Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 december 2008, 08:13   #21
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.213
Standaard

Zever! Gezever!

__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 09:25   #22
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ik voelde mij niet goed. En dat kwam dus door een overdosis gezever.
Ik weet dat het goedkoop is, maar ik kan mezelf er niet van weerhouden om hierbij te denken aan een vat olie dat momenteel - hoeveel is het - 40 euro gaat ?
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 10:10   #23
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Toen ik dat postte kwam ik pas terug van een toneelstuk in 't Stuk.

Zeer avant-garde. Over kindsoldaten. Prijs gewonnen in Avignon. Met een Japanse danseres van Rosas. Enzo.


En gedurende heel dat toneelstuk zat ik met het onbehaaglijke gevoelen dat al dat gedoe eigenlijk super-obsceen is. Toppunt van burgerlijkheid zelfs, ondanks de schijn van avant-gardisme. Zever dus.

-een Japans meisje verhuist van Tokyo om te gaan dansen bij Rosas in Brussel - hoe burgerlijk

-een Antwerpse acteur leest een boek van een Nigeriaanse schrijver die populair is in New York, - over kindsoldaten

-maakt daar een stuk rond, om de problematiek van die o-zo-erge-arme-kindjes aan de kaak te stellen

-doet dat op een artistieke manier, met alles erop en eraan; zogezegd de meta-vraag stellende: "hoe verhoudt de Europese avant-garde zich tot de werkelijkheid van het geweld in Afrika", etc...

-posh publiek; vooral alleen maar daar voor de Kunst, en zeker niet als consument die toch maar wééral een exotiserend, zij het avant-garde exotisme, over Afrika te zien krijgt


Eigenlijk moest ik van die hele vertoning walgen.

Dat stuk op zich is wel leuk enzo. Maar ik moest ineens aan heel de context denken. En aan de burgerlijkheid van heel dat gebeuren. Zo in't stuk, met alternativos (waartoe ik mezelf tot voor kort rekende).

Eigenlijk heeft dat allemaal iets obsceens.


Ge kent dat toch - zo'n AHA-moment, waarbij ge ineens afstand voelt tussen hetgeen waar ge volop inzit (posh publiek, 't Stuk doen, avant-garde theater), en hetgeen waar het eigenlijk allemaal om draait.


Ik kwam dus thuis met het gevoelen: nee, dit klopt niet, zo'n artistieke Japanse Rosas-danseres met een avant-garde theater-maker en acteur, die Afrikaanse kindsoldaat-ervaringen ten tonele brengen aan een publiek dat vooral zichzelf niet wil zien als consument, maar wel als kunstgebruiker die zich kritische vragen stelt...

Ik had echt het gevoel: eigenlijk is dit zever.

Eigenlijk is dat echt over the top. Eigenlijk is dat allemaal fake. En puur een luxe-product, ondanks de schijn van kritische zin en engagement (of "de kritische vraag over hoe de Europese avant-garde zich moet verhouden tot engagement", etc...)


Ik voelde mij niet goed. En dat kwam dus door een overdosis gezever.


Nooit meer zever. Ik zweer het.


Los daarvan was Nine Finger wel een goed stuk hoor, daar niet van.
Ik had dit gevoel toen ik naar Pitié van Alain Platel ging kijken.
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 15:28   #24
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Ik had dit gevoel toen ik naar Pitié van Alain Platel ging kijken.
Wel, het moet toch niet lukken zeker dat Alain Platel ook de man achter het stuk was dat ik gezien heb?

Alain Platel is dus waarschijnlijk een zever-fundamentalist.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2008, 18:01   #25
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Wel, het moet toch niet lukken zeker dat Alain Platel ook de man achter het stuk was dat ik gezien heb?
Dat wist ik niet.

Citaat:
Alain Platel is dus waarschijnlijk een zever-fundamentalist.
Op een commerciële manier alternatief willen doen, het is precies marketing over de mei '68 periode. Dat vloekt ook.
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be