Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 november 2008, 10:22   #21
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
De vraag die ik me stel is: waarom?
Zomaar gebeurd dit toch niet, hij zal het wel hebben uitgehangen.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 10:56   #22
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Tukkers
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 10:59   #23
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard



__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 11:11   #24
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
heeft zomaar ne kerel van onze studentenclub ineengeslagen, ZONDER reden. een tiental lafaards tegen éen ongevaarlijke en onschuldige student.

Khoop echt dat ze dik moeten betalen, bastards!
Wat is het nut van dit geweld? politiek? zever: we zijn een apolitieke, regionale club, en hebben met politiek niks te zien. Enkel drinken we veel bier, maar doen zij dat ook niet? Of is het voor dat lintje, bastards?!

Allesins, dat zootje ongeregeld dat zich dan "anarchistisch" noemt heeft voor mij definitief afgedaan. Fuck man, dit ging er zwaar over.
Beterschap aan je kameraad.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 11:36   #25
Nelle
Eur. Commissievoorzitter
 
Nelle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2004
Berichten: 9.724
Standaard

Krakers en studenten op de vuist
Twee gewonden na confrontaties in studentenbuurt

De spanningen tussen leden van de anarchistische krakersbeweging en de nationalistische of traditionele studentenverenigingen in Leuven zijn de voorbije dagen fors opgelaaid. Bij enkele opstootjes in de binnenstad raakten woensdagnacht twee studenten gewond. Ze moesten voor verzorging naar het ziekenhuis.


Misschien heeft dit ermee te maken
__________________
Blijf nog wat, je bent zo mooi
Goethe
Nelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 11:37   #26
Nelle
Eur. Commissievoorzitter
 
Nelle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2004
Berichten: 9.724
Standaard

Aan de linkerzijde vermoeden ze vooral de betrokkenheid van de NSV (de Nationalistische Studentenvereniging) bij de provocaties en vernielingen. Preses Nils Schillemans ontkent.

__________________
Blijf nog wat, je bent zo mooi
Goethe
Nelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 11:39   #27
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

De kindjes vervelen zich zeker? Nu ja, ik blijf bij mijn stelling: wie de legitimiteit van het woord niet weet te verzilveren, rest geen andere methode dan brutale repressie...
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 28 november 2008 om 11:39.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 11:41   #28
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Tukkers
krakersrellen
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 12:54   #29
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

yeah right... zomaar beginnen kloppen. Wat een zever zeg... Ik kan ook wel mijn muil opentrekken eenmaal zat maar kom dan toch niet blijten dat je klop hebt gekregen. Met dienen alcohol kundu ferm misrekenen ...

Enfin om het kort te houden uwe maat heeft wss een verkeerde opmerking gemaakt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 12:55   #30
Nelle
Eur. Commissievoorzitter
 
Nelle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2004
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
yeah right... zomaar beginnen kloppen. Wat een zever zeg... Ik kan ook wel mijn muil opentrekken eenmaal zat maar kom dan toch niet blijten dat je klop hebt gekregen. Met dienen alcohol kundu ferm misrekenen ...

Enfin om het kort te houden uwe maat heeft wss een verkeerde opmerking gemaakt.
misschien moet ik toch eens het volledige artikel geven
__________________
Blijf nog wat, je bent zo mooi
Goethe
Nelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 12:56   #31
Nelle
Eur. Commissievoorzitter
 
Nelle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2004
Berichten: 9.724
Standaard

Krakers en studenten op de vuist
Twee gewonden na confrontaties in studentenbuurt

De spanningen tussen leden van de anarchistische krakersbeweging en de nationalistische of traditionele studentenverenigingen in Leuven zijn de voorbije dagen fors opgelaaid. Bij enkele opstootjes in de binnenstad raakten woensdagnacht twee studenten gewond. Ze moesten voor verzorging naar het ziekenhuis.

Leuven

De directe aanleiding van de strubbelingen tussen 'links' en 'rechts' is de kraak van het Luxemburgcollege in de Vaartstraat op 9 november. De actievoerders doopten het leegstaand pand om tot het 'Gesoncken Skip' en organiseren er allerlei sociale acties en evenementen. De aanwezigheid van het kraakpand in de traditionele studentenbuurt wordt echter niet op algemeen applaus onthaald.

Straatoorlog

«We stellen vast dat de voorbije weken regelmatig ruiten zijn ingegooid. Bovendien staan hier regelmatig in het holst van de nacht dronken studenten op straat de buurt wakker te roepen», aldus een woordvoerder van de krakersbeweging. «We hebben tot dusver niet gereageerd op die dreigementen en provocaties. Het is wel zo dat we onze achterban en sympathisanten op de hoogte hebben gebracht van de situatie. Misschien hebben de uitdagers pech gehad en is er in die zin een confrontatie geweest. Maar het laatste wat we willen is een straatoorlog. We geloven in een positief project.»

Aan de linkerzijde vermoeden ze vooral de betrokkenheid van de NSV (de Nationalistische Studentenvereniging) bij de provocaties en vernielingen. Preses Nils Schillemans ontkent.

«Het is hoegenaamd geen actiepunt van ons om ruiten van een kraakpand in te gooien. We geloven in vrije meningsuiting. Zo'n acties zijn tegen onze principes en bovendien gewoon hypocriet. Uiteraard kunnen we niet uitsluiten dat er fanatieke studenten in een dronken bui problemen veroorzaken, maar dat aan ons toeschrijven is te gemakkelijk en niet correct.»

Stukgegooide ruiten

In een reactie op de stukgegooide ruiten gingen woensdagnacht anarchisten en krakers op pad om clubstudenten te intimideren. Ze bezochten studentencafé De Vagant op de Vismarkt en maakten foto's van de aanwezigen. Bij hun acties viseerden ze zowel gewone regionale clubstudenten als leden van de NSV of het KVHV. Verschillende clubstudenten werden nadien op weg naar hun kot achtervolgd of zelfs aangevallen. «Eén van onze nieuwe leden kreeg enkele rake klappen en moest voor een controle naar het ziekenhuis. Met een kapotte lip en een gezwollen oog valt de schade uiteindelijk nog mee», klinkt het bij de NSV. Preses Niek Deschacht van studentenclub Ons Hageland had minder geluk. Toen hij zich rond één uur in de Vaartstraat waagde, werd hij in elkaar geslagen door een groep van zowat tien krakers.

«Ik ben even buiten westen geweest en uiteindelijk opnieuw naar De Vagant gestrompeld. In het ziekenhuis werden enkele snijwonden in mijn hoofd gehecht. Ik heb ook kneuzingen en blauwe plekken over mijn ganse lichaam», aldus Niek.

De studenten vrezen dat de toestand de volgende weken helemaal gaat escaleren en hopen dat de politie het conflict van nabij opvolgt.

Eén van de studenten, die uit vrees voor represailles niet met hun gezicht in de krant willen, toont zijn lintje, dat nog onder het bloed zit.

Foto VPL

© 2008 De Persgroep Publishing

Publicatie: Het Laatste Nieuws / de Ring-BrusselPajottenlandLeuven-BrabantBrabant-Hageland
Publicatiedatum: 28 november 2008
Auteur: KRISTOF; DEBECKER;
__________________
Blijf nog wat, je bent zo mooi
Goethe
Nelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 13:20   #32
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik dacht dat er geen krakers meer waren in leuven nadat de politie dat kraakpand in de schaapstraat een jaar terug heeft ontruimd.

Nuja, dat krakersvolkje wordt door niemand echt bemind irl.
ze hebben een nieuw pand, bij café den Boule.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 13:21   #33
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ben je wel zeker dat het anarchisten waren? Ben je wel zeker dat het linksen waren?

Het is niet omdat het krakers zijn dat het daarom linksen zijn eh. Integendeel. Het kan heel goed zijn dat het gewoon archi-marginalen waren.
1) het waren zeker krakers, en zeker marginaal.
2) idd, er is niks links aan het ineenkloppen van studenten met een lintje aan. Ik draag zelf trouwens kleuren en ik ben niet bepaald rechts.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 13:22   #34
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Soit, in het artikel blijkt dus dat die mannen slagen op alles wat een lint aan heeft. Inhoud of politiek heeft er bitterweinig mee te maken precies.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 13:23   #35
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Enfin om het kort te houden uwe maat heeft wss een verkeerde opmerking gemaakt.
NEE.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 13:29   #36
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nelle Bekijk bericht
Bij hun acties viseerden ze zowel gewone regionale clubstudenten als leden van de NSV of het KVHV. Verschillende clubstudenten werden nadien op weg naar hun kot achtervolgd of zelfs aangevallen.
Zegt natuurlijk wel genoeg.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 13:35   #37
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

De Lintjesoorlog!
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 13:49   #38
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nelle Bekijk bericht
Krakers en studenten op de vuist
Twee gewonden na confrontaties in studentenbuurt

De spanningen tussen leden van de anarchistische krakersbeweging en de nationalistische of traditionele studentenverenigingen in Leuven zijn de voorbije dagen fors opgelaaid. Bij enkele opstootjes in de binnenstad raakten woensdagnacht twee studenten gewond. Ze moesten voor verzorging naar het ziekenhuis.

Leuven

De directe aanleiding van de strubbelingen tussen 'links' en 'rechts' is de kraak van het Luxemburgcollege in de Vaartstraat op 9 november. De actievoerders doopten het leegstaand pand om tot het 'Gesoncken Skip' en organiseren er allerlei sociale acties en evenementen. De aanwezigheid van het kraakpand in de traditionele studentenbuurt wordt echter niet op algemeen applaus onthaald.

Straatoorlog

«We stellen vast dat de voorbije weken regelmatig ruiten zijn ingegooid. Bovendien staan hier regelmatig in het holst van de nacht dronken studenten op straat de buurt wakker te roepen», aldus een woordvoerder van de krakersbeweging. «We hebben tot dusver niet gereageerd op die dreigementen en provocaties. Het is wel zo dat we onze achterban en sympathisanten op de hoogte hebben gebracht van de situatie. Misschien hebben de uitdagers pech gehad en is er in die zin een confrontatie geweest. Maar het laatste wat we willen is een straatoorlog. We geloven in een positief project.»

Aan de linkerzijde vermoeden ze vooral de betrokkenheid van de NSV (de Nationalistische Studentenvereniging) bij de provocaties en vernielingen. Preses Nils Schillemans ontkent.

«Het is hoegenaamd geen actiepunt van ons om ruiten van een kraakpand in te gooien. We geloven in vrije meningsuiting. Zo'n acties zijn tegen onze principes en bovendien gewoon hypocriet. Uiteraard kunnen we niet uitsluiten dat er fanatieke studenten in een dronken bui problemen veroorzaken, maar dat aan ons toeschrijven is te gemakkelijk en niet correct.»

Stukgegooide ruiten

In een reactie op de stukgegooide ruiten gingen woensdagnacht anarchisten en krakers op pad om clubstudenten te intimideren. Ze bezochten studentencafé De Vagant op de Vismarkt en maakten foto's van de aanwezigen. Bij hun acties viseerden ze zowel gewone regionale clubstudenten als leden van de NSV of het KVHV. Verschillende clubstudenten werden nadien op weg naar hun kot achtervolgd of zelfs aangevallen. «Eén van onze nieuwe leden kreeg enkele rake klappen en moest voor een controle naar het ziekenhuis. Met een kapotte lip en een gezwollen oog valt de schade uiteindelijk nog mee», klinkt het bij de NSV. Preses Niek Deschacht van studentenclub Ons Hageland had minder geluk. Toen hij zich rond één uur in de Vaartstraat waagde, werd hij in elkaar geslagen door een groep van zowat tien krakers.

«Ik ben even buiten westen geweest en uiteindelijk opnieuw naar De Vagant gestrompeld. In het ziekenhuis werden enkele snijwonden in mijn hoofd gehecht. Ik heb ook kneuzingen en blauwe plekken over mijn ganse lichaam», aldus Niek.

De studenten vrezen dat de toestand de volgende weken helemaal gaat escaleren en hopen dat de politie het conflict van nabij opvolgt.

Eén van de studenten, die uit vrees voor represailles niet met hun gezicht in de krant willen, toont zijn lintje, dat nog onder het bloed zit.

Foto VPL

© 2008 De Persgroep Publishing

Publicatie: Het Laatste Nieuws / de Ring-BrusselPajottenlandLeuven-BrabantBrabant-Hageland
Publicatiedatum: 28 november 2008
Auteur: KRISTOF; DEBECKER;
Dit gebeurt wel vaker in Leuven: telkens wanneer er een nieuw pand komt of er een opleving is in de krakersbeweging, begint het spel opnieuw. Ongeveer tien jaar geleden, toen het Sint-Pietersziekenhuis werd gekraakt, hebben we ook zo'n periode meegemaakt en zijn er ook verschillende clubstudenten in elkaar geslagen. De modus operandi is vrij gelijkend: ostentatief clubcafés binnenkomen (in ons geval wijlen 'Ad Fundum', op de Oude Markt), studenten opwachten wanneer ze naar buiten komen, volgen en in elkaar slaan, of een mislukte raid op het KVHV-Verbondshuis (toen nog in de Krakenstraat). Ikzelf had er mijn clubnaam aan te danken: eerst gevolgd en dan overvallen terwijl we affiches aan het plakken waren, wat duw-en-trekwerk en dan de emmer lijm over mijn hoofd gekregen. Klap op de vuurpijl: toen de daders een half uur later midden de Grote Markt werden opgepakt, begonnen ze allemaal, als op commando "Police violence! Police violence!" te roepen. Erg sterk... Het geweld is uiteindelijk een stille dood gestorven, waarschijnlijk omdat ze afgestudeerd waren of mammie en pappie niet meer betaalden voor hun strapatsen. Saillant detail: één van de daders die mij overvallen heeft, is veroordeeld voor enkele feiten van geweldpleging, waaronder ook één geval van gay-bashing. Leuk, niet?

(Over dit artikel: de journalist is een oud-lid van Ons Hageland. Altijd handig, zo'n connecties).
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.

Laatst gewijzigd door ossaert : 28 november 2008 om 13:50.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 13:49   #39
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
(Over dit artikel: de journalist is een oud-lid van Ons Hageland. Altijd handig, zo'n connecties).
idd
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 13:52   #40
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
dat zou idd kunnen, maar het zou wel lullig zijn

ofja, ze zullen stijf van de drugs gestaan hebben, he
en dan zal het wel wat meer dan een jointje geweest zijn
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be