Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 januari 2004, 16:18   #21
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

de 5 pilaren van de islam zijn:
1. getuigen dar er maar 1 God is en dat Mohamed zijn boodschapper is.
2. het verrichten van het gebed
3. het betalen van de zakaat (armenbelasting)
4. het verrichten van de hadj (bedevaart) als je genoeg geld hebt
5. het vasten in de maand ramadan

en de 6pilaren van het geloof zijn:
het geloven in:
1. god
2. zijn engelen
3. zijn boeken (torah, bijbel en de psalmen en de koran)
4. zijn profeten (van de eerste tot de laatste)
5. de laatste dag (sterfdag)
6. in de voorbeschikking van zowel het goede en het kwade(zonder het nalaten van eigen handelen als veroorzaker)

Voila, bovenstaande kent zo goed als elke simpele ziel die zich moslim noemt.
Maar begin tegen hen aub niet over ingewikkelde zaken of stukjes zinnen uit de koran, want dan slagen ze allen tilt.

Wil je een echte discussie over de islam, discussieer dan met iemand die er kennis van heeft.

Voor de rest haal ik mijn allerliefste quote die Ali (schoonfamilie van Profeet Mohamed) ooit zei boven. nl "tegen onwetende mensen verlies ik altijd een discussie"
Daarmee bedoelt hij de mensen die denken dat ze er iets van weten maar eigenlijk totaal niet weten over wat ze spreken.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 16:27   #22
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Voor de rest haal ik mijn allerliefste quote die Ali (schoonfamilie van Profeet Mohamed) ooit zei boven. nl "tegen onwetende mensen verlies ik altijd een discussie"
Daarmee bedoelt hij de mensen die denken dat ze er iets van weten maar eigenlijk totaal niet weten over wat ze spreken.
Allee nog nie zo nen domme mens dienen Ali. Misschien moeten veel Moslims vandaag de dag terug wat meer naar hun profeten gaan luisteren, i.p.v. blindelings andere mensen te haten en te terroriseren omdat ze anders zijn.
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 16:31   #23
ydde
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Mechelen
Berichten: 993
Standaard

Mustapha:
getuigen dat er maar 1 God is en dat Mohamed zijn boodschapper is
ydde:
Bedoeld gij met "getuigen" dat "echte" moslims die boodschap moeten uitdragen, zoals de getuigen van Jehova bvb. die deur aan deur gaan "leuren" met hune God?
En op de steunpilaar van het "geloof" betreffende het geloven in zijn profeten (zoals Jesus bvb.) of het geloven in zijn boeken (in casu de Bijbel zoals gij beweert) daar heb ik mijn grootste twijfels over dat moslims deze punten gedwee volgen ...
__________________
Voor got, voor vrijheid en voor Ydde
ydde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 16:53   #24
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

Getuigenis is 1simpel zinnetje die je moet uitspreken en voor de rest nooit meer.
Iemand die zich tot de Islam wilt bekeren moet die eed afleggen, zolang die eed niet is afgelegd is hij/zij geen Moslim.

Je gaat nooit een moslim horen slecht spreken over de Profeten. Als hij dat doet begaat hij een grote zonde.
Jezus heeft in de Islam een speciale plek, volgens de moslims keert hij nog terug (ook volgens Christendom).
Over de moeder van Jezus (Maria) bestaat er in de koran zelfs een hele hoofdstuk (19). Zelfs nog meer Maria heeft in het paradijs de allerhoogste status.
Zelfs een hele hoofdstuk gewijd aan de Profeet Abraham.

Een moslim moet in de vorige geopenbaarde boeken geloven omdat het openbaringen zijn van God. Er is 1 verschil met koran, de vorige openbaringen zijn altijd doorgegeven van mens tot mens tot mens tot mens tot mens waardoor elk mens die het in z'n bezit kreeg het op zijn manier opschreef of vertaalde. Het Goddelijke is zo goed als volledig verdwenen.
Een Moslim gelooft dus steenvast in de allereerste openbaringen (origineel) van Bijbel en Torah, die boeken zijn alleen volgens de Islam vervalst en menselijk aangepast.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 16:54   #25
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
Bedoeld gij met "getuigen" dat "echte" moslims die boodschap moeten uitdragen, zoals de getuigen van Jehova bvb. die deur aan deur gaan "leuren" met hune God?
En op de steunpilaar van het "geloof" betreffende het geloven in zijn profeten (zoals Jesus bvb.) of het geloven in zijn boeken (in casu de Bijbel zoals gij beweert) daar heb ik mijn grootste twijfels over dat moslims deze punten gedwee volgen ...
Gaan de meeste Christenen dan nog braafjes naar de kerk en geven ze elke maand 10% van hun "aardse" bezittingen af aan de armen, de zwakkeren en de minder-bedeelden zoals het in bijbel stond? Ik denk het niet.

Maar eigenlijk wie kan dat argument van jouw eigenlijk schelen. Trouwens nogal een shans dat ze niet van deur tot deur hun geloof komen verkopen. Die getuigen van Jehova zijn al meer dan genoeg.
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 17:59   #26
whoisy
Gouverneur
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Üngal
Berichten: 1.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Een moslim moet in de vorige geopenbaarde boeken geloven omdat het openbaringen zijn van God. Er is 1 verschil met koran, de vorige openbaringen zijn altijd doorgegeven van mens tot mens tot mens tot mens tot mens waardoor elk mens die het in z'n bezit kreeg het op zijn manier opschreef of vertaalde. Het Goddelijke is zo goed als volledig verdwenen.
Een Moslim gelooft dus steenvast in de allereerste openbaringen (origineel) van Bijbel en Torah, die boeken zijn alleen volgens de Islam vervalst en menselijk aangepast.
Doeltreffende manier om een nieuw "geloof" te creëren.
Een beetje plagiaat dus.
Dan zeggen dat het origineel "ongeldig" is.
Aanpassingen aanbrengen zodat het boekie netjes in het kraam past en hop, we zijn binnen.

Formule om bestsellers te schrijven, lijkt me dat te zijn. Schatrijk wordt je daarmee.
Het neemt echter niet weg dat je dan gewoon een bedrieger bent, die met een vervalst werk zit opgescheept.
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 18:16   #27
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Het gruwelijkste is dat er momenteel een heleboel mannen onvoorwaardelijk in die diktaten van een raaskallende woestijnrover geloven en dat die diktaten moorddadig zijn. Islam is geen Vrede. Islam is Onderwerping.

Ik ben liever Vrij. Ga je mij nu doden Mustapha ? Want het moet toch van die godsdienst waartoe jij behoort ? Die eist toch dat mensen die niet in Allah en de Koran willen geloven gedood moeten worden ?
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 18:35   #28
ydde
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Mechelen
Berichten: 993
Standaard

Babeth:
... Islam is geen Vrede. Islam is Onderwerping ...
ydde:
De eerlijkheid gebiedt te erkennen beth, dat ook de katholieke godsdienst, net zoals elke godsdienst trouwens, agressief is en bedoeld om zijn adepten "eronder" te houden. Alleen hebben wij hier in het westen, het juk van de kromstaf afgeworpen en de godsdienst teruggedrongen naar het plekje waar hij hoort: naar de vrijetijds belevenissen. Het probleem met de muzelmannen (ik bedoel de fundamentalisten) is dat zij ons het juk van het kromzwaard willen opleggen. Bijkomend probleem is dat wegens onze "tolerantie" he muzelmannenkrapuul zich kan verschuilen tussen de goedbedoelende islamieten die "gedwongen" zijn hun krapuul, onder de liefdesmantel van allah te bedekken. In de fout gaande pastoors kunnen ook op de steun van hun bisschop, of zelfs van de bibberende plaatvervanger van "GOD" rekenen nietwaar?
__________________
Voor got, voor vrijheid en voor Ydde
ydde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 19:03   #29
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

Doe niet onnozel Babeth!
Jouw woorden raken mij niet eens.
Ik zou eerder geld geven om u psychologisch te helpen

Wat is een strafwetboek volgens u? Naar mijn inziens ook onderwerping, als je iets overtreedt uit die boek heb je het dik en dun vlaggen.
Onrechtstreeks onderwerpen wij ons aan alle opgelegde zaken door een hogere macht nl. staatsapparaat.
Ben je zooooo vrij dat je elk jaar uw belastingsbrief lekker met een glimlach in de vuilbak bonjoert?
Tuurlijk niet maske, je onderwerpt u heeeeeeeeeeel braafjes aan moederke staatsapparaat.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 19:10   #30
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Tuurlijk niet maske, je onderwerpt u heeeeeeeeeeel braafjes aan moederke staatsapparaat.
Met dat verschil dat als ik morgen besluit om in een andere staat te gaan wonen omdat ik het niet meer eens ben met de hier geldende wetten of om eender welke reden dan zal niemand mij dat verhinderen en zal niemand mij proberen hier te houden door mij te wijzen op mijn plichten die ik zou hebben tegenover deze staat. Godsdienst schuif je net iets minder eenvoudig van je af, ofwel Mustapha?
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 19:19   #31
ydde
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Mechelen
Berichten: 993
Standaard

Mustapha:
Onrechtstreeks onderwerpen wij ons aan alle opgelegde zaken door een hogere macht nl. staatsapparaat.
ydde:
Ge moet wel bekennen hé mus, dat wetten (al dan niet) democratisch opgelegd door de wetgevende macht, iets anders zijn dan religieuze wetten neergepent door religieus geinspireerden en opgelegd door plaatsvervangende goddekkens ...
__________________
Voor got, voor vrijheid en voor Ydde
ydde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 20:19   #32
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
Bedoeld gij met "getuigen" dat "echte" moslims die boodschap moeten uitdragen, zoals de getuigen van Jehova bvb. die deur aan deur gaan "leuren" met hune God?
En op de steunpilaar van het "geloof" betreffende het geloven in zijn profeten (zoals Jesus bvb.) of het geloven in zijn boeken (in casu de Bijbel zoals gij beweert) daar heb ik mijn grootste twijfels over dat moslims deze punten gedwee volgen ...
Gaan de meeste Christenen dan nog braafjes naar de kerk en geven ze elke maand 10% van hun "aardse" bezittingen af aan de armen, de zwakkeren en de minder-bedeelden zoals het in bijbel stond? Ik denk het niet.

Maar eigenlijk wie kan dat argument van jouw eigenlijk schelen. Trouwens nogal een shans dat ze niet van deur tot deur hun geloof komen verkopen. Die getuigen van Jehova zijn al meer dan genoeg.
Denkt ge nu echt dat we määr 10% van onze "aardse" bezittingen afgeven aan de armen de zwakkeren en de minder-bedeelden?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 21:43   #33
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Je hebt te zondag bij de 7de dag toch wel gemerkt hoe slecht men de koran aan het verdedigen was tov al de beschuldigingen. Het leek wel alsof Westerse mensen de koran beter beginnen te leren kennen dan de moslims zelf.
Ik kan niet wachten tot er weer zo een discussie op tv komt zodat de echte waarheid eens naar voor word gebracht.
Altijd oeppassen hé Will, ik kan minstens met evenveel bijbel verzen aantonen dat het katholieken club blaadje even "kloterig" is. Ge moet alles in zijn context (tijd) lezen hé!
Ok, mij goed laat maar komen dan. De punten die ik onthouden heb is dat de mening van mannen 2x zoveel waard zijn als die van vrouwen, een man mag een vrouw slaan, een man mag meerdere vrouwen hebben en een vrouw niet, een vrouw mag enkel een man beschuldigen met meerdere getuigen een man hoeft dit niet...
Er waren er nog meer maar deze ken ik nog. Nu wil ik van jou dan wel eens dergelijke dingen horen uit de bijbel + overtuig mij dat christenen dergelijke teksten nu nog uitoefenen. Ik ben benieuwd.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 21:52   #34
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
de 5 pilaren van de islam zijn:
1. getuigen dar er maar 1 God is en dat Mohamed zijn boodschapper is.
2. het verrichten van het gebed
3. het betalen van de zakaat (armenbelasting)
4. het verrichten van de hadj (bedevaart) als je genoeg geld hebt
5. het vasten in de maand ramadan

en de 6pilaren van het geloof zijn:
het geloven in:
1. god
2. zijn engelen
3. zijn boeken (torah, bijbel en de psalmen en de koran)
4. zijn profeten (van de eerste tot de laatste)
5. de laatste dag (sterfdag)
6. in de voorbeschikking van zowel het goede en het kwade(zonder het nalaten van eigen handelen als veroorzaker)

Voila, bovenstaande kent zo goed als elke simpele ziel die zich moslim noemt.
Maar begin tegen hen aub niet over ingewikkelde zaken of stukjes zinnen uit de koran, want dan slagen ze allen tilt.

Wil je een echte discussie over de islam, discussieer dan met iemand die er kennis van heeft.

Voor de rest haal ik mijn allerliefste quote die Ali (schoonfamilie van Profeet Mohamed) ooit zei boven. nl "tegen onwetende mensen verlies ik altijd een discussie"
Daarmee bedoelt hij de mensen die denken dat ze er iets van weten maar eigenlijk totaal niet weten over wat ze spreken.
Mooie pilaren, maar het lijkt mij dat er toch wel heel wat meer moslims tegenwoordig de betekenis van jihad langs alle kanten MISBRUIKEN, dus indien de meeste gewone moslims zich enkel zouden bezig houden met deze pilaren dan waren er normaal gezien toch minder problemen.
Wat ik wil zeggen is dat er waarschijnlijk wel veel moslims gematigd zijn en enkel dezelfde pilaren zoals jij beoefenen maar er zijn er ook een hele boel die wel heel wat meer dingen gebruiken van de koran elke dag om verkeerde dingen te doen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 22:23   #35
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
de 5 pilaren van de islam zijn:
1. getuigen dar er maar 1 God is en dat Mohamed zijn boodschapper is.
2. het verrichten van het gebed
3. het betalen van de zakaat (armenbelasting)
4. het verrichten van de hadj (bedevaart) als je genoeg geld hebt
5. het vasten in de maand ramadan

en de 6pilaren van het geloof zijn:
het geloven in:
1. god
2. zijn engelen
3. zijn boeken (torah, bijbel en de psalmen en de koran)
4. zijn profeten (van de eerste tot de laatste)
5. de laatste dag (sterfdag)
6. in de voorbeschikking van zowel het goede en het kwade(zonder het nalaten van eigen handelen als veroorzaker)

Voila, bovenstaande kent zo goed als elke simpele ziel die zich moslim noemt.
Maar begin tegen hen aub niet over ingewikkelde zaken of stukjes zinnen uit de koran, want dan slagen ze allen tilt.

Wil je een echte discussie over de islam, discussieer dan met iemand die er kennis van heeft.

Voor de rest haal ik mijn allerliefste quote die Ali (schoonfamilie van Profeet Mohamed) ooit zei boven. nl "tegen onwetende mensen verlies ik altijd een discussie"
Daarmee bedoelt hij de mensen die denken dat ze er iets van weten maar eigenlijk totaal niet weten over wat ze spreken.
Allez, als we onze Mustapha mogen geloven heeft de gemiddelde moslim evenveel hersenen als een slijkmossel.

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2004, 01:16   #36
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Een grondige studie van de Koran en Hadith ontmaskert een islam die niet eerlijk wordt weergegeven door moslim-propagandisten en die een meerderheid van de moslims niet kennen. De islam, zoals deze geleerd wordt in de Koran ,werd verkondigd door Mohammed en weergegeven in de Hadith (uitspraken van de Profeet), is een religie van intollerantie, ongelijkheid, geweld, discriminatie, bijgeloof, fanatisme en blind geloof.

Versen uit de koran die haaks op onze waarden en normen staan.

Hoofdstuk 9, vers 29 en 30
"Bestrijdt hen die niet in God geloven en die niet onwettig achten hetgeen God en zijn profeet onwettig achten en hen die wel in de Koran geloven maar niet de echte godsdienst uitdragen.
Voert oorlog tegen hen totdat ze met hun eigen handen de boete hebben betaald en zich hebben onderworpen"
Voorts: "Dat God tegen Joden en Christenen oorlog voert"

Hoofdstuk 8, vers 40
"Bestrijdt hen totdat er geen geestelijke strijd meer is (burgeroorlog, oproer) en totdat er geen andere religie meer is dan die van God"

Hoofdstuk 5, vers 37
De beloning voor hen die God en zijn boodschapper bestrijden en die zich met alle kracht inspannen om chaos op aarde te brengen luidt: brengt hen ter dood of laat hen de foltering van het kruis ondergaan; hakt hen de handen af, dan wel de voeten; zij zullen uit hun land worden verjaagd. Schande zal hen in deze wereld bedekken en een wrede foltering in de hemel"
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2004, 02:28   #37
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Welpje,
In de bijbel staat hetzelfde soort zaken, even erg...en niet alleen in het oude testament!!!
Google eens naar de geschiedenis van Ananias en zijn vrouw in het nieuwe testament: gedood omdat zij een deel van hun bezittingen niet aan Christus hadden geschonken....hier is 't:
http://www.wapenveldonline.nl
en dat is maar een voorbeeld, er is meer!
dit bvb:
http://forums.govteen.com/showthread...threadid=13263
en http://www.evilbible.com
dat zijn maar voorbeelden
Zoek eens in Leviticus op wat met homos moet gebeuren....
herinner je wat Isaak met zijn zoon moest doen...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2004, 06:57   #38
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.849
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Filosoof, je hebt volledig gelijk, de Christenen of Joden zijn geen haar beter dan de Moslims. Maar tja, ze hebben hun roots allemaal in dezelfde hersenkronkels.

Allemaal buitentrappen?

Darwin speculeerd

Citaat:
Allez, als we onze Mustapha mogen geloven heeft de gemiddelde moslim evenveel hersenen als een slijkmossel.
Ik zou eerder zeggen dat echte gelovigen aan deze vergelijking voldoen.Of beter gezegt alle fanatici.In dat opzicht volg ik Filosoof.
[
b]Mustapha [/b]in subtiele doen.
Citaat:
Doe niet onnozel Babeth!
Jouw woorden raken mij niet eens.
Ik zou eerder geld geven om u psychologisch te helpen
Waarom geld uitgeven, een goeie Iman zal Babeth wel op het goeie spoor kunnen brengen, en er een gedweeë dame van maken, met evenveel iniatief en levenslust als een doorsnee dadelpalm.Net wat de Moslimman in de keuken wil.En dit tegen minder kost dan wat een heidense psycholoog zou eisen.
Helaas ben ik agnost.En wil ik een partner die op zijn minst evenveel geestelijke kronkels vertoond. Dus effe opzouten met die Psychologische of psychopatische hulp.

Citaat:
Wat is een strafwetboek volgens u? Naar mijn inziens ook onderwerping, als je iets overtreedt uit die boek heb je het dik en dun vlaggen.
Als je spreekt over het Belgische wetboek, daar kan ik van zeggen dat het constant evolueerd met de maatschappij mee. Misschien niet perfect, maar dat word ook niet beweerd dat het de goddelijke eeuwige perfectie is.In tegenstelling tot de Koran(die ook al een paar eeuwen vertaald en geschreven word door mensen-zelfs de eerste versie is geschreven door een mens, en nog niet zo'n lieve ook niet: woestijnrover,dictator,met goestinkjes in veel vrouwen,en ik moet toegeven meisjes-en geen jongens.- )

Citaat:
Onrechtstreeks onderwerpen wij ons aan alle opgelegde zaken door een hogere macht nl. staatsapparaat.
Ben je zooooo vrij dat je elk jaar uw belastingsbrief lekker met een glimlach in de vuilbak bonjoert?
Tuurlijk niet maske, je onderwerpt u heeeeeeeeeeel braafjes aan moederke staatsapparaat.
Babeth "onderwerpt "zich uit vrije wil aan deze wetten omdat deze nog steeds de meest humane zijn in de omgeving die het meest aanleunt bij haar opvoeding.Mare, als ze dat niet niet meer wil, ze kan zich perfect en vrij vestigen in Nederland, Duitsland Frankrijk, zonder al te veel integratieproblemen. taal en gewoontes zijn niet onbekend en niet te afwijkend van haar opvoeding.
Noorwegen nodigt trouwens mensen zoals Babeth uit om naar daar te gaan wonen.

Eneuh, iedereen kan zijn belastingsbrief in de vuilbak bonjoeren, niks gevaarlijks aan, als je niks hebt, en anders ,tja dan ruil je aardse goederen in .

En Mustapha, op het eigenste moment onderwerp je je toch ook aan die "Heidense Belgische burgerlijke wetgeving", of veins je toch althans die onderwerping.(staat zelfs aanbevolen in de Koran). En vele geloofsgenoten met jou zijn naar hier gezwermt en vermenigvuldigd,zoals vliegen op een versgelegde drol.Maar waar drollen zijn, zijn ook mestkevers.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2004, 12:49   #39
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Hafid Bouazza:
"Jaren geleden ben ik naar Nederland gekomen. Ik ben afkomstig uit een gebied waar democratie, rechtsstaat en vrije meningsuiting een droom zijn. En dan kom ik hier en ontdek ik dat het kan bestaan. Voor jullie zijn die vrijheden vanzelfsprekend geworden, en tot mijn verbijstering merk ik: jullie relativeren dat allemaal weg."
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2004, 13:20   #40
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Welpje,
In de bijbel staat hetzelfde soort zaken, even erg...en niet alleen in het oude testament!!!
Google eens naar de geschiedenis van Ananias en zijn vrouw in het nieuwe testament: gedood omdat zij een deel van hun bezittingen niet aan Christus hadden geschonken....hier is 't:
http://www.wapenveldonline.nl
en dat is maar een voorbeeld, er is meer!
dit bvb:
http://forums.govteen.com/showthread...threadid=13263
en http://www.evilbible.com
dat zijn maar voorbeelden
Zoek eens in Leviticus op wat met homos moet gebeuren....
herinner je wat Isaak met zijn zoon moest doen...
Filosoof, zoals ik al eerder zei, welke christen beoefend deze dingen nu nog? Dat is het enige verschil, vele moslims onderdrukken hun vrouwen nog en volgen nog vele van deze uitspraken, snap je dat nu echt niet dat er een verschil is wanneer het gewoon in een boekje geschreven staat of wanneer je het ook volgt in het dagelijkse leven?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be