of slecht is ?

Maar het gross van hun kiezers is door de andere partijen id handen vh VB geduwd. Het VB heeft daar niets voor moeten doen. Da's net het erge van heel de zaak.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2003, 19:18   #31
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Puike topic titel!

Dit is mijn kat Tsiko


Tsiko leest voor uit het Russisch/Nederlands Woordenboek
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2003, 01:08   #32
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Het is ook een feit dat de vreemdelingen HIER zijn geboren en HIER zullen BLIJVEN, snap je?

Noem een kat, een kat aub
Net zoals de Israeli's, snap je?
Indien Nederland België zou binnenvallen en bezetten, dan zal het lachen je snel vergaan. Dit is een betere voorbeeld voor je antwoord.
Een bezetting is een militaire daad. Welke vreemdelingen deden dat? de Duitsers 2x, de Fransen, 2x, De Spanjaarden 1x, de Romeinen , 1x, De Vikings enkele korte raids. De Oostenrijkers ook al.Ga je die nu allemaal nog aanpakken? Succes!!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2003, 01:13   #33
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
Hetgeen me het meest stoort aan mensen is dat men de feiten niet wil geven, maar liever rond de pot draait en de andere van hun gelijk proberen te overtuigen. Als iedereen gewoon een discussie voert over de feiten, dan staan wij een hele stap verder.

Het is een feit dat het programma van Het Vlaams Blok alleen voordelen biedt voor +- 1/3 van België, en dat wil dan regeren over HEEL het land. Geen voordelen voor mensen met buitenlandse achtergrond en geen voordelen voor Walloniërs, enkel voor de vlamingen.

Het is een feit dat belgië sukkelt met migrantenproblemen. Er komen er jaarlijks bij en dit geeft problemen op gebied van integratie. Men moet dus een goed plan (geen extreem plan) hebben om dit op te vangen.

Het is een feit...snap je.


Mijn persoonlijke mening...Een leider moet als een goede huisvader overkomen. Hij mag/moet streng optreden als het moet en regels maken voor ons eigen welzijn. Dit zie ik in de meeste politieke partijen, maar zeker niet in het Vlaams Blok.
Ik lees hun folder altijd aandachtig en ik moet soms lachen en soms bezorgd kijken. Ik lach als hun hele folder bestaat uit teksten die al het laten en doen van de andere partijen afbreekt, en kijk bezorgd als ik de haat zie afdruipen van hun teksten. Dan denk ik, moet DIT nu een land regeren en de mensen leren wat goed of slecht is ?

Haider had ook een programma als die van het Vlaams Blok en die deed niet hetgeen hij beloofd had. Het was in praktijk gewoon onmogelijk, en men sprak bovenop al van sancties van Europa's kant.
Het is ook een feit dat de huidige landen niet meer de oorspronkelijke bewoners bevatten. In de meeste landen vind je enorm veel nationaliteiten door mekaar. Men kan dit nu niet veranderen omdat er generaties wonen, en die mensen kunnen niet meer terug omdat ze in hun land van herkomst ook als vreemden worden aangezien. De tweede en derde generatie spreekt de taal van de eerste generatie amper, zeg maar net genoeg om te communiceren. Dit is tussen haakjes één van de grootste bekommernissen van de eerste generatie.

Ik zeg maar aan de mensen die voor het Vlaams Blok stemmen...Maak jullie geen illusies, want hetgeen het Vlaams Blok grotendeels belooft gaat tegen de regels van elke samenleving in. Men zal Wallonië geen geld ontzeggen en ze aan hun lot overlaten, men zal geen mensen zomaar het land uitzetten op basis van hun nationaliteit,...
De wereld strijdt dagelijks voor gelijke kansen en er sterven soldaten in die strijd. En een klein landje als België met aan het hoofd Het Vlaams Blok gaat de regels aan haar laars lappen en doen wat het wil. (???)...yeah right...
Dream on....
Ene Adolf H. had ook van die ideëen...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be