Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 maart 2007, 13:17   #21
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
idd en daarom moet de overheid het werken aanmoedigen en niet ontmoedigen via belasting zoals nu

werken belasten = werken ontmoedigen
wie voor werk is moet dus zeker tegen belasting op werk zijn

als je het nu nog nie snapt geef ik je echt op en ga ik het aan de kanarie vd buren proberen uitleggen

Ik denk ook dat het gemakkelijker is om een kanarie dat uit te leggen. Die zit enkel vastgeroest en gevangen binnen de tralies van zijn kooi. De meeste hier zitten gevangen binnen hun beperkt geestelijk denken dat daar boven op nog eens oerconservatief en bekrompen is. Apropos het is toch geen knalgele kanarie met zo een tekentje van een leeuwtje, vlaanderen aan de top. Denk dan dat ge het ook bij die kanarie beter kunt opgeven.
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]

Laatst gewijzigd door armoede : 3 maart 2007 om 13:18.
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 13:21   #22
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
voor mijn part voert men een belasting in op kakken, op eender wat dus maar niet op arbeid.

doet men dat wel - zeur dan niet dat de mensen niet willen werken
Belastingen op kakken is een goed idee dan kunnen de pasgeboren al hun steentje (belasting) bijdragen aan de maatschappij en kunnen ze een deel van de tekorten van de staatskas opvullen om zo het probleem van de vergrijzing tegen te gaan.
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 13:27   #23
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede Bekijk bericht
Belastingen op kakken is een goed idee dan kunnen de pasgeboren al hun steentje (belasting) bijdragen aan de maatschappij en kunnen ze een deel van de tekorten van de staatskas opvullen om zo het probleem van de vergrijzing tegen te gaan.
men zou aan de afvoerbuizen vd wc een soort meter-teller kunnen hangen.

Op bepaalde oplaadpunten kan je dan vervolgens kakwaarde kopen. elke keer je doortrekt gaat er een beetje van je kakwaarde af

sociale gevallen zoals wij kunnen ze dan op het ocmw extra steun geven in de vorm van gratis kakwaarde of men kan ons laten kakken aan een sociaal tarief

en dan hebben de politiekers weer iets waar ze barmhartige samaritaan mee kunnen spelen als de verkiezingen eraan komen ook

__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2007 om 13:31.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 13:50   #24
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
men zou aan de afvoerbuizen vd wc een soort meter-teller kunnen hangen.

Op bepaalde oplaadpunten kan je dan vervolgens kakwaarde kopen. elke keer je doortrekt gaat er een beetje van je kakwaarde af

sociale gevallen zoals wij kunnen ze dan op het ocmw extra steun geven in de vorm van gratis kakwaarde of men kan ons laten kakken aan een sociaal tarief

en dan hebben de politiekers weer iets waar ze barmhartige samaritaan mee kunnen spelen als de verkiezingen eraan komen ook

Moet ge wel opletten dat ge geen schijterij krijgt anders kak ge de OCMW arm door de subsidies.
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 13:53   #25
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede Bekijk bericht
Moet ge wel opletten dat ge geen schijterij krijgt anders kak ge de OCMW arm door de subsidies.
We zullen eens zien als jij in die RVT zit hoeveel jij zult schijten in Uw pamperke,en ja met ons basisloon dat we dan hebben wil er nieumand uw pamperke verversen hé
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 14:03   #26
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
We zullen eens zien als jij in die RVT zit hoeveel jij zult schijten in Uw pamperke,en ja met ons basisloon dat we dan hebben wil er nieumand uw pamperke verversen hé
Tja de dag Dat ik voel dat ik niet meer voor mijn eigen kan zorgen geef ik mezelf wel een overdosis. De ocmw zal geen kosten hebben aan mij
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 14:04   #27
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
men zou aan de afvoerbuizen vd wc een soort meter-teller kunnen hangen.

Op bepaalde oplaadpunten kan je dan vervolgens kakwaarde kopen. elke keer je doortrekt gaat er een beetje van je kakwaarde af

sociale gevallen zoals wij kunnen ze dan op het ocmw extra steun geven in de vorm van gratis kakwaarde of men kan ons laten kakken aan een sociaal tarief

en dan hebben de politiekers weer iets waar ze barmhartige samaritaan mee kunnen spelen als de verkiezingen eraan komen ook

Het is normaal dat men met zulke 'kakpraat' door profs economie te kakken wordt gezet...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 14:41   #28
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Het is normaal dat men met zulke 'kakpraat' door profs economie te kakken wordt gezet...
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 14:44   #29
debbie
Minister
 
debbie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Berichten: 3.178
Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede Bekijk bericht
Moet ge wel opletten dat ge geen schijterij krijgt anders kak ge de OCMW arm door de subsidies.
En opletten hé, van sommigen mag je zelfs op oude leeftijd niet in je bed blijven liggen.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 15:00   #30
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
En opletten hé, van sommigen mag je zelfs op oude leeftijd niet in je bed blijven liggen.
Idd heel juist van U debbie,want in mijn beroep leer je als eerste dat zelfredzaamheid boven alles gaat,dus geen oude mensen een hele dag in het bed laten liggen,want dat betekend meestal het einde voor die mensen
Het is zelfs zo dat bewegen moet voor het lichaam in conditie te houden
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 15:06   #31
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Idd heel juist van U debbie,want in mijn beroep leer je als eerste dat zelfredzaamheid boven alles gaat,dus geen oude mensen een hele dag in het bed laten liggen,want dat betekend meestal het einde voor die mensen
Het is zelfs zo dat bewegen moet voor het lichaam in conditie te houden
jullie job is dus gewoon eigenlijk zorgen dat ze niet indommelen en vredig wegsoezen.

vroeger toen de mensen nog niet moesten gaan werken dan deden de kinderen dat gewoon uit interesse.

een basisinkomen zou ervoor zorgen dat veel meer mensen zich terug kunnen permiteren om interesse en tijd in hun oudjes te steken

daardoor zouden er veel minder peperdure en bedenkelijke rusthuizen nodig zijn

PS hebben de oudjes bij jullie ook een nr ?

ik hoor jullie al bezig tegen mekaar zo van

en ? wilde de 64 weer niet uit zijn bed vanmorgen ?
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2007 om 15:09.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 15:09   #32
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Na pensioensparen nu ook het rusthuissparen?
Het gaat blijkbaar heeeeeeeel goed met ons land.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 15:09   #33
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
jullie job is dus gewoon eigenlijk zorgen dat ze niet indommelen en vredig wegsoezen.

vroeger toen de mensen nog niet moesten gaan werken dan deden de kinderen dat gewoon uit interesse.

een basisinkomen zou ervoor zorgen dat veel meer mensen zich terug kunnen permiteren om interesse en tijd in hun oudjes te steken

daardoor zouden er veel minder peperdure en bedenkelijke rusthuizen nodig zijn

PS hebben de oudjes bij jullie ook een nr ?
Mijn job is zorgen dat de mensen den oude dag krijgen waar ze altijd van gedroomd hebben,en een geluk dat Uw gedachten over het leven door weinige mensen gedeeld wordt

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 3 maart 2007 om 15:10.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 15:11   #34
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Mijn job is zorgen dat de mensen den oude dag krijgen waar ze altijd van gedroomd hebben,en een geluk dat Uw gedachten over het leven door weinige mensen gedeeld wordt
gestockeerd worden in een rusthuis waar je niet eens zelf mag bepalen wanneer je uitslaapt noem ik niet bepaald een oude dag om van te dromen.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2007 om 15:14.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 15:22   #35
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
gestockeerd worden in een rusthuis waar je niet eens zelf mag bepalen wanneer je uitslaapt noem ik niet bepaald een oude dag om van te dromen.
Maar maar toch,bij mij mogen ze zekers uit slapen,maar dit wil niet zeggen dat ze heel de dag mogen slapen hé,(aluwel we er ééntje hebben die tot na de middag in bed blijft liggen)

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 3 maart 2007 om 15:23.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 15:27   #36
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Als ik oud ben, en ik wil de ganse dag slapen, dan moet ik wss mijn verzorger(s) omkopen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 15:32   #37
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Als ik oud ben, en ik wil de ganse dag slapen, dan moet ik wss mijn verzorger(s) omkopen...
Allez omdat jij het bent mss......
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 19:46   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Rusthuizen zijn heel duur, en ook die van het ocmw.
Mijn schoonmoeder zit in een rvt en haar zoon in een privé home (gehandicapt) en van beiden zien wij de afrekening telkens met een groot verschil. Komt er nog bij dat we van ons schoonmoeder zelf de was doen en voor water en dergelijke bij springen en dat het bij de zoon in de prijs zit en alsnog veel lager uitkomt. Bovendien krijgt die jongen nog veel betere verzorging er boven op dan mijn schoonmoeder.
Andermaal, de staat (ocmw) is peperduur daar waar ze goedkoper zou moeten functioneren dan de privé.

t' is toch allemaal om zeep!
Ik vond het mijn plicht om dit even aan te halen om jou hiervoor te feliciteren. Ik wens van harte dat je kinderen en je hele omgeving jou later op eenzelfde manier zullen blijven steunen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 04:00   #39
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik durf te beweren als er goed denkwerk aan vooraf moest komen dat ze rusthuizen betaalbaar kunnen maken voor iedereen,enkel de manier waar onze overheden rusthuizen verpicht van bepaald personeel aan te werven doet mij wenkbrouwfronsen
En dit is zeker niet het enige onzin waar de overheid zich mee bezig houdt,ik ga noch zo een frappant voorbeeld geven,voor de brandveiligheid moesten in alle gangen klapdeuren komen die dan nog brandbestendig moeten zijn,kostprijs per deur rond de 120.000frank per stuk,vloerbekleding moest herlegt worden met doorlopen stuk op muur,kostprijs.... enz...
Dat kan echt waar totaal anders aan gepakt worden
De gezondheidszorg (inclusief de opname in een rusthuis) kan inderdaad perfect betaalbaar worden gehouden op voorwaarde dat men bereid is passende maatregelen te nemen.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 04:04   #40
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik durf te beweren als er goed denkwerk aan vooraf moest komen dat ze rusthuizen betaalbaar kunnen maken voor iedereen,enkel de manier waar onze overheden rusthuizen verpicht van bepaald personeel aan te werven doet mij wenkbrouwfronsen
En dit is zeker niet het enige onzin waar de overheid zich mee bezig houdt,ik ga noch zo een frappant voorbeeld geven,voor de brandveiligheid moesten in alle gangen klapdeuren komen die dan nog brandbestendig moeten zijn,kostprijs per deur rond de 120.000frank per stuk,vloerbekleding moest herlegt worden met doorlopen stuk op muur,kostprijs.... enz...
Dat kan echt waar totaal anders aan gepakt worden
De gezondheidszorg (inclusief de opname in een rusthuis) kan inderdaad perfect betaalbaar worden gehouden op voorwaarde dat men bereid is passende maatregelen te nemen.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be