Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 maart 2019, 13:54   #21
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar ik ben het 100% met U eens. En zo splits je maar verder, tot je uiteindelijk bij een individu komt. Dan zijn we er. Geen staten meer, enkel maar individuen. Die nadien dan weer, al dan niet, akkoorden sluiten, of het gevecht aangaan.
Ik vind inderdaad het zelfbeschikkingsrecht van individuen evenwaardig aan deze van gemeenschappen. Individuen kunnen beslissen om een deel van hun zelfbeschikkingsrecht te bundelen in gemeenschappen, en gemeenschappen kunnen op hun beurt beslissen om een deel van hun zelfbeschikkingsrecht te bundelen in nog grotere gemeenschappen. Pooled sovereignty ("gebundelde soevereiniteit") en fraktaalfederalisme dus. Volgens het principe "denk globaal, handel lokaal" zijn lokalisme en globalisme, regionalisme en internationalisme 2 kanten van eenzelfde medaille: glokalisme.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 13:59   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Ik vind inderdaad het zelfbeschikkingsrecht van individuen evenwaardig aan deze van gemeenschappen. Individuen kunnen beslissen om een deel van hun zelfbeschikkingsrecht te bundelen in gemeenschappen, en gemeenschappen kunnen op hun beurt beslissen om een deel van hun zelfbeschikkingsrecht te bundelen in nog grotere gemeenschappen. Pooled sovereignty ("gebundelde soevereiniteit") en fraktaalfederalisme dus. Volgens het principe "denk globaal, handel lokaal" zijn lokalisme en globalisme, regionalisme en internationalisme 2 kanten van eenzelfde medaille: glokalisme.
Doomy, wanneer verlaat u het stadium van het praten om daar ook iets concreet mee te doen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 14:00   #23
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 31.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Als een burgemeester uit een Westhoek-gemeente zich al openlijk afvraagt waarom Westhoekers nog belastingen aan Vlaanderen en Belgiê moeten betalen, dan is dit nog net geen oproep tot opstand en burgerlijke ongehoorzaamheid tegenover de hogere overheden.
De populairste West-Vlaming ,JMDD, staat anders wel op de N-VA lijst,.

Dus zo erg is de afkeer voor de N-VA in de kustprovincie dan ook weer niet.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 14:06   #24
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Doomy, wanneer verlaat u het stadium van het praten om daar ook iets concreet mee te doen?
In mijn vrijwilligerswerk in konkrete lokale initiatieven pas ik dit al decennia op kleine schaal toe. Maar meer details ga ik daar niet over geven omdat ik de bloedhonden op sociale media niet de pap in de mond ga geven.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 14:10   #25
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De populairste West-Vlaming ,JMDD, staat anders wel op de N-VA lijst,.

Dus zo erg is de afkeer voor de N-VA in de kustprovincie dan ook weer niet.
Het is eerder N-VA die JMDD kwam smeken om op haar West-Vlaamse lijst te staan, niet omgekeerd. Was JMDD afzonderlijk opgekomen, dan had de West-Vlaamse N-VA zeker veel stemmen aan JMDD verloren. West-Vlaming JMDD heeft trouwens een lage dunk over het Vlaams parlement, dat hij een veredeld Antwerps schepenkollege noemt.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 14:33   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
In mijn vrijwilligerswerk in konkrete lokale initiatieven pas ik dit al decennia op kleine schaal toe. Maar meer details ga ik daar niet over geven omdat ik de bloedhonden op sociale media niet de pap in de mond ga geven.
Weinig geloofwaardig. Als u die visie echt genegen bent, zoekt u de grote belangstelling op. De stap van theorie naar praktijk kan alleen maar slagen wanneer er ook een grote gedragenheid ontstaat.

Misschien moet u eens aankloppen bij de Duitstalige Gemeenschap...

Ik zie trouwens niet in waarvoor u bang bent.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 14:35   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Het is eerder N-VA die JMDD kwam smeken om op haar West-Vlaamse lijst te staan, niet omgekeerd. Was JMDD afzonderlijk opgekomen, dan had de West-Vlaamse N-VA zeker veel stemmen aan JMDD verloren. West-Vlaming JMDD heeft trouwens een lage dunk over het Vlaams parlement, dat hij een veredeld Antwerps schepenkollege noemt.
Als geen ander beseft J-MdD wat er leeft bij de mensen. Als de N-VA volgens u in West-Vlaanderen gepercipieerd wordt als anti-West-Vlaams, dan zou J-MdD daar niet voor kiezen. Zoveel is duidelijk.

Er kan maar één conclusie zijn: uw analyse klopt niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 14:49   #28
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als geen ander beseft J-MdD wat er leeft bij de mensen. Als de N-VA volgens u in West-Vlaanderen gepercipieerd wordt als anti-West-Vlaams, dan zou J-MdD daar niet voor kiezen. Zoveel is duidelijk.

Er kan maar één conclusie zijn: uw analyse klopt niet.
Bij DE mensen moet in feite zijn bij HEEL WAT mensen. Niet helemaal hetzelfde.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 14:55   #29
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 41.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Waar blijven al die zelfverklaarde voorstanders van Vlaamse onafhankelijkheid nu? Of moet het zelfbeschikkingsrecht van de volkeren plots aan hun eigen grens stoppen? Selektief zelfbeschikkingsrecht noem ik dit.
Doe zoals sommige Britten: schaf u een stevig houten kistje aan, zet het ergens aan een kruispunt met veel voetgangers en houd vanop uw kistje een vlammende speech om uw gelijk aan te tonen. Zo zul je misschien, héél misschien, van uw westhoekse frustraties verlost geraken.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 14:57   #30
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Doe zoals sommige Britten: schaf u een stevig houten kistje aan, zet het ergens aan een kruispunt met veel voetgangers en houd vanop uw kistje een vlammende speech om uw gelijk aan te tonen. Zo zul je misschien, héél misschien, van uw westhoekse frustraties verlost geraken.
maar denk even aan de andere mensen ook hé !

https://www.youtube.com/watch?v=QJo4IYvsGWg
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 15:06   #31
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Doe zoals sommige Britten: schaf u een stevig houten kistje aan, zet het ergens aan een kruispunt met veel voetgangers en houd vanop uw kistje een vlammende speech om uw gelijk aan te tonen. Zo zul je misschien, héél misschien, van uw westhoekse frustraties verlost geraken.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 15:12   #32
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik zie trouwens niet in waarvoor u bang bent.
Als ik zie hoe sommigen op sociale media het ganse privéleven van hun tegenstrevers uitspitten en met de dood bedreigen, dan heb ik genoeg reden om niet teveel over mezelf te vertellen. Ik ga het die internethelden echt niet gemakkelijk maken.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 5 maart 2019 om 15:12.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 15:13   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Bij DE mensen moet in feite zijn bij HEEL WAT mensen. Niet helemaal hetzelfde.
Ongetwijfeld. In zijn gemeente gaat het zelfs om een meerderheid van de mensen...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 15:13   #34
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Als ik zie hoe sommigen op sociale media het ganse privéleven van hun tegenstrevers uitspitten en met de dood bedreigen, dan heb ik genoeg reden om niet teveel over mezelf te vertellen. Ik ga het die internethelden echt niet gemakkelijk maken.
We weten reeds genoeg hoor
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 15:14   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Als ik zie hoe sommigen op sociale media het ganse privéleven van hun tegenstrevers uitspitten en met de dood bedreigen, dan heb ik genoeg reden om niet teveel over mezelf te vertellen. Ik ga het die internethelden echt niet gemakkelijk maken.
Het gaat niet om uw persoonlijk leven. Wel over de omzetting van uw politieke ideeën in de praktijk. Politici komen daar ook voor uit, wat nog niet betekent dat we moeten weten wat die mensen als ontbijt eten, welke wijn ze graag drinken of wat-nog-allemaal.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 15:14   #36
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
We weten reeds genoeg hoor
Je doet maar...
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 15:39   #37
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.613
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Kolder best in K&K.
Citaat:
De ongelijke verdeling van deze middelen zorgt al jaren voor frustratie. Wetenschappelijk onderzoek (aan de hand van de zogenaamde Gini-coëfficiënt) toont aan dat die terecht is. Met 101,74 euro is Sint-Martens-Latem de gemeente met de laagste dotatie per inwoner. Gent is met 1.256,96 euro per inwoner koploper. De 42 Limburgse steden gemeenten zitten daar met 277,76 euro per inwoner ver onder.
Is dat kolder?

Wat betekent dat voor mijn gezin alleen in mijn gemeente. (toen de kinderen thuis woonden)

5x 277,76= 1388,80

Gent: 6284.80

dit is een transfer van 4896 euro jaarlijks, voor mijn gezin alleen.

En dan maar zeiken en zagen over de Walen.

Laatst gewijzigd door pajoske : 5 maart 2019 om 15:41.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 15:52   #38
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Als ik zie hoe sommigen op sociale media het ganse privéleven van hun tegenstrevers uitspitten en met de dood bedreigen, dan heb ik genoeg reden om niet teveel over mezelf te vertellen. Ik ga het die internethelden echt niet gemakkelijk maken.
Men zit dus achter u aan.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 15:53   #39
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Is dat kolder?

Wat betekent dat voor mijn gezin alleen in mijn gemeente. (toen de kinderen thuis woonden)

5x 277,76= 1388,80

Gent: 6284.80

dit is een transfer van 4896 euro jaarlijks, voor mijn gezin alleen.

En dan maar zeiken en zagen over de Walen.
Je wil zeggen dat het geld dat we naar de Walen sturen niet erg is voor Vlaanderen.

Tenzij het uit uw zakken komt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 16:03   #40
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Is dat kolder?

Wat betekent dat voor mijn gezin alleen in mijn gemeente. (toen de kinderen thuis woonden)

5x 277,76= 1388,80

Gent: 6284.80

dit is een transfer van 4896 euro jaarlijks, voor mijn gezin alleen.

En dan maar zeiken en zagen over de Walen.
Staat toch helemaal niet in proportie tot die 16 miljard die jaarlijks naar de Walbanezen vloeit ?

Over zagen en zeiken gesproken
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be