Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 oktober 2008, 17:30   #21
Depth of Field
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 juli 2008
Locatie: Occupied Flanders
Berichten: 1.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aleandor Bekijk bericht
Totaal geen gezag kennen en COMAC is inderdaad een perfecte combinatie.
2
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 17:32   #22
/Sarah/
Partijlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
/sarah/: elke normaal handelende ouder gaat als het even kan naar het jaarlijkse schoolfeest om daar wat euro's te gaan spenderen waar hun kinderen of later de kinderen van anderen profijt aan hebben.

Probeer gij maar eens een allochtoon te bespeuren op gelijkwelke vlaamse kermis voor gelijkwelk goed doel: als het niet VOOR hen gesubsidieerd wordt, VOOR hen voorgeknauwd en liefst nog half verteerd, VOOR hen apart wordt aangeboden (aparte togen voor moslimfood en kafferfood en dranken) etc... dan zie je geen kat, buiten die ketterse katers.

Op het schoolfeest zie je veel allochtonen, dat moet je niet ontkennen Het eetfestijn, is een keus, en is niet interressant (voor verschillende redenen).

Nog eens: hoeveel autochtonen gaan er wel, dat is ook maar een klein procentje?!
en integendeel: ik ken er die er wel naartoe gaan!
Nu volg ik je niet: Je wilt dat er meer moslims komen, maar dan liefst geen (halal) eten voor moslims. Wat moeten ze daar dan eten?
/Sarah/ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 17:53   #23
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /Sarah/ Bekijk bericht
Op het schoolfeest zie je veel allochtonen, dat moet je niet ontkennen Het eetfestijn, is een keus, en is niet interressant (voor verschillende redenen).

Nog eens: hoeveel autochtonen gaan er wel, dat is ook maar een klein procentje?!
en integendeel: ik ken er die er wel naartoe gaan!
Nu volg ik je niet: Je wilt dat er meer moslims komen, maar dan liefst geen (halal) eten voor moslims. Wat moeten ze daar dan eten?
ik ben helemaal geen voorstander van verplicht varkensvlees, waar staat dat?
Ik vind alleen dat het totaal onnodig en zelfs denigrerend is om te eisen dat hun dranken aan een aparte toog worden geserveerd omdat ze niet willen dat er wel eens een pintje naast hun cola zou staan (en dit is de realiteit! lees Marij Uijt den Bogaard op The Brussels Journal).
Ik vind het evenmin kunnen dat moslims aan andersgelovigen gaan verbieden om zelf varkensvlees te eten, omdat vb. de reuk hen naar het diepste hellevuur zou kunnen brengen! Dan moeten ze hun kinderen maar ineens naar een aparte en afgeschermde moslimschool doen zodat ze van die kaffers geen last meer hebben. maar dat is natuurlijk teveel gevraagd want dan moeten ze zelf in hun buidel tasten!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 18:06   #24
Aleandor
Vreemdeling
 
Aleandor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /Sarah/ Bekijk bericht
hier se ... hier heb je het bewijs al, ook autochtonen gaan niet naar het eetfestijn. Op het schoolfeest moet je aanwezig zijn, vind ik?! Maar het eetfestijn... Het blijft dan ook een keus: gaan of niet gaan?
Ik denk niet dat uw interpretatie erg juist is.
Er is een fenomeen dat wanneer op een school erg veel allochtone jongeren komen, het onderwijs achteruit gaat en bijgevolg veel ouders hun autochtone kinderen daar weghalen. Dus het aantal uitgenodigde autochtonen daalt ongerveer evenredig met het aantal aanwezigen zou je kunnen zeggen.
Aleandor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 18:15   #25
/Sarah/
Partijlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik ben helemaal geen voorstander van verplicht varkensvlees, waar staat dat?
Ik vind alleen dat het totaal onnodig en zelfs denigrerend is om te eisen dat hun dranken aan een aparte toog worden geserveerd omdat ze niet willen dat er wel eens een pintje naast hun cola zou staan (en dit is de realiteit! lees Marij Uijt den Bogaard op The Brussels Journal).
Ik vind het evenmin kunnen dat moslims aan andersgelovigen gaan verbieden om zelf varkensvlees te eten, omdat vb. de reuk hen naar het diepste hellevuur zou kunnen brengen! Dan moeten ze hun kinderen maar ineens naar een aparte en afgeschermde moslimschool doen zodat ze van die kaffers geen last meer hebben. maar dat is natuurlijk teveel gevraagd want dan moeten ze zelf in hun buidel tasten!
ja maar dat zijn enkel de extremistische moslims die er zo over denken... mij maakt het niet waar dat dat blikje cola staat zolang ik maar voor dat blikje cola kies en niet voort pintje
/Sarah/ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 18:17   #26
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aleandor Bekijk bericht
Ik denk niet dat uw interpretatie erg juist is.
Er is een fenomeen dat wanneer op een school erg veel allochtone jongeren komen, het onderwijs achteruit gaat en bijgevolg veel ouders hun autochtone kinderen daar weghalen. Dus het aantal uitgenodigde autochtonen daalt ongerveer evenredig met het aantal aanwezigen zou je kunnen zeggen.
Klopt!
In Nederland heeft men ondertussen al het fenomeen (of is het al gestemd?) dat kinderen VERPLICHT om naar de buurtschool te gaan. Geen ontkomen meer aan voor de "gelukkigen" wiens buurt werd "verrijkt" : hun kinderen zullen en moeten naar de zwarte buurtschool gaan. Stel je voor dat ze nog eens op een normaal nederlands niveau zouden opgeleid worden!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 18:25   #27
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
constant ontkennen dat er problemen zijn - kortrijk zijn zeer zware problemen - weet het uit ervaring neef neergestoken door rondhangjongeren zonder enige reden behalve verveling en tja geen volgeling van het ware geloof zekers grappig dat je hier komt vertellen dat er geen enkel probleem is in kortrijk
Welke problemen ontken ik constant (= citaat graag)
Natuurlijk zijn er zeer zware problemen in Kortrijk : verkeersproblemen. Probeer maar eens 's avonds op het spitsuur weg te rijden van de parking aan het station in Kortrijk. Kortrijk centrum zit dicht op spitsuur.

Waar blijft die link naar een artikel over de jongere die neergestoken werd?
En een citaat waaruit blijkt dat ik braaf in het islamitisch gareel loop.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 18:33   #28
shaddy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 mei 2008
Berichten: 2.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Welke problemen ontken ik constant (= citaat graag)
Natuurlijk zijn er zeer zware problemen in Kortrijk : verkeersproblemen. Probeer maar eens 's avonds op het spitsuur weg te rijden van de parking aan het station in Kortrijk. Kortrijk centrum zit dicht op spitsuur.

Waar blijft die link naar een artikel over de jongere die neergestoken werd?
En een citaat waaruit blijkt dat ik braaf in het islamitisch gareel loop.
ge peist toch niet dat ik mijn identiteit ga prijsgeven - think again doorsnee poco
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 18:33   #29
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aleandor Bekijk bericht
1 Even niet zo bijdehand doen aub, u weet evengoed dat de leerkracht zijn best zal doen om zicj bij de vreemdelingen ook verstaanbaar te maken en dat impliceert nu net dat er kostbare tijd verloren gaat die beter zou gebruikt worden om Nederlandstalige kinderen verder te kunnen onderwijzen.

2 Totaal geen gezag kennen en COMAC is inderdaad een perfecte combinatie.


3 En wie zou dat bekostigen in deze barre tijden? Als ik trouwens als Vlaming in China zou gaan willen studeren zal er zich daar niemand ontfermen over mijn linguistieke vermogens van de Mandarijnse taal tenzij ik er persoonlijk een som geld voor zou neertellen.
1 Natuurlijk doet de leerkracht zijn best zodat alle leerlingen de stof begrijpen.
De meeste leerlingen spreken Nederlands.
2 Jij bent zo bijdehand om mijn bericht te verknippen (is dit typisch voor NSV?) maar een argument kan er niet vanaf.
3 Hoeveel zou het kosten? Wat kost het nu, de zorgleerkrachten e.d.?
Je vergelijken met "als ik in China zou studeren" loopt compleet mank.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 18:40   #30
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aleandor Bekijk bericht
Ik denk niet dat uw interpretatie erg juist is.
Er is een fenomeen dat wanneer op een school erg veel allochtone jongeren komen, het onderwijs achteruit gaat en bijgevolg veel ouders hun autochtone kinderen daar weghalen. Dus het aantal uitgenodigde autochtonen daalt ongerveer evenredig met het aantal aanwezigen zou je kunnen zeggen.
Is er een fenomeen dat het onderwijs dan achteruit gaat? Werd dit onderzocht? De mensen vrezen en veronderstellen dit.
De meeste allochtonen kennen zeer goed Nederlands.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 18:42   #31
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Is er een fenomeen dat het onderwijs dan achteruit gaat? Werd dit onderzocht? De mensen vrezen en veronderstellen dit.
De meeste allochtonen kennen zeer goed Nederlands.
misschien eens privé en in vertrouwen met een onafhankelijke leerkracht praten.

Ik ken er voldoende die verdomd goed weten dat ze door het feit dat de helft van hun klas niet begrijpt wat ze uitleggen (lagere school) de Nederlandstalige helft een deel van het lesprogramma moet missen omdat de lestijd over is.

Lagere school leerkrachten hebben namelijk een beperkt aantal minuten om een bepaald onderwerp duidelijk te kunnen maken. Daarin zit ook de tijd vervat om aanvullende informatie te geven. Het voorbeeld van Columbus die Amerika ontdekt is daar een goede oefening voor.
- columbus ontdekt amerika: op zich niet onverstaanbaar voor nederlandstaligen. Anderstaligen moeten dan weer wel extra uitgelegd wat een "boot" is of een "schip" en "schepen" en een heleboel informatie zodat ze zich kunnen voorstellen waarover het gaat. De zijdelingse informatie (waar de juf weldegelijk tijd voor voorzien kreeg- gaat dan volledig de mist in omdat de juf nog steeds bezig is met uit te leggen wat een schip is.

Kleuterklasjuffen die voorbereiden op het eerste studiejaar hebben de grootste moeite om basisbegrippen aan te leren aan anderstaligen. De kennis van die begrippen zijn nodig om aan het eerste studiejaar te beginnen. Het betreft begrippen als "boven, onder, voor, meer, achter " enzovoort. ze verspelen daar ook zoveel tijd aan om dit aan anderstaligen aan te leren, dat de nederlandstalige kinderen (die deze begrippen uiteraard al spelenderwijze sinds hun wieg hebben aangeleerd gekregen) weer met hun vingers zitten te draaien tot de verrijkende kindjes op een normaal niveau zijn geraakt.

En ja, ik ken leerkrachten uit beide voorbeelden die dit zeker zullen beamen, maar openlijk en officieel hun mond niet (durven) opendoen want het etiket "racisme" dekt tegenwoordig ongeveer alles wat niet in het kraam van het beleid (en de directie) te pas komt.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 12 oktober 2008 om 18:50.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 18:46   #32
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Welke problemen ontken ik constant (= citaat graag)
Natuurlijk zijn er zeer zware problemen in Kortrijk : verkeersproblemen. Probeer maar eens 's avonds op het spitsuur weg te rijden van de parking aan het station in Kortrijk. Kortrijk centrum zit dicht op spitsuur.

Waar blijft die link naar een artikel over de jongere die neergestoken werd?
En een citaat waaruit blijkt dat ik braaf in het islamitisch gareel loop.
ge peist toch niet dat ik mijn identiteit ga prijsgeven - think again doorsnee poco
Dat is toch niet nodig, in een artikel wordt toch geen identiteit prijsgegeven van het slachtoffer.

En om een bericht te citeren, waardoor je je stelling kan aantonen, hoef je je identiteit toch ook niet vrijgeven.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 18:48   #33
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
misschien eens privé en in vertrouwen met een onafhankelijke leerkracht praten.

Ik ken er voldoende die verdomd goed weten dat ze door het feit dat de helft van hun klas niet begrijpt wat ze uitleggen (lagere school) de Nederlandstalige helft een deel van het lesprogramma moet missen omdat de lestijd over is.
Wat denk je? Dat ik in al die tijd nog nooit met een leerkracht gesproken heb?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 18:49   #34
/Sarah/
Partijlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aleandor Bekijk bericht
Ik denk niet dat uw interpretatie erg juist is.
Er is een fenomeen dat wanneer op een school erg veel allochtone jongeren komen, het onderwijs achteruit gaat en bijgevolg veel ouders hun autochtone kinderen daar weghalen. Dus het aantal uitgenodigde autochtonen daalt ongerveer evenredig met het aantal aanwezigen zou je kunnen zeggen.
daarin geef ik je gelijk: een school waar er té veel allochtonen zijn voorspelt niets goed spijtig genoeg
/Sarah/ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 18:51   #35
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat denk je? Dat ik in al die tijd nog nooit met een leerkracht gesproken heb?
hangt ervan af met welke:

de leerkracht van uw kinderen die op dat moment nog lesgeeft in de school,
of de gepensioneerde leerkracht familielid/vriendin die eindelijk vrij is om haar mond open te doen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 18:55   #36
Aleandor
Vreemdeling
 
Aleandor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Is er een fenomeen dat het onderwijs dan achteruit gaat? Werd dit onderzocht? De mensen vrezen en veronderstellen dit.
De meeste allochtonen kennen zeer goed Nederlands.
http://www.youtube.com/watch?v=Y0WLYLA7Nr4

Een filmpje over de huidige situatie in Amsterdam, zeer goed te vergelijken met scholen Brussel en Antwerpen.
Ik zou eventueel wel kunnen stellen dat het onderwijs inderdaad achteruit gaat, vooral door het feit dat als ik in de aula bij ons (in Antwerpen dan nog) eens goed rondkijk eigenlijk zeer weinig overeenkomsten in het publiek zie in vergelijking met het publiek van de middelbare school in Antwerpen (als er dan al vreemdelingen in ASO zaten waren het vooral meisjes).
En nee dit heeft niets te maken met het feit dat er thuis niet genoeg financiele middelen zijn om de kinderen te laten studeren, daarvoor zijn er genoeg vormen van studiebeurzen.


een willekeurig artikel dat mijn stelling versterkt:
http://www.mo.be/index.php?id=63&tx_...ash=baa6bd613b
Aleandor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 18:57   #37
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
hangt ervan af met welke:

de leerkracht van uw kinderen die op dat moment nog lesgeeft in de school,
of de gepensioneerde leerkracht familielid/vriendin die eindelijk vrij is om haar mond open te doen.
Met beide.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 19:02   #38
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
3 Bij mijn kinderen wordt de skiklas georganisserd tijdens de paasvakantie en is dus niet verplicht. Mijn kinderen gaan ook niet mee, wegens te duur.
Voor de driedaagse (verplichte) uitstap is er een spaarsysteem.
Over welke kas heb je het eigenlijk, waaruit men zou kunnen putten met een "kansenpas"?
Besef je dat zeer veel Vlaamse gezinnen ook problemen hebben om voor hun kinderen alle uitstappen te betalen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /Sarah/ Bekijk bericht
ten tweede: over kansenpas heb ik nog nooit gehoord...leg dat eens verder uit aub?!
Ik vrees dat we niet te weten zullen komen wat die kansenpassen zijn.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 19:03   #39
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Met beide.
ook uit Antwerpen? Brussel? Gent?
of uit Kortrijk?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 19:09   #40
/Sarah/
Partijlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik vrees dat we niet te weten zullen komen wat die kansenpassen zijn.
haha ja..... iemand ontwijkt onze vragen
/Sarah/ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be