Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 december 2015, 15:05   #21
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Je weet dat er een doodeenvoudige oplossing bestaat voor je angsten en bedenkingen?

En on topic: 130 en meer zou niet onlogisch zijn. De bedenkingen van Touring slagen trouwens op weinig. Jullie noorderburen tonen daarbij de weg en die zitten met een wegennet dat even druk is. (al moet gezegd dat de Nederlanders gigantisch meer efficiënt en effectief zijn in hun wegenbeheer - in vergelijking daarmee is België zowat de brousse)
Ik rijd niet meer zoveel in Nederland, maar ik heb de indruk dat de Nederlanders de snelheidslimieten op de autostrade toch veel beter naleven. Hier in België daarentegen zijn ze meestal op het linkerrijvak te vinden...
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 15:10   #22
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik rijd niet meer zoveel in Nederland, maar ik heb de indruk dat de Nederlanders de snelheidslimieten op de autostrade toch veel beter naleven. Hier in België daarentegen zijn ze meestal op het linkerrijvak te vinden...
In NL is de algemene tendens om naar 130 te evolueren.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 15:13   #23
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
J
En ik zou dolblij zijn als ze 110 zouden rijden bij regen - de meesten gaan dan tegen 95 links (uit de spatten van de camions blijven, mannekes!) rijden...
Dat is inderdaad een gigantische pest in België. Veel te veel mensen die denken dat ze kunnen rijden, maar dat de facto niet kunnen (niet in het minst getriggered door een rij-opleiding die niet bepaald streng genoemd kan worden en door een verkeersbeleid dat gericht is op de snelheids-cashcow en dat amper focust op veilig en correct rijden). Hierdoor krijg je telkens opnieuw bij het minste beetje regen en/of sneeuw een hoop paniekerige reacties, met alle ellende vandien.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 15:24   #24
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Dat is inderdaad een gigantische pest in België. Veel te veel mensen die denken dat ze kunnen rijden, maar dat de facto niet kunnen (niet in het minst getriggered door een rij-opleiding die niet bepaald streng genoemd kan worden en door een verkeersbeleid dat gericht is op de snelheids-cashcow en dat amper focust op veilig en correct rijden). Hierdoor krijg je telkens opnieuw bij het minste beetje regen en/of sneeuw een hoop paniekerige reacties, met alle ellende vandien.
Spoorvorming. Aquaplaning is niet om mee te lachen, heb het eens (bijna) voorgehad. Niet leuk.

ps. wat ik wil zeggen is: bij een beetje regen kan je gerust 110 rijden. Bij sterke regenval is dat te snel en ben je ook beter af om niet op de rechterrijstrook (met spoorvorming) te rijden.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 8 december 2015 om 15:27.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 15:31   #25
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Spoorvorming. Aquaplaning is niet om mee te lachen, heb het eens (bijna) voorgehad. Niet leuk.

ps. wat ik wil zeggen is: bij een beetje regen kan je gerust 110 rijden. Bij sterke regenval is dat te snel en ben je ook beter af om niet op de rechterrijstrook (met spoorvorming) te rijden.
Sterke regenval? Been there done that. De keren dat je dat in België hebt, kan je ook op één hand tellen. Sterke regenval, dan mag je denken aan stortbuien waarbij er een hele laag water op het wegdek staat. In België sta je al stil als het nog maar wat zevert of gewoon regent.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 15:41   #26
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja dat is waar, maar Duitsland is dan ook een veel groter land dan België en zeker Vlaanderen (dat eigenlijk één grote stad met een hoop buitenwijken is). Hier in de buurt zit de E40 en de E314 bijna altijd vol. Misschien zou men in Wallonie en West-Vlaanderen wat autostrades moeten maken waar men kan doorvlammen
E40 op een weekavond omstreeks 23u: nog geen één auto per kilometer snelweg (en ik kan het weten want ze reden allemaal braaf 120 en ik.... iets sneller, dus ik kon ze tellen)
E314/E313: zelfde verhaaltje: vanaf 23u zo goed als leeg.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 15:51   #27
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
E40 op een weekavond omstreeks 23u: nog geen één auto per kilometer snelweg (en ik kan het weten want ze reden allemaal braaf 120 en ik.... iets sneller, dus ik kon ze tellen)
E314/E313: zelfde verhaaltje: vanaf 23u zo goed als leeg.
Ik wou er nog 'overdag' bijzetten, maar ik dacht dat dat wel impliciet duidelijk was

's nachts? Tsja eigenlijk kan je dan doorvlammen, weinig kans om geflitst te worden (mobiel). Is dat aan te raden? Als de weg als een kertsboom verlicht is misschien. Als je zoals in Holland in het pikkedonker rijdt vind ik dat toch zo geen goed idee.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 15:57   #28
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Spoorvorming. Aquaplaning is niet om mee te lachen, heb het eens (bijna) voorgehad. Niet leuk.

ps. wat ik wil zeggen is: bij een beetje regen kan je gerust 110 rijden. Bij sterke regenval is dat te snel en ben je ook beter af om niet op de rechterrijstrook (met spoorvorming) te rijden.
Hier is den eerste al
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 15:59   #29
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Hier is den eerste al
Dank U.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 16:22   #30
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik wou er nog 'overdag' bijzetten, maar ik dacht dat dat wel impliciet duidelijk was

's nachts? Tsja eigenlijk kan je dan doorvlammen, weinig kans om geflitst te worden (mobiel). Is dat aan te raden? Als de weg als een kertsboom verlicht is misschien. Als je zoals in Holland in het pikkedonker rijdt vind ik dat toch zo geen goed idee.
Ik weet niet hoe lang het geleden is dat je in België 's nachts op de snelweg hebt gereden, maar sinds een paar jaren zijn de lichten ook uitgeschakeld behalve bij slecht weer of op gevaarlijke plaatsen.
Weinig kans om geflitst te worden? Kijk eens op apps zoals Politiecontrole. Ze staan er te vaak om zonder zorgen te kunnen rijden. (bijvoorbeeld deze zondagavond nog een flitser om 17u gesignaleerd op E19 aan afrit Zemst richting Brussel)
En trajectcontrole....
Binnenkort 5km op E313 en 10km op E40 trajectcontrole die dag en nacht aanstaat.
Nee, men kan niet zo maar vlammen niet meer. Die tijd is voorbij.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 16:36   #31
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Ik weet niet hoe lang het geleden is dat je in België 's nachts op de snelweg hebt gereden, maar sinds een paar jaren zijn de lichten ook uitgeschakeld behalve bij slecht weer of op gevaarlijke plaatsen.
Weinig kans om geflitst te worden? Kijk eens op apps zoals Politiecontrole. Ze staan er te vaak om zonder zorgen te kunnen rijden. (bijvoorbeeld deze zondagavond nog een flitser om 17u gesignaleerd op E19 aan afrit Zemst richting Brussel)
En trajectcontrole....
Binnenkort 5km op E313 en 10km op E40 trajectcontrole die dag en nacht aanstaat.
Nee, men kan niet zo maar vlammen niet meer. Die tijd is voorbij.
Na middernacht eigenlijk nooit, ik heb daar dan niets te zoeken

En trajectcontroles en vaste flitspalen, ja daar moet je uiteraard niet gaan vlammen. Maar in Wallonië moet dat toch nog mogelijk zijn.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 17:26   #32
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die Freie Autobahnen in Duitsland liggen allemaal tussen Kuttekhove en Puttekesvenne waar er weinig verkeer is. Op de drukke autobanen zijn er in Duitslad ook snelheidsbeperkingen (die nageleefd worden).
Die nageleefd worden ?

Een limiet heeft bijna niets met drukte te maken, tenzij op die 4,1 % met matrixborden waar de limiet dan ook door de drukte bepaald wordt, geen drukte en goede omstandigheden wordt dan zonder limiet= Verkehrsbeeinflussungsanlage „ungedeckelt“.
In ballingsgebieden is die limiet dikwijls enkel om milieuredenen (emissies en geluid). Op snelwegen met iets versmalde rijstroken en-of wegvallende pechstrook heeft men ook limieten.

Bijna 70 % zijn dus zonder limieten, of offic. bron *Bast 2009, incl. 4,1 %.
*http://www.bast.de/DE/Verkehrstechni...cationFile&v=1
Autobahnen (BAB) Σ
1 BAB-Netzlänge gesamt [km] 25.240
2 ohne Tempolimit (mit Richtgeschw.) [km] 16.527
3 Anteil an BAB-Netzlänge [%] 65,5
...
Verkehrsbeeinflussungsanlage Σ
21 VBA („ungedeckelt“) [km] 1.028
22 Anteil an BAB-Netzlänge [%] 4,1

Als het druk is bepaalt de langzaamste linksrijder het rijtempo automatisch ongeacht of er nu een limiet is of niet.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 8 december 2015 om 17:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 20:58   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die 80% is zeker een vertekend beeld. Waarschijnlijk navraag onder leden van Touring en dan kom je automatisch bij autoliefhebbers terecht.

Persoonlijk zou ik er niks tegen hebben, maar 120 is OK voor mij, dat is een relaxe snelheid. Als ik wil racen ga ik wel naar Duitsland.
Ook ik vind het niet onmiddellijk een probleem, maar waar ze die conclusie vandaan halen, weet ik niet. Het is de zoveelste bevraging die uitvergroot wordt naar de hele Belgische bevolking.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 21:54   #34
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.795
Standaard

Daarom die 130 maar?

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 22:55   #35
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja dat is waar, maar Duitsland is dan ook een veel groter land dan België en zeker Vlaanderen (dat eigenlijk één grote stad met een hoop buitenwijken is). Hier in de buurt zit de E40 en de E314 bijna altijd vol. Misschien zou men in Wallonie en West-Vlaanderen wat autostrades moeten maken waar men kan doorvlammen
Hier en daar een strook van een paar tientallen kilometers op bepaalde tijdstippen zou al een hele tegemoetkoming zijn.
Een enkele keer eens iets tof in een samenleving waar stilaan zowat alles aan banden wordt gelegd zou een hele verademing zijn.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 22:57   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hier en daar een strook van een paar tientallen kilometers op bepaalde tijdstippen zou al een hele tegemoetkoming zijn.
Een enkele keer eens iets tof in een samenleving waar stilaan zowat alles aan banden wordt gelegd zou een hele verademing zijn.
U wil een samenleving zonder regels?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 03:10   #37
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U wil een samenleving zonder regels?
Anarchie ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 09:37   #38
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

120 of 130? Who cares?

Wat maakt het uit die 10 km/h. Dit is wat men noemt de mensen met een kluitje in het riet sturen. De kuddedieren beginnen al te kwijlen zodra ze horen dat ze "sneller" mogen rijden. Feitelijk maakt het echter nauwelijks iets uit. Ze zullen in de toekomst meer en meer in de file staan, dat is het enige dat vaststaat. Je oogst immers wat je zaait en als alle mensen met oogkleppen de auto blijven nemen, zonder rekening te houden met de realiteit, dan is het dat wat je krijgt. Amen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 09:49   #39
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Anarchie ??
Bron?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 09:54   #40
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U wil een samenleving zonder regels?
En Jan dringt nog snel mee naar de hoofdprijs van 'Dingen uit de context trekken en veralgemenen in 2015' met een gloednieuwe inzending! Is dit de domste uitspraak die de felbegeerde prijs in de wacht gaat slepen?
We houden u op de hoogte.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be